Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Να λάμψει η αλήθεια για την κοπή δένδρου
Κύριε διευθυντά,
Θα ήθελα να εκφράσω την ανησυχία μου σχετικά με την κοπή ενός μεγάλου, υγιούς δένδρου στη συμβολή των οδών Στράβωνος 8 και Αστυδάμαντος, στο Παγκράτι. Πριν από λίγες ημέρες συνεργείο του δήμου προχώρησε στην κοπή. Στη γειτονιά μας κυκλοφορεί ως φήμη ότι ιδιοκτήτης πάρκινγκ πλήρωσε για την αφαίρεσή του, καθώς το δένδρο εμπόδιζε. Δεν γνωρίζω εάν αυτό είναι αλήθεια, ωστόσο ζητήσαμε μέσω εφαρμογής του δήμου την ενημέρωση για τη νομιμότητα και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε. Καμία απάντηση φυσικά. Ακόμη κι αν δεν ισχύει αυτό, γιατί δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για τις κοπές δένδρων; Πότε γίνονται και για ποιο λόγο; Αναρωτιέμαι εάν αυτή είναι η οικολογική προτεραιότητα που υποτίθεται πως έχει η δημοτική αρχή για την πόλη.
ΤΑΣΟΣ ΠΗΛΙΟΥΡΑΣ
Οχι άλλο μπούλινγκ σε ηλικιωμένους
Κύριε διευθυντά,
Το τελευταίο διάστημα μια ηλικιακή ομάδα στην οποία τυχαίνει να ανήκω κι εγώ έχει πέσει θύμα ενός άγριου bullying και ενός οιονεί λιθοβολισμού. Πρόκειται για τους ηλικιωμένους οδηγούς αυτοκινήτου. Κάθε φορά που γίνεται ένα τροχαίο δυστύχημα με εμπλεκόμενο ηλικιωμένο οδηγό, ένα αφρισμένο κύμα διαμαρτυρίας ξεσπάει. «Τον είδατε; Τι τους κρατάτε; Πάρτε τους το δίπλωμα» και αμέσως μετά αρχίζει το παιχνίδι της κολοκυθιάς. «Από τα 80... όχι από τα 70... όχι από τα 65» και κάπου εκεί σταματάνε. Βέβαια στο ίδιο διάστημα έχουν γίνει πολλαπλάσια τροχαία δυστυχήματα με πολλαπλάσια θύματα και οδηγούς μη ηλικιωμένους, αλλά αυτοί δεν μετράνε! Υπαίτιοι είναι μόνον οι ηλικιωμένοι. «Αρον Αρον σταύρωσον αυτούς».
Επειδή δυστυχώς δεν διαθέτω πειστικότερο επιχείρημα για να υποστηρίξω την άποψή μου, επιτρέψτε μου να καταφύγω στο προσωπικό μου παράδειγμα. Είμαι 87 ετών. Οδηγώ από το 1964 και λόγω του επαγγέλματός μου τα πρώτα χρόνια έκανα πολλά χιλιόμετρα τον χρόνο.
Συνολικά εκτιμώ ότι στα 61 αυτά χρόνια έχω διανύσει πάνω από 1 εκατομμύριο χιλιόμετρα, και έχω αλλάξει 11 αυτοκίνητα. Εχω ταξιδέψει στα περισσότερα κράτη της Ευρώπης και πριν και μετά την πτώση του κομμουνισμού. Στο τελευταίο ταξίδι στο εξωτερικό που κάναμε με τη γυναίκα μου (αυτή δεν οδηγεί) με αυτοκινούμενο τροχόσπιτο, ήμουν 70 ετών και σε 20 ημέρες διανύσαμε 4.000 χιλιόμετρα. Οπως πάντα, το απολαύσαμε! Ηδη τώρα, έχοντας νοικιάσει ένα μικρό διαμέρισμα 180 χιλιόμετρα από την Αθήνα, τον μισό χρόνο μας τον περνάμε εκεί εναλλάσσοντας τη διαμονή μας με το σπίτι μας στην Αθήνα, με αποτέλεσμα να κάνουμε κάθε μήνα περίπου 1.000 χιλιόμετρα, χωρίς να αντιμετωπίζω κανένα πρόβλημα στην οδήγηση. Ολα αυτά τα χρόνια δεν έχω προξενήσει ούτε ένα (αριθμός 1) ατύχημα. Εχω μείνει πολλές φορές στον δρόμο αλλά ποτέ δεν προκάλεσα ατύχημα. Η αξιοπιστία όσων λέω παραπάνω μπορεί εύκολα να ελεγχθεί. Σαφώς με όλα τα ανωτέρω δεν ισχυρίζομαι ότι είμαι ο καλύτερος οδηγός του κόσμου. Υπάρχουν και άλλοι πολλοί σαν κι εμένα που όμως δεν βγαίνουν μπροστά. Κοντολογίς η οριζόντια αντιμετώπιση του προβλήματος δεν είναι ποτέ ούτε σωστή ούτε δίκαιη.
Είναι η λογική «πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι». Ολα πρέπει να αντιμετωπίζονται κατά περίπτωσιν. Ενας ηλικιωμένος οδηγός με κινητικά προβλήματα και μειωμένη όραση είναι τόσο επικίνδυνος όσο και ένας νέος οδηγός με κινητικά προβλήματα και μειωμένη όραση. Αυτά τα... ολίγα είχα να ειπώ. Αν σας κούρασα, συμπαθάτε με. Είμαι... ηλικιωμένος.
ΥΓ.: Ο μεθυσμένος οδηγός που οδηγούσε χωρίς δίπλωμα και σκότωσε τις προάλλες ένα παλικάρι στην Κρήτη, δεν ήταν και πολύ ηλικιωμένος. Ηταν μόλις 45 ετών.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ωρα για μία ΕΛ.ΑΣ. των σιδηροδρόμων
Κύριε διευθυντά,
Επαναφέρω παλαιότερη πρότασή μου για ίδρυση Αστυνομίας Σιδηροδρόμων. Τα μέλη της θα κάνουν περιπολίες οπλισμένοι με οχήματα σε όλο το μήκος του δικτύου για τυχόν δολιοφθορές στην υποδομή, σε συστήματα παρακολούθησης ή κλοπές χάλκινων εξαρτημάτων, θα πραγματοποιούν αιφνιδιαστικούς ελέγχους σε εμπορικές αμαξοστοιχίες σε όλους τους σταθμούς για το αν μεταφέρουν ή όχι κάτι λαθραία, στους σταθμάρχες αν τους έχει πάρει ή όχι ο ύπνος, στους φύλακες ισόπεδων διαβάσεων για τον ίδιο λόγο, στο τροχαίο υλικό για αποτροπή βάνδαλων που βρωμίζουν με σπρέι τα βαγόνια κ.λπ. Το θεάρεστο έργο τους πιστεύω ότι θα εκτιμηθεί δεόντως από όλους και θα εξασφαλίσει μακροημέρευση και καταπολέμηση της εγκληματικότητας στον ελληνικό σιδηρόδρομο. Κυρίως όχι άλλα Τέμπη σε συνδυασμό με την εγκατάσταση και λειτουργία του ETCS.
ΣΠΥΡΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΚΗΣ
Μυστήρια υπεδάφους και αποκρυπτογράφηση
Κύριε διευθυντά,
Θα πρέπει να αναλάβει η πολιτεία να ιδρύσει ένα νέο γεωφυσικό ινστιτούτο το οποίο θα διερευνά συνεχώς την όποια εξέλιξη των υποκρυπτομένων μαγματικών θαλάμων σε ένα νοητό ορθογώνιο τετράπλευρο, το οποίο θα περιλαμβάνει και τα έτερα νησιά που βρίσκονται πλησίον της Σαντορίνης. Ενα ελικόπτερο ή ένα ιπτάμενο όχημα καλώς εφοδιασμένο με πάσης φύσεως γεωφυσικές συσκευές μπορεί να καταγράφει ποικίλες πολύτιμες γεωφυσικές παραμέτρους εναερίως συστηματικά. Από την έρευνα αυτή θα προκύψουν πολλοί και διαφορετικοί γεωφυσικοί χάρτες σε διαφορετικά βάθη μέσα στο υπέδαφος. Η επεξεργασία όλων αυτών των χαρτών, συνδυαστικώς, με τη χρήση ειδικού λογισμικού θα αποφέρει εξαιρετικές νέες επιστημονικές γνώσεις ως προς τις κινήσεις του μάγματος.
Οι έρευνες που ήδη γίνονται από Ελληνες και ξένους στον χώρο προσφέρουν χρήσιμες πληροφορίες. Οι τελευταίοι θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης και όλων των στοιχείων του νέου γεωφυσικού ινστιτούτου. Μία χρησιμότατη παράμετρος είναι και η συνεχής μέτρηση της μεταβολής του βαρυτικού πεδίου εναερίως. Επίσης, το ίδιο το Ινστιτούτο θα πρέπει να κάνει ιδιαίτερα λεπτομερείς σεισμικές έρευνες μεγίστης διακριτικής ικανότητας με δικό του σκάφος στο ίδιο νοητό ορθογώνιο, ώστε να προκύπτουν αλλεπάλληλες κατακόρυφες διατομές ως προς τον χρόνο, ώστε να προκύπτει ένα πρότυπο τριών διαστάσεων της υπό τον βυθό εξελισσόμενης κατάστασης.
Με τη χρήση cybernetic artificial intelligence, την οποία χειρίζεται ο καθηγητής Πέτρος Γρουμπός του Πανεπιστημίου Πατρών, τα γεωφυσικά δεδομένα αποκτούν καινοτόμο ερμηνευτική αξία. Είναι επίσης ευνόητο ότι πρέπει να γίνει ένα κανονικό λιμάνι ώστε να υποδέχεται όλο τον κόσμο με άνεση και από το οποίο να μπορεί ο πληθυσμός να έχει τη δυνατότητα συντεταγμένα να μετακινηθεί από το νησί εάν ποτέ στο μέλλον χρειασθεί. Τα χρήματα τα οποία θα απαιτηθούν για το νέο γεωφυσικό ινστιτούτο μπορούν να αντληθούν από τα 5 δισ. ευρώ και πλέον τα οποία κατ’ έτος εισπράττονται λόγω της Σαντορίνης. Με τα μέτρα αυτά το κράτος απαντάει συνολικώς όχι μόνον στο μέγιστο θέμα της παρούσας διέγερσης άλλα και της όποιας άλλης συμβεί στο μέλλον τόσο στους κατοίκους της χώρας αυτής, όσο και στους επισκέπτες του για μία τουριστική περίοδο όλου του έτους με αίσθημα ασφάλειας και τάξης.
ΣΤΑΥΡΟΣ Π. ΠΑΠΑΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γραπτή και προφορική κακοποίηση γλώσσας
Κύριε διευθυντά,
Εξαιρετικός, όπως πάντα, ο επιστολογράφος σας κ. Aναστάσιος Αγγ. Στέφος στο φύλλο της 18/2/2025. Εχει απόλυτο δίκιο, κατά τη γνώμη μου, στο ότι, για τα σφάλματα στη χρήση της γλώσσας μας δεν ευθύνεται μόνο η ανεπαρκής παιδεία, αλλά και –κυρίως– ο εθισμός που οφείλεται στα κάκιστα παραδείγματα από τον καθημερινό γραπτό και προφορικό λόγο των ΜΜΕ. Κάθε εθνική γλώσσα, και ιδίως η ελληνική, δεν είναι απλός κώδικας επικοινωνίας αλλά πολύτιμο μνημείο του πολιτισμού μας, το οποίο έχει απόλυτη ανάγκη προστασίας από την πολιτεία. Ας γίνει επί τέλους μια έκκληση προς το υπουργείο Παιδείας ή όποιον άλλο κατάλληλο φορέα που μπορεί να αναλάβει την καθοδήγηση εκείνων που με την ομιλία και τα κείμενά τους συμβάλλουν στη διατήρηση ή στη φθορά αυτού του πολιτισμικού μας αγαθού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΥΛΙΟΥΡΗΣ
Γραπτή και προφορική κακοποίηση γλώσσας
Κύριε διευθυντά,
Εξαιρετικός, όπως πάντα, ο επιστολογράφος σας κ. Aναστάσιος Αγγ. Στέφος στο φύλλο της 18/2/2025. Εχει απόλυτο δίκιο, κατά τη γνώμη μου, στο ότι, για τα σφάλματα στη χρήση της γλώσσας μας δεν ευθύνεται μόνο η ανεπαρκής παιδεία, αλλά και –κυρίως– ο εθισμός που οφείλεται στα κάκιστα παραδείγματα από τον καθημερινό γραπτό και προφορικό λόγο των ΜΜΕ. Κάθε εθνική γλώσσα, και ιδίως η ελληνική, δεν είναι απλός κώδικας επικοινωνίας αλλά πολύτιμο μνημείο του πολιτισμού μας, το οποίο έχει απόλυτη ανάγκη προστασίας από την πολιτεία. Ας γίνει επί τέλους μια έκκληση προς το υπουργείο Παιδείας ή όποιον άλλο κατάλληλο φορέα που μπορεί να αναλάβει την καθοδήγηση εκείνων που με την ομιλία και τα κείμενά τους συμβάλλουν στη διατήρηση ή στη φθορά αυτού του πολιτισμικού μας αγαθού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΟΥΛΙΟΥΡΗΣ
Φυσικός - Ηλεκτρον. μηχανικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου