Από την "Εφ.Συν", και...
Εξωση στους πατριώτες του πετρελαίου
Το Πολεμικό Ναυτικό ανανεώνει και διευρύνει με νέα Navtex την περιοχή ασκήσεων στον Λακωνικό κόλπο, προσθέτοντας νοτιότερα κι ένα μεγάλο τμήμα δυτικά των Κυθήρων, ώστε να είναι πιο... ευδιάκριτο το μήνυμα στους πλοιοκτήτες ● Με ενδιαφέρον περιμένουμε και τους πρώτους σοβαρούς ελέγχους για την πρόληψη της ρύπανσης στα διεθνή ύδατα και την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών.
Αποδεικτικά στοιχεία
Τα δεξαμενόπλοια στριμώχτηκαν χθες το μεσημέρι στο διεθνές πέρασμα, όπου καθημερινά περνούν δεκάδες πλοία επιβατικά και φορτηγά, αλλά δεν σταμάτησαν τις μεταφορτώσεις, όπως δείχνουν τα καταγραφικά των δορυφορικών σημάτων, με τα «ζευγάρια» NARGIS (IMO 9353125, Hudson Harbor Logistics UAE) - FACCA (IMO 9271951, Virgo Shipowner), SPRITE (IMO 9252333, MarinerMinds Maritime) - SATURN I (IMO 9655470, Marisafe Tech), BRIGHT SONIA (IMO 9213296, Velostar Shipping, κατασκευής 2001) - SEGINUS (ΙΜΟ 9256028, High Noon Maritime, κατασκευής 2003) και KRITI LEGEND (ΙΜΟ 9398266, Avin) - T.SEMAHAT (ΙΜΟ 9804148, Koc Holding), με τη συνδρομή τριών ρυμουλκών (DILIGENCE, LEDRA ENA και OTHELLO).
Λίγο νοτιότερα, κάτω από το Ταίναρο, σε αναμονή παραμένουν τα YELLOW TRADER, CHRYSTAL ARCTIC και MANTA SALACAK, ενώ καθημερινά η ουρά αλλάζει με νέα δεξαμενόπλοια που διψούν για… «Turkish Blend», καθώς, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η αλλαγή ταυτότητας σε φορτίο πετρελαίου μπορεί να αποφέρει κέρδη από 4 ώς 8 εκατ. ευρώ για ταξίδι λίγων ημερών.
Κάποια από αυτά είναι υπέργηρα σκαριά, με ηλικία πάνω από 20 έτη (SPRITE, BRIGHT SONIA, SEGINUS) και φαίνεται να περνούν με ευκολία τις παρατηρήσεις ελέγχων (π.χ. SPRITE, με δύο παρατηρήσεις για τα φώτα) ή να μην έχουν περάσει έλεγχο φέτος.
Τι να προλάβει κι ο τοπικός λιμενάρχης όταν βλέπει καθημερινά ότι η περιοχή είναι γεμάτη… αρουραίους και δεν έχει ξεκινήσει η κυνηγετική περίοδος.
Οπως ήταν αναμενόμενο, οι διεθνείς κανόνες για τις Ship-to-Ship μεταφορτώσεις παραμένουν κενό γράμμα μέχρι να ελεγχθούν. Για παράδειγμα, τα δορυφορικά στίγματα μετακινούνται με δεμένα τα πλοία, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν έχουν ρίξει άγκυρα όπως επιβάλλουν οι διεθνείς κανονισμοί, ούτε έχουν περιμετρικά φράγματα για προστασία από τυχόν διαρροές, δεν έχει ζητηθεί άδεια από τη χώρα σημαίας, αρκετές φορές είναι ασαφές το καθεστώς ασφάλισης, είναι άγνωστο τι γίνονται τα απόβλητα, οι σεντίνες κ.λπ., ενώ συνεχίζεται και το άτυπο «παρκάρισμα» στα Βάτικα (προστατευόμενη περιοχή κατά τα άλλα) για ραντεβού στο ψαροχώρι με ελεγκτές, ανεφοδιασμό, ξεκούραση και «μαύρες» επισκευές, χωρίς άδεια «ελευθεροκοινωνίας» ή πληρωμή τελών ελλιμενισμού.
Ισχυρά ρεύματα
Με τόσα ρεύματα στην περιοχή προς τον Νότο και τις νέες πιάτσες μεταφόρτωσης πετρελαίου που διαμορφώνουν οι Navtex και η ανοχή, ο Λακωνικός μπορεί προσωρινά να είναι λίγο πιο προστατευμένος από βαριά πετρελαιοειδή και διαρροές, παραμένει όμως το πρόβλημα με τα απόβλητα, τους ξενικούς «εισβολείς» και το έρμα (ballast) που αδειάζει χωρίς να ταλαιπωρεί τα (υποχρεωτικά) φίλτρα. Κι όταν αποφασίσουν να ξεκινήσουν γεωτρήσεις δυτικά της Κρήτης, κανείς δεν θα εκπλαγεί εάν βρεθεί… πετρέλαιο και στον βυθό.
Το Πολεμικό Ναυτικό ανανεώνει και διευρύνει με νέα Navtex την περιοχή ασκήσεων στον Λακωνικό κόλπο, προσθέτοντας νοτιότερα κι ένα μεγάλο τμήμα δυτικά των Κυθήρων, ώστε να είναι πιο... ευδιάκριτο το μήνυμα στους πλοιοκτήτες ● Με ενδιαφέρον περιμένουμε και τους πρώτους σοβαρούς ελέγχους για την πρόληψη της ρύπανσης στα διεθνή ύδατα και την εφαρμογή των διεθνών κανονισμών.
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΜΠΑΖΑΙΟΥ
Μόνο λίγες ώρες κράτησε το «πάρτι» των δεξαμενόπλοιων που επέστρεψαν στον Λακωνικό κόλπο, καθώς αποφασίστηκε να συνεχιστούν οι ασκήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, με νέα Navtex (που ισχύει μέχρι το απόγευμα της 3ης Ιουνίου και… βλέπουμε). Στην πολιτική άσκηση προστέθηκε και νέα περιοχή, ακριβώς κάτω από το κέντρο του Λακωνικού κόλπου, δυτικά των Κυθήρων, αφήνοντας ελεύθερο μόνο το πέρασμα μεταξύ Ταινάρου, Νεάπολης και Κυθήρων, με τη λογική «όσο πιο μακριά τόσο καλύτερα».
Η νέα Navtex 445/24 (ZCZC QA38) περιλαμβάνει τις περιοχές που περικλείονται από τα στίγματα 36 40.70B - 022 40.60A, 36 33.40B - 022 48.90A, 36 26.78B - 022 49.50A, 36 23.00B - 022 35.00A και 36 32.90B - 022 34.90A μέσα στον Λακωνικό κόλπο, αλλά και νοτιότερα (δυτικά των Κυθήρων) την περιοχή που περικλείεται από τα στίγματα 36 22.07B - 022 49.62A, 36 18.30B - 022 35.09A, 36 05.60B - 022 35.34A και 36 05.80B - 022 49.83A.
Θυμίζουμε ότι με άλλες δύο Navtex μεγάλης διάρκειας (330/23) για ολόκληρο το 2024 έχει κλείσει με καθημερινό ωράριο για ασκήσεις πυρών αεροσκαφών και την είσοδο του Μεσσηνιακού κόλπου, από τη Σαπιέτζα μέχρι σχεδόν την Αρεόπολη, αφήνοντας μόνο ένα στενό πέρασμα στο όριο των 6 μιλίων για τη ναυσιπλοΐα.
Μόνο λίγες ώρες κράτησε το «πάρτι» των δεξαμενόπλοιων που επέστρεψαν στον Λακωνικό κόλπο, καθώς αποφασίστηκε να συνεχιστούν οι ασκήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, με νέα Navtex (που ισχύει μέχρι το απόγευμα της 3ης Ιουνίου και… βλέπουμε). Στην πολιτική άσκηση προστέθηκε και νέα περιοχή, ακριβώς κάτω από το κέντρο του Λακωνικού κόλπου, δυτικά των Κυθήρων, αφήνοντας ελεύθερο μόνο το πέρασμα μεταξύ Ταινάρου, Νεάπολης και Κυθήρων, με τη λογική «όσο πιο μακριά τόσο καλύτερα».
Η νέα Navtex 445/24 (ZCZC QA38) περιλαμβάνει τις περιοχές που περικλείονται από τα στίγματα 36 40.70B - 022 40.60A, 36 33.40B - 022 48.90A, 36 26.78B - 022 49.50A, 36 23.00B - 022 35.00A και 36 32.90B - 022 34.90A μέσα στον Λακωνικό κόλπο, αλλά και νοτιότερα (δυτικά των Κυθήρων) την περιοχή που περικλείεται από τα στίγματα 36 22.07B - 022 49.62A, 36 18.30B - 022 35.09A, 36 05.60B - 022 35.34A και 36 05.80B - 022 49.83A.
Θυμίζουμε ότι με άλλες δύο Navtex μεγάλης διάρκειας (330/23) για ολόκληρο το 2024 έχει κλείσει με καθημερινό ωράριο για ασκήσεις πυρών αεροσκαφών και την είσοδο του Μεσσηνιακού κόλπου, από τη Σαπιέτζα μέχρι σχεδόν την Αρεόπολη, αφήνοντας μόνο ένα στενό πέρασμα στο όριο των 6 μιλίων για τη ναυσιπλοΐα.
Αποδεικτικά στοιχεία
Τα δεξαμενόπλοια στριμώχτηκαν χθες το μεσημέρι στο διεθνές πέρασμα, όπου καθημερινά περνούν δεκάδες πλοία επιβατικά και φορτηγά, αλλά δεν σταμάτησαν τις μεταφορτώσεις, όπως δείχνουν τα καταγραφικά των δορυφορικών σημάτων, με τα «ζευγάρια» NARGIS (IMO 9353125, Hudson Harbor Logistics UAE) - FACCA (IMO 9271951, Virgo Shipowner), SPRITE (IMO 9252333, MarinerMinds Maritime) - SATURN I (IMO 9655470, Marisafe Tech), BRIGHT SONIA (IMO 9213296, Velostar Shipping, κατασκευής 2001) - SEGINUS (ΙΜΟ 9256028, High Noon Maritime, κατασκευής 2003) και KRITI LEGEND (ΙΜΟ 9398266, Avin) - T.SEMAHAT (ΙΜΟ 9804148, Koc Holding), με τη συνδρομή τριών ρυμουλκών (DILIGENCE, LEDRA ENA και OTHELLO).
Λίγο νοτιότερα, κάτω από το Ταίναρο, σε αναμονή παραμένουν τα YELLOW TRADER, CHRYSTAL ARCTIC και MANTA SALACAK, ενώ καθημερινά η ουρά αλλάζει με νέα δεξαμενόπλοια που διψούν για… «Turkish Blend», καθώς, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, η αλλαγή ταυτότητας σε φορτίο πετρελαίου μπορεί να αποφέρει κέρδη από 4 ώς 8 εκατ. ευρώ για ταξίδι λίγων ημερών.
Κάποια από αυτά είναι υπέργηρα σκαριά, με ηλικία πάνω από 20 έτη (SPRITE, BRIGHT SONIA, SEGINUS) και φαίνεται να περνούν με ευκολία τις παρατηρήσεις ελέγχων (π.χ. SPRITE, με δύο παρατηρήσεις για τα φώτα) ή να μην έχουν περάσει έλεγχο φέτος.
Τι να προλάβει κι ο τοπικός λιμενάρχης όταν βλέπει καθημερινά ότι η περιοχή είναι γεμάτη… αρουραίους και δεν έχει ξεκινήσει η κυνηγετική περίοδος.
Οπως ήταν αναμενόμενο, οι διεθνείς κανόνες για τις Ship-to-Ship μεταφορτώσεις παραμένουν κενό γράμμα μέχρι να ελεγχθούν. Για παράδειγμα, τα δορυφορικά στίγματα μετακινούνται με δεμένα τα πλοία, γεγονός που αποδεικνύει ότι δεν έχουν ρίξει άγκυρα όπως επιβάλλουν οι διεθνείς κανονισμοί, ούτε έχουν περιμετρικά φράγματα για προστασία από τυχόν διαρροές, δεν έχει ζητηθεί άδεια από τη χώρα σημαίας, αρκετές φορές είναι ασαφές το καθεστώς ασφάλισης, είναι άγνωστο τι γίνονται τα απόβλητα, οι σεντίνες κ.λπ., ενώ συνεχίζεται και το άτυπο «παρκάρισμα» στα Βάτικα (προστατευόμενη περιοχή κατά τα άλλα) για ραντεβού στο ψαροχώρι με ελεγκτές, ανεφοδιασμό, ξεκούραση και «μαύρες» επισκευές, χωρίς άδεια «ελευθεροκοινωνίας» ή πληρωμή τελών ελλιμενισμού.
Ισχυρά ρεύματα
Με τόσα ρεύματα στην περιοχή προς τον Νότο και τις νέες πιάτσες μεταφόρτωσης πετρελαίου που διαμορφώνουν οι Navtex και η ανοχή, ο Λακωνικός μπορεί προσωρινά να είναι λίγο πιο προστατευμένος από βαριά πετρελαιοειδή και διαρροές, παραμένει όμως το πρόβλημα με τα απόβλητα, τους ξενικούς «εισβολείς» και το έρμα (ballast) που αδειάζει χωρίς να ταλαιπωρεί τα (υποχρεωτικά) φίλτρα. Κι όταν αποφασίσουν να ξεκινήσουν γεωτρήσεις δυτικά της Κρήτης, κανείς δεν θα εκπλαγεί εάν βρεθεί… πετρέλαιο και στον βυθό.
...από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου