οι κηπουροι τησ αυγησ

Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

"..Ο «πατριάρχης» Φιλά­ρετος προσφάτως εμφανίζει νά κρατά μίαν απόσταση άπό τους «Ελληνες» τοϋ Οικουμενικού Πα­τριαρχείου. Τώρα πού πέτυχε τήν αύτοκεφαλία θέλει νά ολοκληρώ­σει τό δικό του σχέδιο γιά τό μέλ­λον τής «Αυτοκέφαλης» Ουκρα­νικής Εκκλησίας, δηλαδή νά κα­ταστεί Πατριαρχείο καί νά χειρα­φετηθεί πλήρως άπό τό Φανάρι. Σέ συνέντευξη πού έδωσε στην ουκρανική ίστοσελίδα «Glavcom» είπε οτι όταν ολη η ουκρανική Εκκλησία ενωθεί, τότε θά αλλά­ξει καί τό Καταστατικό της καί θά αποκτήσει τό καθεστώς τοϋ Πα­τριαρχείου, πού δέν τής έχει δώ­σει σήμερα τό «Ελληνικό» Οικου­μενικό Πατριαρχείο. Επίσης γιά τόν Αρχιεπίσκοπο Έπιφάνιο είπε οτι πρέπει νά κοιτάξει τά συμφέ­ροντα τής Ουκρανικής 'Εκκλησί­ας καί όχι αυτά τής Μόσχας ή τής Κωνσταντινούπολης... "

Aπό την "ΕΣΤΙΑ"


αποδοχής τής απόφασης τοϋ κ. Βαρθολομαίου γιά τήν Αύτοκε-φαλία τής Εκκλησίας τής Ουκρα­νίας. 'Ιδιαίτερα τίς ήμερες αυτές που ό Οικουμενικός Πατριάρχης είναι απογοητευμένος άπό τή στάση των Ελλήνων Προκαθη­μένων (Αλεξανδρείας, Ιεροσολύ­μων, Κύπρου, Ελλάδος, Αλβανί­ας). Πίστευε ότι θά τόν ακολουθή­σουν στην απόφαση του «τυφλοϊς ομμασι». Άπό τήν επίσκεψη των δύο εκπροσώπων του Οικ. Πα­τριάρχου στον Πατριάρχη Ιερο­σολύμων ουδέν τό θετικό προέ­κυψε γιά τό Φανάρι. Τουλάχιστον ουδέν ανακοινώθηκε.  Πατριαρχείο τής Αλεξανδρεί­ας: Ό Πατριάρχης κ. Θεόδωρος δέν αναγνωρίζει οϋτε μνημονεύ­ει τόν Προκαθήμενο της  «Αυτο­κέφαλης Εκκλησίας της Ουκρα­νίας». Κατά τήν επίσκεψη πού δέχθηκε άπό τόν πρέσβυ της Ουκρανίας στην Αίγυπτο
απέφυ­γε νά μιλήσει γιά τήν αναγνώριση της κρατικής 'Ορθόδοξης Εκκλη­σίας. Άπλως ευχήθηκε νά αποκα­τασταθεί ή ειρήνη καί ή ενότητα στή χώρα του.

Πατριαρχείο τής Σερβίας. Ό Οικουμενικός Πατριάρχης έδωσε  συνέντευξη στή Σερβική εφημε­ρίδα «Πολίτικα» καί απάντησε στά θέματα που τοϋ καταμαρτυρα τό Πατριαρχείο της Σερβίας, επανα­λαμβάνοντας τίς πάγιες απόψεις του.

Λ.χ. ό Πατριάρχης κατηγορεί τήν Ρωσία οτι «εΐσπήδησε και  κα­τέλαβε τή Μητρόπολη Κιέβου», κάτι πού ειρηνικά συνέβη πρό 400 ετών καί έκτοτε εως πρόσφατα ουδείς είχε θέσει κάποιο ζήτημα... Επίσης ένώ τόνισε οτι τό Οικου­μενικό Πατριαρχείο έδωσε τήν Αύτοκεφαλία στίς άλλες Εκκλη­σίες, αποσιώπησε τό γεγονός ότι έπί των ήμερών του ως Πατριάρ­χου πανορθοδόξως είχε αποφασι­στεί ομοφώνως νά αλλάξει τό σύ­στημα της απονομής τής Αύτοκεφαλίας, γιά νά μήν προκαλούνται έριδες καί σχίσματα. Τό θέμα δέν ήρθε στή Σύνοδο τής Κρήτης επειδή ή Ρωσσική Εκκλησία δια­φώνησε στον τρόπο υπογραφής του Τόμου Αύτοκεφαλίας.

Ό κ. Βαρθολομαίος είπε επίσης ότι μέ τήν πράξη του δημιουργήθη­καν οι προϋποθέσεις ενότητας των Ορθοδόξων τής Ουκρανίας. Όμως αποδεικνύεται ανακριβής η πρόβλεψή του. Ουσιαστικά ουδε­μία ενότητα υπήρξε, οϋτε υπάρ­χει, οϋτε προβλέπεται νά υπάρ­ξει, παρά τους διωγμούς πού άρχι­σε τό Ουκρανικό κράτος σέ βάρος των ύπό τό Πατριαρχείο τής Μό­σχας 'Ορθοδόξων Ουκρανών, κλη­ρικών καί λαϊκών.

Ό Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος επιχείρησε νά καθησυχάσει τίς ανησυχίες των Σέρβων διαβεβαιώνοντάς τους ότι δέν θά κηρύξει τήν αύτοκεφα­λία των 'Ορθοδόξων Εκκλησιών των Σκοπίων καί τοϋ Μαυροβουνίου.Όπως είπε, υπάρχει διαφο­ρά μέ τό θέμα τής Ουκρανίας, για­τί «ή Ρωσία εΐσπήδησε καί κατέλα­βε τήν Μητρόπολη Κιέβου, χωρίς ποτέ νά τής έχει παραχωρηθεί, ένώ ή Σερβία ό,τι έχει τής ανήκει κανονικώς καί έκκλησιολογικώς». Πάντως ή αρνητική στάση τοϋ Πατριαρχείου τής Σερβίας γιά τό Ουκρανικό εκκλησιαστικό ζήτημα παραμένει αμετάβλητη.

'Ορθόδοξη Διασπορά στή Δυ­τική Ευρώπη: Ή διάσπαση των Ορθοδόξων φάνηκε στίς χώρες τής Δυτικής Ευρώπης κατά τήν Κυριακή τής 'Ορθοδοξίας. Ηταν θλιβερό τό θέαμα στή Γερμανία, στό Βέλγιο, στή Γαλλία καί στίς άλλες χώρες, οι Μητροπολίτες τοϋ Οικουμενικού Πατριαρχεί­ου νά είναι μόνοι καί νά μήν  πε­ριστοιχίζονται άπό τους Μητρο­πολίτες ή Επισκόπους των άλλων 'Ορθοδόξων Εκκλησιών, όπως καθ' όλα τά προηγούμενα χρόνια. Αντίθετα στό Ναό τών Ρουμάνων, στό Παρίσι, μέ τήν ευκαιρία τής Κυριακής τής 'Ορθοδοξίας οργα­νώθηκε άπό τόν Μητροπολίτη Κεντρικής καί Δυτικής Ευρώπης τοϋ Πατριαρχείου Ρουμανίας  Ιω­σήφ εκδήλωση γιά τά 70 χρόνια τοϋ περιοδικού Contacts, στην οποία παρέστησαν προσωπικότη­τες άπό τίς διάφορες δικαιοδοσί­ες. Κατ' αυτήν σημειώθηκε οτι ή κρίση τής ενότητας στην Ορθο­δοξία οφείλεται στην αύξηση τοϋ έθνοφυλετισμοϋ.

Εκκλησία τής Ουκρανίας: Στην Ουκρανία τό κράτος εντεί­νει τίς πιέσεις του στους ύπό τό Πατριαρχείο τής Μόσχας 'Ορθο­δόξους Ουκρανούς νά περάσουν στην δημιουργηθεΐσα κρατική «Αυτοκέφαλη Εκκλησία».Έως τώρα καί παρά τους διωγμούς  ιε­ρέων καί πιστών καί κατασχέσεις ναών τά αποτελέσματα είναι πενι­χρά. Στην περιοχή τής Μπουκοβίνας λ.χ. oι 447 άπό τους 449 ιερείς παραμένουν πιστοί στην Κανονι­κή 'Εκκλησία καί μόνο 2 προσχώ­ρησαν στην «Αυτοκέφαλη».

Εν τω μεταξύ τό θέμα τών διωγμών τών χριστιανών στην Ουκρανία λαμβάνει πανευρωπαϊ­κές διαστάσεις. Τό Ευρωπαϊκό  Δι­καστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμά­των εκδικάζει τήν προσφυγή τών ενοριτών τοϋ ουκρανικού χωρι­ού Πτύχα, τής περιοχής Ρόβνο, κατά τοϋ ούκρανικοϋ κράτους διότι αυτό κατέλαβε τήν τοπική εκκλησία τους. 'Επίσης, στό Δι­οικητικό Δικαστήριο τοϋ Κιέβου προσέφυγε η ύπό τό Πατριαρχείο τής Μόσχας Ορθόδοξη
 Ουκρανι­κή 'Εκκλησία εναντίον τής απόφα­σης τοϋ Υπουργείου Πολιτισμού τής χώρας νά επιβάλει σέ αυτή, στό ονομά της, νά είναι εμφανής ή εξάρτηση της άπό τό Πατριαρ­χείο τής Μόσχας, γιά προφανείς εθνικιστικούς λόγους.

Τέλος, ό «πατριάρχης» Φιλά­ρετος προσφάτως εμφανίζει νά κρατά μίαν απόσταση άπό τους «Ελληνες» τοϋ Οικουμενικού  Πα­τριαρχείου. Τώρα πού πέτυχε τήν αύτοκεφαλία θέλει νά ολοκληρώ­σει τό δικό του σχέδιο γιά τό μέλ­λον τής «Αυτοκέφαλης» Ουκρα­νικής Εκκλησίας, δηλαδή νά κα­ταστεί Πατριαρχείο καί νά χειρα­φετηθεί πλήρως άπό τό Φανάρι. Σέ συνέντευξη πού έδωσε στην ουκρανική ίστοσελίδα «Glavcom» είπε οτι όταν ολη η ουκρανική Εκκλησία ενωθεί, τότε θά αλλά­ξει καί τό Καταστατικό της καί θά αποκτήσει τό καθεστώς τοϋ Πα­τριαρχείου, πού δέν τής έχει δώ­σει σήμερα τό «Ελληνικό» Οικου­μενικό Πατριαρχείο. Επίσης γιά τόν Αρχιεπίσκοπο Έπιφάνιο είπε οτι πρέπει νά κοιτάξει τά συμφέ­ροντα τής Ουκρανικής 'Εκκλησί­ας καί όχι αυτά τής Μόσχας ή τής Κωνσταντινούπολης...

*Δημοσιογράφος - συγγραφέας


ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΜΕΡΟΣ:
https://sermichiotis.blogspot.com/2019/04/blog-post_337.html

ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΡΟΣ:
https://sermichiotis.blogspot.com/2019/04/1821.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου