οι κηπουροι τησ αυγησ

Τετάρτη 26 Απριλίου 2017

"...Το χειρότερο όμως είναι ότι η παρούσα κυβέρνηση αποδέχθηκε αμάσητη την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας το 2015 και το Σχέδιο Δράσης ΕΕ- Τουρκίας, χωρίς να κατοχυρώσει την διεθνή αρμοδιότητα της Ελλάδας για τον έλεγχο και συντονισμό επιχειρήσεων SAR στην περιοχή του FIR Αθηνών, δηλαδή μέχρι τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας ...."

ΚΕΑ-ΕτΤ(35)
Από την "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του Τύπου"
"ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ του Τύπου",
26/04/17

Όταν η Άγκυρα εκμεταλλεύεται

τα προσφυγικά ναυάγια 

Της Κύρας Αδάμ


Η πρόσφατη προσφυγική τραγωδία στα ανοιχτά της Λέσβου με τους 16 νεκρούς πρόσφυγες, έφερε και πάλι στην επιφάνεια την σταθερή επιδίωξή της Άγκυρας να μετατρέψει το Αιγαίο σε μια αλληλοκαλυπτόμενη περιοχή αρμοδιοτήτων μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, με απώτερο στόχο τη διχοτόμηση του Αιγαίου.

Η Αθήνα εξέδωσε ΝΟΤΑΜ για έναρξη επιχείρησης θαλάσσιας Έρευνας και Διάσωσης,(SAR) μέσα στην περιοχή του FIR Αθηνών, τον συντονισμό της οποίας έχει το Κέντρο Συντονισμού στον Πειραιά. Η Άγκυρα αυτομάτως εξέδωσε την δική της ΝΟΤΑΜ , δηλώνοντας ότι η περιοχή του ναυαγίου βρίσκεται στην τουρκική περιοχή Έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο, σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Ναυσιπλοΐας (ΙΜΟ).

Αυτή η αντίδραση της Τουρκίας δεν εμφανίζεται για πρώτη φορά, αντιθέτως αποτελεί εμφανή και σταθερό στόχο της Τουρκίας από το 2001, χωρίς ποτέ η Αθήνα να έχει ανακόψει αποτελεσματικώς τις τουρκικές κινήσεις που αποσκοπούν στη διχοτόμηση του Αιγαίου .

Το χειρότερο όμως είναι ότι η παρούσα κυβέρνηση αποδέχθηκε αμάσητη την συμφωνία ΕΕ-Τουρκίας το 2015 και το Σχέδιο Δράσης ΕΕ- Τουρκίας, χωρίς να κατοχυρώσει την διεθνή αρμοδιότητα της Ελλάδας για τον έλεγχο και συντονισμό επιχειρήσεων SAR στην περιοχή του FIR Αθηνών, δηλαδή μέχρι τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας .

Ο γρίφος των θαλασσίων επιχειρήσεων SAR στο Αιγαίο έχει την πολύ σοβαρή προϊστορία του. Εν ολίγοις, η Σύμβαση του Αμβούργου για τον ΙΜΟ, το 1979, επιβάλλει- υποχρεώνει την Ελλάδα και την Τουρκία να διαπραγματευθούν και συμφωνήσουν την οριοθέτηση των θαλασσίων περιοχών τους για SAR στο Αιγαίο. Αυτό δεν κατέστη εφικτό.

Ο διεθνής οργανισμός Αεροναυτιλίας, (ΙCAO), με τη σύμφωνη γνώμη της Τουρκίας, έχει καθορίσει τα όρια του FIR Αθηνών ως περιοχή Έρευνας και Διάσωσης της Αθήνας για τα αεροπορικά ατυχήματα, η οποία ασκείται και ενεργοποιείται από το Ενιαίο Κέντρο Συντονισμού Έρευνας – Διάσωσης ( ΕΚΣΕΔ) με έδρα τον Πειραιά, υπαγόμενο στο ΛΣ και το ΓΕΑ.


Το 2001 η Άγκυρα ψήφισε τον τουρκικό νόμο 24611 με τον οποίο ορίζει μονομερώς το μισό Αιγαίο και το βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας ως περιοχή της, για θαλάσσια Έρευνα και Διάσωση. Ο ΙΜΟ δυστυχώς , χωρίς αντίδραση της Αθήνας, συμπεριέλαβε τον τουρκικό νόμο στο διεθνές εγχειρίδιο του που αφορά σε SAR.

Αυτό το χρόνιο πρόβλημα, που η Αθήνα έχει χρονίως υποτιμήσει μεγεθύνεται τώρα με την Άγκυρα να επιμένει ότι είναι τετελεσμένο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου