Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Ενα βήμα μπροστά, δύο πίσω
ΚΕΡΑΙΕΣ, του Δημήτρη ΡηγόπουλουΑνήμερα τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης είχε επισκεφθεί το αμαξοστάσιο των Οδικών Συγκοινωνιών στου Ρέντη, όπου στεγάζονται τα καινούργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία και λεωφορεία φυσικού αερίου του αθηναϊκού στόλου. «Η στήριξη των μέσων μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας αποτελεί ένα κεντρικό στοίχημα της κυβέρνησης και χαίρομαι που πιστοποιώ και σήμερα ότι αυτός ο σύνθετος σχεδιασμός υλοποιείται ακριβώς όπως τον έχουμε προγραμματίσει», είχε δηλώσει ανάμεσα σε άλλα.
Λίγες ημέρες αργότερα, μόλις την περασμένη Τετάρτη, οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί ταξί πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία με βασικό αίτημα την είσοδο των οχημάτων τους στις λεωφορειολωρίδες. Και, μαντέψτε, η απεργία τους ήταν μάλλον η πιο επιτυχημένη στην ιστορία του κλάδου: Εκπρόσωποι του σωματείου τους ανακοίνωσαν, μετά τη συνάντησή τους με τον υφυπουργό Μεταφορών, Βασίλη Οικονόμου, ότι ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα εξαιρεί τα ταξί και τις μοτοσικλέτες από την απαγόρευση εισόδου από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας. Θρίαμβος!
Η είδηση διέφυγε τη μονοθεματική ελληνική επικαιρότητα, αλλά παρ’ όλα αυτά η ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, που ήταν παρούσα στις πρωθυπουργικές δηλώσεις περί στήριξης των δημόσιων συγκοινωνιών, αισθάνθηκε την ανάγκη να προβεί σε διευκρινίσεις που, συνοπτικά, κάνουν λόγο για «πιλοτική εφαρμογή» σε ορισμένες μόνο λεωφορειολωρίδες και σε συνδυασμό με τη μελλοντική τοποθέτηση καμερών στα λεωφορεία.
Πόσα λάθη χωράνε σε μία πρόταση; Ακόμη και αν οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι αγαθές (να εξετάσει, ας πούμε, ένα πάγιο συνδικαλιστικό αίτημα) μια τόσο ισχυρή πρόβλεψη-δέσμευση για εξαίρεση των ταξί από την απαγόρευση κυκλοφορίας στις λεωφορειολωρίδες στον νέο ΚΟΚ ανοίγει αυτομάτως την όρεξη των οδηγών τους, οι οποίοι ούτως ή άλλως παραβιάζουν καθημερινά τη σημερινή απαγόρευση παρέα με εκατοντάδες χιλιάδες οδηγούς Ι.Χ.
Στην Αθήνα ζούμε το εξής παράδοξο: Η πόλη έχει παραλύσει από το κυκλοφοριακό, άπαντες οι συγκοινωνιολόγοι συμφωνούν ότι μόνη διέξοδος είναι η πάση θυσία ενίσχυση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Αλλά τη μία εβδομάδα ο πρωθυπουργός παρουσιάζει νέα λεωφορεία και την επομένη μαθαίνουμε ότι και αυτά τα απαστράπτοντα, νέας τεχνολογίας, ηλεκτρικά, φιλικά στο περιβάλλον οχήματα θα συνωστίζονται στους ίδιους φρακαρισμένους από το πρωί μέχρι το βράδυ αθηναϊκούς δρόμους. Η κυβέρνηση αντί να στείλει ευκρινές σήμα για το τέλος της εκτεταμένης παραβατικότητας, που οδηγεί σε αχρηστία μεγάλο μέρος του δικτύου των λεωφορειοδρόμων, μήκους (μόλις) 51 χλμ., κλείνει το μάτι στα ταξί, επειδή οι συνδικαλιστές τούς έδειξαν φωτογραφίες με λεωφορειόδρομους του Λονδίνου και της Μαδρίτης όπου επιτρέπεται η κυκλοφορία των ταξί. Ας αποκτήσουμε πρώτα τους 300 σταθμούς μετρό της Μαδρίτης και μετά συζητάμε τα πάντα, πιλοτικά και μη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου