οι κηπουροι τησ αυγησ

Σάββατο 28 Απριλίου 2018

"....Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να αναφέρει αποφάσεις διεθνών οργανισµών στις οποίες η Τουρκία δέχεται ότι δεν έχει κανένα κυριαρχικό δικαίωµα στο Αιγαίο πέρα και έξω από τα χωρικά της ύδατα και να κάνει τον Ερντογάν να παραµιλάει, άφησε το Αιγαίο στην τύχη του. Και µπορεί ο πρωθυπουργός να δηλώνει ότι η Τουρκία δεν διεκδικεί ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο, ωστόσο το ΥΠΕΞ και ο ίδιος αποφεύγουν να ενηµερώσουν τους Έλληνες για την κατάληψη και κατοχή της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο. Έτσι, η Τουρκία εφαρµόζει ροµποτική επέµβαση στην ελληνική κυριαρχία του Αν. Αιγαίου, µε οδηγό την ελληνική ανικανότητα και ανεπάρκεια, µε αποτέλεσµα να χρησιµοποιεί στρατιωτικά µέσα πολιτικής πρακτικής νοµιµοποίησης της παρανοµίας σε βάρος της Ελλάδας...."

Aπό το τεύχος Απριλίου του περιοδικού "crash"

"crash", τεύχος 48, Απρίλιος 2018

"crash", τεύχος 48, Απρίλιος 2018
ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΚΥΡΑΣ ΑΔΑΜ

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Τ. Ερντογάν, µε την επιστροφή του από την Αθήνα στην Άγκυρα, τον ∆εκέµβριο του 2017, έδωσε εντολή στις τουρκικές Ένοπλες ∆υνάµεις να προβούν σε κατάληψη ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο, διασύροντας διεθνώς την κυβέρνηση ΣYΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, που δήλωσε, κατά την επίσκεψη Ερντογάν στην Αθήνα, ότι η Τουρκία δεν διεκδικεί ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο. Η Τουρκία όµως, µε επίσηµες διεθνείς αγγελίες της, ανακοίνωσε ότι από τις 2 Ιανουαρίου έως τις 31 ∆εκεµβρίου 2018, δηλαδή για έναν ολόκληρο χρόνο, θα εκτελεί αεροναυτικές ασκήσεις µε πυρά στο Αιγαίο, σε περιοχές που καταλαµβάνουν και ελληνική κυριαρχία πολλών ελληνικών νήσων, νησίδων και βραχονησίδων, κάτι που συνίσταται σε κατάληψη και κατοχή ελληνικής κυριαρχίας σε ξηρά, θάλασσα και αέρα. ∆εν είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο πρέσβης των ΗΠΑ Τζέφρι Πάιατ αναφέρεται σταθερά σε πιθανό «ατύχηµα στο Αιγαίο», χωρίς όµως να προσδιορίσει τι κάνει η χώρα του για να αποτρέψει ένα τέτοιο «ατύχηµα».

Τουρκική κατάληψη στο Αιγαίο

Προφανώς έπειτα από απόφαση Ερντογάν έγιναν συνεχείς συσκέψεις µεταξύ των τουρκικών υπουργείων Εξωτερικών, Άµυνας, Μεταφορών και Εµπορικής Ναυτιλίας, από τις 20 ∆εκεµβρίου 2017 έως τις 29 Ιανουαρίου 2018, µε θέµα την προάσπιση των ζωτικών συµφερόντων της Τουρκίας στο Ανατολικό Αιγαίο.

Έτσι αποφασίστηκε οι τουρκικές Ε∆ να εκτελέσουν αεροναυτικές ασκήσεις µε πυρά για ολόκληρο το 2018 στο Αν. Αιγαίο, σε περιοχές που καταλαµβάνουν την κυριαρχία (ξηρά, θάλασσα και αέρα) νήσων, νησίδων και βραχονησίδων, που κατά την Τουρκία δεν έχουν παραχωρηθεί στην Ελλάδα µε ∆ιεθνείς Συνθήκες, την κυριαρχία των οποίων η Άγκυρα θεωρεί γκρίζες ζώνες (αδέσποτα νησιά - ξένο κράτος). Και τούτο διότι λόγω της διαχρονικής ανεπάρκειας της Αθήνας, η Τουρκία µπορεί ανενόχλητα να παραφράζει τις Συνθήκες σε βάρος της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο. Ταυτόχρονα, όµως, µπορεί να αποκρύπτει αποφάσεις διεθνών οργανισµών τις οποίες έχει αποδεχθεί και έχει υπογράψει και οι οποίες ορίζουν ότι δεν έχει κανένα κυριαρχικό δικαίωµα στο Αιγαίο, πέραν αυτών που παραχωρούνται στην Τουρκία µε τη Συνθήκη της Λωζάννης 1923 ( Ίµβρος - Τένεδος - Λαγούσες), µε στόχο να µετατρέψει τα νόµιµα ελληνικά κυριαρχικά και άλλα δικαιώµατα σε τουρκικά κεκτηµένα.

Στις ίδιες τουρκικές συσκέψεις αποφασίστηκε να συµπεριληφθούν στις τουρκικές περιοχές των ασκήσεων και ελληνικά νησιά, τα οποία η Τουρκία θεωρεί αποστρατικοποιηµένα. Έτσι, µετά από εντολή του τουρκικού ΥΠΕΞ, η τουρκική Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) εξέδωσε στις 29 ∆εκεµβρίου 2017 τέσσερις ∆ιεθνείς Αγγελίες (ΝΟΤΑΜ) για αεροναυτικές ασκήσεις µε πυρά, για ολόκληρο το 2018, για τέσσερις περιοχές άσκησης στο Αν. Αιγαίο, όπως φαίνεται στον Χάρτη Νο 1.

Η τουρκική περιοχή Νο 1 καταλαµβάνει ελληνική κυριαρχία στον εναέριο χώρο και στα χωρικά ύδατα στη Λήµνο και στη Σαµοθράκη και παράλληλα δηµιουργεί µείζον πρόβληµα ασφαλείας πτήσεων στα επιβατικά αεροσκάφη στο πολιτικό αεροδρόµιο της Λήµνου. Ταυτόχρονα όµως, αποκόπτει την επικοινωνία της Λήµνου µε τη Σαµοθράκη και της Λήµνου µε την ηπειρωτική Ελλάδα, ακόµα και για µεταφορά ασθενών µε πλοίο ή ελικόπτερο.

Η τουρκική περιοχή Νο 2 των ασκήσεων καταλαµβάνει ελληνική κυριαρχία στον Άγιο Ευστράτιο, που εµποδίζει την επικοινωνία µεταξύ Λήµνου, Λέσβου και Χίου.
Η περιοχή Νο 3 καταλαµβάνει (καπακώνει για την ακρίβεια) το σύνολο της ελληνικής κυριαρχίας (ξηρά, θάλασσα και αέρα) στα νησιά Χταπόδια και Μελαµπιούς και µέρος της ελληνικής κυριαρχίας στη νήσο Πετροκάραβο. Παράλληλα, όµως, η πρόσβαση των τουρκικών F-16 στην «τουρκοκατεχόµενη» περιοχή Νο 3 παραβιάζει, πριν από την είσοδο και µετά την έξοδο από την περιοχή της άσκησης, την κυριαρχία της Μυκόνου, της Ικαρίας, της Σάµου, της Πάτµου και της Καλύµνου, διότι η περιοχή Νο 3 περικλείεται από ελληνική περιοχή, είναι δηλαδή περίκλειστη περιοχή.

Η περιοχή Νο 4 της τουρκικής άσκησης µεταξύ Ρόδου και Μεγίστης - Στρογγύλης κρύβει, πέραν των άλλων, και αθέατες τουρκικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδας. Η Τουρκία ισχυρίζεται διεθνώς ότι το σύνολο της περιοχής Νο 4 αποτελεί τουρκική επικράτεια, αποκρύπτοντας διεθνή απόφαση που καθορίζει ότι η τουρκική επικράτεια µεταξύ Ρόδου και Μεγίστης δεν επεκτείνεται εντός του FIR Αθηνών. Η Συνθήκη των Παρισίων 1947 για τα ∆ωδεκάνησα καθώς και η ιταλοτουρκική Συµφωνία του 1932 δεν ορίζουν µε συντεταγµένες τα ελληνοτουρκικά σύνορα µεταξύ Ρόδου και Μεγίστης (Καστελλόριζο), µε αποτέλεσµα η Τουρκία να επιχειρεί να µετατρέψει τη ∆ιεθνή Θάλασσα σε τουρκική επικράτεια, µε την Αθήνα να αρκείται σε ρόλο θεατή.

Επιπροσθέτως, στην περίπτωση της περιοχής Νο 4 εµφανίζεται και η πάγια επιδίωξη της Τουρκίας σε βάρος της Ελλάδας, γιατί ο σχεδιασµός αυτής της περιοχής εξουδετερώνει προς τα νότια την ΑΟΖ του Καστελλόριζου και της Ρόδου και έτσι η Τουρκία αποκτά δικαιώµατα µέχρι την ΑΟΖ της Αιγύπτου, που δεν της ανήκουν. Με αυτές τις ασκήσεις, η Τουρκία παραβιάζει κατάφωρα όλες τις Συνθήκες, διεθνείς συµβάσεις και ελληνοτουρκικές συµφωνίες, διότι προβαίνει σε κατάληψη και κατοχή ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο.

Παραβιάζει τη Συνθήκη της Λωζάννης 1923, άρθρο 12, που ορίζει ότι η Τουρκία δεν έχει κανένα κυριαρχικό δικαίωµα σε νησιά πέραν των 3 ν.µ. από τις τουρκικές ακτές. Αυτό αποτελεί και έναν λόγο για τον οποίο ο Ερντογάν ζητεί την επικαιροποίηση της Συνθήκης της Λωζάννης.

Παραβιάζει το άρθρο 2, παρ. 4 του Καταστατικού του ΟΗΕ «περί εδαφικής και πολιτικής ανεξαρτησίας των κρατών-µελών».

Παραβιάζει το σύνολο της Σύµβασης του Σικάγου 1944, που έχει επικυρώσει η Τουρκική Εθνοσυνέλευση, καθώς το άρθρο 3 µετά του παραρτήµατος 15 απαγορεύουν στρατιωτικές πτήσεις ενός κράτους στην κυριαρχία άλλου κράτους, καθώς επίσης και τη δέσµευση περιοχών ασκήσεων για µεγάλα χρονικά διαστήµατα (ολόκληρο το 2018) και την παρεµπόδιση της ασφαλούς και ταχείας κυκλοφορίας των πολιτικών αεροσκαφών. Για τους ίδιους λόγους παραβιάζει και το Μνηµόνιο Παπούλια - Γιλµάζ και Μπακογιάννη - Γκιουλ.

Η περιοχή Νο 3

Η Νο 3 περιοχή της τουρκικής άσκησης νοτίως της Ικαρίας περιλαµβάνει πλείστες διεκδικήσεις της Τουρκίας. Η Αθήνα µε την ελληνική αγγελία Α3480/29 ∆εκ2017 δηλώνει διεθνώς ότι η περιοχή Νο 3 της τουρκικής άσκησης καταλαµβάνει ελληνική εθνική κυριαρχία. Με την ίδια αγγελία, η Αθήνα ακυρώνει την τουρκική άσκηση. Για να εισπράξει αστραπιαία την τουρκική απανταχούσα αγγελία Α 6751/29 ∆εκ. 2017, µε την οποία η Τουρκία δηλώνει διεθνώς ότι η τουρκική άσκηση θα εκτελεστεί κανονικά και από εδώ και πέρα δεν πρόκειται να ξανασχοληθεί µε αυτά που ισχυρίζεται η Ελλάδα!

Στον χάρτη Νο 2, µε τα 6 ν.µ. (σκούρο µπλε χρώµα) και τα 10 ν.µ. (ανοιχτό γαλάζιο) και άσπρο χρώµα (για τον διεθνή εναέριο χώρο), γίνεται εµφανές ότι υπάρχει τουρκική κατάληψη της ελληνικής κυριαρχίας στην περιοχή Νο 3,
την οποία καταγγέλλει η Αθήνα. Επίσης γίνεται εµφανές ότι δεν µπορεί να εισέλθει κανένα τουρκικό µέσο στην περιοχή αυτή χωρίς να παραβιάζει πριν από την είσοδό του στην περιοχή την ελληνική κυριαρχία. ∆ηλαδή, υπάρχουν δύο ταυτόχρονες παραβιάσεις ελληνικής εθνικής κυριαρχίας, µία πριν φτάσει για να µπει στην περιοχή και µία εντός περιοχής.

Ο πρωθυπουργός Α. Τσίπρας προφανώς δεν κατάλαβε όταν δήλωσε ότι η Τουρκία δεν διεκδικεί ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο, ότι ο Ερντογάν αναφερόταν αποκλειστικά και µόνο στην ελληνική κυριαρχία που έχει παραχωρηθεί στην Ελλάδα µε τις Συνθήκες, και νόµισε ότι έκανε τους Ελληνες «εθνικά υπερήφανους». Ωστόσο, αυτή η «εθνική υπερηφάνεια» είναι πλασµατική, διότι η Άγκυρα ισχυρίζεται επισήµως ότι σέβεται ΜΟΝΟ την κυριαρχία των νήσων, νησίδων και βραχονησίδων του Αν. Αιγαίου που έχουν παραχωρηθεί στην Ελλάδα µε τις Συνθήκες. Τα υπόλοιπα νησιά, νησίδες και βραχονησίδες του Αιγαίου (Άη Στράτης, Οινούσσες, Καλόγηροι, Λέβιτρο, Μαύρος, Κίναρος, Τρίµενα κ.λπ.), που δεν κατονοµάζονται στις Συνθήκες, δεν είναι ούτε τουρκικά ούτε ελληνικά και εποµένως πρέπει να τα µοιραστούµε. Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να αναφέρει αποφάσεις διεθνών οργανισµών στις οποίες η Τουρκία δέχεται ότι δεν έχει κανένα κυριαρχικό δικαίωµα στο Αιγαίο πέρα και έξω από τα χωρικά της ύδατα και να κάνει τον Ερντογάν να παραµιλάει, άφησε το Αιγαίο στην τύχη του. Και µπορεί ο πρωθυπουργός να δηλώνει ότι η Τουρκία δεν διεκδικεί ελληνική κυριαρχία στο Αιγαίο, ωστόσο το ΥΠΕΞ και ο ίδιος αποφεύγουν να ενηµερώσουν τους Έλληνες για την κατάληψη και κατοχή της ελληνικής κυριαρχίας στο Αιγαίο. Έτσι, η Τουρκία εφαρµόζει ροµποτική επέµβαση στην ελληνική κυριαρχία του Αν. Αιγαίου, µε οδηγό την ελληνική ανικανότητα και ανεπάρκεια, µε αποτέλεσµα να χρησιµοποιεί στρατιωτικά µέσα πολιτικής πρακτικής νοµιµοποίησης της παρανοµίας σε βάρος της Ελλάδας.

Το εξόχως ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι και οι τοµείς εξωτερικών και άµυνας των κοµµάτων της αντιπολίτευσης είναι παροµοίως ανεπαρκείς, διότι ουδέποτε ζήτησαν από την κυβέρνηση να κάνει τις απαιτούµενες νόµιµες ενέργειες (σ.σ.: που ούτε τα κόµµατα αυτά έκαναν όταν ήταν στην κυβέρνηση στο παρελθόν) προς τους αρµόδιους διεθνείς οργανισµούς για την προάσπιση των εθνικών συµφερόντων στο Αιγαίο.

Για παράδειγµα, να γίνει καταγγελία της Τουρκίας στον ΟΗΕ για παραβίαση του άρθρου 2 του ΣΑ περί εδαφικής και πολιτικής ανεξαρτησίας της Ελλάδας, ακολουθώντας... το παράδειγµα της Τουρκίας: Η Άγκυρα, το 2012, το 2013, το 2014 και το 2015 προσέφυγε στο ΣΑ για παραβίαση του τουρκικού εναέριου χώρου από τα ρωσικά µαχητικά SU-24 (έως ότου κατέρριψε τα δύο ρωσικά αεροσκάφη).

Να γίνει ακόµα καταγγελία της Τουρκίας για παράβαση της Συµφωνίας του Σικάγου για να σταµατήσουν τα τερτίπια της Τουρκίας και να αποφευχθούν οι αναχαιτίσεις. Το τραγελαφικό όµως είναι ότι η ελληνική ΥΠΑ στα θεσµικά κείµενά της δεν απαιτεί ρητώς την κατάθεση σχεδίων πτήσης για στρατιωτικά αεροσκάφη µέσα στο FIR Αθηνών, ενώ, ταυτοχρόνως, στις προσωρινές αγγελίες της απαιτεί την κατάθεση σχεδίων πτήσης, µε συνέπεια να φάσκει και να αντιφάσκει και να παρέχει στην Άγκυρα δικαίωµα νέων διεκδικήσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου