ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ Σ.Α.Σ.Ι. Νο 1/2021
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ ΕΔ και ΜΜΕ
Αθήνα 1 Ιανουαρίου 2021
Πρόσφατα, διάφορα άρθρα και δημοσιεύσεις των ΜΜΕ, τα περισσότερα χωρίς υπογραφή και κυρίως των ιδιωτικών sites, που ασχολούνται επισταμένως ή κατά περίπτωση με στρατιωτικό ρεπορτάζ και ειδικότερα με θέματα προμήθειας αμυντικού υλικού ή εξοπλιστικών προγραμμάτων, κάνουν υπαινιγμούς περί αδιαφανών διαδικασιών, περίεργων μεθοδεύσεων ή ακόμα και οικονομικών σκανδάλων, στα οποία εμπλέκονται καθ’ οιονδήποτε τρόπο οι Κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων (Ε.Δ.) της Χώρας.
ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΣΧΟΛΗΣ ΙΚΑΡΩΝ
ΓΝΩΡΙΖΟΝΤΑΣ ΕΚ ΤΩΝ ΕΣΩ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ Ε.Δ. ΓΙΑ ΜΙΣΟ ΑΙΩΝΑ
ΔΗΛΩΝΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ ΟΤΙ
- Αναγνωρίζει και υποστηρίζει, την ελεύθερη δημοσιογραφία, ως «τέταρτη εξουσία», που αποτελεί τον καταλύτη της υγιούς δημοκρατίας μέσα στην Ελληνική κοινωνία, του «φρουρού» των δράσεων των τριών άλλων Εξουσιών και του ελέγχου της ορθής λειτουργίας των θεσμών. - Θεωρεί ουσιώδες το λειτούργημα της ενημέρωσης των Ελλήνων πολιτών και της διεθνούς κοινής γνώμης, το οποίο διενεργείται μέσω του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, των ενημερωτικών τηλε-ραδιοεκπομπών και του διαδικτύου, αναφορικά με τις επιχειρησιακές δυνατότητες των Ε.Δ. και τους σχεδιασμούς αναβάθμισής τους, ακόμα και με σκληρή κριτική, εφόσον σκοπός αυτής, είναι το εθνικό και δημόσιο συμφέρον και όχι επιχειρηματικές ή άλλου είδους σκοπιμότητες.
- Εκφράζει την πλήρη εμπιστοσύνη του και στηρίζει τις πρόσφατες αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων της Πολιτείας, για τους εξοπλισμούς και τα προγράμματα αμυντικής συνεργασίας, όπως και τις εκτροπές εργοστασιακού φόρτου που είδαν το φως της δημοσιότητας.
- Η Χώρα βρίσκεται σε αμυντική υστέρηση για πάνω από μια 20ετία και οι τρέχουσες καταστάσεις, όπως και οι αναδυόμενες εξελίξεις στο εγγύς περιβάλλον, επιβάλλουν επιτάχυνση της επαύξησης των αμυντικών δυνατοτήτων των Ε.Δ., όχι με μοναδικό κριτήριο το οικονομικό κόστος, αλλά κυρίως με κριτήρια, την ταχύτητα υλοποίησης και το πολιτικο-διπλωματικό όφελος που επενδύεται μέσω των αμυντικών προμηθειών και μάλιστα σε βάθος χρόνου.
- Τα εξοπλιστικά προγράμματα γεννώνται κατά βάση από την ανάλυση και την αμεσότητα των υφιστάμενων στρατιωτικών απειλών και πριν την υλοποίησή τους υφίστανται τεχνικές – επιτελικές επεξεργασίες, βελτιώσεις, αναθεωρήσεις και διαδοχικές εγκρίσεις από οκτώ τουλάχιστον διαφορετικά και ανεξάρτητα, ως προς την υπαγωγή τους, συλλογικά όργανα, γεγονός που διασφαλίζει τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα της κάθε προμήθειας.
- Οι επιχειρησιακές απαιτήσεις ως προς το είδος και την ποσότητα του υπό προμήθεια αμυντικού υλικού καθορίζονται ως προτάσεις από τους Κλάδους των Ε.Δ., ενώ ο τρόπος της προμήθειας (διαγωνιστική διαδικασία, διακρατική συμφωνία, διασυμμαχική συνεργασία, αναπτυξιακή προοπτική) αποτελεί κατά νόμο δικαίωμα, ευθύνη και τελική επιλογή της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΘΑ, το οποίο συνεργάζεται στενά ως προς αυτό, με το ΥΠΕΞ, προκειμένου ο τρόπος προμήθειας να επιφέρει το μέγιστο δυνατό πολιτικό, διασυμμαχικό και επιχειρησιακό όφελος.
- Τα στελέχη των Ε.Δ. που τοποθετούνται για 3ετή θητεία στην Γενική Διεύθυνση Αμυντικών Επενδύσεων και Εξοπλισμών (ΓΔΑΕΕ), στην συντριπτική τους πλειοψηφία, δεν θα επιθυμούσαν να επιλεγούν από τους Κλάδους στους οποίους ανήκουν, για στελέχωση επιτελικών θέσεων της ΓΔΑΕΕ, αποδεχόμενα ωστόσο «ως πιστοί και φιλότιμοι στρατιώτες» την Υπηρεσιακή αναγκαιότητα στελέχωσης και λειτουργίας της.
- Ο υψηλότερος δημοκρατικός και κοινωνικός έλεγχος των αμυντικών προμηθειών, διενεργείται από τις αρμόδιες Επιτροπές της ΒτΕ (Εξωτερικών-Άμυνας και Εξοπλιστικών Προγραμμάτων – Συμβάσεων). Ωστόσο, ανεξαρτήτως αν η κυβερνητική πλειοψηφία μπορεί να αποφασίζει σχεδόν πάντοτε, μέσα από τις επιτροπές αυτές, χωρίς τη στήριξη της μείζονος ή ελάσσονος αντιπολίτευσης, οι διαφωνούντες βουλευτές, οφείλουν ως ηθική υποχρέωση και πέραν των καταθέσεών τους στα Πρακτικά των επιτροπών, να ενημερώνουν αντικειμενικά και επί της ουσίας την κοινή γνώμη, οι ίδιοι ή μέσω δημοσιογράφων (επωνύμως), για τις πραγματικές αιτιάσεις των διαφωνιών τους. Πρέπει να καταστεί σαφές, ότι η όποια θέση των διαφωνούντων βουλευτών, μπορεί μεν να εκφράζει τον εαυτό τους, αλλά οι Έλληνες πολίτες που τους ψήφισαν για να βρίσκονται στα έδρανα του κοινοβουλίου, έχουν δικαίωμα να την γνωρίζουν.
- Η πολιτική αντιπαράθεση σε θέματα εξοπλισμών, κρίνεται ως προϊόν δημοκρατικής υγείας της Κοινωνίας και του Κοινοβουλίου, αρκεί να στοχεύει σε υποδείξεις και κριτικές ορθότερων επιλογών και διακεκριμένου εθνικού συμφέροντος.
- Πρέπει να καταβάλλεται πάντα προσπάθεια, να εμπλέκεται στην παραγωγική διαδικασία των υπό προμήθεια αμυντικών συστημάτων και υλικών, η Εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία, στο βαθμό του εφικτού ή αν αυτό είναι μη ικανοποιητικό ή αδύνατο, τότε να αναζητείται εμπλοκή της, σε μακροχρόνια παραγωγική βάση, άλλων σύγχρονων αμυντικών υλικών, διεθνούς ζήτησης και διανομής, αποφεύγοντας δηλαδή τη συμμετοχή της, μόνο σε περιορισμένου ορίζοντα υπο-κατασκευαστικό έργο.
- Όσες «δικλείδες ασφαλείας» ή διαδικασίες ενίσχυσης της διαφάνειας και αν εφαρμοστούν, στις Ε.Δ. αλλά και στη Δημόσια Διοίκηση γενικότερα, παντού και πάντα ενδέχεται να υπάρχουν οι «επιτήδειοι» και οι «μεμονωμένες» περιπτώσεις που θα προσπαθούν να δρουν παράνομα και παραπλανητικά προς ίδιον όφελος. Οι περιπτώσεις αυτές αποτελούν αντικείμενο ελέγχου, των αρμοδίων οργάνων και χειρισμού από την δικαιοσύνη, εργαλεία της οποίας πρέπει να είναι οι αυστηρότατες ποινές, «κακουργηματικού» πάντα χαρακτήρα, όσον αφορά βλάβη δημοσίου συμφέροντος, που πρέπει να ψηφίζει η Βουλή των Ελλήνων, χωρίς εξαιρέσεις και χωρίς χρονικά όρια παραγραφής (διαρκή εγκλήματα).
Εκ του ΔΣ / Σ.Α.Σ.Ι. / «ΙΚΑΡΟΣ»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου