οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

"...Το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα δεν είναι tabula rasa. Οπως αναφέρει ο Θοδωρής Τάγκας, διευθυντής του έργου (ΤΕΡΝΑ), στα πρώτα 15 χλμ. του άξονα, έως τον σχεδιαζόμενο κόμβο Καρπενησίου, έχει κατασκευαστεί άνω του 55% του έργου. Στο δεύτερο τμήμα, 15ο-32ο χλμ., έχουν πραγματοποιηθεί λιγότερες εργασίες (μεταξύ άλλων εκκρεμεί η κατασκευή της γέφυρας Σπερχειού). Στο τμήμα αυτό βρίσκεται και μια διπλή σήραγγα 3 χλμ., της οποίας έχουν διανοιχθεί 500 μ. από κάθε πλευρά. «Περιμένουμε έως το τέλος του έτους το Δημόσιο να μας δώσει την εντολή για να ξεκινήσουμε την κατασκευή του Λαμία - Ξυνιάδα», λέει στην «Κ» ο κ. Στέλιος Πενθερουδάκης, γενικός διευθυντής της «Κεντρικής Οδού». «Εκτιμούμε ότι το τμήμα Λαμία - Καρπενήσι θα χρειαστεί 1-1,5 χρόνο για να ολοκληρωθεί και το τμήμα Καρπενήσι - Ξυνιάδα, περίπου δύο έτη». Η «Κεντρική Οδός» έχει υποβάλει στο υπουργείο Υποδομών τα νέα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του έργου..."

Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", "ΤΑ ΝΕΑ" και την "Εφ.Συν"


                      "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", κύρια πρωτοσέλιδη φωτογραφία, 03/11/16


                                                            "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 03/11/16

Αβέβαιο παραμένει το μέλλον για τον πολύπαθο Ε65

Του Γιώργου Λιάλιου

Η αναγκαιότητα του Ε65 έχει έντονα αμφισβητηθεί, ακόμη και στις «καλές εποχές» κατά τις οποίες σχεδιάστηκε. Τελικά στα τέλη του 2013 αποφασίστηκε να κατασκευαστεί λιγότερο από τον μισό, ένας «τυφλός» αυτοκινητόδρομος, που θα παραδοθεί σε τέσσερις μήνες. Η συνέχιση και η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου που διασχίζει τον Θεσσαλικό Κάμπο από τη Λαμία έως την Εγνατία Οδό είναι το αντικείμενο εντατικών διαπραγματεύσεων, με το Δημόσιο να βρίσκεται και πάλι «με την πλάτη στον τοίχο», καθώς τα προβλήματα που οδήγησαν το 2010 στην παύση των εργασιών παραμένουν και ο κίνδυνος να συρθεί και πάλι σε έναν ακόμη γύρο αποζημιώσεων είναι περισσότερο από ορατός.

Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό, ο Ε65 θα ξεκινούσε λίγο πριν από τη Λαμία και θα κατέληγε 175 χλμ. μετά, στην Εγνατία Οδό, στην Παναγιά Τρικάλων, διασχίζοντας διαγώνια τον Θεσσαλικό Κάμπο. Το έργο ανέλαβε η κοινοπραξία «Κεντρική Οδός» (ΤΕΡΝΑ, Ferrovial, ACS Group), με κατασκευαστή την ΤΕΡΝΑ. Ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 2008, οι εργασίες όμως σταμάτησαν το 2010, όπως και στις υπόλοιπες (πλην μιας) οδικές παραχωρήσεις. Οταν στα τέλη του 2013 το Δημόσιο επανεκκίνησε τα έργα, τροποποιώντας τη σύμβαση παραχώρησης, αποφασίστηκε στον Ε65 να κατασκευαστεί μόνον το εύκολο, κεντρικό κομμάτι (Ξυνιάδα - Τρίκαλα), μήκους 77,6 χλμ. Τα άλλα δύο τμήματα χαρακτηρίστηκαν «αναβαλλόμενα»: το πρώτο, Λαμία - Ξυνιάδα, 32 χλμ. και το τελευταίο, Τρίκαλα - Εγνατία, 63 χλμ. Στα τμήματα αυτά το Δημόσιο πρέπει να αποφασίσει (σε τρία έτη από την ολοκλήρωση των έργων στο τμήμα Ξυνιάδα- Τρίκαλα) αν θα τα αναθέσει στην «Κεντρική Οδό» ή δεν θα τα κατασκευάσει καθόλου.

Οπως αποκάλυψε η «Κ», το υπουργείο Υποδομών ξεκίνησε από την περασμένη άνοιξη τις διαδικασίες για την ανάθεση του πρώτου τμήματος (Λαμία - Ξυνιάδα). Το έργο έχει (προ)ενταχθεί στο ΕΣΠΑ για 320 εκατ. ευρώ και μέσα στο επόμενο διάστημα πρόκειται να κατατεθεί στις κοινοτικές υπηρεσίες ο «φάκελος μεγάλου έργου» – όλες οι μελέτες που απαιτούνται για τη χρηματοδότηση έργων μεγάλου προϋπολογισμού. Παράλληλα προχωράει η περιβαλλοντική αδειοδότησή του, που είναι απαραίτητη εκ νέου λόγω δύο αλλαγών στη χάραξη.

Ομως το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα δεν είναι tabula rasa. Οπως αναφέρει ο Θοδωρής Τάγκας, διευθυντής του έργου (ΤΕΡΝΑ), στα πρώτα 15 χλμ. του άξονα, έως τον σχεδιαζόμενο κόμβο Καρπενησίου, έχει κατασκευαστεί άνω του 55% του έργου. Στο δεύτερο τμήμα, 15ο-32ο χλμ., έχουν πραγματοποιηθεί λιγότερες εργασίες (μεταξύ άλλων εκκρεμεί η κατασκευή της γέφυρας Σπερχειού). Στο τμήμα αυτό βρίσκεται και μια διπλή σήραγγα 3 χλμ., της οποίας έχουν διανοιχθεί 500 μ. από κάθε πλευρά.

«Περιμένουμε έως το τέλος του έτους το Δημόσιο να μας δώσει την εντολή για να ξεκινήσουμε την κατασκευή του Λαμία - Ξυνιάδα», λέει στην «Κ» ο κ. Στέλιος Πενθερουδάκης, γενικός διευθυντής της «Κεντρικής Οδού». «Εκτιμούμε ότι το τμήμα Λαμία - Καρπενήσι θα χρειαστεί 1-1,5 χρόνο για να ολοκληρωθεί και το τμήμα Καρπενήσι - Ξυνιάδα, περίπου δύο έτη». Η «Κεντρική Οδός» έχει υποβάλει στο υπουργείο Υποδομών τα νέα χρονοδιαγράμματα κατασκευής του έργου.

Υπάρχουν όμως δύο σημαντικά ζητήματα:

• Απαλλοτριώσεις. Οπως ανέφεραν χθες οι εκπρόσωποι της «Κεντρικής Οδού», από τα 32 χλμ. του τμήματος Λαμία - Ξυνιάδα, τα 14 χλμ. δεν έχουν ακόμη απαλλοτριωθεί. Το υψηλό ποσοστό (44%) της γης που δεν έχει ακόμη παραδοθεί οφείλεται κυρίως στις δύο αλλαγές χάραξης (στον κόμβο Λαμίας και στο 19ο-24ο χλμ.), στις οποίες οι απαλλοτριώσεις δεν έχουν καν κηρυχθεί.

• Κόστος. Στη συμφωνία του 2013, η «Κεντρική Οδός» δέχθηκε να κατασκευάσει τα «αναβαλλόμενα» τμήματα στις τιμές του 2007 (μόνο με την αναπροσαρμογή τους βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή). Στη συμφωνία του 2013, το τμήμα Λαμία - Ξυνιάδα προσδιορίστηκε στα 256,5 εκατ. ευρώ. Ομως το έργο εκτιμάται ότι θα κοστίσει 310 εκατ. ευρώ. Πού οφείλεται η διαφορά των 54 εκατ. ευρώ; «Εχει συμφωνηθεί με το Δημόσιο να προστεθεί και το κόστος αποκατάστασης των ημιτελών έργων, που εκτιμάται στα 8-10 εκατ. ευρώ», λέει ο κ. Πενθερουδάκης. «Τα υπόλοιπα είναι η αναπροσαρμογή».

Για τη δρομολόγηση του Λαμία - Ξυνιάδα, πρέπει να δοθεί εντολή του υπουργού Υποδομών. Σύμφωνα με την «Κεντρική Οδό», δεν απαιτείται τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης (άρα έγκριση από τη Βουλή), αλλά η τροποποίηση του τεύχους ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων και νέα διμερής συμφωνία, στην οποία θα αναφέρονται το κόστος και το νέο χρονοδιάγραμμα. Κατά τα λοιπά, η σχέση Δημοσίου - «Κεντρικής Οδού» θα εξακολουθήσει να ορίζεται από την αρχική σύμβαση παραχώρησης. Επομένως το Δημόσιο είναι απολύτως εκτεθειμένο και κινδυνεύει να βρεθεί στην ίδια θέση, να καταβάλει υπέρογκες αποζημιώσεις για την καθυστέρηση στις απαλλοτριώσεις. Υπενθυμίζεται ότι με το τελευταίο «πακέτο Σπίρτζη» η «Κεντρική Οδός» και η ΤΕΡΝΑ έλαβαν 67,5 εκατ. ευρώ αποζημίωσης, ενώ στο παρελθόν έχουν συνολικά λάβει ακόμα 111,6 εκατ. ευρώ αποζημιώσεων.

«Αγώνας» του Δημοσίου για την εξεύρεση πόρων

Με τη διεκδίκηση αποζημίωσης, αν το Δημόσιο αποφασίσει να μην κατασκευάσει το τελικό τμήμα του Ε65 (Τρίκαλα - Εγνατία), απειλεί η «Κεντρική Οδός». Το Δημόσιο έχει περιθώριο έως το 2020 να αποφασίσει και ήδη πραγματοποιεί διερευνητικές επαφές με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, αναζητώντας χρηματοδότηση καθώς η ένταξη του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ είναι αδύνατη. Η σουρεαλιστική λεπτομέρεια στο έργο είναι ότι η Τοπική Αυτοδιοίκηση «σφάζεται» για μία διαφορά 10 χλμ. στο σημείο σύνδεσης με την Εγνατία. Εως το 2010, οπότε και σταμάτησαν οριστικά τα έργα, οι εργασίες στο τμήμα Τρικάλων - Εγνατίας, μήκους 63 χλμ., δεν είχαν προχωρήσει πολύ. Αιτία ήταν μια προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας (που «πάγωσε» έργα και απαλλοτριώσεις) και η οποία τελικά... αποσύρθηκε στις αρχές του 2013. Το μόνο τμήμα στο οποίο οι εργασίες προχώρησαν ήταν το τμήμα Τρικάλων- Καλαμπάκας (111ο - 136ο χλμ.), που έμεινε ημιτελές έχοντας κατασκευαστεί κατά 40%.

Στην αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης, στα τέλη του 2013, προβλέφθηκε ότι η «Κεντρική Οδός »θα κατέθετε τις προτάσεις της για την επαναχάραξη και ολοκλήρωση του βόρειου, «κομμένου» τμήματος. Οπερ και εγένετο: Οπως αναφέρει ο γενικός διευθυντής του έργου, Θόδωρος Τάγκας, η χάραξη που πρότεινε στα τέλη του 2014 η «Κεντρική Οδός» «είναι κατά 17 χιλιόμετρα μεγαλύτερη, αλλά θα έχει μια μικρή σήραγγα αντί των 6 που προέβλεπε ο αρχικός σχεδιασμός», επομένως θα ήταν ευκολότερο να χρηματοδοτηθεί.

Η προτεινόμενη λύση προκάλεσε διαμάχες στους τοπικούς άρχοντες, καθώς μετακινεί το σημείο συνάντησης με την Εγνατία Οδό από την Παναγιά Τρικάλων στο Κηπουριό Γρεβενών, περίπου 10 χιλιόμετρα ανατολικότερα.

Η πραγματοποίηση του έργου βρίσκεται ακόμα στον αέρα, ελλείψει χρηματοδότησης. Η «Κεντρική Οδός», ωστόσο, απειλεί ότι δεν θα δεχθεί την ακύρωση του έργου. «Δεν έχουμε λάβει αποζημίωση για τα αναβαλλόμενα τμήματα», αναφέρει ο γενικός διευθυντής της «Κεντρικής Οδού», Στέλιος Πενθερουδάκης. «Αν το Δημόσιο δεν κατασκευάσει το βόρειο κομμάτι, θα εγερθεί θέμα αποζημίωσης». Για ποιο λόγο; Για «αφαίρεση τεχνικού αντικειμένου», που θα μειώσει τα προσδοκώμενα έσοδα του αυτοκινητοδρόμου.

Αν η πρόταση της «Κεντρικής Οδού» (που έχει υποβληθεί προς περιβαλλοντική αδειοδότηση) εγκριθεί, εκτιμάται ότι το τμήμα θα χρειαστεί τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί και 400 εκατ. ευρώ. Η λήψη της απόφασης, πάντως, δεν πρέπει να αναμένεται άμεσα.Έντυπη


                                                                     "ΤΑ ΝΕΑ", 03/11/16

Πατάνε γκάζι προς την Εγνατία
Τον Μάρτιο του 2017 θα είναι έτοιμο το τμήμα Ξυνιάδα - Τρίκαλα, που αποτελεί μέρος του αυτοκινητοδρόμου Κεντρικής Ελλάδας (Ε65), ο οποίος θα ενώνει τη Λαμία με την Εγνατία Οδό

Του Προκόπη Γιόγιακα

Το μεσαίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδα (Ε65) που διασχίζει τον Θεσσαλικό κάμπο και εκτείνεται από την Ξυνιάδα έως τα Τρίκαλα αναμένεται να παραδοθεί τον Μάρτιο του 2017. Με την ολοκλήρωση και των δυο άλλων τμημάτων (για τα οποία δεν υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα παράδοσης) ο Ε65 θα ενώνει τη Λαμία με την Εγνατία Οδό.

Το συνολικό κόστος για την κατασκευή αυτού του οδικού τμήματος, συνολικού μήκους 79 χλμ., ανέρχεται σε 420 εκατ. ευρώ. Η πρόοδος του έργου (κατασκευάστρια εταιρεία είναι η ΤΕΡΝΑ και παραχωρησιούχος η Κεντρική Οδός) με βάση τα στοιχεία του Σεπτεμβρίου ανέρχεται σε 85,34%.
Σύμφωνα με την Κεντρική Οδό, σε αυτή τη φάση υλοποίησης του έργου οι υπολειπόμενες απαλλοτριώσεις φθάνουν το 12,2%. Η κατασκευάστρια εταιρεία σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί ο στόχος ολοκλήρωσης (τον Μάρτιο του 2017) προχώρησε στην ενοικίαση 800 στρεμμάτων από αυτές τις εκκρεμείς εκτάσεις, τα οποία αντιστοιχούν στην κατασκευή περίπου 16 χλμ. αυτοκινητόδρομου.

Το θέμα με τις απαλλοτριώσεις εντοπίζεται στα πρώτα χιλιόμετρα και ειδικότερα, στα πρώτα πέντε. Οπως επισημαίνουν από την Κεντρική Οδό, αν μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία με τις απαλλοτριώσεις, τότε στα πέντε χιλιόμετρα που υπάρχει το πρόβλημα θα δοθεί στην κυκλοφορία μόνο ο ένας κλάδος.

Ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) έχει σχεδιαστεί να εκτείνεται από το ύψος των Θερμοπυλών έως τον ανισόπεδο κόμβο με Εγνατία Οδό (Κηπουργιό Γρεβενών) και το συνολικό μήκος του φτάνει τα 190 χλμ.

ΤΟ ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΕΡΓΟ. Εκτός από το κομμάτι Ξυνιάδα - Τρίκαλα, το οποίο όπως προαναφέρθηκε σχεδιάζεται να δοθεί στην κυκλοφορία τον ερχόμενο Μάρτιο, ο Ε65 αποτελείται και από αλλά δύο τμήματα

Το νότιο τμήμα από τη Λαμία έως την Ξυνιάδα, συνολικού μήκους 32 χλμ. και το βόρειο κομμάτι από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, συνολικού μήκους 79 χλμ.

Το πρώτο τμήμα, συνολικού κόστους 310 εκατ. ευρώ έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ και αναμένεται η τελική έγκριση προκειμένου οι εργασίες να αρχίσουν από την αρχή του επόμενου έτους με στόχο να έχουν ολοκληρωθεί το 2019.

Η πρόοδος κατασκευής του έργου μέχρι τα πρώτα 14 χλμ. διαμορφώνεται σε 55%. Οσον αφορά τις απαλλοτριώσεις, υπάρχουν προβλήματα σε σημεία τα οποία δυσχεραίνουν την κατασκευή 14 χλμ. Για το βόρειο κομμάτι δεν υπάρχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Η προσδοκία είναι να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Το κόστος κατασκευής του υπολειπόμενου τμήματος ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ. Το σημείο συνάντησης με την Εγνατία Οδό βρίσκεται 10 χλμ. δυτικά των Γρεβενών.

Από το 111ο χλμ. έως το 136ο χλμ. η πρόοδος των έργων φθάνει το 40%. Σε αυτό το τμήμα οι απαλλοτριώσεις σχεδόν έχουν ολοκληρωθεί. Εξαιτίας της νέας χάραξης δεν έχουν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις από το 136ο χλμ. μέχρι το τέλος του έργου.

Η ΝΕΑ ΧΑΡΑΞΗ. Διευκρινίζεται ότι στη νέα χάραξη που έχει προταθεί από την Κεντρική Οδό (εκκρεμεί η τελική έγκριση από το υπουργείο Υποδομών) το συνολικό μήκος του Ε65 αυξάνεται κατά 17 χλμ. Και αυτό επειδή το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τον αρχικό σχεδιασμό για ένωση με την Εγνατία Οδό στο ύψος της Παναγιάς (κοντά στο Μέτσοβο) για περιβαλλοντικούς λόγους. Ετσι, προκειμένου να λυθεί το θέμα η νέα χάραξη προβλέπει την ένωση με την Εγνατία Οδό στο ύψος του Κηπουργιού.

Οσον αφορά τους σταθμούς διοδίων, στο πρώτο τμήμα του Ε65 θα λειτουργήσουν δύο μετωπικοί σταθμοί. Ο πρώτος στους Σοφάδες και ο δεύτερος στα Τρίκαλα.

                                                               "Εφ.Συν", γράφημα, 03/11/16

Ολοταχώς τα έργα στον Ε-65

Της Χαράς Τζαναβάρα

Στα τέλη Μαρτίου θα παραδοθεί στην κυκλοφορία το κομμάτι των 79 χλμ. του νέου αυτοκινητόδρομου Ε-65, από την Ξυνιάδα ώς τα Τρίκαλα, που θα εξυπηρετεί τη δυτική Θεσσαλία.

Θα συνοδεύεται με τη λειτουργία δύο σταθμών διοδίων, στους Σοφάδες και τα Τρίκαλα, με χρέωση 7 λεπτά το χιλιόμετρο για τα Ι.Χ.

Θα είναι όμως έτοιμο και το παράπλευρο οδικό δίκτυο για να μην επιβαρύνονται οι τοπικές μετακινήσεις με καταβολή διοδίων.

Ο αυτοκινητόδρομος είναι ουσιαστικά «τυφλός», καθώς έχουν μετατεθεί για το μέλλον δύο βασικά τμήματα (Λαμία-Ξυνιάδα και Τρίκαλα-Εγνατία οδός) που θα εξασφαλίσουν τη σύνδεση με το υπόλοιπο εθνικό οδικό δίκτυο. Ως τότε οι προσβάσεις θα γίνονται από τους επαρχιακούς δρόμους της περιοχής.

Τα έργα στο τμήμα Ξυνιάδα-Τρίκαλα, με προϋπολογισμό 400 εκατ. ευρώ, είχαν ξεκινήσει στα μέσα του 2008 και τον Δεκέμβριο του 2013 είχαν υλοποιηθεί μόλις στο 14%.

Οι ρυθμοί επιταχύνθηκαν την τελευταία διετία και στα τέλη Σεπτεμβρίου έφτασαν στο 85,34%. Είναι ενδεικτικό ότι η μεγαλύτερη γέφυρα, η Τ-50, με μήκος σχεδόν 450 μέτρα, ξεκίνησε τον Μάιο του 2015 και απομένει μόνον η ασφαλτόστρωση.

«Ο αυτοκινητόδρομος ήταν αίτημα δεκαετιών και αποτελεί τμήμα του ευρωπαϊκού άξονα Ε-65, που ξεκινά από τη Σουηδία και καταλήγει στο Καστέλι της Κρήτης, ενώνοντας με διάφορα μεταφορικά μέσα τον Βορρά με τον Νότο της Ευρώπης», εξήγησε στους δημοσιογράφους ο Στ. Πενθερουδάκης, επικεφαλής του κατασκευαστικού τμήματος της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ, της εταιρείας που υλοποιεί τα έργα.

Εδωσε έμφαση στις καθυστερήσεις που έχουν αφετηρία τις απαλλοτριώσεις χώρων για τα εργοτάξια και ενημέρωσε ότι η εταιρεία, για να κερδίσει χρόνο ώς την έκδοση των δικαστικών αποφάσεων, προχώρησε σε ενοικίαση 800 στρεμμάτων που καλύπτουν το 12% της επιφάνειας του έργου. Γι’ αυτόν τον λόγο είχαν μπλοκαριστεί τα έργα στα πρώτα 5 χλμ. κοντά στην Ξυνιάδα.

Οι εργασίες έχουν πλέον ξεκινήσει, αλλά με βάση το πιο πιθανό σενάριο δεν θα είναι έτοιμα ώς τα τέλη Μαρτίου και θα παραδοθούν τον Αύγουστο. Σε αυτό το διάστημα, στο συγκεκριμένο τμήμα η κυκλοφορία και στα δύο ρεύματα θα εξυπηρετείται από τον έναν κλάδο του αυτοκινητόδρομου.

Ο Ε-65, με βάση την αρχική σύμβαση του 2007, ξεκινά από την εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, λίγο πριν από τον κόμβο της Λαμίας, και καταλήγει στην Εγνατία οδό, με συνολικό μήκος 190 χλμ.

Περιείχε διάταξη σύμφωνα με την οποία οι εργολάβοι θα πάρουν αποζημίωση που θα φτάνει έως 1,9 δισ. ευρώ σε περίπτωση που η κυκλοφορία δεν εξασφαλίσει τα αναμενόμενα έσοδα. Διορθώθηκε όμως με νεότερες συμφωνίες και πλέον ο αυτοκινητόδρομος θα έχει κοινό «κουμπαρά» με την Ιόνια οδό.

Για τη χρηματοδότηση των έργων έχει επίσης παραχωρηθεί στον Ε-65 τμήμα 57 χλμ. της εθνικής οδού που καλύπτει το «πέταλο» του Μαλιακού. Από τη Σκάρφεια ώς τις Ράχες Φθιώτιδας λειτουργούν δύο σταθμοί διοδίων, στην Αγία Τριάδα και στη Μαυρομαντήλα.
Σε μία διετία

Με τη συμφωνία επανεκκίνησης του Δεκεμβρίου του 2013, το υπουργείο Υποδομών μετέθεσε για μια πενταετία την κατασκευή των δύο σημαντικών τμημάτων για τα οποία είχαν προκύψει προβλήματα:

■ Στα πρώτα 32 χλμ., από τον κόμβο Λαμίας ώς την Ξυνιάδα, χρειάστηκε να γίνουν σοβαρές αλλαγές και να μετατοπιστεί ο αυτοκινητόδρομος σε ορισμένα σημεία. Εκπονήθηκαν νέες μελέτες και την περασμένη εβδομάδα εγκρίθηκε η ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 310 εκατ. ευρώ.

Ως το 14ο χλμ. τα έργα έχουν υλοποιηθεί κατά 55% και μπορούν να παραδοθούν σύντομα για να εξυπηρετήσουν την κυκλοφορία προς το Καρπενήσι.

Στο υπόλοιπο τμήμα προβλέπονται και δύο σήραγγες συνολικού μήκους 6 χλμ., από τις οποίες έχουν ήδη κατασκευαστεί τα 2 χλμ. Εκτιμάται ότι μετά την έγκριση του φακέλου από τις Βρυξέλλες, τα 32 χλμ. θα είναι έτοιμα σε μια διετία.

■ Τα έργα στα τελευταία 79 χλμ., από τα Τρίκαλα ώς την Εγνατία οδό, έχουν ακυρωθεί από το ΣτΕ λόγω των επιπτώσεων που θα επιφέρουν στον βιότοπο της αρκούδας. Σε προχωρημένο στάδιο είναι τα πρώτα 25 χλμ. ώς την Καλαμπάκα.

Οι εργολάβοι έχουν επεξεργαστεί μια νέα λύση για τη σύνδεση με την Εγνατία οδό, που θα κινείται ανατολικότερα και θα συναντά την Εγνατία 10 χλμ. μετά τα Γρεβενά.

Θα έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 17 χλμ., αλλά μικρότερο κόστος λόγω λιγότερων σηράγγων. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 400 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ), ενώ η κατασκευή θα διαρκέσει τρία χρόνια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου