οι κηπουροι τησ αυγησ

Κυριακή 15 Απριλίου 2018

"Μirage-2000": ΤΟΣΟ ΧΡΗΣΙΜΑ, ΤΟΣΟ ΜΟΝΑΔΙΚΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΟΣΟ ΣΥΚΟΦΑΝΤΗΜΕΝΑ ΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ...


ΝΙΚΟΣ ΣΤΑΠΑΣ
1937-2011
 

Από την "Εφ.Συν" και την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

"Εφ.Συν", 13/04/18

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 13/04/18





ΜΙΑ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ-ΠΡΟΣΦΑΤΟ-ΠΑΡΕΛΘΟΝ

Το "Μirage-2000-5" είναι από τα καλύτερα αναχαιτιστικά αεροσκάφη παγκοσμίως και τα διαθέτει η δική μας ΠΑ...Το γράφει και η αντιμιλιταριστικών τόνων, των "κινημάτων" γενικώς και των μειονοτήτων γενικώς "Εφ.Συν" και συνεπώς καλώς τα διαθέτουμε...

Ποιός να σκέφθηκε, ποιός να θυμήθηκε -μέρες σαν κι αυτές, με την απώλεια του ηρωϊκού Σμηναγού(Ι) Γιώργου Μπαλταδώρου...-ότι όταν επελέγη από την Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1986 η πρώτη προμήθεια 40+40 μαχητικών τέταρτης γενιάς ("F-16", "Mirage-2000" σε ίσο αριθμό), ο Πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου ο οποίος απεδέχθη σχετική πρόταση στο ΚΥΣΕΑ και ο Αρχηγός ΓΕΑ Πτέραρχος Νίκος Στάπας επί ημερών του οποίου, ως επικεφαλής της ΠΑ, άρχισε η παράδοση των πρώτων "Μ-2000" (πρόδρομος τύπος του μετεξελιγμένου "Μ-2000-5") αντιμετώπισαν το φάσμα των δικαστικών διώξεων και ως "τυφλών" στα ραντάρ που διέθεταν...Η παραπομπή του αείμνηστου Ανδρέα Παπανδρέου στο ΑΕΔ το "βρώμικο καλοκαίρι" του 1989, από την τότε συγκυβέρνηση ΝΔ-ενιαίου ΣΥΝ απεφεύχθη κυριολεκτικώς την τελευταία στιγμή, όταν ο τότε αναπληρωτής Υπουργός Βιομηχανίας αείμνηστος Γρηγόρης Γιάνναρος ενημερώθηκε από δημοσιογράφο της "Ε" γιά την σχετική σύμβαση, από την οποία ουδέν ενοχοποιητικό προέκυπτε.

Ωστόσο η τότε ηγεσία της ΠΑ υπό τον αείμνηστο, επίσης, εξαιρετικό Πτέραρχο Νίκο Στάπα σύρθηκε γιά καιρό στα ανακριτικά γραφεία, μέχρι να εκδοθεί απαλλακτικό βούλευμα, εις πείσμα των "κυνηγών κεφαλών" στην ΠΑ από τη ΝΔ, από την οποία είχε στοχοποιηθεί η τότε ηγεσία του ΓΕΑ...Βεβαίως μετά τα Ίμια ακολούθησε και η προμήθεια του μεταξελιγμένου τύπου "-5".

Αυτή είναι η μικρή ιστορία των αεροσκαφών αυτού του τύπου (όπως και των αεροσκαφών δεύτερης γενιάς "Μirage F-1C", αποσυρθέντα), τα οποία ΟΥΔΕΠΟΤΕ προσεφέρθησαν στην Τουρκία και στη θέα των οποίων σε αναγνωρίσεις/αναχαιτίσεις/εμπλοκές στο Αιγαίο με αεροσκάφη της γείτονος, οι χειριστές τους δεν αισθάνονται διόλου βολικά διότι δεν γνωρίζουν την πτητική τους συμπεριφορά. Ας προσθέσουμε δε σε αυτά, ότι σε κρίσιμες στιγμές, όπως τη νύκτα των Ιμίων το 1996, υπό απαγορευτικές καιρικές συνθήκες, τα "Μ-2000" ήσαν τα μόνα αεροσκάφη της ΠΑ που επιχειρούσαν κανονικώς. Διότι όταν οι ΕΔ απολαμβάνουν των επιχειρησιακών δυνατοτήτων οπλικών συστημάτων τελευταίας γενιάς, πράγμα κρίσιμο στην αποτελεσματική αντιμετώπιση της εξ Ανατολών απειλής, κάποιοι έβαλάν πλάτη και κόπο στη διαπραγμάτευση που προηγήθηκε, στην επιτυχή ενσωμάτωσή  και επιχειρησιακή αξιοποιησή τους.

Αυτά γιά την ακρίβεια των πραγμάτων, γιά τα οποία μάλλον δεν θα συμφωνήσει ο απόστρατος Σμχος της ΠΑ, ο οποίος είχε προσφερθεί τότε να καταθέσει γιά τα "τυφλά Μιράζ", σήμερα στο ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος αξιοποιείται  ανελλιπώς  σε θέσεις υψηλής ευθύνης σε δίαφορα Υπουργεία. Τα "τυφλά Μιράζ" που τόσο είχε διαβάλει είναι τόσο χρήσιμα στην ΠΑ.

Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου