Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", κύριο θέμα, 23/03/24 |
"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 23/03/24 |
Του ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΛΑΚΑΣΑ
Οσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο, με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, θα τιμωρούνται με οριστική αποβολή από το σχολείο τους.
Οσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο, με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου, θα τιμωρούνται με οριστική αποβολή από το σχολείο τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», το υπουργείο Παιδείας έχει καταρτίσει ποινολόγιο, το οποίο έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στις σχολικές μονάδες. Αρχικά, διότι το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει το βασικό μέσο για τις μορφές ψηφιακού σχολικού εκφοβισμού, ενώ έχει επιπτώσεις στην επίδοση των μαθητών. Με βάση στοιχεία του διαγωνισμού PISA 2022, ένας στους τρεις μαθητές φαίνεται να αποσπάται από τις ψηφιακές συσκευές στο σχολείο. Ετσι, θα είναι υποχρεωτικό οι μαθητές να παραδίδουν τα κινητά κατά την έναρξη των μαθημάτων. Η ποινή όταν μαθητής έχει το κινητό μέσα στην τάξη θα είναι αποβολή, από ωριαία έως και ημερήσια στην περίπτωση υποτροπής.
Με οριστική αποβολή από το σχολείο τους θα τιμωρούνται όσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Είναι η αυστηρότερη ποινή που προβλέπεται στο ποινολόγιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο πλέον έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα ελληνικά σχολεία. Διότι η απαγόρευση ορίζεται με εγκυκλίους από το υπουργείο, αλλά τηρείται από ελάχιστους μαθητές, ενώ οι καθηγητές είναι πολύ ελαστικοί. Βεβαίως το πρόβλημα είναι έντονο στα μεγαλύτερα παιδιά, του γυμνασίου και του λυκείου. Η ύπαρξη του κινητού τηλεφώνου δίπλα στον μαθητή μέσα στην τάξη ή στην τσάντα του τον αποσυντονίζει, ενώ πλέον το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει να είναι το βασικό μέσο για τις μορφές ψηφιακού, σχολικού εκφοβισμού. Και αυτό φαίνεται και από το πλήθος των σχετικών καταγγελιών που υπάρχουν στα σχολεία.
Tο υπουργείο Παιδείας, μελετώντας ευρωπαϊκές πρακτικές όπως το σύστημα που ισχύει στη Δανία, θα καταρτίσει «πρωτόκολλο ποινών» με στόχο την τήρηση της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Κάθε παράπτωμα θα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη ποινή. Στόχος του είναι να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι από τη μια πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συμπεριφορές των εφήβων και από την άλλη τις πιέσεις των γονιών τους προκειμένου τα παιδιά τους να... πέφτουν στα μαλακά. Αλλωστε, όπως ανέφερε στην «Κ» εκπαιδευτικός σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας, «έως τώρα σε κάθε ποινή που επιβάλλεται υπάρχει η δικαιολογία των μαθητών ότι “όλοι έχουν τα κινητά στην τάξη” και των γονιών τους ότι “τα άλλα σχολεία δεν είναι αυστηρά”»!
Ετσι θα είναι υποχρεωτικό οι μαθητές να παραδίδουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο σχολείο, ημερησίως, κατά την έναρξη των μαθημάτων. Η ποινή όταν μαθητής βρεθεί με το κινητό του στην τάξη θα είναι αποβολή, από ωριαία έως και ημερήσια στην περίπτωση υποτροπής.
Η απαγόρευση οι μαθητές να έχουν μαζί τους το κινητό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου κρίνεται απαραίτητη, διότι είναι συχνό φαινόμενο παιδιά να αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο με συμμαθητές τους για να τα χλευάσουν.
Με οριστική αποβολή από το σχολείο τους θα τιμωρούνται όσοι μαθητές αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο με τα οποία εκθέτουν ή διακωμωδούν συμμαθητές τους κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Είναι η αυστηρότερη ποινή που προβλέπεται στο ποινολόγιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο πλέον έχει στόχο να τηρηθεί η απαγόρευση των κινητών τηλεφώνων στα ελληνικά σχολεία. Διότι η απαγόρευση ορίζεται με εγκυκλίους από το υπουργείο, αλλά τηρείται από ελάχιστους μαθητές, ενώ οι καθηγητές είναι πολύ ελαστικοί. Βεβαίως το πρόβλημα είναι έντονο στα μεγαλύτερα παιδιά, του γυμνασίου και του λυκείου. Η ύπαρξη του κινητού τηλεφώνου δίπλα στον μαθητή μέσα στην τάξη ή στην τσάντα του τον αποσυντονίζει, ενώ πλέον το κινητό τηλέφωνο έχει καταλήξει να είναι το βασικό μέσο για τις μορφές ψηφιακού, σχολικού εκφοβισμού. Και αυτό φαίνεται και από το πλήθος των σχετικών καταγγελιών που υπάρχουν στα σχολεία.
Tο υπουργείο Παιδείας, μελετώντας ευρωπαϊκές πρακτικές όπως το σύστημα που ισχύει στη Δανία, θα καταρτίσει «πρωτόκολλο ποινών» με στόχο την τήρηση της απαγόρευσης των κινητών τηλεφώνων στα σχολεία. Κάθε παράπτωμα θα αντιστοιχεί σε συγκεκριμένη ποινή. Στόχος του είναι να διευκολύνει τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι από τη μια πρέπει να αντιμετωπίσουν τις συμπεριφορές των εφήβων και από την άλλη τις πιέσεις των γονιών τους προκειμένου τα παιδιά τους να... πέφτουν στα μαλακά. Αλλωστε, όπως ανέφερε στην «Κ» εκπαιδευτικός σε ιδιωτικό σχολείο της Αθήνας, «έως τώρα σε κάθε ποινή που επιβάλλεται υπάρχει η δικαιολογία των μαθητών ότι “όλοι έχουν τα κινητά στην τάξη” και των γονιών τους ότι “τα άλλα σχολεία δεν είναι αυστηρά”»!
Ετσι θα είναι υποχρεωτικό οι μαθητές να παραδίδουν τα κινητά τους τηλέφωνα στο σχολείο, ημερησίως, κατά την έναρξη των μαθημάτων. Η ποινή όταν μαθητής βρεθεί με το κινητό του στην τάξη θα είναι αποβολή, από ωριαία έως και ημερήσια στην περίπτωση υποτροπής.
Η απαγόρευση οι μαθητές να έχουν μαζί τους το κινητό καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου κρίνεται απαραίτητη, διότι είναι συχνό φαινόμενο παιδιά να αναρτούν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο με συμμαθητές τους για να τα χλευάσουν.
«Είναι μια νέα μορφή βίας αυτή. Εχουμε καταγγελίες ότι πολλά παιδιά τραβούν βίντεο από τις τουαλέτες για να κοροϊδέψουν συμμαθητές τους ή και δημιουργούν deep fakes βίντεο, δηλαδή επεξεργασμένα βίντεο μέσω εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης με “υλικό” συμμαθητές τους», ανέφερε στην «Κ» υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας.
«Ποινή θα επιβάλλεται αυτόματα στον μαθητή από τη στιγμή που αναρτήσει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης βίντεο μέσα από το σχολείο, ενώ στην περίπτωση ανάρτησης προσωπικών δεδομένων άλλου μαθητή χωρίς τη συναίνεσή του θα τιμωρείται με αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος», προσέθεσε ο ίδιος.
Διεθνείς μελέτες
Aλλωστε και διεθνώς είναι ευρέως αποδεκτό ότι η χρήση των ψηφιακών συσκευών από τους μαθητές κατά την εκπαιδευτική διαδικασία δεν βοηθάει. Οπως ανέφερε στην «Κ» η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, «από μελέτη στο πλαίσιο του διαγωνισμού PISA 2022 προέκυψε ότι ένας στους τρεις μαθητές φαίνεται να αποσπάται από τις ψηφιακές συσκευές στο σχολείο. Επίσης, στους μαθητές σε ποσοστό 25% αποσπάται η προσοχή τους όταν συμμαθητές τους χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια του μαθήματος».
Από την άλλη διαπιστώθηκε ότι η μέτρια χρήση ψηφιακών συσκευών στο σχολείο σχετίζεται με υψηλότερες επιδόσεις, ενώ η υπερχρήση και/ή η κακή χρήση των ψηφιακών συσκευών συσχετίζεται αρνητικά με την απόδοση. Οπως λέει η κ. Σοφιανοπούλου, «η έκθεση της UNESCO προτρέπει τις χώρες να επιταχύνουν τις συνδέσεις Διαδικτύου στα σχολεία, αλλά ταυτόχρονα προειδοποιεί ότι η τεχνολογία στην εκπαίδευση θα πρέπει να εφαρμόζεται με τρόπο που να μην αντικαθιστά ποτέ την προσωπική διδασκαλία υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού».
Διεθνείς μελέτες
Aλλωστε και διεθνώς είναι ευρέως αποδεκτό ότι η χρήση των ψηφιακών συσκευών από τους μαθητές κατά την εκπαιδευτική διαδικασία δεν βοηθάει. Οπως ανέφερε στην «Κ» η κ. Χρύσα Σοφιανοπούλου, αναπληρώτρια καθηγήτρια του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Αθηνών, «από μελέτη στο πλαίσιο του διαγωνισμού PISA 2022 προέκυψε ότι ένας στους τρεις μαθητές φαίνεται να αποσπάται από τις ψηφιακές συσκευές στο σχολείο. Επίσης, στους μαθητές σε ποσοστό 25% αποσπάται η προσοχή τους όταν συμμαθητές τους χρησιμοποιούν ψηφιακές συσκευές κατά τη διάρκεια του μαθήματος».
Από την άλλη διαπιστώθηκε ότι η μέτρια χρήση ψηφιακών συσκευών στο σχολείο σχετίζεται με υψηλότερες επιδόσεις, ενώ η υπερχρήση και/ή η κακή χρήση των ψηφιακών συσκευών συσχετίζεται αρνητικά με την απόδοση. Οπως λέει η κ. Σοφιανοπούλου, «η έκθεση της UNESCO προτρέπει τις χώρες να επιταχύνουν τις συνδέσεις Διαδικτύου στα σχολεία, αλλά ταυτόχρονα προειδοποιεί ότι η τεχνολογία στην εκπαίδευση θα πρέπει να εφαρμόζεται με τρόπο που να μην αντικαθιστά ποτέ την προσωπική διδασκαλία υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτικού».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου