οι κηπουροι τησ αυγησ

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2016

"...Ο υπουργός Επικρατείας ετοιμάζεται να πάρει και τις υπόλοιπες αρμοδιότητες από το ΕΣΡ ώστε να μπορεί με δική του απόφαση να δώσει εντολή διακοπής του σήματος στην Digea και να επιφέρει ξαφνικό θάνατο στα «παράνομα» κανάλια. Ετσι καταργείται στην ουσία μια ανεξάρτητη αρχή (το ΕΣΡ) και παρακάμπτεται μια άλλη, η Εθνική Αρχή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Επιπλέον η κυβέρνηση από αδιαφορία ή δόλο αποφεύγει να διεκδικήσει κομμάτι συχνοτήτων απεμπολώντας εθνικό πλούτο με μοναδικό στόχο να διατηρηθεί ο τεχνητός περιορισμός των καναλιών σε τέσσερα. Στις 16 Ιουνίου ο επίτροπος Γκίντερ Ετιγκερ απηύθυνε επιστολή επίσημης προειδοποίησης προς την κυβέρνηση σχετικά με τον νόμο 4339/2015 για τη χειραγώγηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που πλήττει την ανεξαρτησία της αλλά και για τη δημοπράτηση του φάσματος..."

Από "ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ"


                                           "ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ", 25/09/16


Δεύτερο πραξικόπημα Παππά
Ετοιμάζει νόμο που θα παρακάμπτει τελείως το ΕΣΡ ώστε να μπορεί να δώσει εντολή για μαύρο στα κανάλια
Της Δήμητρας Κρουστάλλη


Μπροστά στον κίνδυνο να καταρρεύσει ο πολυδιαφημισμένος διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες η κυβέρνηση ετοιμάζεται να προωθήσει νομοθετική ρύθμιση για να ρίξει «μαύρο» στα κανάλια που έμειναν χωρίς άδεια. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, κυβερνητικοί παράγοντες έχουν ξεκινήσει κύκλο διαβουλεύσεων ώστε σύντομα να κατατεθεί νόμος στη Βουλή ο οποίος θα αποψιλώνει περαιτέρω τις αρμοδιότητες του ΕΣΡ. Πρόκειται για το δεύτερο θεσμικό πραξικόπημα του Νίκου Παππά μετά τον νόμο 4339/2015 που μεταβίβασε την αρμοδιότητα διεξαγωγής του διαγωνισμού από το ΕΣΡ στη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, αλλά όχι την εφαρμογή και την εποπτεία του. Για να διορθώσει την αβλεψία, ο υπουργός Επικρατείας ετοιμάζεται να πάρει και τις υπόλοιπες αρμοδιότητες από το ΕΣΡ ώστε να μπορεί με δική του απόφαση να δώσει εντολή διακοπής του σήματος στην Digea και να επιφέρει ξαφνικό θάνατο στα «παράνομα» κανάλια. Ετσι καταργείται στην ουσία μια ανεξάρτητη αρχή (το ΕΣΡ) και παρακάμπτεται μια άλλη, η Εθνική Αρχή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Επιπλέον η κυβέρνηση από αδιαφορία ή δόλο αποφεύγει να διεκδικήσει κομμάτι συχνοτήτων απεμπολώντας εθνικό πλούτο με μοναδικό στόχο να διατηρηθεί ο τεχνητός περιορισμός των καναλιών σε τέσσερα. Στις 16 Ιουνίου ο επίτροπος Γκίντερ Ετιγκερ απηύθυνε επιστολή επίσημης προειδοποίησης προς την κυβέρνηση σχετικά με τον νόμο 4339/2015 για τη χειραγώγηση της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων που πλήττει την ανεξαρτησία της αλλά και για τη δημοπράτηση του φάσματος.

Ο κ. Ετιγκερ καλούσε την κυβέρνηση να απαντήσει άμεσα, καθώς μη συμμόρφωση της Αθήνας θα μπορούσε να ανοίξει τον δρόμο για την παραπομπή της χώρας στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ενωσης και την επιβολή προστίμου. Την Παρασκευή από την Κομισιόν διατυπώθηκε δυσφορία επειδή δεν δόθηκαν ικανοποιητικές απαντήσεις και επισημάνθηκε ότι το φάσμα ή η ανεξαρτησία των ρυθμιστικών αρχών «δεν είναι τα μόνα θέµατα που εξετάζονται για το ελληνικό τηλεοπτικό τοπίο».

Τώρα η κυβέρνηση ετοιμάζεται να τροποποιήσει περαιτέρω τον νόμο 4339/2015 και να αλλάξει εκ των υστέρων τους όρους του διαγωνισμού. Πρόκειται για «σκαστή παρανομία» και «κουτσογιωργισμό», επισημαίνουν έγκυρες νομικές πηγές.

Πηγές που παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις επισημαίνουν ότι οι συζητήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη αυτή την ώρα αφορούν τις ακόλουθες αλλαγές και ρυθμίσεις.

-Να απαγορευτεί στην ΕΡΤ οποιοδήποτε έσοδο από διαφήμιση, πλην του ανταποδοτικού τέλους από τους λογαριασμούς της ΔΕΗ. Αυτό σημαίνει ότι όλο το διαφημιστικό κονδύλι θα μεταφερθεί στα τέσσερα ιδιωτικά κανάλια.

-Σε σύντομο χρονικό διάστημα από τη δημοσίευση της υπουργικής απόφασης που χορηγεί την άδεια να υποχρεούται ο υπουργός να δώσει εντολή ανάκλησης της λειτουργίας των καναλιών χωρίς άδεια στην Digea. Συζητείται ακόμα και το ενδεχόμενο να προβλεφθεί ποινή φυλάκισης για τους απείθαρχους καναλάρχες. Αν, παρ' όλα αυτά, κάποιοι επιμείνουν να εκπέμπουν, τότε το ποσό της διαφήμισης που θα λαμβάνουν δεν θα εκπίπτει από τα έξοδα των διαφημιζόμενων εταιρειών!

Τις εξελίξεις προανήγγειλε με άρθρο του στην «Εφημερίδα των Συντακτών» ο κ. Παππάς. Χαρακτήρισε «αεροπειρατεία» αυτό που έχει συντελεστεί στη χώρα: «Εκλάπη ο αέρας της με τρόπο σκοτεινό και δόλιο» και «παραχωρήθηκε σε μια κλειστή ομάδα». «Οι επιχειρηματίες Κοντομηνάς, Βαρδινογιάννης, Ψυχάρης, Μπόμπολας, Κυριακού και Αλαφούζος έχουν όλα αυτά τα χρόνια στην κατοχή τους και το δίκτυο των κεραιών και τα κανάλια (άνευ αδείας, αντίθετα με αυτό που προβλέπει ρητά το Σύνταγμα)» κατήγγειλε. Την ίδια ημέρα, στη Βουλή, απαντώντας σε ερώτηση του Ιάσονα Φωτήλα (Ποτάμι), κατονόμασε τους κ.κ. Κοντομηνά, Βαρδινογιάννη και Αλαφούζο ότι «εν όψει της αδειοδότησης στήνουν δελτία ειδήσεων προκειμένου να πιέσουν δημόσιους λειτουργούς»και προστάτευσε τον Χρήστο Καλογρίτσα προτρέποντας την αντιπολίτευση να μην προτρέχει με τα «πόθεν έσχες».

Τις αμέσως επόμενες ημέρες, προσέθετε στο άρθρο του, η κυβέρνηση θα παρέμβει νομοθετικά για να εγγυηθεί τη σταθερότητα και τη διαφάνεια. «Θα επιβεβαιωθεί η υποχρέωση του παρόχου δικτύου (Digea) να μεταδίδει μόνο πρόγραμμα αδειοδοτημένων σταθμών, ενώ θα αυστηροποιηθεί το πλαίσιο των ποινικών κυρώσεων και προστίμων σε περίπτωση παράβασης». Επίσης, «η Πολιτεία θα εγγυηθεί το σταθερό πλαίσιο, το οποίο δεν θα πρέπει να υπονομευθεί ούτε από μια αλλαγή του αριθμού των αδειών ούτε από τη δυνατότητα δικτύωσης περιφερειακών σταθμών».

Αυτό ερμηνεύθηκε ως ένα καθησυχαστικό μήνυμα προς την πλευρά των υπερθεματιστών, οι οποίοι, όπως μεταδίδεται, πιέζουν ασφυκτικά την κυβέρνηση για τη διασφάλιση των χρημάτων τους. Την Παρασκευή ο Σκάι κατέθεσε την πρώτη δόση του τιμήματος ύψους 14,5 εκατ. ευρώ. Αντιστοίχως η εταιρεία Alter Ego του Βαγγέλη Μαρινάκη κατέβαλε 24,6 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, οι τέσσερις καναλάρχες σε περίπτωση που το Συμβούλιο της Επικρατείας μεταβάλλει με την απόφασή του το τηλεοπτικό τοπίο - είτε κρίνοντας τον νόμο αντισυνταγματικό είτε μη νόμιμο τον περιορισμό των καναλιών σε τέσσερα είτε ότι δεν πρέπει να κλείσουν οι υπάρχοντες σταθμοί - ζητούν να εκλείψει ο διαγωνισμός και να τους επιστραφούν στο ακέραιο τα χρήματα που έδωσαν στο δημόσιο ταμείο.

Το ΠαΣοΚ με ανακοίνωσή του μιλάει για μια «ιλαροτραγωδία, σε προφανή και προσβλητική για τη χώρα μας αναντιστοιχία με θεμελιώδεις θεσμικές, νομικές, οικονομικές, πολιτιστικές, ακόμη και αισθητικές συντεταγμένες του σύγχρονου δυτικού κόσμου». «Υπάρχει εισαγγελέας σε αυτόν τον τόπο;» ρωτά η Χαρ. Τρικούπη.

ΝΔ:Η Βουλή δεν θα γίνει πλυντήριο ευθυνών
Μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου

Του Άρη Ραβανού

Ανεβάζει υπέρμετρα τους τόνους της σύγκρουσης με την κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία για τον διαγωνισμό των τηλεοπτικών αδειών, δείχνοντας ότι η αποκατάσταση της συνταγματικής τάξης αποτελεί για την ίδια ζήτημα δημοκρατίας.

Η αξιωματική αντιπολίτευση προχθές προέβη σε δύο κινήσεις στρατηγικής σημασίας: από τη μια κατέθεσε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου μηνυτήρια αναφορά κατά παντός υπευθύνου και από την άλλη απηύθυνε προειδοποίηση στον Νίκο Παππά να μη διανοηθεί να φέρει νομοθετική ρύθμιση στη Βουλή για να καλύψει ευθύνες που θα προκύψουν από τη διαδικασία των τηλεοπτικών αδειών.

«Στη συνείδηση των πολιτών ο διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες έχει καταπέσει ηθικά, πολιτικά και νομικά» είναι το μήνυμα της ΝΔ, η οποία μιλάει για τις τεράστιες ευθύνες της τριανδρίας της κυβέρνησης Τσίπρα - Παππά - Καμμένου.
«Καθώς διάφορες πληροφορίες διακινούνται γύρω από το θέμα, θέλουμε να προειδοποιήσουμε: Να μη διανοηθεί ο κ. Παππάς να φέρει νομοθετική ρύθμιση για να καλύψει βαριές ευθύνες και σοβαρές παραλείψεις. Η Βουλή δεν θα γίνει πλυντήριο των ευθυνών τους» ήταν το μήνυμα της ηγεσίας της ΝΔ.

Η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη είναι «μετωπική επίθεση» σε όλα τα πεδία και το συγκεκριμένο θέμα και ο βασικός στόχος της αξιωματικής αντιπολίτευσης είναι να υπάρξει άμεσα πρωτοβουλία της Δικαιοσύνης.

Στη μηνυτήρια αναφορά επισημαίνεται μεταξύ άλλων ότι η Πενταμελής Ειδική Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού παραβίασε το καθήκον της «προκειμένου να ευνοήσει έναν τουλάχιστον εκ των υπερθεματιστών σκόπιμα μη ελέγχοντας καθόλου ή πάντως όχι ουσιωδώς τον τρόπο κτήσεως των περιουσιακών στοιχείων με τα οποία θα καταβάλει τα ποσά της προσφοράς του ή σκόπιμα λαμβάνοντας υπόψη έγγραφα και δικαιολογητικά τα οποία, με βάση την προκήρυξη, δεν έπρεπε και δεν μπορούσε να λάβει υπόψη».

Το ενδιαφέρον στοιχείο κατά τη ΝΔ, σύμφωνα με τα όσα διαρρέουν με non paper, είναι πως«η υπόθεση Καλογρίτσα και Σαββίδη αποδεικνύει ότι συμμετείχαν υποψήφιοι που είτε δεν είχαν τα αναγκαία οικονομικά μέσα είτε λειτούργησαν ως "λαγοί" αλλοιώνοντας τις συνθήκες του διαγωνισμού».

Κατά τη ΝΔ, στις τάξεις της οποίας αρκετοί βουλευτές μιλάνε για Ειδικό Δικαστήριο, η αρμοδιότητα ελέγχου θα μπορούσε να αποδοθεί στην καθ' ύλην αρμόδια Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίας και Ελέγχου των Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης, αλλά τονίζουν ότι η κυβέρνηση προφανώς προτίμησε την πολιτική χειραγώγηση αντί του ουσιαστικού οικονομικού ελέγχου.


                                          ΤΟ ΒΗΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ", 25/09/16


Τεχνητή έλλειψη συχνοτήτων 
προκαλεί ο Σπίρτζης
Ο υπουργός Μεταφορών απεμπολεί εθνικά δικαιώματα και δεν διεκδικεί συμμετοχή στο φάσμα των συχνοτήτων, για να «νομιμοποιήσει» εκ των υστέρων τον αριθμό των τεσσάρων αδειών

Της Δήμητρας Κρουστάλλη

Με στόχο να δικαιολογήσει εκ των υστέρων τον περιορισμό των τηλεοοπτικών αδειών σε τέσσερις, ο κ. Σπίρτζης δεν έχει επανασχεδιάσει ακόμη τον χάρτη συχνοτήτων και δεν διεκδικεί μερίδιο φάσματος απεμπολώντας εθνικό πλούτο δίνοντας έτσι δικαίωμα σε γειτονικές χώρες να «τυφλώσουν» τη μισή Ελλάδα. Αναλυτικά οι μεθοδεύσεις του κ. Σπίρτζη έχουν ως εξής:

Εθνικός πόρος οι συχνότητες
Οι ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες (το φάσμα) είναι πολύ σπάνιος εθνικός πόρος. Και ανταγωνίζονται η τηλεόραση και οι υπηρεσίες Internet για τη χρήση τους. Σπάνιος γιατί δεν είναι άπειρος, είναι μια φαρδιά ζώνη, ας πούμε αυτοκινητόδρομος 5 λωρίδων. Οι υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας και Internet - όταν δεν περνούν από δορυφόρο - μεταδίδονται μέσα από τις συχνότητες των UHF. Το ίδιο και η ψηφιακή πλέον επίγεια τηλεόραση.

Τι είναι πιο σημαντικό, πιο κοινωνικά χρήσιμο και πιο προσοδοφόρο για το κράτος; Να έχουμε πολλά - πάνω από 25 - επίγεια κανάλια τηλεόρασης ή να έχουμε πολύ υψηλές ταχύτητες Internet στο σπίτι και παντού αλλού;

Η απάντηση είναι Ιnternet, γι' αυτό σε όλον τον κόσμο το φάσμα, οι συχνότητες των UHF νοικιάζονται στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας και παρόχων Internet. Παντού το φάσμα που αναλογεί στην τηλεόραση περιορίζεται. Οι λωρίδες του αυτοκινητοδρόμου για την τηλεόραση μειώνονται.

Με απόφαση της ΕΕ το 2020 θα γίνει ακόμη μία μεταφορά φάσματος από την τηλεόραση στις υπηρεσίες κινητής σε όλη την Ευρώπη. Το τμήμα συχνοτήτων από τα 700 ως τα 790 ΜΗΖ θα αλλάξει χέρια. Αυτό ονομάζεται ψηφιακό μέρισμα 2.

Η τηλεόραση θα στριμωχθεί κι άλλο. Μιλώντας με αριθμούς συχνοτήτων: από τον δίαυλο 45 και πάνω δεν θα υπάρχει τηλεοπτική λήψη. Σήμερα οι δίαυλοι είναι ως το 66. Δηλαδή, όλα τα κανάλια θα στριμωχθούν από το 21 ως το 45, ενώ σήμερα κινούνται από το 21 ως το 66. Αυτό δεν σημαίνει με τίποτε πως τα κανάλια περιορίζονται σε τέσσερα, ακόμη και υψηλής ευκρίνειας. Ανετα χωρούν 12 κανάλια υψηλής ευκρίνειας ή 30 κανονικής ευκρίνειας. Ανετα μόνο αν η Ελλάδα και συγκεκριμένα ο υπουργός κ. Σπίρτζης δεν κοιμούνται ή από δόλο δεν φροντίζουν να διεκδικήσουν για τη χώρα τους διαύλους (συχνότητες) που χρειάζεται.

Γιατί το ποιες συχνότητες/διαύλους χρησιμοποιεί κάθε χώρα το συντονίζει η Ευρώπη και μετά η ITU (International Telecommunications Union). Αυτό για να μην παρεμβάλλει η μια χώρα στην άλλη και οι πολίτες βλέπουν παράσιτα ή μαύρο. Οχι μόνο στα σύνορα. Για να γίνει κατανοητό, η Ιταλία μπορεί να «τυφλώσει» όλα τα παράλια της Πελ/νήσου, Ηπειρο και Ιόνιο και η Πάρνηθα τα παράλια της Τουρκίας. Ακόμη και η Αίγυπτος και η Λιβύη παρεμβάλλουν. Φυσικά στα χερσαία σύνορα Σκόπια, Αλβανία, Βουλγαρία και Τουρκία χωρίς διακρατικό συντονισμό η λήψη είναι αδύνατη.

Ο τροχονόμος λοιπόν είναι η ITU. Με τον περιορισμό του φάσματος το 2020 μόνη περίπτωση να έχουμε ευρυχωρία συχνοτήτων είναι να χρησιμοποιήσουμε ανά περιοχή όσο το δυνατόν καλύτερα την κάθε συχνότητα/δίαυλο (δηλαδή, να μην αφήσουμε καμία χρήσιμη συχνότητα ανεκμετάλλευτη, σε καμία περιοχή).

Αυτές τις συχνότητες θα πρέπει να τις δηλώσουμε στην ITU και να τις διεκδικήσουμε έναντι των άλλων κρατών. Η προτεραιότητα είναι χρονική. Οποιος πάει πρώτος κερδίζει.

Πού βρίσκεται η Ελλάδα από το 2015 που ξεκίνησε η διαδικασία για το μέρισμα 2020; Στο μηδέν. Δεν έχει ακόμη επανασχεδιάσει τον χάρτη συχνοτήτων ούτε έχει ανασχεδιάσει την κατανομή των διαύλων ανά περιοχή. Φυσικά αφού αυτά δεν τα έχουμε, δεν ξέρουμε τι θέλουμε, άρα δεν μπορούμε να πάμε να το διεκδικήσουμε ούτε στην Eυρώπη ούτε βέβαια να το κατοχυρώσουμε στην ITU. Το υπουργείο αγέρωχα για τέταρτη φορά δεν μετέχει στο Διεθνές Φόρουμ Συντονισμού της Νοτιοανατολικής Ευρώπης SEDDIF (South Europe Digital Dividend Implementation Forum), όπου χώρες από την Αλβανία ως την Αυστρία και από την Τουρκία ως τη Μολδαβία προσπαθούν να συντονισθούν εν όψει του 2020.

Αδιαφορία ή σκοπιμότητα;
Αν αυτή η κατάσταση παραμείνει και η Ελλάδα δεν διεκδικήσει διαύλους, αντί για 12 κανάλια θα χωρούν το 2020 μετά βίας πέντε. Και έτσι απεμπολώντας εθνικό πλούτο και στενεύοντας τον περίφημο πλουραλισμό, ο μαγικός αριθμός 4 στις τηλεοπτικές άδειες, το απόσταγμα της μελέτης από την πόλη του Δάντη, θα γίνει το 2020 πραγματικότητα. Οχι από επιστημοσύνη ούτε για λόγους δήθεν βιωσιμότητας, αλλά από επιμελημένα ηθελημένη αμέλεια, αδιαφορία ή ιδεοληψία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου