ΟΣΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ
ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ ΩΣ ΤΟ ΔΑΑ «ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ»
ΠΛΑΝΩΝΤΑΙ ΠΛΑΝΗΝ ΜΕΓΑΛΟΥ ΜΕΓΕΘΟΥΣ...
Επειδή τις τελευταίες ημέρες διαβάζω πολλά και διάφορα γιά την κίνηση αεροσκαφών προς/από το στρατιωτικό αεροδρόμιο Ελευσίνας (112ΠΜ), ως και αντιστρόφως, αισθάνομαι ότι δικαιούμαι και εγώ να κοινοποιήσω τις σκέψεις μου, που ακολουθούν. Όχι, επειδή τρέφω την παραμικρή ψευδαίσθηση ότι θα συναντήσουν ευήκοα ώτα κατ’ ανάγκην, αλλά διότι επιδιώκεται να παρατεθούν ως αντίλογος στη σκανδαλολογική διάσταση που επιδιώκεται από γνωστούς-αγνώστους και οι οποίοι εμφανίζονται να μονοπωλούν την «αλήθεια», που δεν είναι –έστω- η μόνη. Γιά να μην αποκλείσουμε και τη διάσταση της κατασκευασμένης αλήθειας, γιά λόγους προφανείς... Έχουμε και λέμε λοιπόν...
Η 112ΠΜ αποτελεί μία από τις Πτέρυγες Μάχης που συγκροτούν το κυρίως επιχειρησιακό πλέγμα της Πολεμικής Αεροπορίας. Το οποίο συμπληρώνεται από Σμηναρχίες Μάχης, Μονάδες του Συστήματος Αεράμυνας κ.ο.κ. Δεν πρόκειται συνεπώς γιά πολιτικό αεροδρόμιο, άλλης φύσεως και βεβαίως χρήσεως, όπου διεκπεραιώνονται πτήσεις της Πολιτικής Αεροπορίας (τακτικές ή ναυλωμένες, όπως και γιά τις ανάγκες της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας), γνωστές από πριν κατά κανόνα και βεβαίως δημοσίως προβαλλόμενες (ώρες αφίξεων/αναχωρήσεων κλπ), όπως απαιτείται να γνωρίζει το επιβατικό κοινό.
Η 112ΠΜ, όπως και κάθε άλλη Αεροπορική Βάση της ΠΑ, δεν αποτελεί εκ της φύσεως αυτής ανοικτή πηγή πληροφοριών, καθώς οι αεροπορικές δραστηριότητες (και) αυτής συνιστούν διαβαθμισμένο θέμα, πού άπτεται του απόρρητου επιχειρησιακού προγραμματισμού της ΠΑ, εξ ορισμού μη ανακοινώσιμου δημοσίως, γιά λόγους προφανείς. Με την ίδια λογική, ποιός φαντάζεται να δημοσιοποιούνται και οι πτήσεις των μαχητικών αεροσκαφών της ΠΑ γιά εκπαιδευτικούς ή αμιγώς επιχειρησιακούς σκοπούς, γιά σκοπούς διαφάνειας...
Στο ίδιο πλαίσιο με τα προηγούμενα, εντάσσεται βεβαίως και η πτητική δραστηριότητα της 352 Μοίρας Μεταφορών Υψηλών Προσώπων, με έδρα ομοίως στην 112ΠΜ στην οποία και ανήκει, αποστολής της στην αεροπορική διακίνηση του/της Προέδρου της Δημοκρατίας, του Προέδρου της Κυβέρνησης και μελών του Υπουργικού Συμβουλίου, του Αρχιεπισκόπου και του Α/ΓΕΕΘΑ, όπως και ολιγομελούς συνοδείας αυτών. Πρόκειται δηλαδή γιά πτήσεις που εντάσσονται στο ίδιο ή και σε ενισχυμένο βαθμό διασφάλισης του διαβαθμισμένου, προς αποτελεσματική διαφύλαξη μέχρι την επιτυχή ολοκλήρωσή τους.
Η μετάβαση του Π/Θ Κυρ. Μητσοτάκη στην Αίγυπτο, όπου συναντήθηκε χθες, μαζύ με άλλους Ευρωπαίους ηγέτες, και την Πρόεδρο της Κομμισσιόν, με τον Προέδρο Αλ Σίσι, συνυπογράφοντας συμφωνίες με εξαιρετικώς βαρύνουσα στρατηγική σημασία, επιβαίνων επί του κυβερνητικού αεροσκάφους, σε πτήση που απογειώθηκε από την 112ΠΜ, βεβαίως θα είχε κωδικό κλήσης (call sign). Επίσης και κατεγράφη το στίγμα πορείας αυτής, δίχως περαιτέρω λεπτομέρειες βεβαίως, γιά τμήμα έστω αυτής και όχι μέχρι την προσγείωση στο Αιγυπτιακό αεροδρόμιο προορισμού αυτής, όπως υποστηρίζεται, βάσει των δεδομένων από το γνωστό site Flightradar 24, όπου καταγράφεται καθημερινώς η δραστηριότητα της Πολιτικής Αεροπορίας παγκοσμίως.
Αυτό δεν σημαίνει βεβαίως ότι ο κυβερνήτης του κυβερνητικού αεροσκάφους ίπτατο «στα τυφλά», έστω και αν απενεργοποίησε τη λειτουργία κοινοποίησης θέσης πορείας, βεβαίως, δίχως να θέσει επ’ουδενί σε κίνδυνο-όπως εννοείται- την ίδια την ασφάλεια του Π/Θ που ίπτατο με αυτό. Αντιθέτως, τόσο η ΠΑ, όσο και η ΥΠΑ θα τελούσαν σε καθεστώς ενισχυμένης επιφυλακής μέχρι να φθάσει στον προορισμό του, αυτόν του αεροδρομίου της Σίβα, όπως αναφέρεται, περνώντας από την περιοχή του FIR Aθηνών εις το FIR Kαΐρου, ευθύνης των Αιγυπτιακών αρχών ελέγχου εναερίου κυκλοφορίας.
Δεν χρειάζεται, άλλωστε, να είναι κανείς ιδιαιτέρως ειδήμων περί τα αεροπορικά, προκειμένου να γνωρίζει, ότι οποιαδήποτε πτήση εντός αεροδιαδρόμων υπόκειται σε συγκεκριμένους αυστηρούς κανόνες, τις οποίες κάθε αεροσκάφος υποχρεούται να τηρεί ευλαβικά για την ομαλή και ασφαλή ροή της εναέριας κυκλοφορίας.
Εξ αυτού το λόγου, απαιτείται, πριν την απογείωση, να έχει κατατεθεί flight plan (σχέδιο πτήσης), στο οποιο αναφέρονται λεπτομερώς το ίχνος πτήσης που θα ακολουθηθεί, το ύψος όπου θα πετάξει το αεροσκάφος, το αεροδρόμιο προορισμού, καθώς ο αριθμός των επιβαινόντων, κυρίως για λόγους Έρευνας και Διάσωσης. Χωρίς την έγκριση της υπευθυνης εναέριας κυκλοφορίας (Εurocontrol) δεν μπορεί καν να απογειωθεί ένα αεροσκάφος, το οποίο οφείλει εν συνεχεία, κατα τη διάρκεια της πτήσης του, να ίπταται στο καταχωρηθέν ύψος πτήσης, να αναφέρεται σε συγκεκριμένα υποχρεωτικά σημεία και σε συγκεκριμένο χρόνο, να εκπέμπει σε συγκεκριμένους κώδικες αναγνώρισης, όπως προβλέπεται από τους κανόνες αεροπλοΐας. Ταυτόχρονα ελέγχεται η πτήση από τα radar's και από δορυφόρους.
Επομένως η πτήση εντός του εύρους αεροδιαδρόμων, είναι πλήρως ελεγχόμενη από την απογείωση μέχρι την προσγείωση. Με τον ίδιο τρόπο πετούν και τα αεροσκάφη που διατίθενται για την μετακίνηση της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας, με τις μετακινήσεις αυτές να χαρακτηρίζονται ιδιαιτέρως ως πτήσεις VIP. Επι πλέον, για τέτοιες πτήσεις, προβλέπεται αυξημένη επιτήρηση τόσο από την εναέρια κυκλοφορία της κάθε χώρας (FIR), όσο και από την Πολεμική Αεροπορία τουλάχιστον μέσα στο FIR δικαιοδοσίας μας. Συνεπώς θεωρίες περι κλεισίματος συσκευών αναγνώρισης ή αλλαγής ίχνους χωρίς εγκριση απο υπεύθυνη αρχή απομακρυνονται απο την πραγματικοτητα και τη λογική.
Εις ό,τι αφορά την 112 ΠΜ, ομοίως, γίνεται λόγος από αντιπολιτευόμενα φύλλα και αντίστοιχους ιστοτόπους, γιά «αεροσκάφη Antonov που πάνε κι έρχονται στην Ελευσίνα», γιά τη μεταφορά αποδεσμευόμενου υλικού των ΕΔ με τελικό αποδέκτη την Ουκρανία, μέσω όμορων ή γειτονικών χωρών. Προς απόδειξιν δε τούτου, παρατίθενται και φωτογραφίες μία εκ των οποίων και της ράμπας αεροσκάφους αυτού του τύπου, με παλέτα υλικών που δεν διακρίνονται ευκρεινώς ή και με κομμένο το αντίστοιχο σημείο σε άλλη εκδοχή...
Δίχως να είναι άγνωστο ότι τέτοιες μεταφορές ευαίσθητου στρατιωτικού υλικού προϋποθέτουν την χρήση πιστοποιημένων μεταφορικών αεροσκαφών ειδικού τύπου, βεβαίως δε δίχως δημοσιότητα, ευλόγως διερωτάται κανείς, ποία καλώς εννοούμενη σκοπιμότητα υπηρετεί τέτοια δημόσια προβολή...Και ακόμη εάν είναι γνωστός ο σκοπός όλων αυτών των πτήσεων από/προς την 112ΠΜ, διότι μπορεί να υπάρχουν και αντίστροφα δεδομένα, μη δημοσιοποιήσιμα πολλώ μάλλον, γιά υλικά που μπορεί να κατευθύνονται στην Ελλάδα, αντί να αποστέλλονται από αυτή...
Συνεπώς ζητούμενο είναι να ερμηνεύει κανείς σωστά τη φύση των πραγμάτων, να προσπαθεί να τα κατανοεί πλήρως, πριν αφήσει υπονοούμενα, αλλά και με κάποια επιφύλαξη ότι μπορεί να υπάρχουν και πράγματα που μπορεί να αγνοεί, με το ενδεχόμενο να συνθέτουν και τα τελευταία μία άλλη «μεγάλη εικόνα», μη δημοσιοποιήσιμη όμως...
Eπειδή δε διαβάζω να γίνεται αναφορά και σε «πληροφορίες», που «θέλουν τους εργαζόμενους στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας να έχουν λάβει αυστηρές εντολές στα όρια της απειλής, ώστε να μην μοιράζονται πληροφορίες που αφορούν με οποιονδήποτε τρόπο το πρωθυπουργικό αεροσκάφος», σκέπτομαι πόσο μία τέτοια υπόμνηση θα μπορούσε όντως να έχει γίνει προς το εμπλεκόμενο Προσωπικό, δίχως τη διάσταση που επιδιώκεται να αποδοθεί, όχι κατ’ανάγκην από κατακριτέα πρόθεση, αλλά γιά εύλογους λόγους.
Διότι η 112ΠΜ δεν είναι πολιτικό αεροδρόμιο, κάτι που γνωρίζουν άριστα οι υπηρετούντες σε αυτό από το Διοικητή μέχρι τον τελευταίο Σμηνίτη...Και βεβαίως, καθώς πρόκειται γιά το δεύτερο μεγαλύτερο αεροδρόμιο εις το λεκανοπέδιο Αττικής, στρατιωτικό εννοείται, η εμπέδοση παιδείας ασφάλειας πληροφοριών γιά αυτό αποτελεί μείζονα λόγο στις καθημερινές του λειτουργίες και δραστηριότητες.
Η ισορροπία μεταξύ της απαραίτητης δημοσιότητος, αλλά και της διαφύλαξης του ευαίσθητου χαρακτήρα διαβαθμισμένων θεμάτων και πληροφοριών, θα αποτελεί πάντοτε μία δύσκολη άσκηση ισορροπίας, που δοκιμάζεται, ενίοτε, υπό δύσκολες συνθήκες, που απαιτούν ψύχραιμη στάθμιση όλων των δεδομένων της στιγμής.
Στο πλαίσιο αυτό, ο ψύχραιμος και αντικειμενικός παρατηρητής μπορεί να καταγράψει τη επιτυχή εικόνα που εκπέμπει το ΠΝ, σχετικώς με τις δρασηριότητες της Φ/Γ «ΥΔΡΑ» στην Ευρωπαϊκή Ναυτική Επιχείρηση «aspides» όπου συμμετέχει, ώστε και να ενημερώνεται η κοινή γνώμη σχετικώς, αλλά και δίχως να διαρρέουν ευαίσθητα διαβαθμισμένα δεδομένα, τα οποία μπορεί να αφορούν και την ίδια την ασφαλή θέση του Ελληνικού πολεμικού πλοίου στην αποστολή όπου μετέχει, συνεπώς και της αναγκαίας προστασίας του πληρώματός του.
Διότι το σωστό πρέπει να λέγεται και να αναγνωρίζεται..
Όπως, επίσης, να επισημαίνεται και να καταλογίζεται αναλόγως η «αυστηρότητα» όσων καταλογίζουν στον Έλληνα Π/Θ, ότι πήγε προηγουμένως στην έρημο της Σίβα της Αιγύπτου (ευχαριστώντας δημοσίως τον Πρόεδρο Σίσι γιά την παρασχεθείσα φιλοξενία), πριν μεταβεί χθες στο Κάϊρο επισήμως, με την ίδια πτήση βεβαίως. Των ίδιων που έκαναν «στραβά μάτια» στο παρελθόν γιά χρήση του κυβερνητικού αεροσκάφους στα όρια της καταχρήσεως από την απελθούσα το 2019 εξουσία των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, με αρχή από το πρόσωπο του ίδιου του τότε Π/Θ, Αλέξη Τσίπρα.
Όποιος θέλει να υποδύεται τον αυστηρό, όπως δικαιούται, πρέπει να προηγουμένως να είναι ακριβοδίκαιος και να μη διαθέτει «κοντή» ή επιλεκτική μνήμη. Διότι, σε μία τέτοια περίπτωση, εκτίθεται και ο κόπος που καταβάλλει πάει στράφι, κατά την γνωστή παροιμία...
Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου