Από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 25/04/24 |
ΤΟΥ ΗΛΙΑ Γ. ΜΠΕΛΛΟΥ
Επενδυτικό πρόγραμμα αναβάθμισης του λιμανιού της Ραφήνας δρομολογεί το ΤΑΙΠΕΔ ώστε να καταστεί δεύτερη βασική και σύγχρονη πύλη του λεκανοπεδίου της Αττικής και των ξένων επισκεπτών προς τα νησιά του Αιγαίου και ειδικά τις Κυκλάδες.
Την αναβάθµιση του λιµανιού της Ραφήνας ώστε να καταστεί δεύτερη βασική και σύγχρονη πύλη του λεκανοπεδίου της Αττικής και των ξένων επισκεπτών προς τα νησιά του Αιγαίου και ειδικά τις Κυκλάδες δροµολόγησε η κυβέρνηση στο πλαίσιο του ευρύτερου σχεδιασµού για τα λιµάνια της Αττικής. Ηδη η Ραφήνα λειτουργεί ως λιµάνι-έδρα ενός σηµαντικού αριθµού ταχυπλόων, και όχι µόνον, ακτοπλοϊκών σκαφών κατά την εαρινή και θερινή σεζόν, δίνοντας µια εναλλακτική που εξοικονοµεί σηµαντικό χρόνο ταξιδιού για τους επιβάτες, και εποµένως και καύσιµα αλλά και εκποµπές διοξειδίου του άνθρακα σε σχέση µε τις ρότες προς Κυκλάδες από τον Πειραιά.
Ωστόσο το λιµάνι λειτουργεί στα όρια της δυναµικότητάς του, αν όχι και πέραν αυτών, µε γνωστά τα προβλήµατα τόσο στις αφίξεις και στις αναχωρήσεις των πλοίων όσο και της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της ευρύτερης περιοχής. Πέρυσι η επιβατική κίνηση προσέγγισε τα 2 εκατ. επιβάτες, ενώ εξυπηρετήθηκαν 440.000 οχήµατα. Προκειµένου να λειτουργήσει ως βασική σύγχρονη λιµενική πύλη προς το Αιγαίο χρειάζεται όχι µόνο σηµαντικά έργα στη χερσαία ζώνη, αλλά και στους προβλήτες του και στη λιµενολεκάνη. Το ΤΑΙΠΕ∆ σχεδιάζει να εξασφαλίσει χρηµατοδοτικά εργαλεία ώστε να επενδύσει το ίδιο περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ σε τέτοιες υποδοµές, αφού πρώτα αδειοδοτήσει το master plan. Ως εκ τούτου η προοπτική ιδιωτικοποίησής του µετατοπίζεται σε µεσοπρόθεσµο χρονικό ορίζοντα, αφού δηλαδή δροµολογηθούν και ολοκληρωθούν τα βασικά έργα.
Το ΤΑΙΠΕ∆ µε την ιδιότητά του ως Αρχή Σχεδιασµού Λιµένων έχει δροµολογήσει την εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης (master plan) του Οργανισµού Λιµένος Ραφήνας και της στρατηγικής µελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που το συνοδεύει και από τις 17 Απριλίου ξεκίνησε η δηµόσια διαβούλευση η οποία θα ολοκληρωθεί εντός 35 ηµερών. Οι σηµαντικότερες προβλέψεις του master plan είναι η κατασκευή επιβατικού σταθµού, η επέκταση του προσήνεµου µώλου και η κατασκευή νέων κρηπιδωµάτων και δύο συστοιχιών ναυδέτων οι οποίες θα αυξήσουν τις θέσεις ελλιµενισµού για τα ταχύπλοα. Σε επίπεδο υποδοµών µεταφοράς και µέσων σταθερής τροχιάς προβλέπεται η σύνδεση του λιµανιού αλλά και της ευρύτερης περιοχής της Ραφήνας µε την υπόλοιπη Αττική µέσω του προαστιακού σιδηροδρόµου. Μέσα στο master plan ορίζεται και η δεσµευµένη ζώνη για την κατασκευή κτιρίου του σταθµού απόληξης του προαστιακού σιδηροδρόµου, επιφανείας 1.500 τ.µ.
Παράλληλα εµπεριέχεται και ο σχεδιασµός υδατοδροµίου και η δηµιουργία σύγχρονης εγκατάστασης εξυπηρέτησης υδροπλάνων. Στα προτεινόµενα έργα το υδατοδρόµιο αποκτά επαρκείς χερσαίους χώρους για τη λειτουργία του, ενώ προβλέπεται και υποδοµή για την εξυπηρέτηση και τον έλεγχο των επιβατών.
«Η αξιοποίηση του λιµένα Ραφήνας αποτελεί κοµβικό έργο αφού, λόγω της θέσης του, παρουσιάζει προοπτικές ανάπτυξης που θα ενδυναµώσουν τη νησιωτική σύνδεση µε την ηπειρωτική χώρα, καθώς έχει άµεση ακτοπλοϊκή σύνδεση µε τις Κυκλάδες και τη νότια Εύβοια. Η εγγύτητα του λιµανιού µε τον ∆ιεθνή Αερολιµένα Αθηνών και η εύκολη πρόσβαση των επιβατών του αεροδροµίου στο λιµάνι µέσω της Αττικής Οδού, αλλά και στο κέντρο της Αθήνας, το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό από πλευράς επιβατικής και τουριστικής κίνησης», σηµειώνουν κύκλοι του ΤΑΙΠΕ∆.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου