"...Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η ΑΒ στο πλαίσιο των εμπορικών της συνεργασιών και των εντυπωσιακά υψηλών επενδύσεων της ΑΒ στα καταστήματά της, κάλεσε τους προμηθευτές για να συζητήσουν πρόσθετες ανταποδοτικές παροχές που αφορούν στη συστηματική και σημαντική αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη και των συνθηκών πώλησης των προϊόντων τους, καθώς και σε σειρά από ενέργειες που σκοπεύουν στην ενίσχυση των πωλήσεων, πάγια τακτική του λιανεμπορίου τροφίμων παγκοσμίως..."
Από "ΤΟ ΒΗΜΑ" (ηλεκτρονική έκδοση)
Η απάντηση των Α-Β και
το συμφωνητικό του παραλογισμού
Mε αφορμή πρόσφατο άρθρο μας με τίτλο «Τα Α - Β του παραλογισμού και του εκβιασμού» η εταιρία «Α - Β Βασιλόπουλος Α.Ε.» μας έστειλε την ακόλουθη απάντηση, την οποία και δημοσιεύουμε αυτούσια.
« Δεν έχουμε ποτέ ζητήσει "κούρεμα"
· Δεν έχουμε χρέη, ή υπόλοιπα προς τους προμηθευτές μας για να ζητήσουμε «κούρεμα».Και δεν έχουμε κανένα υπόλοιπο γιατί πληρώνουμε τους προμηθευτές κατά μέσο όρο στις 90 ημέρες. Σταθερά.
· Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος η ΑΒ στο πλαίσιο των εμπορικών της συνεργασιών και των εντυπωσιακά υψηλών επενδύσεων της ΑΒ στα καταστήματά της, κάλεσε τους προμηθευτές για να συζητήσουν πρόσθετες ανταποδοτικές παροχές που αφορούν στη συστηματική και σημαντική αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη και των συνθηκών πώλησης των προϊόντων τους, καθώς και σε σειρά από ενέργειες που σκοπεύουν στην ενίσχυση των πωλήσεων, πάγια τακτική του λιανεμπορίου τροφίμων παγκοσμίως. Συζητάμε για ανταποδοτικές παροχές διότι θέλουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας προϊόντα υψηλής ποιότητας στις χαμηλότερες δυνατές τιμές με την καλύτερη αγοραστική εμπειρία και αυτό αποτελεί μια αμοιβαία προσπάθεια. Τους το οφείλουμε και αλίμονο αν σταματήσουμε να το πράττουμε αυτά τα δύσκολα χρόνια της βαθιάς οικονομικής ύφεσης.
· Είμαστε μακράν ο μεγαλύτερος επενδυτής στη χώρα, που επενδύει κάθε χρόνο100εκ. ευρώ. Μόνο την τριετία 2013 - 2015 το ποσό των επενδύσεων ανήλθε στα 260 εκατ. ευρώ, ενώ από την αρχή του 2016 μέχρι τον Σεπτέμβριο, έγιναν επενδύσεις ύψους 54 εκατ. ευρώ.
·Ιστορικά, η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι η μόνη εταιρία που όχι απλώς στήριξε – και εξακολουθεί να στηρίζει - τους Έλληνες παραγωγούς και προμηθευτές, αλλά τους έδωσε τη δυνατότητα στους μεν μικρούς να μπουν στα ράφια μιας μεγάλης αλυσίδαςσε πολλούς δε από τους μεγάλους, να συνεχίσουν απρόσκοπτα την παραγωγική τους δραστηριότητα. Ήταν και συνεχίζει να είναι, προς όλους τους προμηθευτές της ανεξαιρέτως, η πλέον συνεπής στην πληρωμή των οικονομικών υποχρεώσεων της προς αυτούς συμβάλλοντας τα μέγιστα στη βελτίωση της ρευστότητάς τους.
· Η ΑΒ δεν έχει ποτέ πει οτιδήποτε αρνητικό για το deal της Μαρινόπουλος με τον Σκλαβενίτη. Δεν φοβόμαστε τον υγιή ανταγωνισμό γιατί λειτουργούμε με αρχές και κανόνες κάνοντας προσεκτικές κινήσεις. Θέλουμε να συνεχίσουμε να λειτουργούμε σε υγιή αγορά, με ανταγωνισμό. Καταλαβαίνουμε ότι οι προμηθευτές έχουν πιεστεί λόγω των συνθηκών που έχουν δημιουργηθεί. Η ΑΒ Βασιλόπουλος είναι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος. Γιατί είμαστε εκείνοι που τους στήριξαν από την αρχή με προτάσεις ανάπτυξης – κι εξακολουθούμε να το κάνουμε.
· Στη σημερινή εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία με την ανεργία να καλπάζει στη χώρα, η ΑΒ Βασιλόπουλος αποτελεί εργοδότη για 14.000 εργαζόμενους.Από την αρχή του χρόνου μέχρι σήμερα, η εταιρία έχει προσλάβει 880 συμπολίτες μας, ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου ο αριθμός θα φτάσει τα 1.000 άτομα.
· Εμείς οι 14.000 εργαζόμενοι της εταιρίας είμαστε περήφανοι για τη δουλειά μας και για την εταιρία στην οποία δουλεύουμε. Για την ποιότητα των προϊόντων, για τις τιμές και για την άριστη εξυπηρέτηση.
Νιώθουμε βαθιά προσβεβλημένοι και διαμαρτυρόμαστε έντονα για τους ανεπίτρεπτους χαρακτηρισμούς που διατυπώθηκαν. Πρόκειται για χαρακτηρισμούς που θίγουν την αξιοπρέπεια καθενός από εμάς. Εργαζόμαστε καθημερινά σκληρά και δεν επιτρέπουμε σε κανέναν να χλευάζει και να υποτιμά αυτή μας τη προσπάθεια. Κρινόμαστε από τα 2.000.000 ανθρώπων που μας εμπιστεύονται κάθε μέρα.»
Η απάντησή μας
Προφάσεις εν αμαρτίαις. Η εν λόγω αλυσίδα απαίτησε συγκεκριμένα ποσά από κάθε προμηθευτή, με το πρόσχημα των δαπανών ανακαίνισης των καταστημάτων της, όπως ακριβώς αναφέρεται στο άρθρο μας. Ωστόσο, η απαίτησή της σχετιζόταν ευθέως με το «κούρεμα» που αποδέχθηκαν οι ίδιοι προμηθευτές από την Μαρινόπουλος. Προφανώς και δεν μπορούσε να διεκδικηθεί ευθέως «κούρεμα» από τα Α - Β, γιατί νομικά δεν θα έστεκε. Όμως η απαίτηση ήταν συγκεκριμένη, με το πρόσχημα πάντα των δαπανών ανακαίνισης των καταστημάτων της αλυσίδας.
Όπως προκύπτει από το πρότυπο συμφωνητικού που δημοσιεύουμε παρακάτω, το διεκδικούμενο ποσό από κάθε προμηθευτή δεν αναγράφεται, είναι κενό, επειδή είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης και προφανώς εξαρτάται από το βάρος και την εμπορική σχέση κάθε προμηθευτή με την συγκεκριμένη πολυεθνική αλυσίδα.
Χωρίς αμφιβολία το μέτρο, απολύτως ξένο προς τα χρηστά εμπορικά ήθη, επιχειρήθηκε να εφαρμοσθεί. Και απόδειξη αποτελεί το δημοσιευόμενο παρακάτω σχετικό συμφωνητικό.
Παραμένει πάντα ωστόσο απορίας άξιον πως μια τόσο ισχυρή αλυσίδα επιχείρησε να εφαρμόσει ένα τόσο εξοντωτικό μέτρο σε βάρος ήδη εξουθενωμένων προμηθευτών από την επαπειλούμενη χρεοκοπία του Μαρινόπουλου.
Ελπίζουμε οι ιθύνοντες της εταιρίας να κατάλαβαν την ακρότητα της επιλογής τους. Η απολογητική απάντησή τους δηλώνει τουλάχιστον κάποια συστολή.
Και για να μην υπάρχουν αμφιβολίες δημοσιεύουμε το πρότυπο συμφωνητικού που απέστειλε η αλυσίδα στους κοινούς προς το Μαρινόπουλο προμηθευτές της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου