"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 02/05/20
ΤΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΓΑΒΡΙΛΑΚΗ*
Κατ’ αρχάς και λόγω των ημερών, να ευχηθούμε Χρόνια Πολλά και Χριστός Ανέστη. Ο Σύλλογος Ευζώνων Προεδρικής Φρουράς ιδρύθηκε το 2015 με σκοπό την προαγωγή του ευζωνικού ήθους. Το σύνολο των δράσεων του Συλλόγου εδράζεται ουσιαστικά σε τρεις άξονες. Τον ιστορικό, τον κοινωνικό και τον ευζωνικό. Πολλές φορές, οι δράσεις του Συλλόγου εμπίπτουν σε περισσότερους από έναν από τους προαναφερθέντες άξονες. Τα τακτικά μέλη του Συλλόγου είναι Εύζωνοι, οι οποίοι υπηρέτησαν τη θητεία τους στον λόχο Ευζώνων της Προεδρικής Φρουράς.
Αφορμή για την παρούσα επιστολή αποτελεί το άρθρο του κ. Στ. Κασιμάτη, με τίτλο «Ταλιμπάν με μολότοφ;» της 24ης Απριλίου 2020. Θα αναφερθούμε μονάχα στο κομμάτι του άρθρου που αφορά στους Ευζώνους και στην Προεδρική Φρουρά. Ενα κομμάτι στο οποίο από την επικεφαλίδα του κιόλας («Στους τσολιάδες») ξεκινάει προσπάθεια απομείωσης των Ευζώνων. Η αναφορά τους ως τσολιάδες αντί για Ευζώνους δηλώνει εξόφθαλμα ένα από δύο ενδεχόμενα. Το πρώτο είναι ότι ο αρθρογράφος δεν γνωρίζει την ετυμολογία της λέξης «τσολιάς» σε συνδυασμό μάλλον με το ότι δεν έχει ακούσει ποτέ να χρησιμοποιείται η λέξη «Εύζωνος» ή «Εύζωνας». Το δεύτερο είναι ότι γνωρίζει πολύ καλά την προέλευση της λέξης και κάνει χρήση αυτής, ακριβώς για να υποβιβάσει τους Ευζώνους και τη Φρουρά στο επίπεδο στο οποίο έχει το σύνολο του συλλογισμού του στο εν λόγω άρθρο. Τείνουμε καλόπιστα να θεωρούμε το δεύτερο ενδεχόμενο περισσότερο πιθανό.
Η Προεδρική Φρουρά πράγματι, όπως αναφέρει ο αρθρογράφος, δεν είναι μία οποιαδήποτε Φρουρά. Είναι η Φρουρά της Ελληνικής Προεδρίας της Δημοκρατίας. Οπως κάθε Φρουρά σε κάθε κράτος στον πλανήτη το οποίο διαθέτει μία, είναι μοναδική, ανεξαρτήτως του τίτλου που έχει. Η ενδυμασία της Προεδρικής Φρουράς δανείζεται στοιχεία από τη λαογραφία και την παράδοση του κάθε τόπου και αποτίει φόρο τιμής στο παρελθόν της χώρας και στις θυσίες του λαού της.
Η άγνοια του αρθρογράφου σχετικά με τις στολές της Προεδρικής Φρουράς καθίσταται σαφής, καθώς γίνεται λόγος για μόνο ΜΙΑ από τις στολές της Φρουράς. Την επίσημη ευζωνική στολή ή αλλιώς τα «Λευκά». Θα θέλαμε να σας πληροφορήσουμε ότι υπάρχουν άλλες εφτά στολές της Π.Φ. και καμία από αυτές δεν περιλαμβάνει καλσόν. Τρεις από αυτές όμως περιλαμβάνουν λευκές μάλλινες κάλτσες. Οι κάλτσες αυτές είναι γνωστές στην κοινή καθομιλουμένη των ηπειρωτικών περιοχών της Ελλάδας ως βλαχόκαλτσες. Και είναι γνωστές με την ονομασία αυτή από πολύ πριν από την Επανάσταση του ’21. Δεν υπάρχει, λοιπόν, κανένας λόγος να αντικατασταθεί η λευκή κάλτσα στη στολή των Ευζώνων με κάποιο καλσόν, διχτυωτό ή μη, προς τέρψη αφενός της ανοησίας, αφετέρου της άγνοιας για την προέλευση των στοιχείων της ευζωνικής φορεσιάς του οποιουδήποτε φαντάζεται κάτι τέτοιο.
Οσον αφορά τη φουστανέλα, την οποία ο αρθρογράφος ανούσια κι ανερυθρίαστα στηλιτεύει, σας πληροφορούμε ότι αποτελεί μετεξέλιξη του αρχαιοελληνικού χιτώνα. Είναι ένδυμα που φοριόταν καθ’ όλη την τουρκοκρατία, με τις κατά τόπους παραλλαγές και τροποποιήσεις σε μήκος και σχέδιο που επέτασσαν τα τοπικά ήθη, στα περισσότερα κράτη της βαλκανικής από τον άρρενα πληθυσμό. Από το περιεχόμενο του περί ου ο λόγος ατυχούς δημοσιεύματος φαίνεται πως ο αρθρογράφος του, πλέον της άγνοιάς του για τις ιστορικές καταβολές του εν λόγω ενδύματος, επιδεικνύει κενολογία στη γραφή του, αποτυπώνοντας την αβασάνιστη κρίση του και την καταγέλαστη αισθητική του. Μας λυπεί αυτό για την εφημερίδα σας και τη φιλοξενία της προχειρογραφίας του εν λόγω άρθρου.
Οσον αφορά τα τσαρούχια και στα περί αυτών, τουλάχιστον ατυχή, σχόλια, μπορούμε να αντιληφθούμε μία υποβόσκουσα διάθεση κριτικής πρόσφατων στυλιστικών επιλογών της ΠτΔ. Αυτή η διάθεση είναι εμφανής και διάχυτη σε όλο το κομμάτι του άρθρου που αφορά τη νέα ΠτΔ. Ο αρθρογράφος, όμως, έχει μετατρέψει την τρίχα σε τριχιά, προσβάλλοντας κατάφωρα, ένα αμιγώς, διεθνώς αναγνωρίσιμο σύμβολο του Ελληνισμού! Τα τσαρούχια, λοιπόν, αποτελούν υπόδημα, το οποίο, εκτός από τους άνδρες της Φρουράς, φορούσαν και τα μάχιμα συντάγματα Ευζώνων του Ε.Σ. μέχρι τη συνθηκολόγηση με τις δυνάμεις του Αξονα το 1941. Οι ποταμοί αίματος που έχουν χυθεί για να μπορούμε εμείς σήμερα να είμαστε ελεύθεροι και να εκφράζουμε τις απόψεις μας, καθιστούν τουλάχιστον προσβλητική την έκφραση εμπαθούς και αβασάνιστης για την περιβολή των Ευζώνων που θυσίασαν το αγαθό της ζωής τους χάριν της ελευθερίας και πολιτισμικής προαγωγής των επερχόμενων γενεών των Ελλήνων. Η κρινόμενη αρθρογραφία στην εφημερίδα σας ούτε προάγει σε κάτι τους αναγνώστες ούτε μπορεί να θεωρηθεί ανεκτή στο πλαίσιο της ελευθερίας του λόγου, τουλάχιστον του συγκροτημένου δημοσιογραφικού και με ερείσματα ισχυρισμών κι επιχειρημάτων, όπως εύλογα αναμένει κανείς από τα δημοσιεύματα της εφημερίδας σας.
Το τσαρούχι είναι απλά δέρμα (βακέτα και μη), μαλλί και μέταλλο, ενωμένα με κάποιες τεχνικές μεταξύ τους. Δεν είναι αυτά τα οποία το ατυχές δημοσίευμα προβάλλει, αλλά κατά τον τρόπο της προβολής αυτών στο εν λόγω δημοσίευμα προσβάλλεται το σύνολο των υπηρετούντων στην Π.Φ., των νέων υπηρετούντων και υπηρετήσαντων σ’ αυτήν, των συνεχιστών της παράδοσης της Π.Φ. στο πρόσωπο της οποίας τιμώνται διαχρονικές αξίες και θυσίες του Ελληνισμού. Προσβάλλονται από την επιδερμική αρθρογραφία που φιλοξενήσατε στην εφημερίδα σας η μνήμη του Σπύρου Θωμά και η τιμή και υπόληψη όλων εκείνων των νέων ανθρώπων –παιδιά της πατρίδας είναι αυτά– που κλήθηκαν διά της στρατιωτικής τους θητείας, ίσως περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στρατιωτική μονάδα των Ε.Δ. να ενσαρκώσουν στο σύντομο χρονικό διάστημα διάρκειας της θητείας αυτής, τους θεματοφύλακες των αγώνων των Ελλήνων για ελευθερία, ανεξαρτησία, δημοκρατία και αυτοδιάθεση.
Στην αβάσιμη υπόθεση του αρθρογράφου ότι η στολή δεν μπορεί να γίνει περισσότερο γελοία, μπορούμε με ευκολία να αντικρούσουμε ότι η αρθρογραφία δημοσίως μπορεί, αν θέλει ο αρθρογράφος της, να γίνει περισσότερο γελοία, αλλά, ίσως, αξίζει τον κόπο να πρυτανεύσει η σκέψη ότι στη γελοιότητα μπορεί να μπει «φρένο» οσάκις η δημοσιογραφία αρύεται των αρχών του κώδικα δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος.
Διάφοροι οίκοι μόδας, τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού, έχουν αντλήσει έμπνευση από τους Ευζώνους και τη στολή τους, μέσα από τις δημιουργίες τους, όμως, έχουν σεβαστεί τόσο την εικόνα των Ευζώνων όσο και τους συμβολισμούς που τη συνοδεύουν. Κάτι που μέσα στη βιτριολική του διάθεση για υποβιβασμό του θεσμού και της Ιστορίας των Ευζώνων, ο αρθρογράφος δεν μπόρεσε (ή δεν θέλησε) να κάνει. Στην άσκοπη φλυαρία περί άφυλων καταστάσεων, νέων τάσεων μόδας κ.λπ. δεν θα σταθούμε καθόλου, καθώς ο καθένας μπορεί να δει ότι αυτά δεν αποτελούν παρά την ασυνάρτητη έκφραση λόγου που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα και την ιστορική παράδοση των Ευζώνων και της ενδυμασίας τους.
Θεωρούμε το συγκεκριμένο άρθρο –τονίζουμε ξανά, στο κομμάτι που αφορά τους Ευζώνους και την επίσκεψη της ΠτΔ– περισσότερο κακόβουλο παρά ενημερωτικό. Ο αρθρογράφος του αγνόησε βασικές αρχές του λειτουργήματός του στον δημοσιογραφικό του ρόλο, μπερδεύοντας ειδήσεις, προσωπική αισθητική, αβάσιμες απόψεις και ανούσιες πεποιθήσεις είτε δικές του είτε άλλων – δεν εξηγεί ποιων.
Δικαιούμαστε, ως άμεσα θιγέντες, να αιτηθούμε μια συγγνώμη για το ατυχές δημοσίευμα που φιλοξενήθηκε στην εφημερίδα σας. Εν κατακλείδι, σας πληροφορούμε ότι εφόσον το επιθυμείτε εσείς ως διευθυντής ή/και ο αρθρογράφος σας είμαστε διατεθειμένοι να σας παρέχουμε οποιαδήποτε πληροφόρηση περί τους Ευζώνους ή/και την ενδυμασία τους για τη δημοσιοποίηση της αλήθειας χωρίς αλλοίωση ή παραποίηση των πραγματικών, ιστορικών, δεδομένων για αυτούς.
ΤΟΥ ΕΠΙΤΙΜΟΥ Α/ΓΕΣ, ΚΩΝ/ΝΟΥ ΖΙΑΖΙΑ
Σε άρθρο δημοσιογράφου της εγκρίτου εφημερίδας “H ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ”, η τιμημένη και ιστορική ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΤΟΥ ΤΣΟΛΙΑ, χαρακτηρίζεται ως γελοία και γυναικεία , επισημαίνοντας ότι οι Εύζωνες ντύνονται γυναικεία από την μέση και κάτω με μίνι φούστα, καλτσόν και χοντροπάπουτσα (τσαρούχια) και προτείνει στην Εξοχοτάτη κυρία Πρόεδρο της Δημοκρατίας μια ανανέωση της Ευζωνικής στολής . ΕΚΤΙΜΩ ΟΧΙ ΠΟΛΥ ΕΜΒΑΘΗΣ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ …..από «δημοσιογράφο» έγκριτου εφημερίδος και πιστεύω οχι με εμπάθεια και αντιμιλιταριστικη αντιληψη .
Η Ευζωνική στολή αποτελεί ένα από τα εθνικά μας Σύμβολα που συνδέεται με θυσίες, αίμα, στιγμές δόξας, εθνικές μνήμες, υπερβάσεις και εθνικά οράματα στην νεότερη ιστορία του ΕΘΝΟΥΣ . Ως εκ τούτου κάθε προσπάθεια λοιδορίας ή απαξίωσης των εθνικων μας Συμβόλων, έστω και χωρίς πρόθεση, προσβάλλουν βάναυσα το εθνικό μας συναίσθημα, την τιμή και αξιοπρέπεια του Ελληνισμού και τις Ένοπλες Δυνάμεις μας.
Ωφείλατε ιστορικά να γνωρίζετε…… ότι η φουστανέλα, σύμφωνα με ιστορικούς, ανάγει την ιστορική προέλευση της, ως εξέλιξη ενδυμασίας ακόμη και στην εποχή της αρχαιότητας και συγκεκριμένα από τον ανδρικό δωρικό χιτώνα.
Ωφείλατε να γνωρίζετε……….ότι η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ, κρύβει από….. «κάτω» της, πολύ ΑΝΔΡΙΣΜΟ , τόσο που δεν φαντάζεσαι κύριε δημοσιογράφε και είναι η «αιτία» που εσεις σήμερα, έχετε την ΕΥΚΑΙΡΙΑ , ΕΧΕΤΕ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ να τη ΛΟΙΔΟΡΕΙΤΕ!!!
ΑΥΤΗ Η ΤΙΜΗΜΕΝΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ , ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΕ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΑΥΤΗ Η ΤΙΜΗΜΕΝΗ ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΕΓΡΑΨΕ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΔΟΞΗΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ ,ΣΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ, ΣΤΟΥΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ ΕΥΖΩΝΩΝ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΣΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΙΑ ΤΟΥ ΕΘΝΟΥΣ………ΠΟΥ ΕΙΔΑΤΕ ΤΟ ΓΕΛΟΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΓΥΝΑΙΚΕΙΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΕΩΣ;………
ΚΑΛΟ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΝΑ ΑΣΧΟΛΗΘΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΤΗ «ΦΟΥΣΤΑ» ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑ ΠΕΡΙΣΤΑΣΗ ,ΥΜΝΟΛΟΓΕΙΤΕ, ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΕΦΘΑΣΑΝ ΤΗΝ ΧΩΡΑ ΜΑΣ ΣΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ …. ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΣΙΓΟΥΡΑ ΔΕΝ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΩΤΥΠΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΜΑΣ……ΑΥΤΩΝ ΠΟΥ ΜΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΑ , ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ,ΔΕΝ ΤΙΜΟΥΝ ΤΑ «ΠΑΝΤΕΛΟΝΙΑ ΤΟΥΣ»…….
Είναι εθνικά ωφέλιμο ότι πριν από κάθε αναφορά σε τέτοιας μορφής θέματα, θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τόσο η Ελληνική ιστορία, τα ήθη και έθιμα και η πατριδογνωσία, καθόσον η ζημιά που γίνεται, έστω και μη ηθελημένα, είναι κεφαλαιώδους σημασίας για το εθνικό φρόνημα του απανταχού Ελληνισμού, ιδιαίτερα σήμερα στις δύσκολες και μουντές στιγμές που διέρχεται η χώρα .
Η επιχειρούμενη προσπάθεια ,από ορισμένους «πρόθυμους» και οπαδούς της παγκοσμιοποίησης , αποεθνικοποίησης και η “μιθριδατοποίηση” του Ελληνικού λαού, με την βεβήλωση εθνικών συμβόλων και τη διαχυση του δηλητηριου της δειλίας που διαχεουν στην ΠΑΤΡΙΔΑ μας , δεν πρέπει να περάσει στην κοινωνία μας .
ΑΠΑΝΤΕΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΟΤΙ οι εύζωνοι (ευ + ζώνες = οι καλά ζωσμένοι) είναι επίλεκτοι στρατιώτες του ελληνικού στρατού, ευρύτερα γνωστοί ως τσολιάδες, από τη στολή που καθιερώθηκε επίσημα από τον Βασιλέα Όθωνα της Ελλάδας, την οποία έφερε και ο ίδιος σε επίσημες εμφανίσεις. Στις μέρες μας «εύζωνες» καλούνται οι στρατιώτες της Προεδρικής Φρουράς, οι οποίοι εκτελούν αποστολές συμβολικού χαρακτήρα, με κεντρική τη φύλαξη του Μνημείου του Άγνωστου Στρατιώτη και του Προεδρικού Μεγάρου. Οι εύζωνοι είναι παγκοσμίως γνωστοί για την ενδυμασία που φέρουν. Η φουστανέλα σχεδιάστηκε ως στολή για την Ανακτορική παλιότερα και σήμερα Προεδρική Φρουρά. Βάση για τη δημιουργία της στολής των ευζώνων αποτέλεσε η φουστανέλα της Ναυπάκτου, που θεωρείται ο νεότερος τύπος φουστανέλας και κατά τα παλιότερα χρόνια εντοπιζόταν σε ολόκληρη τη Στερεά Ελλάδα, την Πελοπόννησο και τη Θεσσαλία. Υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός συμβολισμών που αποδίδονται στα χαρακτηριστικά της ευζωνικής στολής. Για παράδειγμα, ο αριθμός των δίπλων της φουστανέλας φημολογείται πως είναι ίσος με τη διάρκεια (σε έτη) της περιόδου της Τουρκοκρατίας, δηλαδή 400. Παρόλ’ αυτά, οι φουστανέλες που φέρουν στις μέρες μας οι εύζωνοι σπάνια έχουν ακριβώς 400 δίπλες.
Τα υπόλοιπα μέρη που συγκροτούν την ευζωνική στολή είναι:
Το φάριο (ή φάρεο). Είναι το καπέλο του εύζωνα. Το φάριο έχει κόκκινο χρώμα και είναι κατασκευασμένο από τσόχα. Στη θέση του μετώπου φέρει το ελληνικό εθνόσημο. Χαρακτηριστικό κομμάτι του φάριου αποτελεί η μακριά μαύρη φούντα, κατασκευασμένη από μετάξι. Το σχήμα της θεωρείται πως συμβολίζει το δάκρυ του Χριστού .
Το πουκάμισο. Είναι λευκού χρώματος και έχει χαρακτηριστικά μεγάλο άνοιγμα μανικιών. Το λευκό χρώμα, το οποίο κυριαρχεί σε ολόκληρη την ευζωνική στολή, θεωρείται πως συμβολίζει την αγνότητα των εθνικών αγώνων.
Η φέρμελη. Είναι το γιλέκο του εύζωνα. Αποτελεί το δυσκολότερο, όσον αφορά την κατασκευή του, κομμάτι της ευζωνικής στολής. Διαθέτει λευκά και επίχρυσα νήματα, με τα οποία απεικονίζονται σχέδια λαογραφικής σημασίας. Ένα από αυτά αποτελούν τα αρχικά Χ και Ο, τα οποία θεωρείται ότι αντιστοιχούν στις λέξεις χριστιανός και ορθόδοξος.
Οι κάλτσες. Είναι λευκές και κατασκευασμένες από μαλλί. Κάθε εύζωνας φέρει από δύο κάλτσες σε κάθε πόδι. Οι κάλτσες στηρίζονται στη μέση του εύζωνα, κάτω από τη φουστανέλα, με τη βοήθεια μιας δερμάτινης ζώνης που ονόμάζεται ανάσπαστος.
Οι καλτσοδέτες. Είναι μαύρου χρώματος και κατασκευασμένες από μετάξι.
Τα τσαρούχια. Είναι τα υποδήματα του εύζωνα. Είναι κόκκινου χρώματος και κατασκευασμένα από δέρμα. Στη σόλα κάθε τσαρουχιού βρίσκονται καρφωμένα περίπου 60 καρφιά (προκαδούρες), τα οποία είναι υπεύθυνα για τον επιβλητικό ήχο που ακούγεται κατά το βηματισμό ενός εύζωνα. Κατά μέσο όρο, το κάθε τσαρούχι ζυγίζει τρία κιλά. Χαρακτηριστικό κομμάτι των τσαρουχιών αποτελούν οι μαύρες φούντες στις οποίες καταλήγουν οι μύτες τους. Θεωρείται πως η αρχική τους χρήση ήταν να κρύβονται σε αυτές μικρά κοφτερά αντικείμενα που θα μπορούσαν αιφνιδιαστικά να τραυματίσουν τον εχθρό σε μία «σώμα με σώμα» μάχη. Άλλη άποψη είναι ότι οι φούντες προστάτευαν τα δάχτυλα των ποδιών από το χιόνι και τα κρυοπαγήματα.
Οι δερμάτινες φυσιγγιοθήκες.
Οι εύζωνοι που φυλάσσουν το Μνημείο του Άγνωστου Στρατιώτη φέρουν την επίσημη στόλη μόνο τις Κυριακές ή κατά τη διάρκεια εθνικών εορτών. Τις υπόλοιπες μέρες φέρουν την καθημερινή ευζωνική ενδυμασία. Σε αυτήν το λευκό πουκάμισο, η φέρμελη και η φουστανέλα αντικαθίστανται από τον ντουλαμά, τη χαρακτηριστική στολή των αγωνιστών του Μακεδονικού Αγώνα, βασισμένη στην παραδοσιακή ενδυμασία του χωριού Άλωνα Φλώρινας. Ο χειμερινός ντουλαμάς είναι σκούρου μπλε χρώματος, ενώ ο θερινός ανοικτού καφέ. Σε εθιμοτυπικές εκδηλώσεις της Προεδρικής Φρουράς ορισμένοι εύζωνοι φέρουν τις παραδοσιακές στολές της Κρήτης , του Αιγαίου και του Πόντου, ως αναγνώριση της συμβολής αυτών των περιοχών στους εθνικούς αγώνες. Μια παραλλαγή της ευζωνικής ενδυμασίας (την οποία έφερε και ο Όθων) συναντάται στους αξιωματικούς της φρουράς, οι οποίοι δε φορούν κάλτσες, καλτσοδέτες και τσαρούχια, αλλά περισκελίδα (παντελόνι), μακρύτερη φουστανέλα και σταβάλια (μπότες).
|
Ενα προσωπικό ιστολόγιo για την πολιτική, την οικονομία, την κοινωνία, την καθημερινή μας ζωή και τα προβλήματά της..Η προσωπική μου ματιά στην επικαιρότητα, προς συμφωνία ή διαφωνία όσων με τιμούν και με "διαβάζουν".Σας ευχαριστώ!
οι κηπουροι τησ αυγησ
Κυριακή 3 Μαΐου 2020
"...Στην αβάσιμη υπόθεση του αρθρογράφου ότι η στολή δεν μπορεί να γίνει περισσότερο γελοία, μπορούμε με ευκολία να αντικρούσουμε ότι η αρθρογραφία δημοσίως μπορεί, αν θέλει ο αρθρογράφος της, να γίνει περισσότερο γελοία, αλλά, ίσως, αξίζει τον κόπο να πρυτανεύσει η σκέψη ότι στη γελοιότητα μπορεί να μπει «φρένο» οσάκις η δημοσιογραφία αρύεται των αρχών του κώδικα δεοντολογίας του δημοσιογραφικού επαγγέλματος. Διάφοροι οίκοι μόδας, τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού, έχουν αντλήσει έμπνευση από τους Ευζώνους και τη στολή τους, μέσα από τις δημιουργίες τους, όμως, έχουν σεβαστεί τόσο την εικόνα των Ευζώνων όσο και τους συμβολισμούς που τη συνοδεύουν. Κάτι που μέσα στη βιτριολική του διάθεση για υποβιβασμό του θεσμού και της Ιστορίας των Ευζώνων, ο αρθρογράφος δεν μπόρεσε (ή δεν θέλησε) να κάνει. Στην άσκοπη φλυαρία περί άφυλων καταστάσεων, νέων τάσεων μόδας κ.λπ. δεν θα σταθούμε καθόλου, καθώς ο καθένας μπορεί να δει ότι αυτά δεν αποτελούν παρά την ασυνάρτητη έκφραση λόγου που ουδεμία σχέση έχει με την πραγματικότητα και την ιστορική παράδοση των Ευζώνων και της ενδυμασίας τους...."
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου