Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Το χρονικό του έργου και οι εκκρεμότητες
Εγκαίνια για τα δύο τμήματα του Ε65, με τα οποία δημιουργείται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος από τη Λαμία έως την Καλαμπάκα – Για έργο που πέρασε από 40 κύματα έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, εκτιμώντας ότι η σύνδεση με την Εγνατία θα ολοκληρωθεί έως το 2026 – Εκκρεμότητα και οι απαλλοτριώσεις στο βόρειο τμήμα
Με φόντο τη σήραγγα της Oθρυος, το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια δύο τμημάτων του δρόμου με τα οποία δημιουργείται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος από τη Λαμία έως την Καλαμπάκα. Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία χρειάστηκε περισσότερα από 15 χρόνια για να συμβεί. «Ο Ε65 πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έφθασε να είναι ένα έργο κολοβό (σ.σ. με τη λειτουργία μόνο του τμήματος Ξινιάδας – Τρικάλων), με το νότιο τμήμα να έχει σοβαρά τεχνικά προβλήματα και το βόρειο να βρίσκεται σε χρηματοδοτικό κενό», ανέφερε στην τελετή εγκαινίων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Είναι μια σημαντική ημέρα για τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ηπειρο. Γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος, ένα όνειρο δεκαετιών», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός. Εκτίμησε δε ότι το τελευταίο τμήμα του οδικού άξονα, από Καλαμπάκα έως την Εγνατία (μήκους 46 χλμ.), θα παραδοθεί μέσα στην επόμενη διετία, δηλαδή το 2026.
Εγκαίνια για τα δύο τμήματα του Ε65, με τα οποία δημιουργείται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος από τη Λαμία έως την Καλαμπάκα – Για έργο που πέρασε από 40 κύματα έκανε λόγο ο πρωθυπουργός, εκτιμώντας ότι η σύνδεση με την Εγνατία θα ολοκληρωθεί έως το 2026 – Εκκρεμότητα και οι απαλλοτριώσεις στο βόρειο τμήμα
Με φόντο τη σήραγγα της Oθρυος, το σημαντικότερο τεχνικό έργο του Ε65, πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια δύο τμημάτων του δρόμου με τα οποία δημιουργείται ένας ενιαίος αυτοκινητόδρομος από τη Λαμία έως την Καλαμπάκα. Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία χρειάστηκε περισσότερα από 15 χρόνια για να συμβεί. «Ο Ε65 πέρασε από 40 κύματα, δοκιμάστηκε στην οικονομική κρίση, έφθασε να είναι ένα έργο κολοβό (σ.σ. με τη λειτουργία μόνο του τμήματος Ξινιάδας – Τρικάλων), με το νότιο τμήμα να έχει σοβαρά τεχνικά προβλήματα και το βόρειο να βρίσκεται σε χρηματοδοτικό κενό», ανέφερε στην τελετή εγκαινίων ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
«Είναι μια σημαντική ημέρα για τη Στερεά Ελλάδα, τη Θεσσαλία, τη Δυτική Μακεδονία και την Ηπειρο. Γνωρίζουμε όλοι πόσο σημαντικός είναι αυτός ο δρόμος, ένα όνειρο δεκαετιών», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός. Εκτίμησε δε ότι το τελευταίο τμήμα του οδικού άξονα, από Καλαμπάκα έως την Εγνατία (μήκους 46 χλμ.), θα παραδοθεί μέσα στην επόμενη διετία, δηλαδή το 2026.
Μητσοτάκης: Τα εργοτάξια που υποσχεθήκαμε το 2019 δίνουν τη θέση τους σε έτοιμα έργα
Τόσο ο πρωθυπουργός όσο και ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας, τόνισαν τη σημασία της κοινοτικής στήριξης για την ολοκλήρωση του έργου, το οποίο έχει την εξής χρηματοδοτική (και διαχειριστική) πρωτοτυπία: το κεντρικό τμήμα, από Ξινάδα έως Τρίκαλα, κατασκευάστηκε στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης με την Κεντρική Οδό, συγχρηματοδοτούμενο από την Ε.Ε.
Το νότιο τμήμα, κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, συγχρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2020, ενώ το βόρειο τμήμα, από Τρίκαλα έως Εγνατία, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Μάλιστα, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε στις κυβερνήσεις που έπαιξαν ρόλο στην ολοκλήρωση του έργου, αλλά και στους υπουργούς ξεχωρίζοντας τον εμπνευστή του έργου, Γιώργο Σουφλιά, τον Χρήστο Σπίρτζη επί των ημερών του οποίου ξεκίνησε το νότιο τμήμα, και τον Κώστα Αχ. Καραμανλή, επί των ημερών του οποίου ξεκίνησε το βόρειο.
Η χαρά των εγκαινίων βέβαια δεν παραγράφει το γεγονός ότι το συγκεκριμένο έργο συνοδεύτηκε από καθυστερήσεις, κακό σχεδιασμό και υπέρβαση προϋπολογισμού. Ο υφυπουργός Δημοσίων Εργων, Νίκος Ταχιάος, ευχαρίστησε τον κατασκευαστή (ΤΕΡΝΑ) «επειδή το έργο παραδόθηκε δύο μήνες και δύο ημέρες πριν τη συμβατική προθεσμία». Βέβαια, η συμβατική ημερομηνία αυτή προέκυψε μετά από δύο παρατάσεις και το νότιο τμήμα έπρεπε να είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία από το τέλος του 2021.
Εκκρεμότητες
Μιλώντας στην τελετή των εγκαινίων, από την πλευρά του, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης αναφέρθηκε στις απαλλοτριώσεις που εξακολουθούν να εκκρεμούν στο βόρειο τμήμα του Ε65, παρότι το έργο ανατέθηκε το 2021 και έπρεπε κανονικά να παραδοθεί το καλοκαίρι του 2024. «Εμείς θα κάνουμε ό,τι μπορούμε, παρακάμπτοντας τα συμβατικά μας δικαιώματα, επειδή δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαλλοτριώσεις», ανέφερε. «Πολλές εκτάσεις τις αποκτήσαμε και τις μισθώσαμε με δικά μας έξοδα για να προχωρήσουμε, όπως κάναμε και στην Ιόνια Οδό. Στην Ιόνια ο δρόμος παραδόθηκε το 2018 και οι απαλλοτριώσεις ολοκληρώθηκαν δικαστικά το 2020», ανέφερε. Υπήρξε όμως πιο αισιόδοξος ως προς την παράδοση του τελευταίου τμήματος του δρόμου. «Ελπίζουμε ότι του χρόνου θα ολοκληρωθεί ο δρόμος και θα συνδεθεί με την Εγνατία», ανέφερε.
Με την προσθήκη των τμημάτων που εγκαινιάστηκαν σήμερα, η διαδρομή Αθήνας – Καρδίτσας μειώνεται στις 2,5 ώρες και Αθήνας Τρικάλων στις 3 ώρες. «Ο Ε65 θα είναι θρυαλλίδα ανάπτυξης για την περιοχή. Θα επιτρέψει στους Αθηναίους να ταξιδέψουν πιο εύκολα στην περιοχή. Οφείλουμε να στηρίξουμε αυτές τις δοκιμασμένες περιοχές και να τις προτιμήσουμε για τις ημέρες του Πάσχα», ανέφερε ο κ. Ταχιάος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου