ΠΩΣ ΕΧΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΟ ΘΕΜΑ ΜΕ
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΥΤΟΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ
ΤΩΝ "F-16 Viper" THΣ ΠΑ
Περιέπεσε στην αντίληψή μου «ανησυχία» από τον ιστότοπο «Militaire» γιά την επάρκεια της αναβάθμισης των αεροσκαφών «F-16» της ΠΑ στην έκδοση «Viper» από την ΕΑΒ, η οποία τελεί εν εξελίξει, αφού το πρώτο αρχέτυπο πιστοποιήθηκε απολύτως επιτυχώς από του Αμερικανούς, πράγμα που αποτελούσε εύλογη προϋπόθεση. Και με τα πρώτα 18 από αυτά να έχουν παραδοθεί και να επιχειρούν κανονικά από την 115ΠΜ, επί συνόλου 84 «F-16» που θα υποστούν αυτή την αναβάθμιση.
Και χθες, Παρασκευή-23 Φεβρουαρίου 2024, πέταξαν από τη Σούδα στο Αιγαίο, με τριπλό σχηματισμό μάχης αεροσκαφών «F-16 Viper», ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας, ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Στρατηγός Δημ. Χούπης και ο Αρχηγός ΓΕΑ Αντιπτέραρχος (Ι) Δημοσθένης Γρηγοριάδη, «για τα οποία (αεροσκάφη) βεβαίως υπάρχει μια σημαντική εκκρεμότητα», όπως έγραψε το ανησυχούν σχεδόν μονίμως «Militaire».
Γιά να προσθέσουν από τον εν λόγω ιστότοπο: «Αναφερόμαστε στο θέμα του συστήματος αυτοπροστασίας, το οποίο με το νέο ραντάρ των αεροσκαφών πρέπει να αντικατασταθεί. Το θέμα ήταν γνωστό από την αρχή του προγράμματος, που υπογράφτηκε και ξεκίνησε επί ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Τότε η ΝΔ ως αξιωματική αντιπολίτευση δεν είχε μάλλον θεωρήσει σημαντικό το θέμα, ίσως γιατί έψαχνε σκάνδαλο στην ενδεχόμενη πώληση ελληνικών πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία και δεν προλάβαινε… Τελικά ούτε σκάνδαλο βρήκε -η πώληση δεν έγινε ποτέ εξαιτίας της ΝΔ- και τώρα ως κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει το θέμα με τη συνεργασία του συστήματος αυτοπροστασίας και του ραντάρ. Αυτά γιατί καλή η επικοινωνία αλλά να μη ξεχνάμε και την ουσία για την οποία πληρώνουμε»(...)
Εάν προεκτείνω τα προηγούμενα, τότε η επικεφαλής Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του ΥΠΕΘΑ μπορεί να πέταξε στο Αιγαίο με...ανασφαλή μαχητικά αεροσκάφη, με «προβληματικό» σύστημα αυτοπροστασίας,συνεπεία «σημαντικής εκκρεμότητας» που συνεχίζει να υπάρχει...
Προσπερνώντας την κατηγοριοποίηση, όπως προηγουμένως, γιά την οποία γεννάται ευλόγως το ερώτημα κατά πόσον είναι επαρκώς πληροφορημένοι ( ή όχι...)όσοι γράφουν τέτοια και επιπλέον κατά πόσο (δεν) είναι αρμόδιοι να προβαίνουν σε τέτοιες ιεραρχήσεις πέραν της υπεύθυνης ΠΑ, μέσω τελικώς της ηγεσίας του ΓΕΑ, το πρωτεύον ερώτημα είναι: Πώς ευθύνεται η ΝΔ γιά το θέμα αυτό, το οποίο, στο μέτρο που παρελείφθη στην οικεία σύμβαση, την ευθύνη φέρει η τότε Κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, η οποία είχε και την απόλυτη δικαιοδοσία και την πλειοψηφία στη Βουλή να περάσει οτιδήποτε, αφού η ΝΔ ήταν τότε στην αντιπολίτευση.
Ένα το κρατούμενο, λοιπόν. Και δεύτερο, είναι γεγονός ότι το όλο λογισμικό των «F-16 Viper» είναι πράγματι ψηφιακό (digital), με το σύστημα αυτοπροστασίας ASPIS που φέρουν να είναι αναλογικό.Υπάρχει πρόβλημα ή «πρόβλημα»: Κατά την εκτίμηση ανωτάτου αξιωματικου(Ι) ε.α. της ΠΑ, πρόβλημα λειτουργίας και συνεργασίας του συστήματος αυτοπροστασίας του «F-16 Viper» με το ραντάρ που φέρει δεν υπάρχει. Ωστόσο, επί τω σκοπώ της ακόμη καλύτερης συνεργασίας μεταξύ τους, η αναβάθμιση του πρώτου πρέπει να προχωρήσει και οι επιλογές θα γίνουν μεταξύ προτάσεων/προσφορών από τις ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και το Ισραήλ.
Συνεπώς; Ας αφήσουν οι «ανησυχούντες» να κάνουν οι άνθρωποι της ΠΑ τη δουλειά τους, όπως εκείνοι γνωρίζουν και με τις διαδικασίες που πρέπει, αφήνοντας σε αυτούς να κρίνουν και να αντιμετωπίσουν αναλόγως το μέγεθος της όποιας «σημαντικής εκκρεμότητας». Ας έχουν τουλάχιστον υπομονή...
Οι δυνατότητες του F-16 Viper: Το αναβαθμισμένο F-16 Viper, που επιχειρεί ήδη στην ΠΑ, με μητρική Βάση την 115ΠΜ στη Σούδα, περιλαμβάνει νέες δυνατότητες που το καθιστούν το πιο ικανό στην Ευρώπη:
● Ραντάρ APG-83 AESA
● Νέος Computer Modular Mission (MMC-7000AH), ADT, IDM
● Νέες οθόνες κεντρικού βάθρου
● Νέο APX-126 AIFF με δυνατότητα mod 5
● Διασύνδεση SNIPER, SASSM και PaveWay II
● Δυνατότητα Link-16
Άλλωστε, επειδή δεν πρέπει να μάς εγκαταλείπει η μνήμη, σε μια ανάλογη «κριτική» στο όχι πολύ μακρυνό παρελθόν του 1989, κρατούσε γιά καλά τότε ο αχός γιά τα «τυφλά Μ-2000» και η διαδικασία αυτή έφθασε στο να ποινικοποιηθεί ο τότε Α/ΓΕΑ, αείμνηστος Πτέραρχος Νίκος Στάππας και άλλοι στο τότε ΑΑΣ, αθωωθέντες πανηγυρικώς στη συνέχεια με απαλλακτικό βούλευμα. Ωστόσο εκείνος ο οποίος «τύληξε σε μία κόλα χαρτί» ανθρώπους της ΠΑ, τότε Σμήναρχος(Ι), αμείφθηκε αναλόγως από την κυβερνήσασα από το 2015 και μετά συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, αναλαμβάνοντας θέσεις υψηλότατης ευθύνης στην ηγεσία του ΥΠΕΘΑ, επί Υπουργίας Καμμένου και εν συνεχεία εις το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη...
Γράφω τα προηγούμενα, επειδή η απόπειρα ποινικοποίησης τέτοιων διαδικασιών, μπορεί να μην απέχει και πολύ από προηγούμενες εκφράσεις «ανησυχίας», ως back up δημοσιευμάτων διά του Τύπου, σε συνέχεια των οποίων η σκανδαλολογία θα μπορούσε να αποτελέσει το επόμενο ολισθηρό βήμα και κατόπιν η μεθόδευση εμπλοκής της Δικαιοσύνης....
Είθε να έχουμε διδαχθεί...
Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου