Aπό την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Η σχέση μας
να μην επηρεαστεί από τρίτους
Μεταξύ Αθήνας και Πεκίνου δεν υπάρχουν συγκρούσεις συμφερόντων ή γεωπολιτικοί ανταγωνισμοί και αυτό μας καθιστά φυσικούς εταίρους για αμοιβαία ανάπτυξη
Συνέντευξη του πρέσβη της Κίνας στον Ηλία Γ. Μπέλλο
Η διεύρυνση των συνεργασιών σε εμπόριο, επενδύσεις και υποδομές, καθώς και η αναζωογόνηση των πολιτιστικών και περιφερειακών ανταλλαγών βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του νέου πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Φανγκ Τσιου. Πιστεύει ότι οι διμερείς σχέσεις έχουν βαθιές ρίζες και βασίζονται σε κοινά συμφέροντα. Υπογραμμίζει μάλιστα την πεποίθησή του πως η σχέση των δύο χωρών «δεν πρέπει και δεν θα επηρεαστεί από τρίτους».
Η διεύρυνση των συνεργασιών σε εμπόριο, επενδύσεις και υποδομές, καθώς και η αναζωογόνηση των πολιτιστικών και περιφερειακών ανταλλαγών βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα του νέου πρέσβη της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα, Φανγκ Τσιου. Πιστεύει ότι οι διμερείς σχέσεις έχουν βαθιές ρίζες και βασίζονται σε κοινά συμφέροντα. Υπογραμμίζει μάλιστα την πεποίθησή του πως η σχέση των δύο χωρών «δεν πρέπει και δεν θα επηρεαστεί από τρίτους».
Μιλώντας στην «Κ», στην πρώτη του συνέντευξη στην Ελλάδα μετά την ανάληψη των καθηκόντων του στα τέλη του προηγούμενου έτους, δηλώνει ότι αποστολή του είναι να εμβαθύνει τη φιλία για να προωθήσει τη συνεργασία των δύο χωρών υλοποιώντας παράλληλα τις διμερείς συμφωνίες. Μιλάει για αμοιβαίο σεβασμό και εμπιστοσύνη, ενώ εκτιμά πως η επένδυση της COSCO στον Πειραιά «αποτελεί πρότυπο οικονομικής συνεργασίας, αλλά και μια σημαντική γέφυρα για την ενίσχυση της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των λαών μας».
- Ως πρέσβης της Κίνας στην Ελλάδα, ποιο είναι το όραμά σας για την ενίσχυση των διμερών σχέσεων;
- Πώς βλέπετε την εξέλιξη των σχέσεων Κίνας - Ε.Ε. και πώς επηρεάζει τη συνεργασία Πεκίνου - Αθήνας;
- Πώς εξελίσσεται η επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά και τι σημαίνει για τις σχέσεις Κίνας και Ελλάδας;
Διότι όταν η Ελλάδα αντιμετώπιζε την κρίση χρέους, η Κίνα έτεινε χέρι βοήθειας και επένδυσε στο λιμάνι, μετατρέποντας τον Πειραιά σε ένα από τα κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, το τρίτο μεγαλύτερο λιμάνι κρουαζιέρας στην Ευρώπη και το μεγαλύτερο λιμάνι ακτοπλοΐας. Αυτό ενσαρκώνει πλήρως την κινεζική αρχή «ο ενάρετος άνθρωπος θεωρεί τη δικαιοσύνη ως το μεγαλύτερο συμφέρον» και τη βαθιά φιλία μεταξύ των δύο χωρών σε καιρούς δυσκολίας. Δεύτερον, η επιτυχία της επένδυσης οφείλεται στα συμπληρωματικά πλεονεκτήματα των δύο πλευρών. Χάρη στη γεωγραφική θέση της η Ελλάδα είναι η πύλη της Ασίας στην Ευρώπη, το σταυροδρόμι του Θαλάσσιου και Χερσαίου Δρόμου του Μεταξιού και το σημείο εκκίνησης της γραμμής China-europe Land-sea Express. Η COSCO Shipping, ως η κορυφαία ναυτιλιακή επιχείρηση στον κόσμο, διαθέτει διεθνή εμπειρία διαχείρισης και τεχνική κατάρτιση. Η ισχυρή εταιρική σχέση μας δεν έχει βελτιώσει απλά την επιχειρησιακή αποδοτικότητα του ΟΛΠ, αλλά και τον κατέστησε πιο ανταγωνιστικό παγκοσμίως. Επιπλέον, το λιμάνι έχει τονώσει την περιφερειακή οικονομική ανάπτυξη. Επειτα από χρόνια ανάπτυξης έχει γίνει καταλύτης για την εμβάθυνση της συνεργασίας Κίνας - Ελλάδας, προσελκύοντας κινεζικές εταιρείες όπως η Huawei και η Hisense που δημιούργησαν κέντρα logistics, εδραιώνοντας περαιτέρω τη θέση της Ελλάδας. Ο ΟΛΠ εκπληρώνει επίσης τις κοινωνικές του ευθύνες, δωρίζοντας εκατομμύρια ευρώ σε τοπικά έργα κοινωνικής πρόνοιας όλα αυτά τα χρόνια και κερδίζοντας ευρεία αναγνώριση. Δεν αποτελεί μόνο ένα πρότυπο οικονομικής συνεργασίας, αλλά και μια σημαντική γέφυρα για την ενίσχυση της αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των λαών μας.
- Πώς πιστεύετε ότι θα εξελιχθούν οι σχέσεις Κίνας - ΗΠΑ υπό τη νέα αμερικανική κυβέρνηση;
- Υπάρχει η εκτίμηση πως η Ταϊβάν θα αποτελέσει πεδίο ανταγωνισμού ΗΠΑ - Κίνας. Ποια είναι η εκτίμησή σας;
- Πολλά γράφονται διεθνώς για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η κινεζική οικονομία. Πώς εκτιμάτε τις προοπτικές της;

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου