οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2024

Ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τον διπλασιασμό του ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα που έχουν κατασχέσει οι τράπεζες, δίδοντάς τους ένα κίνητρο να τα βγάλουν στην αγορά, ώστε με την αύξηση της προσφοράς κατοικίας να διαμορφωθούν ευνοϊκότερες τιμές για την απόκτηση στέγης από τα νέα κυρίως ζευγάρια. Με προσήλωση στον αρχικό στόχο, δίδεται μια ευκαιρία στην κυβέρνηση να συνδράμει, συνακόλουθα, και τους ηλικιωμένους ή άλλα ευπαθή άτομα πενιχρού εισοδήματος, με τον μηδενισμό του ΕΝΦΙΑ των ακινήτων που αποκτούν από κληροδοτήσεις τα μη κρατικά ευαγή ιδρύματα (γηροκομεία, άσυλα κ.λπ.), σε ορισμένα από τα οποία το φορολογικό βάρος είναι δυσβάστακτο. Η απώλεια των φορολογικών εσόδων του κράτους από την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στα ιδρύματα θα αντισταθμιστεί με μέρος των εισπράξεων από τον διπλασιασμό του ΕΝΦΙΑ στις τράπεζες. Η με αυτόν τον τρόπο διαχείριση του φόρου αποκτά έτσι μια διπλή κοινωνική διάσταση, αφενός τη διευκόλυνση απόκτησης στέγης από νέα ζευγάρια χαμηλού εισοδήματος και αφετέρου τη φροντίδα ηλικιωμένων και ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού. Αίροντας τα φορολογικά βάρη που περιορίζουν, σε μεγάλο βαθμό, την αποστολή των ευαγών ιδρυμάτων, το κράτος εκπληρώνει, εν μέρει, την υποχρέωσή του να φροντίζει τις ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας, μέσω των ιδρυμάτων αυτών, τα οποία ουσιαστικά το υποκαθιστούν στην ανεπάρκειά του....

 Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 19/12/24













Εγώ, ο χρήστης ηλεκτρικού Ι.Χ.

Κύριε διευθυντά

Τον Απρίλιο του 2023 αγόρασα ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο 100%, για να συμβάλω και εγώ στην προστασία του περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση έχει υποσχεθεί πριμοδότηση για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Παρ’ όλες τις επανειλημμένες προσπάθειές μας, είκοσι μήνες τώρα επιδότηση δεν έχουμε δει. Ως Ελληνας φορολογούμενος διαμαρτύρομαι και ζητάω το δίκιο μου.

ΗΛΙΑΣ ΜΕΤΑΞΑΣ


Δασικές εκτάσεις και οικιστική γη

Κύριε διευθυντά

Τα μεγαλύτερα προβλήματα της Ελλάδας σήμερα είναι η οικονομική ανάπτυξη, που δεν υπάρχει, και η στεγαστική κρίση, που υπάρχει. Αυτά οφείλονται σε δύο αιτίες: α) Στον χαρακτηρισμό ως δάσους του 70% της συνολικής επιφάνειας της Ελλάδας και κατ’ ουσίαν μεγαλύτερου, ενώ δεν καταλαμβάνει περισσότερο από το 49% σύμφωνα με την καταμέτρηση της Ε.Ε., οι δε βοσκότοποι υπερβαίνουν το 11%. 
β) Στην απαγόρευση αλλαγής της χρήσης των δασών και δασικών εκτάσεων, την οποία επέβαλε το Συμβούλιο της Επικρατείας, λόγω του ψευδούς ισχυρισμού των δασολόγων, σύμφωνα με τον οποίο τα δάση καταλαμβάνουν το 18% της χώρας και μειώνονται ραγδαία, με κίνδυνο την εξαφάνισή τους, ενώ μετά την ολοκλήρωση των δασικών χαρτών αποδείχθηκε ότι τα ελληνικά δάση καταλαμβάνουν το 70% της χώρας και αυξάνονται, κάτι που οφείλεται στις υπερβολές των δασικών υπηρεσιών.

Μέτρο για σύγκριση της απαράδεκτης κατάστασης στην οποία οδηγήθηκε η χώρα και δημιούργησε τα ως άνω προβλήματα, είναι η σύγκριση των ποσοστών που καταλαμβάνει η οικιστική γη στην Ελλάδα με τα ποσοστά των άλλων κρατών της Ευρωπαϊκής Ενωσης επί της συνολικής έκτασης κάθε χώρας.

Στην Ελλάδα η οικιστική γη καταλαμβάνει το 2%, ενώ στην Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία 15%. Επισημαίνεται ότι η αύξηση της οικιστικής γης στην Ελλάδα στο 10%, δεδομένου του τεραστίου ποσοστού που καταλαμβάνουν τα δάση, οι βοσκότοποι και οι εγκαταλελειμμένες γεωργικές εκτάσεις, που πλέον δεν είναι επιδεκτικές οικονομικής καλλιέργειας, και που όλα τα παραπάνω αθροιζόμενα υπερβαίνουν το 60% (μόνο οι βοσκότοποι καταλαμβάνουν το 11%, ενώ η δασοκάλυψη το 49%), σε σύγκριση με τα αντίστοιχα των λοιπών κρατών της Ε.Ε. που η δασοκάλυψή τους δεν υπερβαίνει το 30%, αποδεικνύει ότι κανένα απολύτως περιβαλλοντικό πρόβλημα δεν δημιουργεί. Επίσης, και ότι καμία απολύτως επίπτωση επί της βιοποικιλότητας μπορεί να έχει, αντιθέτως συμβαδίζει απολύτως με τις επιταγές της βιώσιμης ανάπτυξης η μεταβολή του 10% της επιφάνειας της χώρας σε οικιστική γη.

Γεγονός που επιτρέπει την άμεση και χωρίς καμία απολύτως προϋπόθεση επέκτασή της. Πολύ περισσότερο τη στιγμή κατά την οποία η χώρα βρίσκεται σε συνθήκες οικονομικού συναγερμού και ο μόνος τρόπος για να αποφύγει τον μεγάλο κίνδυνο από την υποθήκευση του συνόλου της κρατικής περιουσίας στους δανειστές, αλλά και για να αντιμετωπίσει τις εξοπλιστικές της ανάγκες, είναι μόνο η οικονομική της ανάπτυξη, που άλλωστε πρέπει να προέλθει από τη βιομηχανία και τη βιοτεχνία, όπως επισήμανε και η Κομισιόν το 2021, με την έκθεσή της για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας, καθώς και ο διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Στουρνάρας, αναφέροντας, εδώ και τρία χρόνια, στο Φόρουμ των Δελφών, ότι η Ελλάδα χρειάζεται απεγνωσμένα επενδύσεις.

Εκείνο, επομένως, που χρειάζεται να γίνει επειγόντως είναι:
  • Πρώτον, η προσαρμογή των δασικών χαρτών στις διατάξεις του ν. 4685/2020 και στις αποφάσεις του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έκριναν νόμιμες τις διατάξεις του, η οποία θα περιορίσει τη δασοκάλυψη στο 49%, που είναι από τις μεγαλύτερες στην Ευρώπη και,
  •  Δεύτερον, η άρση απαγόρευσης της μεταβολής των χρήσεων στις εκτάσεις που δεν είναι δασικές καθώς και των βοσκοτόπων, αλλά και η άρση απαγόρευσης της αλλαγής των χρήσεων των δασών, υπό τις προϋποθέσεις που ισχύουν και σκοπό έχουν την άμεση δημιουργία οικιστικής γης στο 10% της επιφάνειας της χώρας.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΤΣΏΝΗΣ,
Πολιτικός μηχανικός


Ευαγή ιδρύματα, ΕΝΦΙΑ και τράπεζες

Κύριε διευθυντά

Με στόχο την ανακούφιση των χαμηλότερων εισοδηματικών τάξεων, ο πρωθυπουργός ανακοίνωσε τον διπλασιασμό του ΕΝΦΙΑ για τα ακίνητα που έχουν κατασχέσει οι τράπεζες, δίδοντάς τους ένα κίνητρο να τα βγάλουν στην αγορά, ώστε με την αύξηση της προσφοράς κατοικίας να διαμορφωθούν ευνοϊκότερες τιμές για την απόκτηση στέγης από τα νέα κυρίως ζευγάρια. 

Με προσήλωση στον αρχικό στόχο, δίδεται μια ευκαιρία στην κυβέρνηση να συνδράμει, συνακόλουθα, και τους ηλικιωμένους ή άλλα ευπαθή άτομα πενιχρού εισοδήματος, με τον μηδενισμό του ΕΝΦΙΑ των ακινήτων που αποκτούν από κληροδοτήσεις τα μη κρατικά ευαγή ιδρύματα (γηροκομεία, άσυλα κ.λπ.), σε ορισμένα από τα οποία το φορολογικό βάρος είναι δυσβάστακτο. Η απώλεια των φορολογικών εσόδων του κράτους από την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ στα ιδρύματα θα αντισταθμιστεί με μέρος των εισπράξεων από τον διπλασιασμό του ΕΝΦΙΑ στις τράπεζες. 

Η με αυτόν τον τρόπο διαχείριση του φόρου αποκτά έτσι μια διπλή κοινωνική διάσταση, αφενός τη διευκόλυνση απόκτησης στέγης από νέα ζευγάρια χαμηλού εισοδήματος και αφετέρου τη φροντίδα ηλικιωμένων και ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού. Αίροντας τα φορολογικά βάρη που περιορίζουν, σε μεγάλο βαθμό, την αποστολή των ευαγών ιδρυμάτων, το κράτος εκπληρώνει, εν μέρει, την υποχρέωσή του να φροντίζει τις ευπαθείς ομάδες της κοινωνίας, μέσω των ιδρυμάτων αυτών, τα οποία ουσιαστικά το υποκαθιστούν στην ανεπάρκειά του. 

ΔΡ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Π. ΓΛΥΤΣΟΣ
Οικονομολόγος



Το επικοινωνιακό μου αδιέξοδο με την εφορία

Κύριε διευθυντά,

Στην προσπάθειά μου να ενημερωθώ για μια εκκρεμότητά μου με την εφορία βρίσκομαι σε πλήρες επικοινωνιακό αδιέξοδο.

Πρόκειται για την υποχρέωση υποβολής τροποποιητικών φορολογικών δηλώσεων για αναδρομικά συνταξιοδότησης τεσσάρων συνολικά φορολογικών ετών (2017-2020) από τα οποία η ΑΑΔΕ έχει «ανοίξει» μόνο τη δυνατότητα υποβολής για τα φορολογικά έτη 2018 και 2020 (ενώ εκκρεμεί το 2017 και 2019 με προθεσμία εξόφλησης: 1/2025). Στη σχετική εφαρμογή «ερωτήματα προς ΑΑΔΕ» απαριθμώ τις έναντι απάντησης προτάσεις(!) τους (με τα αποτελέσματα των προσπαθειών μου εντός παρένθεσης):

1. Εάν οι τροποποιητικές σας είναι πάνω από 4 το σύστημα δεν τις επιτρέπει. (Δεν είναι πάνω από 4!)

2. Σας δίνεται η δυνατότητα υποβολής αιτήματος (υποβλήθηκε στις 27/11/2024 με κωδικό 2571564/20241127/45105 και στις 15/12/2024 είναι ακόμα «υπό επεξεργασία»).

3. Ραντεβού με τη ΔΟΥ σας. Οι αρμοδιότητες της Δ ΔΟΥ έχουν μεταφερθεί στην ΚΕ.Β.ΕΙΣ., λεωφόρος Αθηνών 70. (Παρά την ύφεση της πανδημίας η καθιέρωση των ραντεβού με εφορία καλά κρατεί, η δε Gov.gr δεν παρέχει τη δυνατότητα ραντεβού για την ΚΕ.Β.ΕΙΣ. Αττικής!)

4. Οσο για το τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης φορολογουμένων 213-16.21.000 (είναι το μόνο που λόγω αυτοματοποίησης δρομολόγησε μια διαδικασία αναμονής υπολογιζόμενης διάρκειας 50(!) λεπτών, η οποία όμως απενεργοποιήθηκε αυτόματα στις 2 ώρες!).

Επί του πρακτέου μπορεί να υποθέσει κανείς (επιλέγοντας να αστειευτεί αντί να κλάψει) ότι η υστέρηση στα δημόσια οικονομικά μπορεί να οφείλεται τόσο στη σπατάλη σε τηλεφωνικά κέντρα και ψηφιοποιήσεις που ακυρώνονται/κολλάνε από την προσχηματική ενασχόληση/ανεπάρκεια του ανθρώπινου παράγοντα, όσο και στην αδυναμία ακόμα και σε ευσυνείδητα φορολογικά υποζύγια, όπως ο δυστυχής υποφαινόμενος, να εξοφλήσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις.

ΠΕΤΡΟΣ Χ. ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ 
Συνταξιούχος παθολόγος


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου