Από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 24/12/24 |
ΣΤΑΣΥ:Κλιματισμός σε συρμούς, αλλαγή
σιδηροτροχιών, παρεμβάσεις σε αποβάθρες
ΤΗΣ ΔΕΣΠΟΙΝΑΣ ΚΟΝΤΗ
Σε ανακαίνιση σταθµών και του δικτύου του µετρό και του ΗΣΑΠ προχωρούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες. Το σχέδιο προβλέπει κλιµατισµό σε συρµούς, αλλαγή σιδηροτροχιών, παρεµβάσεις σε αποβάθρες και θα υλοποιηθεί σταδιακά την επόµενη πενταετία, σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα των ΣΤΑΣΥ.
Μικρά βήματα για την αναβάθμιση του μετρό της Αθήνας υλοποιούν οι ΣΤΑΣΥ (γραμμές 2 και 3 μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ), σε μια προσπάθεια να ανανεώσουν την εικόνα του δημοφιλούς μέσου μεταφοράς που εξυπηρετεί καθημερινά 800.000 επιβάτες (συμπεριλαμβανομένου του ΗΣΑΠ) και μετράει πλέον 25 χρόνια λειτουργίας. Υγρασία, αραιά δρομολόγια σε ώρες αιχμής, έλλειψη κλιματισμού σε συρμούς που «βράζουν» το καλοκαίρι, βλάβες στις κυλιόμενες σκάλες αλλά και στους ανελκυστήρες, οι οποίες δυσχεραίνουν την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, συγκαταλέγονται στα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά χρήστες του ηλεκτρικού και του μετρό της Αθήνας. Από «μικροέργα» δαπάνης των ΣΤΑΣΥ, όπως ο χρωματισμός των εγκαταστάσεων του δικτύου του μετρό με φωτοκαταλυτικά χρώματα, τα οποία αντέχουν περισσότερο και δεν συγκρατούν ρύπους, μέχρι και έργα αναβάθμισης της επιδομής με την προκήρυξη δύο σχετικών διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς ύψους 8 εκατ. ευρώ, η εταιρεία προχωράει σε ένα συνολικό σχέδιο «λίφτινγκ» του δικτύου, φιλοδοξώντας αυτό να υλοποιηθεί σταδιακά την επόμενη πενταετία. Αυτό περιλαμβάνει την αναβάθμιση της επιδομής, των συστημάτων π.χ. σηματοδότησης, αερισμού, πυρανίχνευσης κ.ά., καθώς και την ενίσχυση του στόλου των συρμών, κυρίως όσων δεν έχουν κλιματισμό.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα ανακαίνισης του δικτύου (γραμμές 2 και 3) με εργασίες χρωματισμού των εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού 770.000 ευρώ. Για τη σταδιακή κάλυψη του συνόλου του δικτύου των σταθμών δρομολογείται νέα προκήρυξη ύψους 2 εκατ. ευρώ. Ηδη έχουν γίνει τεχνικές εργασίες σε σταθμούς όπως του Συντάγματος και της Πανόρμου και σε εξέλιξη βρίσκονται τεχνικές εργασίες σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του σταθμού Χαλανδρίου.
Σε ανακαίνιση σταθµών και του δικτύου του µετρό και του ΗΣΑΠ προχωρούν οι Σταθερές Συγκοινωνίες. Το σχέδιο προβλέπει κλιµατισµό σε συρµούς, αλλαγή σιδηροτροχιών, παρεµβάσεις σε αποβάθρες και θα υλοποιηθεί σταδιακά την επόµενη πενταετία, σύµφωνα µε το χρονοδιάγραµµα των ΣΤΑΣΥ.
Μικρά βήματα για την αναβάθμιση του μετρό της Αθήνας υλοποιούν οι ΣΤΑΣΥ (γραμμές 2 και 3 μετρό, τραμ, ΗΣΑΠ), σε μια προσπάθεια να ανανεώσουν την εικόνα του δημοφιλούς μέσου μεταφοράς που εξυπηρετεί καθημερινά 800.000 επιβάτες (συμπεριλαμβανομένου του ΗΣΑΠ) και μετράει πλέον 25 χρόνια λειτουργίας. Υγρασία, αραιά δρομολόγια σε ώρες αιχμής, έλλειψη κλιματισμού σε συρμούς που «βράζουν» το καλοκαίρι, βλάβες στις κυλιόμενες σκάλες αλλά και στους ανελκυστήρες, οι οποίες δυσχεραίνουν την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, συγκαταλέγονται στα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά χρήστες του ηλεκτρικού και του μετρό της Αθήνας. Από «μικροέργα» δαπάνης των ΣΤΑΣΥ, όπως ο χρωματισμός των εγκαταστάσεων του δικτύου του μετρό με φωτοκαταλυτικά χρώματα, τα οποία αντέχουν περισσότερο και δεν συγκρατούν ρύπους, μέχρι και έργα αναβάθμισης της επιδομής με την προκήρυξη δύο σχετικών διαγωνισμών αλλαγής σιδηροτροχιάς ύψους 8 εκατ. ευρώ, η εταιρεία προχωράει σε ένα συνολικό σχέδιο «λίφτινγκ» του δικτύου, φιλοδοξώντας αυτό να υλοποιηθεί σταδιακά την επόμενη πενταετία. Αυτό περιλαμβάνει την αναβάθμιση της επιδομής, των συστημάτων π.χ. σηματοδότησης, αερισμού, πυρανίχνευσης κ.ά., καθώς και την ενίσχυση του στόλου των συρμών, κυρίως όσων δεν έχουν κλιματισμό.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη πρόγραμμα ανακαίνισης του δικτύου (γραμμές 2 και 3) με εργασίες χρωματισμού των εγκαταστάσεων, προϋπολογισμού 770.000 ευρώ. Για τη σταδιακή κάλυψη του συνόλου του δικτύου των σταθμών δρομολογείται νέα προκήρυξη ύψους 2 εκατ. ευρώ. Ηδη έχουν γίνει τεχνικές εργασίες σε σταθμούς όπως του Συντάγματος και της Πανόρμου και σε εξέλιξη βρίσκονται τεχνικές εργασίες σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους του σταθμού Χαλανδρίου.
«Κάθε σταθμός έχει και τις ιδιαιτερότητές του», αναφέρουν στην «Κ» πηγές από την εταιρεία. Ενα τέτοιο παράδειγμα είναι ο σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου εκτός από τους επιβάτες σύχναζαν στον εξωτερικό χώρο και τα... περιστέρια, δημιουργώντας για το κοινό ένα θέαμα απωθητικό. Στον συγκεκριμένο σταθμό, όπως και στους σταθμούς «Χαλάνδρι», «Αγιος Αντώνιος», τοποθετήθηκαν ειδικά δίχτυα για την απώθησή τους. Παράλληλα, δρομολογούνται και εργασίες στεγανοποίησης των στεγάστρων που είναι εγκατεστημένα σε σταθμούς των γραμμών 2 και 3, ενώ στο μέτωπο της επιδομής οι ΣΤΑΣΥ πρόσφατα προκήρυξαν δύο διαγωνισμούς, ύψους 8 εκατ., για την αλλαγή 32 χλμ. σιδηροτροχιάς του δικτύου των γραμμών 2 και 3 του μετρό. Το έργο αφορά αλλαγή σιδηροτροχιάς σε συγκεκριμένα σημεία (καμπύλες) του δικτύου, όπου και σημειώνεται η μεγαλύτερη καταπόνηση κατά την εκτέλεση καθημερινού μεταφορικού έργου.
Με τους συρμούς να φτάνουν καθημερινά στα «όριά» τους και την επιβατική κίνηση να χτυπά κόκκινο, οι ΣΤΑΣΥ αναζητούν λύσεις που θα δώσουν ανάσα τόσο στον στόλο της όσο και στους επιβάτες. Εδώ και χρόνια έχει πέσει στο τραπέζι η προμήθεια νέων συρμών, ενώ παράλληλα εξετάζονται σενάρια για την ανακαίνιση συρμών στις γραμμές 2 και 3, δεδομένου ότι 20 από τους 52 συρμούς –οι λεγόμενοι γαλλικοί πρώτης γενιάς, ηλικίας 25 ετών– δεν έχουν από την κατασκευή τους κλιματισμό. Αντίστοιχη έλλειψη σημειώνεται και σε τέσσερις συρμούς πρώτης γενιάς που έχουν παραχωρηθεί στον ΗΣΑΠ.
Με τους συρμούς να φτάνουν καθημερινά στα «όριά» τους και την επιβατική κίνηση να χτυπά κόκκινο, οι ΣΤΑΣΥ αναζητούν λύσεις που θα δώσουν ανάσα τόσο στον στόλο της όσο και στους επιβάτες. Εδώ και χρόνια έχει πέσει στο τραπέζι η προμήθεια νέων συρμών, ενώ παράλληλα εξετάζονται σενάρια για την ανακαίνιση συρμών στις γραμμές 2 και 3, δεδομένου ότι 20 από τους 52 συρμούς –οι λεγόμενοι γαλλικοί πρώτης γενιάς, ηλικίας 25 ετών– δεν έχουν από την κατασκευή τους κλιματισμό. Αντίστοιχη έλλειψη σημειώνεται και σε τέσσερις συρμούς πρώτης γενιάς που έχουν παραχωρηθεί στον ΗΣΑΠ.
Αυτό βέβαια «σκοντάφτει» σε θέματα χρηματοδότησης. Ετσι, οι ΣΤΑΣΥ αναζητούν σύμβουλο για να διερευνήσει τη σκοπιμότητα της εγκατάστασης συστήματος κλιματισμού ως μέρους της αναβάθμισης συρμών σειράς 1. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 22.320 ευρώ με ΦΠΑ, ενώ θα χρειαστούν 75 ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης για την ολοκλήρωση της μελέτης. Στο πλαίσιο αυτό θα εξεταστούν διάφορα σενάρια, από την προμήθεια νέων συρμών με κλιματισμό έως την εγκατάσταση συστήματος κλιματισμού στους συρμούς για τη βελτίωση των συνθηκών ή την αντικατάσταση συστημάτων, παρέμβαση που θα μπορούσε να τους προσθέσει ακόμη 20 χρόνια ζωής.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου