οι κηπουροι τησ αυγησ

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

ΓΑΛΑΝΤΟΜΟΣ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΗΝ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΣΤΟΝ ΑΡΧΗΓΟ ΤΗΣ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΝΑ ΤΟΠΟΘΕΤΗΘΕΙ, ΑΛΛΑ Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ-ΚΑΤΑ ΤΣΙΠΡΑ-ΠΡΟΤΙΜΗΣΕ "ΝΑ ΜΗΝ ΛΕΡΩΣΕΙ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΟΥ"...

Από "ΤΑ ΝΕΑ/ηλεκτρονική έκδοση"

Τσίπρας - Μητσοτάκης: Σύγκρουση για την Παιδεία 
με φόντο τον Καλογρίτσα

Να βάλει μερικά πράγματα στη θέση τους», όπως είπε επί λέξει, επιχείρησε ο Πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας κατά την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή με αντικείμενο την Παιδεία.

Βασικό μέλημά του ήταν να αποτινάξει τις σκιές που βαραίνουν την κυβέρνηση μετά το φιάσκο του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες που εξελίχθηκε σε Καλογρίτσας-gate.

Ο κ. Τσίπρας προσήλθε στην συζήτηση αυτή με στόχο να ανατρέψει την αρνητική εικόνα που περιβάλλει την κυβέρνηση υπό το βάρος των αποκαλύψεων για την υπόθεση Καλογρίτσα, με βασικό «χαρτί» την έκπτωση του επιχειρηματία-υπερθεματιστή από την διαδικασία.

Παράλληλα κάλυψε πλήρως την διαδικασία που ακολουθήθηκε -παρέχοντας έτσι κάλυψη και στον στενό συνεργάτη του υπουργό Επικρατείας Ν. Παππά, παρά το δυσμενές κλίμα που υπάρχει εις βάρος του στο εσωτερικό της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ- ενώ επιχείρησε να μετατοπίσει το επίκεντρο της αντιπαράθεσης προς την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης, την οποία κατηγόρησε ότι «έχει βγει στα κεραμίδια για να υπερασπιστεί το πιο σκοτεινό δίκτυο εξουσίας που οικοδόμησαν οι καναλάρχες με τις τράπεζες και τα δικά σας κόμματα».

Απέδωσε δε τις αποκαλύψεις που ήλθαν στο φως της δημοσιότητας για τον διαγωνισμό στο «σκοτάδι της προπαγάνδας που απειλεί να καλύψει τα πάντα» και έκανε λόγο για «συκοφαντίες, ψεύδη και θεσμικές εκτροπές της αντιπολίτευσης».

Παρά την επιθετική γραμμή άμυνας που ακολούθησε ο κ. Τσίπρας, ο αντίπαλός του Κυρ. Μητσοτάκης, δεν επέλεξε την στρατηγική της τυφλής σύγκρουσης δίνοντας αρχικά έναν άλλο τόνο στην συζήτηση, η οποία αναμενόταν να αγγίξει το «κόκκινο» της αντιπαράθεσης με επίκεντρο, φυσικά, το Καλογρίτσας - gate.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ξάφνιασε, επιλέγοντας να μην κινηθεί στο πεδίο αυτό, επιλέγοντας μια άλλη στρατηγική και όχι αυτήν της πόλωσης και της όξυνσης του ήδη νοσηρού πολιτικού κλίματος, με στόχο να αναδείξει το «contrast» (αντίθεση) ανάμεσα στους δυο.

Όπως έλεγαν παράγοντες της ΝΔ «ο κόσμος έχει κουραστεί από την όξυνση και τις αντιπαραθέσεις». «Ο κ. Τσίπρας ας απολογηθεί για τα πεπραγμένα του για τα οποία βοά η ελληνική κοινωνία.

Η ΝΔ θα αναδείξει τα προγραμματικά πλεονεκτήματά της για την διακυβέρνηση της χώρας και τις προτάσεις της για έξοδο από την γενικευμένη κρίση που μαστίζει την ελληνική κοινωνία», έλεγαν χαρακτηριστικά.

Έτσι, ο κ. Μητσοτάκης από την αρχή της ομιλίας του έδωσε το στίγμα του λέγοντας ότι «η κοινωνία που μας ακούει σήμερα ενδιαφέρεται για το πως θα αποκτήσουμε καλύτερα σχολεία και όχι για το πώς θα ελέγξετε την ενημέρωση».

«Και για αυτό δεν θα μπω στον πειρασμό να αποπροσανατολίσω την συζήτηση», είπε, «στοχοποιώντας» παράλληλα τον κ. Τσίπρα: «Δεν έρχεστε ως κατήγορος, απολογούμενος είστε για τα ζητήματα διαφάνειας και διαπλοκής», του είπε, προκαλώντας τον να έρθει να συζητήσουν περί διαπλοκής σε μια άλλη προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση στην Βουλή.

Ο κ. Τσίπρας στην δευτερολογία του σήκωσε το γάντι που του έριξε ο πρόεδρος της ΝΔ. Προσπάθησε δε να εκμεταλλευθεί την στρατηγική που επέλεξε ο κ. Μητσοτάκης λέγοντας ότι «του δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσει για τις άδειες, γιατί εδώ και ένα μήνα η χώρα βρίσκεται στον ρυθμό ενός καταιγιστικού βομβαρδισμού και ενός ορυμαγδού από μέσα ενημέρωσης που δεν πήραν άδεια, που λένε ότι η χώρα καταρρέει».

«Του έδωσα την ευκαιρία να τοποθετηθεί. Αποφάσισε να αποδράσει και να σιωπήσει. Ενδεχομένως να τον συμβούλεψαν να μην μιλάει για τα θέματα αυτά. Ενδεχομένως να μην θέλει να βάλει τα χέρια του να τα λερώσει διότι κάνουν άλλοι την βρώμικη δουλειά -καναλάρχες και ιδιοκτήτες ΜΜΕ», είπε, ενώ ανακοίνωσε ότι αποδέχεται την προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση που πρότεινε ο κ. Μητσοτάκης.

«Μην νομίζετε ότι θα αποδράσετε. Θα' ρθείτε να μιλήσετε εδώ ανοιχτά, δεν θα αφήσουμε την λάσπη στον ανεμιστήρα, με ονόματα και διευθύνσεις», του είπε.

Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπενθύμισε στον πρωθυπουργό ότι και τον περασμένο Μάρτιο είχε προκαλέσει ο ίδιος προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την διαπλοκή «και υποστήκατε πανωλεθρία», όπως του είπε για να του επισημάνει: «Επανέρχεστε στον τόπο του εγκλήματος και χαίρομαι ότι σύρεστε στην πρότασή μας».

Βεβαίως έκτοτε έχουν μεσολαβήσει πολλά, με αποκορύφωμα την υπόθεση των τηλεοπτικών αδειών. «Με πολλή μεγάλη χαρά θα έρθουμε να τα συζητήσουμε όλα», δήλωσε ο κ. Μητσοτάκης, ο οποίος έδωσε μια πρόγευση των διαθέσεών του.

«Δηλώσατε υπερήφανος για την συμμετοχή σας στο μαθητικό και φοιτητικό κίνημα, το οποίο όμως συχνά παρεκτράπη σε εκδηλώσεις ακραίας βίας. Θυμάστε πώς ήταν το όνομα της φοιτητικής παράταξης που ήταν επικεφαλής στα φοιτητικά του χρόνια; Εγκέλαδος.

Ε, αυτό τον εγκέλαδο φέρατε στη χώρα», του είπε, ενώ απαντώντας στην μομφή του κ. Τσίπρα ότι δεν έχει περάσει ούτε έξω από δημόσιο σχολείο, ο πρόεδρος της ΝΔ παραδέχθηκε ότι σπούδασε σε ξένο μη κρατικό πανεπιστήμιο, όμως του υπενθύμισε ότι και ο ίδιος τα παιδιά του τα έχει στείλει σε ιδιωτικό σχολείο.

«Εσείς ο ίδιος δεν αναγνωρίζετε το δημόσιο σχολείο και επιλέγετε τα προνόμια του ιδιωτικού», του επισήμανε.

Ο πρωθυπουργός από την αρχή «επένδυσε» στην αντιπαράθεση με την αξιωματική αντιπολίτευση κατηγορώντας την ότι επιδιώκει για τρίτη φορά την «αριστερή παρένθεση»:

«Επιχειρείτε μια ακόμα φορά το ίδιο στηρίζοντας και στηριζόμενοι από αυτούς που για πρώτη φορά καλούνται να βάλουν το χέρι στην τσέπη», είπε, τονίζοντας ότι «δεν κρατάτε ούτε τα προσχήματα και τολμάτε να κουνάτε το δάχτυλο και να μιλάτε για ηθικό πλεονέκτημα».

Επίσης, επανέλαβε το επιχείρημα της ταύτισης ΝΔ - καναλαρχών εγκαλώντας την ότι «από το πρώτο λεπτό κάνατε ό,τι μπορούσατε να διαλύσετε τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες» και ότι «σπεύσατε να τάξετε στους καναλάρχες που ανακηρύχθηκαν υπερθεματιστές στον διαγωνισμό ότι θα τους γυρίσετε πίσω τα λεφτά σε περίοδο κρίσης που τα έχει ανάγκη ο ελληνικός λαός».

«Όχι μόνο δεν πήρατε δεκάρα από αυτούς αλλά τους δίνατε αφειδώς και δάνεια με αέρα», πρόσθεσε, δηλώνοντας ότι «δεν είμαστε ίδιοι» και ότι «θα βάλουμε τέλος στις παθογένειες που μας έφεραν ως εδώ και έχουν αυτουργούς αυτούς που μας κυβέρνησαν στα χρόνια της μεταπολίτευσης και συγκυβέρνησαν την πενταετία της καταστροφής 2009-2015».

«Τώρα που ο διαγωνισμός προχωρά κανονικά, κάνετε ότι μπορείτε για να τον απονομιμοποιήσετε. Μας κατηγορούσατε ότι κάνουμε διαγωνισμό για να μην πάρει ο κ. Αλαφούζος άδεια. Σε ένα κρεσέντο αυτογελοιοποίησης ο αντιπρόεδρος της ΝΔ δήλωνε ότι ότι ο ΣΚΑΙ δεν θα πάρει άδεια και πήρε πρώτος.

Μετά μας είπατε ότι ο διαγωνισμός έγινε για να πάρει ο Καλογρίτσας άδεια για το ΣΥΡΙΖΑ channel. Και όταν ζήτησε διευκόλυνση έφυγε το επόμενο λεπτό. Τι έχετε να πείτε τώρα;», είπε σχετικά με το φιάσκο Καλογρίτσα. Ενώ διερωτήθηκε: «Μήπως ο κ. Κυριακού είναι ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Μαρινάκης και ο κ. Σαβίδης έγιναν ΣΥΡΙΖΑ;».

Ο κ. Τσίπρας αναφέρθηκε και στις καταγγελίες για την Τράπεζα Αττικής: «Μιλήσατε για δήθεν μεγάλο σκάνδαλο ΣΥΡΙΖΑ στις τράπεζες. Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί», σημείωσε, ενώ δήλωσε ότι «όσο και να ψάξετε δεν θα βρείτε τον ΣΥΡΙΖΑ πίσω από δάνεια -τους εαυτούς σας θα βρείτε και μάλιστα για δάνεια χωρίς εξασφαλίσεις».

Μάλιστα προανήγγειλε το αποτέλεσμα του πορίσματος της εξεταστικής επιτροπής που διερευνά τα δάνεια των κομμάτων και ΜΜΕ: «Σύντομα έρχεται το πόρισμα της Εξεταστικής Επιτροπής και τότε θα δούμε ποιος θα γελάσει τελευταίος. Ότι και να κάνετε οι φίλοι και οι προστατευόμενοί σας θα περάσουν από το ταμείο και θα πληρώσουν», είπε

Γεννηματά για άδειες: Η φούσκα έσκασε στα δικά σας χέρια

Σφοδρή κριτική προς την κυβέρνηση και προσωπικά στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, αλλά και προς τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, Φώφη Γεννηματά, με την παρέμβασή της στη Βουλή, για την Παιδεία.

Αρχικά η κ. Γεννηματά κατηγόρησε τον κ. Τσίπρα ως «κρυπτόμενο» πρωθυπουργό, καθώς «ολοκληρώθηκε ένα έγκλημα και παραδόθηκε ο δημόσιος πλούτος στους δανειστές για 99 χρόνια».

Το ίδιο χαρακτηρισμό απηύθυνε και προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη, καθώς, όπως ανέφερε: «Κρύφτηκε χθες και νομίζει ότι βολεύεται να αφήνει τον πρωθυπουργό να υλοποιεί πολιτικές νεοφιλελεύθερης δεξιάς ατζέντας. Λυπάμαι για αυτά που συμβαίνουν στη χώρα και για την ποιότητα της αντιπολίτευσης», σημείωσε η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.

Με αφορμή τις εξελίξεις στο ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών, η Φώφη Γεννηματά ύψωσε τους τόνους, τονίζοντας ότι ο πρωθυπουργός δεν μπορεί να μιλάει για νομιμότητα. Η φούσκα έσκασε στα δικά σας χέρια κι ο κόσμος το «έχει τούμπανο», είπε και συμπλήρωσε: «Έπεσε μαύρο στο ΣΥΡΙΖΑ τσάνελ, και μας μιλάτε για τρίγωνο διαπλοκής; Η Τράπεζα Αττικής, η κυβέρνηση και ο αγαπημένος σας εργολάβος. Γι’ αυτό δώσατε μάχη για έλεγχο Τράπεζας Αττικής, για να ελέγξετε την ενημέρωση».

Η κ. Γεννηματά υποστήριξε ότι ο διαγωνισμός είναι διάτρητος, ότι ακρωτηριάστηκε ο ρόλος του ΕΣΡ και περιορίστηκε ο αριθμός αδειών με στημένες εκθέσεις, ενώ η επιτροπή του διαγωνισμού έδωσε ψευδείς βεβαιώσεις και δεν ζήτησε έλεγχο. «Είναι ώρα να παρέμβει ο εισαγγελέας. Υπάρχει εισαγγελέας σε αυτό τον τόπο;» ανέφερε η κ. Γεννηματά, επισημαίνοντας ότι υπήρξαν «λαγοί» στη διαγωνιστική διαδικασία.

Διμέτωπη κριτική άσκησε η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης σε κυβέρνηση και ΝΔ και στα ζητήματα Παιδείας. Υποστήριξε ότι όλες οι μεγάλες μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση έχουν τη σφραγίδα του ΠΑΣΟΚ και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι ξεπέρασε και τη προδιδακτορική Δεξιά στο ξήλωμα των μεταρρυθμίσεων στη Παιδεία και προσπαθεί να εγκαθιδρύσει το δικό της καθεστώς.

«Για τον κ. Τσίπρα η αριστεία είναι ρετσινιά, για τον κ. Μητσοτάκη είναι μέσο αναπαραγωγής της ελίτ, για εμάς τους σοσιαλιστές είναι προτεραιότητα στην εκπαίδευση» υπογράμμισε η Φώφη Γεννηματά και αναφερόμενη στην διελκυστίνδα για τα θρησκευτικά, είπε ότι ο πρωθυπουργός χρησιμοποιεί τον Φίλη πολλές φορές και σήμερα τον κρεμάει και στα μανταλάκια.

«Με δάνειο μεταρρυθμίσεων απ' άλλους δεν γίνεται κάποιος μεταρρυθμιστής» υπογράμμισε η κ. Γεννηματά για τον Κυριάκο Μητσοτάκη και υπερασπίστηκε τις ευρείες μεταρρυθμίσεις που έγιναν από τη κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τη διετία 2010-2012. Ζήτησε να εξαιρεθεί η εκπαίδευση από το μνημόνιο και ανέπτυξε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ, στο επίκεντρο των οποίων είναι η επαναφορά, με βελτιώσεις, του νόμου Διαμαντοπούλου, η αξιολόγηση, με διαφάνεια, των εκπαιδευτικών, ενώ πρότεινε να ξεκινήσει τώρα η συζήτηση για αυστηρό πλαίσιο λειτουργίας για μη κρατικά πανεπιστήμια.

Κουτσούμπας: «Ο Πρωθυπουργός έβαλε 20 στον Φίλη. Ελεος!»

Με τη γνωστή λαϊκή ρήση «το ΄να χέρι νίβει τ΄ άλλο και τα δυο το πρόσωπο», ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας κατηγόρησε κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση ότι προσεγγίζουν το ζήτημα της Παιδείας με τον ίδιο τρόπο.

«Ο πρωθυπουργός έδωσε άριστα 20 στο υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ντροπή, για την επιτυχία να ανοίξουν χωρίς προβλήματα τα σχολεία», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και κατηγόρησε την κυβέρνηση για υποκρισία όταν υποστηρίζει ότι τα σχολεία επέστρεψαν στην κανονικότητα. «Έλεος! Η καθημερινότητα για τη λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της είναι πολύ διαφορετική», είπε ο γγ του ΚΚΕ και αναρωτήθηκε σε ποια καθημερινότητα επέστρεψαν τα σχολεία, όταν η λαϊκή οικογένεια, ρημαγμένη από τους φόρους, έχει μπροστά της τα έξοδα για τα φροντιστήρια, τις ξένες γλώσσες, για αθλητική δραστηριότητα και τη σχολική τσάντα που πρέπει να γεμίσει με την περίφημη σχολική λίστα.

Σχολιάζοντας τον ισχυρισμό ότι η κυβέρνηση κέρδισε το στοίχημα να ανοίξουν τα σχολεία χωρίς κενά, ο Δημήτρης Κουτσούμπας κατήγγειλε ότι το μόνο στοίχημα που κέρδισε η κυβέρνηση είναι το τρίτο μνημόνιο που ψήφισε με τη ΝΔ. «Το στοίχημα που κερδίσατε μέχρι τα τώρα, έχει όνομα. Λέγεται τρίτο μνημόνιο», είπε ο γγ του ΚΚΕ και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι υλοποιεί στην εκπαίδευση το μνημόνιο κατά γράμμα, με τον «εξορθολογισμό δαπανών για την παιδεία», και μάλιστα για να το κάνει αυτό, χρησιμοποιεί και όλο το ιδεολογικό αντιδραστικό οπλοστάσιο όλων των κυβερνήσεων που προηγήθηκαν και έπαιρναν αντιλαϊκά μέτρα.

Ο κ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι για την κυβέρνηση και με βάση τον εξορθολογισμό δαπανών που ψήφισε, είναι σπατάλη το να έχουν τα παιδιά μόνιμο δάσκαλο στα σχολεία τους, είναι σπατάλη η μετατροπή του ολοήμερου νηπιαγωγείου σε χώρο φύλαξης και είναι σπατάλη να στερείται ο μαθητής που έχει ειδικές ανάγκες, τον εκπαιδευτικό και τις δομές που χρειάζεται. Γι΄ αυτό μειώνονται οι ώρες διδασκαλίας σε βασικά μαθήματα στο γυμνάσιο, είπε ο γγ του ΚΚΕ και κατήγγειλε ότι μαθητές αναγκάζονται στα ΕΠΑΛ να εγκαταλείψουν τις ειδικότητες που είχαν επιλέξει ή να μεταφέρονται σε άλλες πόλεις για να πάνε σχολείο. «Κόπτεστε ότι καλύψατε τα κενά, αλλά στην πραγματικότητα κάνατε χειρουργικές παρεμβάσεις για να κρυφτούν οι ελλείψεις αυτές. Τα κενά συνεχίζουν να υπάρχουν, το ό,τι θα πάρετε τα παιδιά νωρίτερα είναι επειδή υπάρχουν κενά», κατήγγειλε ο γγ του ΚΚΕ και προσέθεσε ότι η κυβέρνηση δεν θα έπρεπε καν να τολμάει να μιλάει για την ειδική αγωγή, διότι και φέτος δεν άνοιξαν σχολεία ελλείψει προσωπικού.

«Συνολικά οι αλλαγές στο σχολείο, βρίσκονται στην ίδια ρότα με τις προηγούμενες κυβερνήσεις», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και χαρακτήρισε κοινές τις στοχεύσεις κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ΝΔ. «Για αυτονομία του σχολείου μίλησε το πόρισμα διαλόγου που οργάνωσε η κυβέρνηση. Αυτονομία του σχολείου ζήτησε και η ΝΔ. Αξιολόγηση του σχολείου με τα μέτρα και τα σταθμά της αγοράς έκανε λόγο το πόρισμα. Το ίδιο ζητάει η ΝΔ. Ενίσχυση της επιχειρηματικότητας προτείνει και ο ΣΥΡΙΖΑ, ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και η ΝΔ. Μήπως το εκπαιδευτικό κουπόνι που τινάζει τη δημόσια και δωρεάν παιδεία στον αέρα είναι αποκλειστικά πρόταση του ΣΕΒ; Ή μόνο της ΝΔ; Όχι φυσικά, το υλοποιεί και η κυβέρνησή σας, με την προσχολική αγωγή σήμερα», κατήγγειλε ο γγ του ΚΚΕ.

Ο Δ. Κουτσούμπας υπογράμμισε ότι η πολιτική που ακολούθησε η ΝΔ και σήμερα η κυβέρνηση, είναι στην κατεύθυνση μειωμένων μορφωτικών απαιτήσεων και στη λογική «άντε να τελειώσουμε το γυμνάσιο και μετά βλέπουμε». Αλλά στη συνέχεια, κατήγγειλε, «θα φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι, διότι η κυβέρνηση θέλει το λύκειο ένα απέραντο εξεταστικό κέντρο». Στόχος κατήγγειλε είναι η αποτροπή από την επιλογή του Γενικού Λυκείου ώστε να υλοποιηθεί το όραμα της κυβέρνησης για μαζική στροφή στην πρόωρη επαγγελματική κατάρτιση στα υποβαθμισμένα και χωρίς υποδομές ΕΠΑΛ.

«Απάτη» χαρακτήρισε επίσης την εξαγγελία της ελεύθερης πρόσβασης και τόνισε πως αν η κυβέρνηση ενδιαφερόταν πραγματικά για το άγχος των οικογενειών και των μαθητών μπροστά στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα μπορούσε να ικανοποιήσει τα αιτήματα για δικαίωμα επανάληψης της εξεταστικής διαδικασίας για τη βελτίωση της βαθμολογίας. Ειδικά δε για τα ΕΠΑΛ, είπε ότι καταργούνται ήδη ειδικότητες, και προσέθεσε ότι στόχος της πολιτικής είναι τα παιδιά να γίνουν, από μικρή ηλικία, έρμαια της αγοράς.

Υποκριτικό χαρακτήρισε ο κ. Κουτσούμπας και το ενδιαφέρον της κυβέρνησης για την ανάσχεση της μαζικής φυγής νέων επιστημόνων στο εξωτερικό. «Η κυβέρνηση πλασάρει τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ που λένε ότι πρέπει να υπάρχει περιορισμένη μη κρατική χρηματοδότηση και επιμερισμός κόστους για συμπλήρωση κρατικών επιχορηγήσεων», είπε ο Δημήτρης Κουτσούμπας και συμπλήρωσε ότι οι κατευθύνσεις αυτές κάνουν λόγο για διαφοροποίηση της χρηματοδότησης των προγραμμάτων σπουδών, με βάση την απόδοση του και το κατά πόσο ανταποκρίνονται στις ανάγκες της αγοράς εκκλησίας. «Η εξέλιξη αυτή ανοίγει τον ασκό του Αιόλου για κλείσιμο τμημάτων των ΤΕΙ ή υποβάθμιση τμημάτων που θα αφήνονται στη μοίρα τους επειδή δεν πληρούν τις προϋποθέσεις», είπε ο γγ του ΚΚΕ.

Κατήγγειλε επίσης των αποψίλωση από υποδομές, από προσωπικό, από εξοπλισμό των πανεπιστημίων, την ίδια ώρα που δίνονται φοροαπαλλαγές και ζεστό χρήμα σε μεγάλες εταιρείες.

«Το ΚΚΕ ξεκινάει από τη θέση ότι η παιδεία δεν είναι εμπόρευμα και πρέπει να παρέχεται με ευθύνη του κράτους. Να είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν για όλους. Με κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης. Ξεκινάμε από τη θέση ότι κανένα παιδί δεν μπορεί να θεωρείται ανήμπορο μπροστά στη γνώση. Ότι κανένας νέος και νέα δεν μπορεί να αφήνεται στα αζήτητα της ανεργίας. Ότι κανένας εκπαιδευτικός δεν περισσεύει. Παλεύουμε όλα τα νήπια και προνήπια να βρίσκονται σε δομές προσχολικής αγωγής, σε νηπιαγωγεία με το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό, σε σύγχρονα κτίρια, τάξεις. Ξεχωρίζουμε το ζήτημα της ειδικής αγωγής, γιατί απαιτείται θετικά άνιση μεταχείριση με ίδρυση και λειτουργία όλων των αναγκαίων δομών», είπε ο κ. Κουτσούμπας και τόνισε ότι το ΚΚΕ παλεύει για ένα σχολείο που θα παρέχει την ίδια μόρφωση σε όλους τους μαθητές, χωρίς να διαχωρίζει τα σχολεία και τους μαθητές σε πολλές ταχύτητες ανάλογα με την περιοχή και την τσέπη του καθενός.

Φίλης: «Η κοινωνία είναι ώριμη και
 οι αλλαγές θα προχωρήσουν»

Οι αλλαγές στο μάθημα των θρηκευτικών θα προχωρήσουν παρά τις αντιδράσεις ορισμένων «έξαλλων», είπε ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης, σημειώνοντας ότι η Εκκλησία στο σύνολό της δεν αντιδρά στις αλλαγές. Πρόσθεσε, μάλιστα, πως η Ιστορία έχει δείξει ότι καμία πλευρά δεν κερδίζει από μία σύγκρουση μεταξύ Πολιτείας και Εκκλησίας.

Μιλώντας στη Βουλή, στον προ ημερησίας διατάξεως συζήτηση για την Παιδεία, ο κ. Φίλης σημείωσε πως τα νέα θρησκευτικά διδάσκονται ήδη τρία χρόνια πιλοτικά και πως είναι ένα μάθημα όπως όλα τα άλλα.

Σημείωσε ότι το σχολείο είναι ανεξίθρησκο, ουδετερόθρησκο και κοσμικό, και πως στόχος είναι τα θρησκευτικά να γίνουν ένα μάθημα ενδιαφέρον, χωρίς η διδασκαλία τους με μετατρέπει την αίθουσα σε άμβωνα.

Πρόσθεσε πως η Εκκλησία έχει αντιρρητικό λόγο, γιατί θέλει να έχει τον ρόλο της, όμως η κοινωνία είναι ώριμη και οι αλλαγές θα προχωρήσουν. Πρόσθεσε, πάντως, πως η Εκκλησία στο σύνολό της τελικά δεν θα αντιδράσει, αλλά θα επιμείνουν μόνο κάποιοι «έξαλλοι».

Ο υπουργός Παιδείας ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι φέτος τα στοιχεία είναι αδιάσειστα, τα σχολεία άνοιξαν στην ώρα τους με τους δασκάλους και τους καθηγητές τους, σε αντίθεση με τις προηγούμενες χρονιές που άνοιγαν με... φωτοτυπίες και με τεράστια κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ πολλά σχολεία συγχωνεύτηκαν με βιαιότητα.

Ο κ. Φίλης παρουσίασε τους τρεις άξονες όσον αφορά στην εκπαίδευση:

Δεκάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και κατάργηση σωρείας εξετάσεων στο Γυμνάσιο. «Στόχος μας να ενισχύουμε τη συνεργατική και βιωματική διδασκαλία» υπογράμμισε.

Κατάργηση των πανελληνίων εξετάσεων για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. «Ο ισχύων τρόπος έχει εξαντλήσει τη δυναμική του και έχει ξεπαραδιάσει του γονείς» ανέφερε.

Τρίτος άξονας η τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οσον αφορά το προσφυγικό και τα προγράμματα εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων, ο υπουργός Παιδείας σημείωσε ότι η κυβέρνηση «αντιμετωπίζει με ανθρωπισμό το προσφυγικό. Η κοινωνία έχει ανταποκριθεί με ανθρωπιά. Δεν θέλει παιδιά σε γκέτο αλλά στα σχολεία. Με πόρους της ΕΕ αλλά και ελληνικούς πόρους ξεκινάμε πρόγραμμα για την εκπαίδευση 2000 προσφύγων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου