Από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 18/12/24 "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 18/12/24
Προς συγχώνευση Honda - Nissan
Αιτία, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός στην ηλεκτροκίνηση
από Κίνα και Tesla
"Σεισμό" στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία προκάλεσε χθες η είδηση για ένα επικείμενο mega deal ανάμεσα στους δύο γίγαντες της Ιαπωνίας, τη Nissan και τη Honda. Οι δύο εταιρείες που έχουν αυξήσει τους δεσμούς τους κατά τους τελευταίους μήνες, θα ξεκινήσουν άμεσα διαπραγματεύσεις για τη συγχώνευσή τους, καθώς αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από την αμερικανική Tesla αλλά και τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Honda και η Nissan, η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, χάνουν ραγδαία μερίδιο αγοράς στην Κίνα, η οποία αντιπροσώπευε σχεδόν το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων EV τον Νοέμβριο, με περισσότερες από 1,27 εκατ. μηνιαίες αγορές.
Οι δύο κολοσσοί της Ιαπωνίας είχαν συνδυασμένες παγκόσμιες πωλήσεις 7,4 εκατ. οχημάτων το 2023, αλλά αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις σε ένα τοπίο που αλλάζει διαρκώς και φέρνει στο προσκήνιο Κινέζους κατασκευαστές EV, όπως η BYD, οι οποίοι ενισχύονται δυσανάλογα μέσα από κρατικές επιδοτήσεις.
Τον περασμένο Μάρτιο, Honda και Nissan συμφώνησαν να συνεργαστούν στις επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τους, ενώ τον Αύγουστο εμβάθυναν τους δεσμούς τους, με επέκταση της συνεργασίας σε μπαταρίες, ηλεκτρονικούς άξονες και λοιπή τεχνολογία. Aποβλέπουν μάλιστα και στην ενσωμάτωση της Mitsubishi στη νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η Nissan είναι ο κορυφαίος μέτοχος της Mitsubishi με μερίδιο 24%, ενώ τα ποσοστά των δύο εταιρειών στη νέα οντότητα, μαζί με άλλες διαδικαστικές λεπτομέρειες, πρόκειται να αποφασιστούν προσεχώς, ανέφερε η εφημερίδα Nikkei. «Το αναφερόμενο περιεχόμενο δεν κυκλοφόρησε από την εταιρεία μας», επισήμανε η Honda. «Οπως ανακοινώθηκε τον Μάρτιο, η Honda και η Nissan διερευνούν διάφορες δυνατότητες για μελλοντική συνεργασία, αξιοποιώντας η μία τα δυνατά σημεία της άλλης. Θα ενημερώσουμε τα ενδιαφερόμενα μέρη την κατάλληλη στιγμή».
Οι φήμες περί συγχώνευσης εμφανίστηκαν στα μέσα ενημέρωσης ήδη από τον Αύγουστο, με την ιαπωνική κυβέρνηση να φέρεται να είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από το σχέδιο λόγω της ανησυχίας ότι η άλλοτε κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας θα μπορούσε να χάσει τη μάχη και να βγει εκτός παιχνιδιού.
Η πιθανή συμφωνία θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη στον κλάδο μετά τη συγχώνευση ύψους 52 δισ. δολαρίων μεταξύ της Fiat Chrysler και της PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο με μάρκες όπως οι Jeep, Dodge, Maserati, Peugeot και Citroen.
Η Honda ιδρύθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου του 1948 και πήρε την ονομασία της από τον Ιάπωνα κατασκευαστή Σοϊτσίρο Χόντα. Κατασκευάζει μεταξύ άλλων αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και άλλα συστήματα με εφαρμογή μηχανών εσωτερικής καύσης. Είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών παγκοσμίως και ο Νο 1 κατασκευαστής κινητήρων ευρείας παραγωγής. Τα τελευταία χρόνια έχει δώσει έμφαση και στην αεροναυπηγική, την αεροδιαστημική και τη ρομποτική.
Η Νissan τέλος, η οποία παλαιότερα κατασκεύαζε αυτοκίνητα με την επωνυμία Datsun, είναι μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Το 1999, ένα μερίδιο της εταιρείας εξαγοράστηκε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault. Σημείο καμπής για την παγκόσμια εξάπλωσή της, η πρώτη πετρελαϊκή κρίση τον Οκτώβριο του 1973, η οποία ώθησε τους καταναλωτές να στραφούν σε πιο μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα. Τότε, η Nissan έκανε κάτι το οποίο αργότερα αποδείχτηκε σωστή απόφαση, δηλαδή να δώσει έναν πιο σπορ χαρακτήρα στα μικρά και οικονομικά αυτοκίνητά της.
"Σεισμό" στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία προκάλεσε χθες η είδηση για ένα επικείμενο mega deal ανάμεσα στους δύο γίγαντες της Ιαπωνίας, τη Nissan και τη Honda. Οι δύο εταιρείες που έχουν αυξήσει τους δεσμούς τους κατά τους τελευταίους μήνες, θα ξεκινήσουν άμεσα διαπραγματεύσεις για τη συγχώνευσή τους, καθώς αντιμετωπίζουν αυξανόμενο ανταγωνισμό από την αμερικανική Tesla αλλά και τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων.
Η Honda και η Nissan, η δεύτερη και η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας μετά την Toyota, χάνουν ραγδαία μερίδιο αγοράς στην Κίνα, η οποία αντιπροσώπευε σχεδόν το 70% των παγκόσμιων πωλήσεων EV τον Νοέμβριο, με περισσότερες από 1,27 εκατ. μηνιαίες αγορές.
Οι δύο κολοσσοί της Ιαπωνίας είχαν συνδυασμένες παγκόσμιες πωλήσεις 7,4 εκατ. οχημάτων το 2023, αλλά αντιμετωπίζουν τεράστιες προκλήσεις σε ένα τοπίο που αλλάζει διαρκώς και φέρνει στο προσκήνιο Κινέζους κατασκευαστές EV, όπως η BYD, οι οποίοι ενισχύονται δυσανάλογα μέσα από κρατικές επιδοτήσεις.
Τον περασμένο Μάρτιο, Honda και Nissan συμφώνησαν να συνεργαστούν στις επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τους, ενώ τον Αύγουστο εμβάθυναν τους δεσμούς τους, με επέκταση της συνεργασίας σε μπαταρίες, ηλεκτρονικούς άξονες και λοιπή τεχνολογία. Aποβλέπουν μάλιστα και στην ενσωμάτωση της Mitsubishi στη νέα εταιρεία χαρτοφυλακίου, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η Nissan είναι ο κορυφαίος μέτοχος της Mitsubishi με μερίδιο 24%, ενώ τα ποσοστά των δύο εταιρειών στη νέα οντότητα, μαζί με άλλες διαδικαστικές λεπτομέρειες, πρόκειται να αποφασιστούν προσεχώς, ανέφερε η εφημερίδα Nikkei. «Το αναφερόμενο περιεχόμενο δεν κυκλοφόρησε από την εταιρεία μας», επισήμανε η Honda. «Οπως ανακοινώθηκε τον Μάρτιο, η Honda και η Nissan διερευνούν διάφορες δυνατότητες για μελλοντική συνεργασία, αξιοποιώντας η μία τα δυνατά σημεία της άλλης. Θα ενημερώσουμε τα ενδιαφερόμενα μέρη την κατάλληλη στιγμή».
Οι φήμες περί συγχώνευσης εμφανίστηκαν στα μέσα ενημέρωσης ήδη από τον Αύγουστο, με την ιαπωνική κυβέρνηση να φέρεται να είναι η κινητήρια δύναμη πίσω από το σχέδιο λόγω της ανησυχίας ότι η άλλοτε κραταιά αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας θα μπορούσε να χάσει τη μάχη και να βγει εκτός παιχνιδιού.
Η πιθανή συμφωνία θα μπορούσε να είναι η μεγαλύτερη στον κλάδο μετά τη συγχώνευση ύψους 52 δισ. δολαρίων μεταξύ της Fiat Chrysler και της PSA το 2021 για τη δημιουργία της Stellantis, ενός από τους μεγαλύτερους ομίλους αυτοκινήτων στον κόσμο με μάρκες όπως οι Jeep, Dodge, Maserati, Peugeot και Citroen.
Η Honda ιδρύθηκε στις 24 Σεπτεμβρίου του 1948 και πήρε την ονομασία της από τον Ιάπωνα κατασκευαστή Σοϊτσίρο Χόντα. Κατασκευάζει μεταξύ άλλων αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες και άλλα συστήματα με εφαρμογή μηχανών εσωτερικής καύσης. Είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής μοτοσικλετών παγκοσμίως και ο Νο 1 κατασκευαστής κινητήρων ευρείας παραγωγής. Τα τελευταία χρόνια έχει δώσει έμφαση και στην αεροναυπηγική, την αεροδιαστημική και τη ρομποτική.
Η Νissan τέλος, η οποία παλαιότερα κατασκεύαζε αυτοκίνητα με την επωνυμία Datsun, είναι μία από τις μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες παγκοσμίως. Το 1999, ένα μερίδιο της εταιρείας εξαγοράστηκε από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault. Σημείο καμπής για την παγκόσμια εξάπλωσή της, η πρώτη πετρελαϊκή κρίση τον Οκτώβριο του 1973, η οποία ώθησε τους καταναλωτές να στραφούν σε πιο μικρά και οικονομικά αυτοκίνητα. Τότε, η Nissan έκανε κάτι το οποίο αργότερα αποδείχτηκε σωστή απόφαση, δηλαδή να δώσει έναν πιο σπορ χαρακτήρα στα μικρά και οικονομικά αυτοκίνητά της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου