Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (φύλλο 12/06/24)
και λογιστικά κατοχυρωµένες) «τραπεζικές δαπάνες». Πρόκειται για µελετηµένη τραπεζική κερδοσκοπική πολιτική, η οποία εκµεταλλεύεται τις υπεραποδόσεις των Ελλήνων εργαζοµένων και φορολογουµένων. Η επιστολή τού χειρουργού κ. ∆ηµήτρη Γεωργαντά («Η Καθηµερινή», 5/6/2024) εκθέτει ταλαιπωρίες, καθυστερήσεις και συστηµικές αναποτελεσµατικότητες τις οποίες υφιστάµεθα όλοι ανεξαιρέτως στις καθηµερινές µας συναλλαγές.
Μέγιστη εντύπωση πάντως προκαλεί το γεγονός ότι δεν ακούγονται φωνές παραπόνων ή συστάσεις καλύτερης εξυπηρέτησης από το πολυπληθέστατο τραπεζικό κοινό και από τα ΜΜΕ. Ισως αυτό οφείλεται και στο ότι οι υπηρεσίες παραπόνων των τραπεζών παραµένουν πεισµατικά δυσπρόσιτες και ανεπαρκείς για όσους από εµάς έχουν προσπαθήσει να επικοινωνήσουν µαζί τους.
Τα γιγαντιαία κέρδη των συστηµικών τραπεζών οφείλονται εν πολλοίς στις απρόσωπες ιντερνετικές υπηρεσίες που µας προσφέρουν. Οι υπηρεσίες αυτές δεν είναι επιλέξιµες από το κοινό αλλά επιβάλλονται σαν µοναδικές, ανεξέλεγκτες επιλογές.
Οι αναλήψεις/καταθέσεις µετρητών διεξάγονται στα δηµόσια πεζοδρόµια χωρίς καµία επιτήρηση ή ασφάλεια, ιδιαίτερα για τους ηλικιωµένους ή ανάπηρους χρήστες των ΑΤΜ.
Συχνά επίσης τα ΑΤΜ αδυνατούν να πληρώσουν, να εκδώσουν αποδείξεις, να δεχθούν µετρητά που υπερβαίνουν συνήθη µικροποσά. Η επιτήρηση και ανεφοδιασµός τους είναι συχνά πληµµελής, ενώ τα καταστήµατα στα οποία ανήκουν δηλώνουν ανεύθυνα για τα ΑΤΜ που στεγάζουν στις προσόψεις τους!
Η τηλεφωνική εξυπηρέτηση προσφέρεται πάντοτε µε µεγάλες καθυστερήσεις, σε τυπικές ώρες εργασίας µόνον, παρά το γεγονός ότι πολλοί πελάτες εργάζονται και εκτός ωραρίων, συχνά και από το εξωτερικό όπου οι ώρες εργασίας δεν συµπίπτουν. Η εξυπηρέτηση των τραπεζών πρέπει οπωσδήποτε να προσφέρεται επί 24ώρου βάσεως και από υπαλλήλους εξειδικευµένους στην παροχή συγκεκριµένων και σύνθετων υπηρεσιών, όχι απλά «διεκπεραιωτές» ηλεκτρονικών εντολών.
Πρέπει επίσης να σηµειωθεί ότι σηµαντικό κοµµάτι (ίσως το πλέον προσοδοφόρο) του τραπεζικού κοινού έχει ξεπεράσει τη µέση ηλικία και δεν εξοικειώνεται εύκολα µε χρήσεις ιντερνετικών εργαλείων επικοινωνίας, τα οποία δεν υπήρχαν καν στη διάρκεια της επαγγελµατικής του ζωής.
Προσωπικές επαφές και διεκπεραιώσεις στην τράπεζα της γειτονιάς µας παραµένουν πλέον ευχάριστες αναµνήσεις, ενώ οι σχέσεις µας µε απρόσωπους τραπεζικούς και εντοιχισµένα ΑΤΜ αποτελούν δυσάρεστες εµπειρίες που υφιστάµεθα εξ ανάγκης.
Η πρωτοφανής κερδοφορία των τραπεζών κάθε άλλο παρά δικαιολογεί την απαξίωση του πελατειακού κοινού που τις στηρίζει.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΟΣΧΟΣ
στην πολύ µικρή συµµετοχή των ψηφοφόρων, που έφτασε µόλις το 40%. Ποσοστό που απέχει πολύ από το ποσοστό συµµετοχής του 53,74% στις τελευταίες εθνικές εκλογές του Ιουνίου του 2023, αλλά ακόµα και από αυτό του 52,54% στις ευρωεκλογές του Ιουνίου του 2009.
Τα δύο χαµηλότερα µέχρι σήµερα ποσοστά συµµετοχής στη Μεταπολίτευση. Να σηµειωθεί βεβαίως ότι το 52,54% ποσοστό συµµετοχής στις ευρωεκλογές του 2009 έγινε 70,95% µόλις λίγους µήνες αργότερα, στις εθνικές εκλογές του Οκτωβρίου του 2009. Το πιθανότερο είναι ότι εάν (υποθετικά) είχαµε εθνικές εκλογές σε τέσσερις µήνες, το ποσοστό συµµετοχής δεν θα ξεπερνούσε το 50%-55%.
Το πρόβληµα που έχει να αντιµετωπίσει ο πρωθυπουργός είναι ότι τα παραπάνω έρχονται µετά την έναρξη µιας νέας θητείας (η προηγούµενη τελείωσε µε ποσοστό 40,5%), η οποία έχει διανύσει µόλις έντεκα µήνες και την οποία η κυβέρνηση φαίνεται να θεωρεί επιτυχηµένη. Αρκεί να δει κάποιος τη σειρά µε την εβδοµαδιαία ανασκόπηση που κάνει ο πρωθυπουργός κάθε Κυριακή µέσω του Facebook. Στις δηλώσεις του µετά τα αποτελέσµατα ο πρωθυπουργός δήλωσε: «Προεκλογικά, επίσης, και παρά τις δικές µου προσπάθειες, έλειψε ο ουσιαστικός προβληµατισµός για το µέλλον της Ευρώπης και για τη θέση της πατρίδας µας σε αυτήν».
Αναρωτιέται βέβαια κάποιος αν στο ψηφοδέλτιο της Νέας ∆ηµοκρατίας υπήρχε ένας νέος υποψήφιος, αλλά έµπειρος περί τα ευρωπαϊκά, που θα µπορούσε πραγµατικά να στηρίξει αυτή την προσπάθεια του πρωθυπουργού.
Ο πρωθυπουργός ακύρωσε το ταξίδι του στην Ιορδανία και έδωσε συνέντευξη σε τηλεοπτικό κανάλι. Είναι όµως πραγµατικά τόσο γρήγορα έτοιµος για την αυτοκριτική του;
Μήπως θα πρέπει πλέον να µην έχει ως πρώτο µέληµά του τον επικοινωνιακό σχεδιασµό της κυβέρνησης;
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΙΒΑΝΙΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου