Πρίν έλθει στην Ελλάδα το 1990, εργάστηκε, καθ' ολη τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990, στην σιδηροδρομική εταιρεία των ΗΠΑ, συνδέοντας με δικά του σχέδια, ως το 2003, τις δύο ακτές σιδηροδρομικά.
Με πρόσκληση του Γιώργου Α. Παπανδρέου, ως Πρωθυπουργός της τότε Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, εκλήθη στην Ελλάδα το 2010 και ανέλαβε επικεφαλής του ΟΣΕ. Μέσα σε ένα μόλις χρόνο επετεύχθη μείωση του ελλείμματος του ΟΣΕ από τα 230 εκατομμύρια ευρώ στα 55 εκατομμύρια και λίγο αργότερα η εταιρεία έγινε κερδοφόρα.
Ο Αθαν. Ζηλιασκόπουλος παρέμεινε στο τιμόνι του ΟΣΕ και επί των ημερών της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ. Στη διάρκεια αυτής της περιόδου, ως επικεφαλής του ΟΣΕ, επέτυχε εξ ίσου σημαντικό έργο, όπως:
-Έβαλε φρένο στις σπατάλες συντήρησης του δικτύου και στις κλοπές υλικών,
-Κατήγγειλε συμβάσεις,
-Αξιοποίησε τα περιουσιακά στοιχεία του Οργανισμού,
-Ππεριέκοψε ζημιογόνα δρομολόγια,
-Δδημιούργησε σύστημα ηλεκτρονικών κρατήσεων,
-Δρομολόγησε τον εκσυγχρονισμό του δικτύου,
-Ενεργοποίησε τον προαστιακό της Πάτρας,
-Έδωσε έμφαση στο μεταφορικό έργο της εταιρείας, έκανε συμφωνία με την Cosco στον Πειραιά κλπ.
Μόλις ανέλαβε η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, δεν άργησε η ώρα της σύγκρουσης με τον τότε πρώτο Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστο Σπίρτζης, όταν ο τελευταίος τού απαίτησε να μεταφέρονται δωρεάν οι επιβάτες (!) λόγω της κρίσης,. Στη συνέχεια προέκυψε ιδιαίτερα "ενοχλητικός" γιατί ως πρόεδρος «έκοβε δουλίτσες» από τα κυκλώματα μικρών συμβάσεων γύρω από τον ΟΣΕ, οπότε κάποια στιγμή, με αφορμή την κατάληψη των γραμμών από μετανάστες στην Ειδομένη, την οποία η τότε Κυβέρνηση Τσίπρα παρακολουθούσε σε πρώτη φάση απαθής και άπραγη, βρήκαν την ευκαιρία να τού "φορτώσουν" την κατάληψη. Η εξώθησή του σε παραίτηση ήταν το επόμενο και τελικό βήμα της ΣΥΡΙΖΑίϊκης μεθόδευσης που ακολούθησε εις βάρος του.
Συνεπώς, με τέτοιο "φάκελλο" εις βάρος του, εις το κομματικό ιερατείο της Κουμουνδούρου, κινώντας γη και ουρανό με το που ανακοινώθηκε η επιλογή του. Λογικό προκύπτει να μην τον θέλουν στο ΣΥΡΙΖΑ γιατί δεν πήγε με τα νερά τους, και τώρα θα ψάξει τα "έργα" τους που έγιναν ή δεν έγιναν επί των ημερών τους...
Εξ ου και ο αρμόδιος Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ, καταδικασθείς αμετακλήτως και ομοφώνως από το ΑΕΔ σε διετή φυλάκιση, με τριετή αναστολή, εθεωρήθη ο καταλληλότερος να πάρει επάνω του την αντίδρασή του Κόμματός του.
Όμως, αυτό δεν σημαίνει ότι ο Αθαν. Ζηλιασκόπουλος δεν είναι κατάλληλος για μέλος της Επιτροπής Διερεύνησης της Σιδηροδρομικής τραγωδίας των Τεμπών. Μάλλον είναι εκ των καταλληλότερων.
Στο "κατηγορώ" εναντίον από το ΣΥΡΙΖΑίϊκο ιστότοπο "Militaire" αναφέρεται ότι:
"Συγκεκριμένα υπάρχει ένα θέμα με τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο, Καθηγητή Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ο κ. Ζηλιασκόπουλος ήταν Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταξύ 2010-2015 και πολλοί του χρεώνουν την απαξίωση της η οποία οδήγησε και στην ιδιωτικοποίηση της με ελάχιστα χρήματα. Σήμερα είναι πρόεδρος του Συμβουλίου Εφοδιαστικής, αποτελώντας προσωπική επιλογή των κ.κ. Α.Γεωργιάδη και Κ.Καραμανλή. Η αντικειμενικότητα του είναι βέβαιο ότι θα τεθεί προς συζήτηση"
Σύντομο Βιογραφικό - Ερευνητικά ενδιαφέροντα
Ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος γεννήθηκε στο Θούριο Έβρου το 1960. Μετά την απόκτηση του διδακτορικού του διπλώματος, εργάστηκε στο Department of Civil Engineering του Ohio State University των ΗΠΑ, όπου κατείχε θέση Assistant Professor από το 1994 έως το 1996. Από το 1996 έως το 2003 εργάσθηκε στο Department of Civil Engineering του Northwestern University των ΗΠΑ όπου κατείχε θέση Assistant και αργότερα Associate Professor (Louis Berger Junior Chair). Ταυτόχρονα, εργάσθηκε στο Transportation Research Center και συνεργάσθηκε με το Department of Industrial Engineering and Management Sciences του ιδίου πανεπιστημίου.
Από το 2003, εργάζεται στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών -- αρχικά ως Αναπληρωτής Καθηγητής, και σήμερα Καθηγητής Βελτιστοποίησης Συστημάτων Παραγωγής/Μεταφορών και Διευθυντής του Εργαστηρίου Βελτιστοποίησης Συστημάτων -- όπου διδάσκει μεταπτυχιακά μαθήματα στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Logistics". Την περίοδο 2010-2015 διετέλεσε Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την περίοδο 2013-2015 ήταν μέλος του ΔΣ της Ελληνικής Εταιρίας Logistics. Από το 2020 είναι Πρόεδρος του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Εφοδιαστικής.
Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν πρότυπα ισορροπίας και βελτιστοποίησης δικτύων, αλγορίθμους βέλτιστης διαδρομής, τεχνολογίες πληροφοριών, συστήματα ελέγχου, Logistics, διαχείριση κυκλοφορίας, και δρομολόγησης εμπορευματικών μεταφορών.
Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου