Aπό την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Το «αριστούργηµα της µηχανικής»
κλείνει είκοσι χρόνια λειτουργίας
ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΕΛΙ∆ΑΚΗ
Του 2004, λίγες ηµέρες πριν από την έναρξη των Ολυµπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Φώτης Αδραχτάς, µέλος του συλλόγου Αλκυόνη, έγινε ο πρώτος λαµπαδηδρόµος που εισήλθε µε το καροτσάκι του στο φρέσκο οδόστρωµα της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, διασχίζοντας τα πρώτα µέτρα του νεότευκτου έργου. Το όνειρο του Χαρίλαου Τρικούπη γινόταν πράξη: µια γέφυρα που ενώνει την Πελοπόννησο µε τη Στερεά Ελλάδα.
ΤΟΥ ΛΟΥΚΑ ΒΕΛΙ∆ΑΚΗ
Του 2004, λίγες ηµέρες πριν από την έναρξη των Ολυµπιακών Αγώνων της Αθήνας, ο Φώτης Αδραχτάς, µέλος του συλλόγου Αλκυόνη, έγινε ο πρώτος λαµπαδηδρόµος που εισήλθε µε το καροτσάκι του στο φρέσκο οδόστρωµα της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, διασχίζοντας τα πρώτα µέτρα του νεότευκτου έργου. Το όνειρο του Χαρίλαου Τρικούπη γινόταν πράξη: µια γέφυρα που ενώνει την Πελοπόννησο µε τη Στερεά Ελλάδα.
Η εικοστή επέτειος λειτουργίας συµπίπτει µε τους Ολυµπιακούς Αγώνες που θα διεξαχθούν στο Παρίσι και η VINCI Concessions, η γαλλική εταιρεία που κατασκεύασε και διαχειρίζεται το έργο, γιορτάζει µε την εκ νέου, σήµερα, διέλευση της Ολυµπιακής Φλόγας από τη γέφυρα. Μιλώντας στην «Κ» ο Νικολά Νοτµπάρ, CEO της VINCI Concessions και πρόεδρος της VINCI Airports, χαρακτηρίζει τη γέφυρα «ζωντανό σύµβολο της ελληνογαλλικής φιλίας και της δέσµευσης του οµίλου VINCI προς τη χώρα».
Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου ήταν το πρώτο έργο παραχώρησης του οµίλου στην Ελλάδα. «Το µοντέλο παραχώρησης επέτρεψε να κατασκευάσουµε ένα πραγµατικό θαύµα µηχανικής, µια από τις µεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσµο και την πρώτη απευθείας σύνδεση, διαθέσιµη 24 ώρες το 24ωρο, µεταξύ της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου». «Σήµερα είναι µια σηµαντική ηµέρα: γιορτάζουµε την 20ή επέτειο της γέφυρας. Θα έχουµε την τιµή να υποδεχθούµε, µαζί µε τον Ελληνα υπουργό Μεταφορών και πολλούς αξιωµατούχους από την περιοχή, την ολυµπιακή λαµπαδηδροµία του Παρισιού 2024, 20 χρόνια µετά τους Ολυµπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004 και τα εγκαίνια της γέφυρας», συµπληρώνει ο CEO της VINCI Concessions.
Μια ιστορία επιτυχίας
Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου θεωρείται αριστούργηµα της µηχανικής λόγω της δυσκολίας κατασκευής του έργου, που περιελάµβανε σειρά προκλήσεων, ενώ στα 20 χρόνια της λειτουργίας της εκτιµάται ότι συνέβαλε στο να αλλάξει ο οικονοµικός χάρτης της Ελλάδας. Πριν από την κατασκευή της, η διέλευση του Κορινθιακού κόλπου γινόταν µε πλοία, µια διαδικασία που συχνά ταλαιπωρούσε τους πολίτες, ιδιαίτερα όταν οι καιρικές συνθήκες ήταν κακές. Η υλοποίηση της γέφυρας άλλαξε ριζικά την καθηµερινότητα των κατοίκων της ∆υτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου, µειώνοντας τον χρόνο διαδροµής και ενισχύοντας την ανάπτυξη της περιοχής.
Ο Νικολά Νοτµπάρ τονίζει ότι η λειτουργία της γέφυρας είναι µια ιστορία επιτυχίας, καθώς έχει υποδεχθεί περισσότερα από 77 εκατ. οχήµατα. «Χρησιµοποιούµε την τεχνογνωσία µας για να τη διατηρήσουµε στα καλύτερα πρότυπα µε την πάροδο του χρόνου και επενδύουµε πάντα σε νέες λύσεις, όπως ο φωτισµός LED. Εχουµε ήδη µειώσει τις άµεσες εκποµπές της γέφυρας κατά 78% από το 2018 και σκοπεύουµε να συνεχίσουµε µέχρι να επιτύχουµε καθαρές µηδενικές εκποµπές (net zero) µέχρι το 2050 και µηδενικά απόβλητα προς ταφή (zero waste) µέχρι το 2030».
Περιγράφοντας τη συνεργασία της VINCI Concessions µε το ελληνικό κράτος για τη διασφάλιση της βιωσιµότητας µεγάλων έργων, ο κ. Νοτµπάρ υπογραµµίζει ότι οι ελληνικές αρχές θέλουν να βελτιώσουν την κινητικότητα και τη συνδεσιµότητα στην Ελλάδα και ο όµιλός του επιδιώκει να υλοποιήσει «αυτό το όραµα». «Επιτρέψτε µου να σας δώσω συγκεκριµένα παραδείγµατα: όσον αφορά στην καινοτοµία, ήµασταν ο πρώτος φορέας εκµετάλλευσης που έφερε την υπηρεσία διοδίων pay-bykm στη χώρα, χρησιµοποιώντας την τεχνογνωσία µας στην τεχνολογία
ελεύθερης ροής. Στην περιβαλλοντική µετάβαση υλοποιούµε το µεγαλύτερο δίκτυο φωτοβολταϊκών πάρκων κατά µήκος του αυτοκινητοδρόµου».
Αφού χαρακτηρίζει τη γέφυρα µια από τις σηµαντικότερες της Ευρώπης, λέει ότι «έχουµε ένα σχέδιο για το µέλλον της: εκσυγχρονίζουµε το κέντρο κυκλοφορίας και το σύστηµα πληροφορικής, ενώ παράλληλα αξιοποιούµε µοντέλα τεχνητής νοηµοσύνης µέσω των καθηµερινών µας δραστηριοτήτων. Εργαζόµαστε επί του παρόντος πάνω σε ένα σχέδιο για την εγκατάσταση σταθµών φόρτισης ηλεκτρικών οχηµάτων στο 100% των περιοχών εξυπηρέτησής µας µέχρι το τέλος του έτους. Και πριν από λίγες εβδοµάδες γίναµε ο πρώτος παραχωρησιούχος στη χώρα που εγκαινίασε µια ειδική προσφορά για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχηµάτων».
Ο CEO της VINCI Concessions στέλνει µήνυµα για την πρόθεση του οµίλου να συνεχίσει τις επενδύσεις. «Ο όµιλος VINCI είναι ένας ιστορικός εταίρος εδώ στην Ελλάδα. Με την ευκαιρία της 20ής επετείου της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, το µήνυµά µας είναι ότι είµαστε πρόθυµοι να συνεχίσουµε να επενδύουµε για το µέλλον. Η εταιρική σχέση µεταξύ της Ελλάδας και της VINCI είναι ισχυρή. Φέρνουµε επενδύσεις, τεχνογνωσία και δέσµευση».
Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου ήταν το πρώτο έργο παραχώρησης του οµίλου στην Ελλάδα. «Το µοντέλο παραχώρησης επέτρεψε να κατασκευάσουµε ένα πραγµατικό θαύµα µηχανικής, µια από τις µεγαλύτερες καλωδιωτές γέφυρες στον κόσµο και την πρώτη απευθείας σύνδεση, διαθέσιµη 24 ώρες το 24ωρο, µεταξύ της ηπειρωτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου». «Σήµερα είναι µια σηµαντική ηµέρα: γιορτάζουµε την 20ή επέτειο της γέφυρας. Θα έχουµε την τιµή να υποδεχθούµε, µαζί µε τον Ελληνα υπουργό Μεταφορών και πολλούς αξιωµατούχους από την περιοχή, την ολυµπιακή λαµπαδηδροµία του Παρισιού 2024, 20 χρόνια µετά τους Ολυµπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004 και τα εγκαίνια της γέφυρας», συµπληρώνει ο CEO της VINCI Concessions.
Μια ιστορία επιτυχίας
Η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου θεωρείται αριστούργηµα της µηχανικής λόγω της δυσκολίας κατασκευής του έργου, που περιελάµβανε σειρά προκλήσεων, ενώ στα 20 χρόνια της λειτουργίας της εκτιµάται ότι συνέβαλε στο να αλλάξει ο οικονοµικός χάρτης της Ελλάδας. Πριν από την κατασκευή της, η διέλευση του Κορινθιακού κόλπου γινόταν µε πλοία, µια διαδικασία που συχνά ταλαιπωρούσε τους πολίτες, ιδιαίτερα όταν οι καιρικές συνθήκες ήταν κακές. Η υλοποίηση της γέφυρας άλλαξε ριζικά την καθηµερινότητα των κατοίκων της ∆υτικής Ελλάδας και της Πελοποννήσου, µειώνοντας τον χρόνο διαδροµής και ενισχύοντας την ανάπτυξη της περιοχής.
Ο Νικολά Νοτµπάρ τονίζει ότι η λειτουργία της γέφυρας είναι µια ιστορία επιτυχίας, καθώς έχει υποδεχθεί περισσότερα από 77 εκατ. οχήµατα. «Χρησιµοποιούµε την τεχνογνωσία µας για να τη διατηρήσουµε στα καλύτερα πρότυπα µε την πάροδο του χρόνου και επενδύουµε πάντα σε νέες λύσεις, όπως ο φωτισµός LED. Εχουµε ήδη µειώσει τις άµεσες εκποµπές της γέφυρας κατά 78% από το 2018 και σκοπεύουµε να συνεχίσουµε µέχρι να επιτύχουµε καθαρές µηδενικές εκποµπές (net zero) µέχρι το 2050 και µηδενικά απόβλητα προς ταφή (zero waste) µέχρι το 2030».
Περιγράφοντας τη συνεργασία της VINCI Concessions µε το ελληνικό κράτος για τη διασφάλιση της βιωσιµότητας µεγάλων έργων, ο κ. Νοτµπάρ υπογραµµίζει ότι οι ελληνικές αρχές θέλουν να βελτιώσουν την κινητικότητα και τη συνδεσιµότητα στην Ελλάδα και ο όµιλός του επιδιώκει να υλοποιήσει «αυτό το όραµα». «Επιτρέψτε µου να σας δώσω συγκεκριµένα παραδείγµατα: όσον αφορά στην καινοτοµία, ήµασταν ο πρώτος φορέας εκµετάλλευσης που έφερε την υπηρεσία διοδίων pay-bykm στη χώρα, χρησιµοποιώντας την τεχνογνωσία µας στην τεχνολογία
ελεύθερης ροής. Στην περιβαλλοντική µετάβαση υλοποιούµε το µεγαλύτερο δίκτυο φωτοβολταϊκών πάρκων κατά µήκος του αυτοκινητοδρόµου».
Αφού χαρακτηρίζει τη γέφυρα µια από τις σηµαντικότερες της Ευρώπης, λέει ότι «έχουµε ένα σχέδιο για το µέλλον της: εκσυγχρονίζουµε το κέντρο κυκλοφορίας και το σύστηµα πληροφορικής, ενώ παράλληλα αξιοποιούµε µοντέλα τεχνητής νοηµοσύνης µέσω των καθηµερινών µας δραστηριοτήτων. Εργαζόµαστε επί του παρόντος πάνω σε ένα σχέδιο για την εγκατάσταση σταθµών φόρτισης ηλεκτρικών οχηµάτων στο 100% των περιοχών εξυπηρέτησής µας µέχρι το τέλος του έτους. Και πριν από λίγες εβδοµάδες γίναµε ο πρώτος παραχωρησιούχος στη χώρα που εγκαινίασε µια ειδική προσφορά για τους οδηγούς ηλεκτρικών οχηµάτων».
Ο CEO της VINCI Concessions στέλνει µήνυµα για την πρόθεση του οµίλου να συνεχίσει τις επενδύσεις. «Ο όµιλος VINCI είναι ένας ιστορικός εταίρος εδώ στην Ελλάδα. Με την ευκαιρία της 20ής επετείου της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου, το µήνυµά µας είναι ότι είµαστε πρόθυµοι να συνεχίσουµε να επενδύουµε για το µέλλον. Η εταιρική σχέση µεταξύ της Ελλάδας και της VINCI είναι ισχυρή. Φέρνουµε επενδύσεις, τεχνογνωσία και δέσµευση».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου