Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Η κ. Κεραμέως επαναφέρει τη διδασκαλία των λατινικών. Η κίνηση έχει συμβολικό χαρακτήρα. Δηλώνει την πρόθεση του υπουργείου να ενισχύσει τη διδασκαλία των κλασικών γραμμάτων. Dum spiro spero και ως εκ τούτου ελπίζω πάντα ότι κάποια μέρα η διδασκαλία των λατινικών θα πάψει να είναι διεκπεραιωτική και θα βοηθήσει τις νεότερες γενιές να αντιληφθούν ότι έχουν να κάνουν με τον έναν από τους δύο πυλώνες αυτού του μεγάλου πολιτισμού που καλείται ελληνορωμαϊκός. Αρκεί να βρεθούν σύμμαχοι στην εκπαιδευτική κοινότητα, κάτι που δεν φαίνεται πιθανό.
Δεν θα επιχειρηματολογήσω εδώ για τη χρησιμότητα της διδασκαλίας των λατινικών. Είμαι πρόθυμος να το κάνω στον κατάλληλο χώρο και χρόνο. Θέλω όμως να πω ότι, ακόμη και αν παραμείνει συμβολική, η κίνηση έχει την αξία της. Δείχνει ότι η ελληνική παιδεία, όπως και η ευρωπαϊκή, αρχίζει να ξυπνάει από την επιρροή της νάρκωσης που της χορηγήθηκε σε υπερβολικές δόσεις τις προηγούμενες δεκαετίες, με αποτέλεσμα, σαν μεθυσμένη, να καταστρέφει όσες αξίες την είχαν στηρίξει για αιώνες. Η μετανεωτερικότητα με τον πολιτισμικό σχετικισμό επιτέθηκε με βαρβαρική ορμή στην κλασική παιδεία. Η σκέψη περιορίστηκε σε αναπαραγωγή στερεοτύπων για τη διεμφυλική ταυτότητα και τη χορτοφαγία. Το πιο ορατό αποτέλεσμα αυτής της εκπαιδευτικής πολιτικής είναι η ολέθρια πλήξη της σύγχρονης τέχνης. Ο συμβολισμός των λατινικών δηλώνει μια πρόθεση αντίστασης στην κυρίαρχη αντίληψη, που ταυτίζει το άξιο με το σύγχρονο. Αν η διδασκαλία αποκτήσει ουσιαστικό χαρακτήρα, τότε θα μιλάμε για πραγματικά εκσυγχρονιστική κίνηση.
"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 30/05/20
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου