οι κηπουροι τησ αυγησ

Κυριακή 23 Μαρτίου 2025

Η κυβέρνηση προχωρά άμεσα στη σύσταση της νέας σιδηροδρομικής εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ, η οποία έχει ήδη νομοθετηθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο και θα τεθεί σε λειτουργία τους επόμενους μήνες. Η νέα εταιρεία θα συμπεριλάβει τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και το τροχαίο υλικό της ΓΑΙΑΟΣΕ, με στόχο την καθιέρωση μιας σύγχρονης, ευέλικτης και αποδοτικής διαχείρισης της σιδηροδρομικής υποδομής. Ο νέος ΟΣΕ, που θα στελεχωθεί με ικανά στελέχη από τη διεθνή αγορά, θα έχει ως αποστολή του την ταχύτερη εκτέλεση των έργων και θα εγγυάται την απρόσκοπτη και αποτελεσματική λειτουργία του σιδηροδρόμου. Παρόλο που η νέα εταιρεία θα έχει δημόσιο χαρακτήρα, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Κυρανάκη, «θα πρέπει να υπερβεί τις γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και να λειτουργεί με ρυθμούς ιδιωτικού τομέα». Ηδη ξεκίνησε η κατάρτιση λίστας με έλληνες σιδηροδρομικούς του εξωτερικού, καθώς και με έμπειρα στελέχη που εργάζονται σε σιδηροδρομικές επιχειρήσεις ή κρατικές δομές σε Ευρώπη, Ασία και σε χώρες με ανεπτυγμένα σιδηροδρομικά δίκτυα. Επαφές με Hellenic Train. Την ίδια στιγμή, ξεκίνησε και ο διάλογος με τους ιταλούς μετόχους της Hellenic Train, με βασικό θέμα την αναβάθμιση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, καθώς και το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας. Ανάμεσα στα ζητήματα που βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων είναι η ταχύτερη παράδοση και δρομολόγηση (έως το 2027) σύγχρονου τροχαίου υλικού, το οποίο θα ανταποκρίνεται στα ευρωπαϊκά πρότυπα. Κυβερνητικές πηγές τονίζουν ότι είναι απαραίτητο η Hellenic Train να επενδύσει στην Ελλάδα, καθώς στα ευρωπαϊκά rankings η μητρική της εταιρεία Trenitalia κατατάσσεται πρώτη σε ποιότητα υπηρεσιών, ενώ η Hellenic Train βρίσκεται στις τελευταίες θέσεις. Πάντως, η κυβέρνηση έχει καταστήσει σαφές πως ο ελληνικός σιδηρόδρομος (ο Διαχειριστής της Σιδηροδρομικής Υποδομής) θα παραμείνει ανοιχτός στον ανταγωνισμό (άλλωστε, η αγορά είναι απελευθερωμένη), χωρίς να επιφυλάσσει κάποια ιδιαίτερη μεταχείριση – αποκλειστικότητα στη Hellenic Train. Ηδη στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών δραστηριοποιούνται άλλες τρεις εταιρείες, ενώ υπάρχει ενδιαφέρον και από νέους «παίκτες». Στόχος είναι η ενίσχυση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών, η αναβάθμιση των υποδομών και η δημιουργία ενός περιβάλλοντος που θα ενθαρρύνει ακόμα περισσότερο τον ανταγωνισμό και τις επενδύσεις στον τομέα.

 Από "ΤΑ ΝΕΑ/ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ"

"ΤΑ ΝΕΑ/ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ", πρωτοσέλιδο, 22-23/02/25





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου