οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024

Λίγους μήνες μετά το «stop» της κυβέρνησης στην αιτούμενη από τις εταιρείες τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών προχωρούν πλέον σε άμεσες αυξήσεις των τιμολογίων των συμβολαίων κινητών και σταθερών επικοινωνιών. Σχεδόν για το σύνολο των συμβολαίων που λήγουν, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια. Το επιχείρημα των παρόχων είναι ότι ύστερα από 12, 18 ή 24 μήνες (που είναι και το πιο σύνηθες) η προσφορά που σας είχε κάνει η εταιρεία έληξε και τώρα σας προτείνει να συνεχίσετε στο ίδιο πρόγραμμα αλλά με μια αύξηση, π.χ. 4 ως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ/μήνα. Ωστόσο, πρόκειται για αυξήσεις έως και 20% σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις!...

Από "ΤΑ ΝΕΑ"

"ΤΑ ΝΕΑ", 07/03/24

 


Αυξάνονται έως 20% οι χρεώσεις
για κινητή, σταθερή και Internet


ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΝΤΕΛΕΖΟΥ

Αντιμέτωποι με αυξήσεις στα τιμολόγια της κινητής και σταθερής τηλεφωνίας βρίσκονται το τελευταίο διάστημα χιλιάδες συνδρομητές των εταιρειών παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών.

Λίγους μήνες μετά το «stop» της κυβέρνησης στην αιτούμενη από τις εταιρείες τιμαριθμική αναπροσαρμογή των συμβολαίων, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιών προχωρούν πλέον σε άμεσες αυξήσεις των τιμολογίων των συμβολαίων κινητών και σταθερών επικοινωνιών.

Σχεδόν για το σύνολο των συμβολαίων που λήγουν, οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών προτείνουν στους πελάτες τους νέα αυξημένα τιμολόγια.

Το επιχείρημα των παρόχων είναι ότι ύστερα από 12, 18 ή 24 μήνες (που είναι και το πιο σύνηθες) η προσφορά που σας είχε κάνει η εταιρεία έληξε και τώρα σας προτείνει να συνεχίσετε στο ίδιο πρόγραμμα αλλά με μια αύξηση, π.χ. 4 ως 7 ευρώ σε ένα πακέτο που πριν προσφερόταν στα 24 έως 27 ευρώ/μήνα. Ωστόσο, πρόκειται για αυξήσεις έως και 20% σε σχέση με τις προηγούμενες χρεώσεις!

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Eurostat οι τηλεπικοινωνίες στην Ελλάδα είναι τουλάχιστον 50% ακριβότερες σε σχέση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Εκπτώσεις


Οι νέες αυξήσεις από πλευράς των τηλεπικοινωνιακών παρόχων αφορούν κυρίως συνδρομητές οι οποίοι στο παρελθόν είχαν αποκτήσει μια σύνδεση συμβολαίου με έκπτωση από τον ονομαστικό κατάλογο. Ωστόσο, δεδομένου ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές με συμβόλαιο είτε κινητής είτε σταθερής τηλεφωνίας απέκτησαν τις συνδέσεις τους μέσω προσφορών, οι νέες αυξήσεις τούς αφορούν όλους!

Συγκεκριμένα, οι τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι ζητούν τις αυξήσεις, δεδομένου ότι οι καταναλωτές βρίσκονται πλέον εκτός συμβολαίου (λόγω λήξης).

Μάλιστα, ορισμένες εταιρείες καλούν τους συνδρομητές 3 ή και 5 μήνες πριν από τη λήξη του συμβολαίου τους, επισημαίνοντάς τους ότι υπάρχει μια ειδική προσφορά για αυτούς με μια αύξηση της χρέωσης, π.χ. έως 20%. Συστήνουν δε να την επιλέξουν άμεσα, καθώς αυτή η προσφορά δεν θα είναι διαθέσιμη για πολύ καιρό!

Ο συνδρομητής, ανεξαρτήτως εάν έλαβε υπηρεσίες με έκπτωση ή όχι από τον τιμοκατάλογο, δεν είναι υποχρεωμένος να δεχθεί την προτεινόμενη αύξηση. Μπορεί να ζητήσει αζημίως για τον ίδιο, εφόσον το συμβόλαιό του έχει λήξει, τη μεταφορά του στο δίκτυο άλλου παρόχου (φορητότητα).

Φυσικά, οι εταιρείες ποντάρουν στο γεγονός της «αδράνειας» του καταναλωτή. Αν ο τελευταίος κάνει την κίνηση να ζητήσει αλλαγή παρόχου, τότε είναι πολύ πιθανόν να επανέλθει στην αρχική προσφορά, δηλαδή σε αυτήν που ίσχυε τους τελευταίους 12, 18 ή 24 μήνες.

Υψηλά κόστη


Πάντως δεν είναι η πρώτη φορά που οι πάροχοι επιδιώκουν την αύξηση των χρεώσεών τους. Η αίτηση για τιμαριθμική αναπροσαρμογή των τιμολογίων τους το περασμένο καλοκαίρι ήταν η πρώτη προσπάθεια.

Ωστόσο το αίτημά τους αυτό δεν έγινε δεκτό, καθώς η κυβέρνηση είχε ζητήσει από τις εταιρείες να χαμηλώσουν τις χρεώσεις.

Αλλωστε, η Ελλάδα χαρακτηρίζεται διεθνώς για τα υψηλά κόστη τηλεπικοινωνιών, σε αντίθεση με την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, η οποία ήταν και παραμένει χαμηλή.

Εάν δινόταν το «πράσινο φως» για τιμαριθμικές αναπροσαρμογές, θα ήταν σαν να σταματούσε η κυβερνητική «πίεση» για μείωση των χρεώσεων στις παρεχόμενες υπηρεσίες και αναβάθμιση των τηλεπικοινωνιακών δικτύων της χώρας.

Τα τελευταία ομολογουμένως, με βάση και τις μετρήσεις διεθνών οργανισμών (ΕΕ, ΟΟΣΑ, Ookla κ.λπ.) μας κατατάσσουν στην 27η θέση στην Ευρώπη και πέριξ της 100ής θέσης παγκοσμίως. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των ταχυτήτων σύνδεσης στο Internet, όπου οι πραγματικές ταχύτητες στη χώρα μας διαφέρουν κατά πολύ (είναι χαμηλότερες) σε σχέση με τις ονομαστικές.

Καταγγελίες


Στις περιπτώσεις των ακόλουθων αποκλίσεων ο συνδρομητής έχει δικαίωμα να καταγγείλει ο ίδιος τη σύμβασή του αζημίως, εφόσον το πρόβλημα δεν διορθωθεί εντός 30 ημερών:

Στα σταθερά δίκτυα: Αποκλίσεις μεγαλύτερες του 30% για ADSL δίκτυα και 20% για τις υπόλοιπες τεχνολογίες (π.χ. VDSL, Fiber To The Home – FTTH) από την τιμή της ελάχιστης ταχύτητας.
Στα κινητά δίκτυα:

Αποκλίσεις μεγαλύτερες του 10% από την τιμή της μέγιστης ταχύτητας, υπό τις συνθήκες που προβλέπει ο Εθνικός Κανονισμός Ανοικτού Διαδικτύου – ΕΚΑΔ (μέτρηση όταν ο χρήστης βρίσκεται σε εξωτερικό χώρο και εφόσον δεν κινείται με όχημα).

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση, προκειμένου να βελτιωθεί το επίπεδο των παρεχόμενων τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών και των δικτύων, το 2020 προσέφερε συνειδητά ολόκληρο το φάσμα των συχνοτήτων για τα δίκτυα 5ης γενιάς στην τιμή των 370 εκατ. ευρώ.

Στην Πορτογαλία, περίπου οι ίδιες συχνότητες διατέθηκαν προς 570 εκατ. ευρώ!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου