οι κηπουροι τησ αυγησ

Τετάρτη 28 Σεπτεμβρίου 2016

"...Το φιλόδοξο δημοτικό σχέδιο αφορά την οριστική απαγόρευση της κίνησης των οχημάτων στην οδό Ζορζ Πομπιντού, σε μήκος 3,3 χλμ., από την είσοδο της Σήραγγας της Κεραμοποιίας (1ο δημοτικό διαμέρισμα) μέχρι και την έξοδο της Σήραγγας Ερρίκος Δ΄ (4ο δημοτικό διαμέρισμα). Κάθε ημέρα, περισσότερα από 43.000 οχήματα κυκλοφορούσαν στις όχθες του Σηκουάνα στα συγκεκριμένα σημεία, παρότι η περιοχή έχει ενταχθεί στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Η οδός Ζορζ Πομπιντού έκλεισε ήδη για τα αυτοκίνητα από τα τέλη Ιουλίου, έτσι ώστε να διαπιστωθούν οι συνέπειες της διακοπής κυκλοφορίας στην κίνηση των οχημάτων σε εναλλακτικές οδούς, όπως τη λεωφόρο Σεν Ζερμέν..."

Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 27/09/16

Πεζοδρομείται η δεξιά όχθη του Σηκουάνα

ΠΑΡΙΣΙ. Το σχέδιο της δημάρχου Αν Ινταλγκό για πεζοδρόμηση του αυτοκινητοδρόμου που διασχίζει τη δεξιά όχθη του Σηκουάνα ενέκρινε χθες το δημοτικό συμβούλιο του Παρισιού, παρά τις διαφωνίες της κεντροδεξιάς αντιπολίτευσης και πολλών δημάρχων στα προάστια της γαλλικής πρωτεύουσας.

Σε χθεσινές της δηλώσεις, η κ. Ινταλγκό έκανε λόγο για «ιστορική απόφαση, το τέλος ενός αστικού αυτοκινητοδρόμου και την ανακατάληψη του Σηκουάνα».

Το φιλόδοξο δημοτικό σχέδιο αφορά την οριστική απαγόρευση της κίνησης των οχημάτων στην οδό Ζορζ Πομπιντού, σε μήκος 3,3 χλμ., από την είσοδο της Σήραγγας της Κεραμοποιίας (1ο δημοτικό διαμέρισμα) μέχρι και την έξοδο της Σήραγγας Ερρίκος Δ΄ (4ο δημοτικό διαμέρισμα). Κάθε ημέρα, περισσότερα από 43.000 οχήματα κυκλοφορούσαν στις όχθες του Σηκουάνα στα συγκεκριμένα σημεία, παρότι η περιοχή έχει ενταχθεί στον κατάλογο της παγκόσμιας κληρονομιάς της UNESCO. Η οδός Ζορζ Πομπιντού έκλεισε ήδη για τα αυτοκίνητα από τα τέλη Ιουλίου, έτσι ώστε να διαπιστωθούν οι συνέπειες της διακοπής κυκλοφορίας στην κίνηση των οχημάτων σε εναλλακτικές οδούς, όπως τη λεωφόρο Σεν Ζερμέν.

Μείωση ρύπανσης

Κατά τη διάρκεια της εκτενούς συζήτησης για την πεζοδρόμηση στο δημοτικό συμβούλιο της γαλλικής πρωτεύουσας τους τελευταίους τρεις μήνες, η κ. Ινταλγκό είχε δηλώσει ότι η απόφαση αυτή «διαθέτει την έγκριση των Παριζιάνων, είναι χρήσιμη σε επίπεδο αστικού και πολιτιστικού σχεδιασμού, ενώ καθίσταται απολύτως αναγκαία σε υγειονομικό και περιβαλλοντικό επίπεδο». Η δήμαρχος του Παρισιού φιλοδοξεί να περιορίσει δραστικά τη θέση του αυτοκινήτου στην πόλη, υπενθυμίζοντας ότι η ατμοσφαιρική ρύπανση προκαλεί 2.500 θανάτους τον χρόνο στην πόλη και 6.500 στη μητροπολιτική ζώνη της πρωτεύουσας. «Η κίνηση των αυτοκινήτων παράγει σήμερα 75% των εκπομπών διοξειδίου του αζώτου και 56% των αιωρούμενων σωματιδίων στο Παρίσι», είπε η δήμαρχος.

Η αντιπολίτευση, από τη μεριά της, με την επικεφαλής της δημοτικής παράταξης των κεντροδεξιών Ρεπουμπλικανών Ναταλί Κοσιουσκό-Μοριζέ, εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση στα σχέδια της κ. Ινταλγκό, καταγγέλλοντας ένα σχέδιο «που πέρασε διά της βίας», για να συνεχίσει: «Πρόκειται για ένα ελλιπές σχέδιο, τα οφέλη του οποίου στην ποιότητα του αέρα παραμένουν ιδιαίτερα αβέβαια».

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο, εκλεγμένα στελέχη των Ρεπουμπλικανών από όμορους δήμους εξέφρασαν ηχηρά τις διαφωνίες τους απευθυνόμενα στη δήμαρχο της πρωτεύουσας. Ο αντιδήμαρχος του 8ου δημοτικού διαμερίσματος του Παρισιού και μέλος των Ρεπουμπλικανών Πιερ Λελούς είπε χαρακτηριστικά: «Το Παρίσι δεν είναι το Βουκουρέστι της κυρίας Τσαουσέσκου», συγκρίνοντας τη δημαρχιακή θητεία της Σοσιαλίστριας Αν Ινταλγκό με τη ρουμάνικη δικτατορία των δεκαετιών του 1970 και 1980.
Βασικό σημείο διαφωνίας των επικριτών της πεζοδρόμησης είναι η αναμενόμενη κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους των προαστίων του Παρισιού, που θα προκληθεί από τη διακοπή κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας στις όχθες του Σηκουάνα.

Παρά την εκστρατεία της δεξιάς δημοτικής αντιπολίτευσης, όμως, δημοσκόπηση για λογαριασμό της εφημερίδας Le Monde, που δημοσιεύθηκε χθες, δείχνει ότι 55% των Παριζιάνων στηρίζει το μέτρο της πεζοδρόμησης. Σε ποσοστό 62% στηρίζουν, στο μεταξύ, την πεζοδρόμηση οι κάτοικοι των δημοτικών διαμερισμάτων που επηρεάζονται άμεσα από την πρωτοβουλία. Με την πρόταση συμφωνούν κατά κύριο λόγο οι νέοι, με 69% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-24 ετών να δηλώνουν σύμφωνοι με την πεζοδρόμηση του συνόλου των όχθεων του ποταμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου