οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 8 Μαρτίου 2024

Επίδειξη δύναµης; Εκφραση ενόχλησης απέναντι στην κυβέρνηση, στους 176 βουλευτές που το υπερψήφισαν και, φυσικά, στην Πρόεδρο της ∆ηµοκρατίας, η οποία όχι µόνον ήταν σταθερά και ακλόνητα υπέρµαχος του νοµοσχεδίου για την ισότητα στον γάµο, αλλά το γιόρτασε κιόλας το βράδυ της ψήφισής του; Αντίποινα; Και σε ποιον, τελικά; Σε έναν σηµαντικό αριθµό συµπολιτών µας που παρέµεναν επί δεκαετίες «αόρατοι» –όπως και τα παιδιά τους– και τώρα απέκτησαν επιτέλους ορατότητα; Στο µεγάλο κοµµάτι της ελληνικής κοινωνίας που χάρηκε για µια θεσµική αλλαγή µε την οποία ουσιαστικά προστατεύεται το δικαίωµά της να εξελίσσεται και να σπάει στεγανά; Ποιον τιµωρεί, λοιπόν, η Εκκλησία µε το να ταµπουρώνεται για µία ακόµη φορά πίσω από τα δογµατικά τείχη της; Συνειδητοποιεί ότι ρίχνει νερό στον µύλο της ακροδεξιάς ρητορικής; Οτι διχάζει αντί να ενώνει;

Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", και...

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 07/03/24


ΗΚυριακή της Ορθοδοξίας καθιερώθηκε σε ανάµνηση της αναστήλωσης των εικόνων από την αυτοκράτειρα Θεοδώρα το 842. Σήµανε, δηλαδή, το τέλος της Εικονοµαχίας, ενός πολιτικοθρησκευτικού «πολέµου» που είχε συνταράξει τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία και είχε απειλήσει τη συνοχή της. Στην Ελλάδα του 2024, η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής έµελλε να γίνει «εργαλείο» στο πλαίσιο µιας άλλης σφοδρής διαµάχης, της Εκκλησίας και της Πολιτείας, η οποία εξακολουθεί να µαίνεται και µετά την ψήφιση από τη Βουλή του νοµοσχεδίου για τον γάµο των οµόφυλων ζευγαριών.


Ενώ, λοιπόν, παραδοσιακά, εδώ και δεκαετίες, η πρώτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής γιορτάζεται µε λαµπρότητα, µε επίσηµη δοξολογία στη Μητρόπολη Αθηνών, παρουσία εκπροσώπων της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας, και ακολουθεί γεύµα στο Προεδρικό Μέγαρο στο οποίο παρακάθεται ο Αρχιεπίσκοπος, φέτος, η ∆ιαρκής Ιερά Σύνοδος αποφάσισε ο εορτασµός στις 10 Μαρτίου να γίνει «σε στενό οικογενειακό κύκλο», στη Μονή Πετράκη –ουσιαστικά για να αποκλειστούν οι... ανεπιθύµητοι– και ο Αρχιεπίσκοπος να µην παραστεί στο γεύµα.


Επίδειξη δύναµης; Εκφραση ενόχλησης απέναντι στην κυβέρνηση, στους 176 βουλευτές που το υπερψήφισαν και, φυσικά, στην Πρόεδρο της ∆ηµοκρατίας, η οποία όχι µόνον ήταν σταθερά και ακλόνητα υπέρµαχος του νοµοσχεδίου για την ισότητα στον γάµο, αλλά το γιόρτασε κιόλας το βράδυ της ψήφισής του; Αντίποινα; Και σε ποιον, τελικά; Σε έναν σηµαντικό αριθµό συµπολιτών µας που παρέµεναν επί δεκαετίες «αόρατοι» –όπως και τα παιδιά τους– και τώρα απέκτησαν επιτέλους ορατότητα; Στο µεγάλο κοµµάτι της ελληνικής κοινωνίας που χάρηκε για µια θεσµική αλλαγή µε την οποία ουσιαστικά προστατεύεται το δικαίωµά της να εξελίσσεται και να σπάει στεγανά; Ποιον τιµωρεί, λοιπόν, η Εκκλησία µε το να ταµπουρώνεται για µία ακόµη φορά πίσω από τα δογµατικά τείχη της; Συνειδητοποιεί ότι ρίχνει νερό στον µύλο της ακροδεξιάς ρητορικής; Οτι διχάζει αντί να ενώνει; 


«Η Εκκλησία δεν αντιδρά, αγαπάει. ∆εν έχει αλλάξει τίποτα, θα ασχοληθούµε µε όλη αυτή την γκάµα των θεµάτων προσεχώς. Νέοι είστε όλοι, να κάνετε βαπτίσεις, αλλά τέτοιου είδους γάµους δεν σας εύχοµαι», ανέφερε προχθές ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυµος απευθυνόµενος σε δηµοσιογράφους, στέλνοντας ξεκάθαρα το µήνυµα ότι ο αγώνας συνεχίζεται και θα είναι ανένδοτος.


Θυµάµαι τη συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Καθηµερινή» το 2020, µεσούσης της πανδηµίας. «Η Εκκλησία δεν έχει ανάγκη από παλικαρισµούς, ούτε από παλικάρια, έχει ανάγκη από αγίους», είχε πει τότε ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυµος. Πράγµατι, αυτό έχει ανάγκη η κοινωνία: από µια Εκκλησία που σκύβει µε στοργή και κατανόηση πάνω σε όσους έχουν ανάγκη. Που γίνεται πυλώνας για να κρατηθεί όρθια η χώρα σε περιόδους κρίσεων (κάτι που πολλές φορές έχει κάνει). Που αγαπάει όλους τους ανθρώπους, χωρίς αστερίσκους, χωρίς αποκλεισµούς.

H κοινωνία έχει ανάγκη από µια Εκκλησία που σκύβει µε στοργή και κατανόηση πάνω σε όσους έχουν ανάγκη και γίνεται πυλώνας για να κρατηθεί όρθια η χώρα σε περιόδους κρίσεων.


...το σχόλιο από "ΤΑ ΝΕΑ", από τον Στ.Κασιμάτη




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου