Από "ΤΑ ΝΕΑ/Οικονομία" και
την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
Πολυνομοσχέδιο: Αφεντικό
για 38.000 εργαζομένους
το νέο Υπερταμείο!
Αλλες έξι ΔΕΚΟ εντάσσονται σε αυτό βάσει του προσχεδίου για τα προαπαιτούμενα που πρόκειται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή
Του Γιώργου Φιντικάκη
Συνδιοίκηση με τους δανειστές για 38.000 εργαζομένους στις πιο εμβληματικές από τις ΔΕΚΟ φέρνει το νέο Υπερταμείο.
Αυτό προκύπτει από προσχέδιο του νομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα, το οποίο πρόκειται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή. Σύμφωνα αυτό, η δεύτερη φουρνιά ΔΕΚΟ που εντάσσεται στο νέο Ταμείο είναι η ΔΕΗ (34%), η ΕΥΔΑΠ (50%), η ΕΥΑΘ (51%), η ΕΛΒΟ, η Αττικό Μετρό και οι Κτιριακές Υποδομές. Στις επιχειρήσεις αυτές απασχολούνται γύρω στους 21.000 εργαζομένους.
Αν σε αυτό τον αριθμό προστεθούν οι εργαζόμενοι του πρώτου πακέτου ΔΕΚΟ που είχε ανακοινωθεί από το καλοκαίρι ότι περνούν στον νέο φορέα (ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΑΚΑ), αθροίζεται ένας αριθμός 38.000 και πλέον εργαζομένων, για τις επιχειρήσεις των οποίων το νέο Ταμείο θα έχει καθοριστικό λόγο στο μάνατζμεντ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις τρεις επιχειρήσεις του δεύτερου πακέτου, (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ) μεταβιβάζονται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο Ταμείο μόνο τα ποσοστά που ελέγχει ακόμη το Δημόσιο και όχι αυτά που έχουν περάσει από το 2011 στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που σημαίνει ότι δεν ευοδώθηκε η αντιπρόταση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη για εξαίρεση των ενεργειακών επιχειρήσεων από το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Από τη λίστα των έξι νέων ΔΕΚΟ απουσιάζουν η Εταιρεία Συμμετοχών ΑΔΜΗΕ (51%) όπως και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) που είχαν περιληφθεί στην αρχική λίστα του τεχνικού Μνημονίου τον περασμένο Ιούλιο. Οσον αφορά τον ΑΔΜΗΕ η εξαίρεση σχετίζεται με το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η απόσχισή του από τη ΔΕΗ, ενώ για τις αμυντικές βιομηχανίες πιθανώς να ικανοποιήθηκε το ελληνικό αίτημα να εξαιρεθούν από τον νέο φορέα για εθνικούς λόγους.
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ. Το νέο Ταμείο στερεί από τα χέρια υπουργών κρίσιμη κυβερνητική ύλη και σημαντικά εργαλεία άσκησης εξουσίας, γι' αυτό και η σύστασή του ανησυχεί πολλούς. Στο καλό σενάριο κατά το οποίο το νέο Ταμείο δεν θα αποτελέσει ένα ακόμη πάρκινγκ υγιών και ζημιογόνων ΔΕΚΟ, αυτοί που θα αναλάβουν το τιμόνι του - οι οποίοι δεν είναι ακόμη γνωστοί - δεν θα διστάσουν έναν «ανασχηματισμό», δηλαδή νέα πρόσωπα στις ηγεσίες των κρατικών επιχειρήσεων που εντάσσονται σε αυτό, εφόσον εκείνες δεν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Δεν αποκλείεται δηλαδή σε αυτή την περίπτωση οι θεσμοί να πιέσουν την ελληνική πλευρά για αλλαγές, «φυτεύοντας» νέους μάνατζερ, πρόθυμους να κάνουν τη δουλειά.
Διότι ο νόμος για το Υπερταμείο φέρνει τεκτονικές αλλαγές στον πελατειακό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονταν ανέκαθεν από το ελληνικό κράτος οι ΔΕΚΟ. Κάνει λόγο για καθιέρωση αρχών εταιρικής διακυβέρνησης, επαγγελματικό μάνατζμεντ, καλύτερη διαχείριση, περιστολή δαπανών, δηλαδή πρακτικές που σε άλλες ΔΕΚΟ εφαρμόζονται και σε άλλες αποτελούν ακόμη το ζητούμενο. Ταυτόχρονα, ο νόμος προβλέπει πως οι ΔΕΚΟ πρέπει να ανασυγκροτηθούν, κάτι που μπορεί να σημαίνει και επώδυνες αλλαγές, οι οποίες ενδέχεται να αγγίξουν και ευαίσθητες εργασιακές χορδές, όπως σχεδόν πάντα συμβαίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις.
Ο ΣΚΟΠΟΣ. Αλλωστε σκοπός της Εταιρείας Δημοσίων Συμμετοχών, της νέας θυγατρικής του νέου Ταμείου στο οποίο και περνούν οι ΔΕΚΟ, είναι να τις «διαχειρίζεται επαγγελματικά, να επαυξάνει την αξία τους και να αξιοποιεί τις κατευθυντήριες γραμμές του ΟΟΣΑ όσον αφορά την εταιρική διακυβέρνηση». Και να θέτει όμως στόχο «τη μείωση των λειτουργικών εξόδων», ενώ οποιαδήποτε ρύθμιση που «παρέχει οικονομική ενίσχυση πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο», υπονοώντας το οριστικό τέλος από αμαρτίες του παρελθόντος, όπως με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
Ταμεία αναζητούν λεφτά για τις συντάξεις
Της Ρούλας Σαλούρου
Η εικόνα κατάρρευσης που παρουσιάζουν εδώ και χρόνια τα ασφαλιστικά ταμεία και η οποία κορυφώνεται τους τελευταίους μήνες κάθε χρόνου, όταν και η προβλεπόμενη κρατική χρηματοδότηση εξαντλείται, χαρακτηρίζει και τις εξελίξεις των ημερών. Χθες, το διοικητικό συμβούλιο του ΙΚΑ απέρριψε, με οριακή πλειοψηφία, το αίτημα της διοίκησης για πρόσθετη χρηματοδότηση από τον «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ. Την ίδια στιγμή, ο ΟΑΕΕ ενέκρινε αντίστοιχο αίτημα για 150 εκατ. ευρώ. Και αυτό όταν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, στο τέλος του έτους το έλλειμμα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης θα αγγίξει και ίσως ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν σε αυτά τα περίπου 2 δισ. ευρώ που οφείλουν ΙΚΑ και ΟΑΕΕ στον ΕΟΠΥΥ αλλά και τα 3 δισ. ευρώ που χρωστά το ΙΚΑ στον ΟΑΕΔ.
Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», το χρέος του ΙΚΑ προς τον ΕΟΠΥΥ και οι πιέσεις που ασκεί ο Οργανισμός προκειμένου να εισπράξει μέρος από τα οφειλόμενα, ώθησαν τη διοίκηση να ζητήσει τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τον μικρό «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ, που διαθέτει περίπου 400 εκατ. ευρώ. Το αίτημα απορρίφθηκε από το διοικητικό συμβούλιο με 9 ψήφους κατά και 7 υπέρ, καθώς φαίνεται πως εκτός από τους εκπροσώπους των εργαζομένων (3 από τη ΓΣΕΕ, 1 από την ΠΟΣΕ ΙΚΑ) και των συνταξιούχων (2 εκπρόσωποι) αρνητικά ψήφισαν και οι εκπρόσωποι των εργοδοτικών φορέων ΓΣΕΒΕΕ και ΕΣΕΕ. Την πρόταση καταψήφισε και ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών, για τυπικούς βέβαια λόγους, καθώς θεώρησε ότι δεν ζητήθηκε συγκεκριμένο ποσό και συνεπώς, δεν διατυπώθηκε ορθώς το αίτημα.
Την ίδια στιγμή και με τον φόβο αδυναμίας κάλυψης των απαιτούμενων εσόδων ώστε να πληρωθούν εγκαίρως οι συντάξεις, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΕΕ ενέκρινε αίτημα για 150 εκατ. ευρώ από τον μικρό «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ. Οπως έχει αποκαλύψει η «Κ», το ταμείο των ελεύθερων επαγγελματιών έχει ήδη λάβει πρόσθετη κρατική χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ και πλέον ζητεί νέα ένεση ρευστότητας.
Αν και στο Δ.Σ. του ΟΑΕΕ συμμετέχουν επίσης μέλη της ΓΣΕΒΕΕ και της ΕΣΕΕ, η απόφαση ελήφθη καθώς η πορεία των εσόδων του Οργανισμού κάθε άλλο παρά ευοίωνη είναι. Τα ληξιπρόθεσμα χρέη των επαγγελματιών προς τον Οργανισμό ξεπερνούν τα 11 δισ. ευρώ, ενώ όλες οι μέχρι τώρα ρυθμίσεις οφειλών έχουν αποτύχει και πλέον οι ασφαλισμένοι αναζητούν λύσεις στην κατεύθυνση του παγώματος των χρεών προκειμένου να ανασάνουν. Η καλύτερη πορεία των εσόδων του ΙΚΑ ήταν μάλιστα και η βασική επιχειρηματολογία όσων ψήφισαν κατά της χρηματοδότησης του Ιδρύματος από το ΑΚΑΓΕ.
Κάτι που επισημαίνει και η διοίκηση του Ιδρύματος. Αναλυτικά, σε ανακοίνωσή του το ΙΚΑ τονίζει ότι το έλλειμμα του Ταμείου –ήδη γνωστό από τον Δεκέμβριο του 2015, όταν εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός– βαίνει μειούμενο λόγω και της αύξησης των εσόδων του Ιδρύματος. Συγκεκριμένα, για το οκτάμηνο του 2016, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 345,7 εκατ. ευρώ ή κατά 4,96% σε σχέση με τα έσοδα του οκταμήνου του 2015. Λόγω της βελτιωμένης πορείας είσπραξης των εσόδων του, η διοίκηση σημειώνει ότι το Ιδρυμα δεν θα προβεί σε αίτημα ταμειακής διευκόλυνσης (εσωτερικού δανεισμού) για την καταβολή των συντάξεων μηνός Οκτωβρίου 2016, όπως δεν χρειάστηκε ταμειακή διευκόλυνση και για την καταβολή των συντάξεων μηνός Σεπτεμβρίου 2016.
Παραδέχεται βέβαια ότι τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων καλύπτονται από την κρατική επιχορήγηση και από τον ειδικό λογαριασμό του μικρού «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ.
Η δημοσιοποίηση του θέματος, πάντως, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις τόσο από πλευράς συνδικαλιστών όσο και από σύσσωμη την αντιπολίτευση, καθώς παρ’ ότι πρόκειται για μια πρακτική που έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν όχι μόνο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στην πράξη σκοπός του ΑΚΑΓΕ είναι η δημιουργία αποθεματικών για τη διασφάλιση των συντάξεων των νέων γενεών.
την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"ΤΑ ΝΕΑ", 23/09/16 |
Πολυνομοσχέδιο: Αφεντικό
για 38.000 εργαζομένους
το νέο Υπερταμείο!
Αλλες έξι ΔΕΚΟ εντάσσονται σε αυτό βάσει του προσχεδίου για τα προαπαιτούμενα που πρόκειται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή
Του Γιώργου Φιντικάκη
Συνδιοίκηση με τους δανειστές για 38.000 εργαζομένους στις πιο εμβληματικές από τις ΔΕΚΟ φέρνει το νέο Υπερταμείο.
Αυτό προκύπτει από προσχέδιο του νομοσχεδίου για τα προαπαιτούμενα, το οποίο πρόκειται να κατατεθεί σήμερα στη Βουλή. Σύμφωνα αυτό, η δεύτερη φουρνιά ΔΕΚΟ που εντάσσεται στο νέο Ταμείο είναι η ΔΕΗ (34%), η ΕΥΔΑΠ (50%), η ΕΥΑΘ (51%), η ΕΛΒΟ, η Αττικό Μετρό και οι Κτιριακές Υποδομές. Στις επιχειρήσεις αυτές απασχολούνται γύρω στους 21.000 εργαζομένους.
Αν σε αυτό τον αριθμό προστεθούν οι εργαζόμενοι του πρώτου πακέτου ΔΕΚΟ που είχε ανακοινωθεί από το καλοκαίρι ότι περνούν στον νέο φορέα (ΕΛΤΑ, ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, ΟΣΥ, ΟΑΚΑ), αθροίζεται ένας αριθμός 38.000 και πλέον εργαζομένων, για τις επιχειρήσεις των οποίων το νέο Ταμείο θα έχει καθοριστικό λόγο στο μάνατζμεντ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από τις τρεις επιχειρήσεις του δεύτερου πακέτου, (ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ) μεταβιβάζονται, σύμφωνα με τις πληροφορίες, στο Ταμείο μόνο τα ποσοστά που ελέγχει ακόμη το Δημόσιο και όχι αυτά που έχουν περάσει από το 2011 στο ΤΑΙΠΕΔ, κάτι που σημαίνει ότι δεν ευοδώθηκε η αντιπρόταση του υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Πάνου Σκουρλέτη για εξαίρεση των ενεργειακών επιχειρήσεων από το πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων.
Από τη λίστα των έξι νέων ΔΕΚΟ απουσιάζουν η Εταιρεία Συμμετοχών ΑΔΜΗΕ (51%) όπως και τα Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα (ΕΑΣ) και η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία (ΕΑΒ) που είχαν περιληφθεί στην αρχική λίστα του τεχνικού Μνημονίου τον περασμένο Ιούλιο. Οσον αφορά τον ΑΔΜΗΕ η εξαίρεση σχετίζεται με το γεγονός ότι δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη η απόσχισή του από τη ΔΕΗ, ενώ για τις αμυντικές βιομηχανίες πιθανώς να ικανοποιήθηκε το ελληνικό αίτημα να εξαιρεθούν από τον νέο φορέα για εθνικούς λόγους.
ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑΓΕΣ. Το νέο Ταμείο στερεί από τα χέρια υπουργών κρίσιμη κυβερνητική ύλη και σημαντικά εργαλεία άσκησης εξουσίας, γι' αυτό και η σύστασή του ανησυχεί πολλούς. Στο καλό σενάριο κατά το οποίο το νέο Ταμείο δεν θα αποτελέσει ένα ακόμη πάρκινγκ υγιών και ζημιογόνων ΔΕΚΟ, αυτοί που θα αναλάβουν το τιμόνι του - οι οποίοι δεν είναι ακόμη γνωστοί - δεν θα διστάσουν έναν «ανασχηματισμό», δηλαδή νέα πρόσωπα στις ηγεσίες των κρατικών επιχειρήσεων που εντάσσονται σε αυτό, εφόσον εκείνες δεν προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Δεν αποκλείεται δηλαδή σε αυτή την περίπτωση οι θεσμοί να πιέσουν την ελληνική πλευρά για αλλαγές, «φυτεύοντας» νέους μάνατζερ, πρόθυμους να κάνουν τη δουλειά.
Διότι ο νόμος για το Υπερταμείο φέρνει τεκτονικές αλλαγές στον πελατειακό τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζονταν ανέκαθεν από το ελληνικό κράτος οι ΔΕΚΟ. Κάνει λόγο για καθιέρωση αρχών εταιρικής διακυβέρνησης, επαγγελματικό μάνατζμεντ, καλύτερη διαχείριση, περιστολή δαπανών, δηλαδή πρακτικές που σε άλλες ΔΕΚΟ εφαρμόζονται και σε άλλες αποτελούν ακόμη το ζητούμενο. Ταυτόχρονα, ο νόμος προβλέπει πως οι ΔΕΚΟ πρέπει να ανασυγκροτηθούν, κάτι που μπορεί να σημαίνει και επώδυνες αλλαγές, οι οποίες ενδέχεται να αγγίξουν και ευαίσθητες εργασιακές χορδές, όπως σχεδόν πάντα συμβαίνει σε παρόμοιες περιπτώσεις.
Ο ΣΚΟΠΟΣ. Αλλωστε σκοπός της Εταιρείας Δημοσίων Συμμετοχών, της νέας θυγατρικής του νέου Ταμείου στο οποίο και περνούν οι ΔΕΚΟ, είναι να τις «διαχειρίζεται επαγγελματικά, να επαυξάνει την αξία τους και να αξιοποιεί τις κατευθυντήριες γραμμές του ΟΟΣΑ όσον αφορά την εταιρική διακυβέρνηση». Και να θέτει όμως στόχο «τη μείωση των λειτουργικών εξόδων», ενώ οποιαδήποτε ρύθμιση που «παρέχει οικονομική ενίσχυση πρέπει να συνάδει με το ευρωπαϊκό δίκαιο», υπονοώντας το οριστικό τέλος από αμαρτίες του παρελθόντος, όπως με τις παράνομες κρατικές ενισχύσεις.
"ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 23/09/16 |
Της Ρούλας Σαλούρου
Η εικόνα κατάρρευσης που παρουσιάζουν εδώ και χρόνια τα ασφαλιστικά ταμεία και η οποία κορυφώνεται τους τελευταίους μήνες κάθε χρόνου, όταν και η προβλεπόμενη κρατική χρηματοδότηση εξαντλείται, χαρακτηρίζει και τις εξελίξεις των ημερών. Χθες, το διοικητικό συμβούλιο του ΙΚΑ απέρριψε, με οριακή πλειοψηφία, το αίτημα της διοίκησης για πρόσθετη χρηματοδότηση από τον «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ. Την ίδια στιγμή, ο ΟΑΕΕ ενέκρινε αντίστοιχο αίτημα για 150 εκατ. ευρώ. Και αυτό όταν, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις, στο τέλος του έτους το έλλειμμα του συστήματος κοινωνικής ασφάλισης θα αγγίξει και ίσως ξεπεράσει τα 3 δισ. ευρώ, χωρίς να υπολογιστούν σε αυτά τα περίπου 2 δισ. ευρώ που οφείλουν ΙΚΑ και ΟΑΕΕ στον ΕΟΠΥΥ αλλά και τα 3 δισ. ευρώ που χρωστά το ΙΚΑ στον ΟΑΕΔ.
Μάλιστα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες της «Κ», το χρέος του ΙΚΑ προς τον ΕΟΠΥΥ και οι πιέσεις που ασκεί ο Οργανισμός προκειμένου να εισπράξει μέρος από τα οφειλόμενα, ώθησαν τη διοίκηση να ζητήσει τουλάχιστον 200 εκατ. ευρώ από τον μικρό «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ, που διαθέτει περίπου 400 εκατ. ευρώ. Το αίτημα απορρίφθηκε από το διοικητικό συμβούλιο με 9 ψήφους κατά και 7 υπέρ, καθώς φαίνεται πως εκτός από τους εκπροσώπους των εργαζομένων (3 από τη ΓΣΕΕ, 1 από την ΠΟΣΕ ΙΚΑ) και των συνταξιούχων (2 εκπρόσωποι) αρνητικά ψήφισαν και οι εκπρόσωποι των εργοδοτικών φορέων ΓΣΕΒΕΕ και ΕΣΕΕ. Την πρόταση καταψήφισε και ο εκπρόσωπος του υπουργείου Οικονομικών, για τυπικούς βέβαια λόγους, καθώς θεώρησε ότι δεν ζητήθηκε συγκεκριμένο ποσό και συνεπώς, δεν διατυπώθηκε ορθώς το αίτημα.
Την ίδια στιγμή και με τον φόβο αδυναμίας κάλυψης των απαιτούμενων εσόδων ώστε να πληρωθούν εγκαίρως οι συντάξεις, το διοικητικό συμβούλιο του ΟΑΕΕ ενέκρινε αίτημα για 150 εκατ. ευρώ από τον μικρό «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ. Οπως έχει αποκαλύψει η «Κ», το ταμείο των ελεύθερων επαγγελματιών έχει ήδη λάβει πρόσθετη κρατική χρηματοδότηση 200 εκατ. ευρώ και πλέον ζητεί νέα ένεση ρευστότητας.
Αν και στο Δ.Σ. του ΟΑΕΕ συμμετέχουν επίσης μέλη της ΓΣΕΒΕΕ και της ΕΣΕΕ, η απόφαση ελήφθη καθώς η πορεία των εσόδων του Οργανισμού κάθε άλλο παρά ευοίωνη είναι. Τα ληξιπρόθεσμα χρέη των επαγγελματιών προς τον Οργανισμό ξεπερνούν τα 11 δισ. ευρώ, ενώ όλες οι μέχρι τώρα ρυθμίσεις οφειλών έχουν αποτύχει και πλέον οι ασφαλισμένοι αναζητούν λύσεις στην κατεύθυνση του παγώματος των χρεών προκειμένου να ανασάνουν. Η καλύτερη πορεία των εσόδων του ΙΚΑ ήταν μάλιστα και η βασική επιχειρηματολογία όσων ψήφισαν κατά της χρηματοδότησης του Ιδρύματος από το ΑΚΑΓΕ.
Κάτι που επισημαίνει και η διοίκηση του Ιδρύματος. Αναλυτικά, σε ανακοίνωσή του το ΙΚΑ τονίζει ότι το έλλειμμα του Ταμείου –ήδη γνωστό από τον Δεκέμβριο του 2015, όταν εγκρίθηκε ο προϋπολογισμός– βαίνει μειούμενο λόγω και της αύξησης των εσόδων του Ιδρύματος. Συγκεκριμένα, για το οκτάμηνο του 2016, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 345,7 εκατ. ευρώ ή κατά 4,96% σε σχέση με τα έσοδα του οκταμήνου του 2015. Λόγω της βελτιωμένης πορείας είσπραξης των εσόδων του, η διοίκηση σημειώνει ότι το Ιδρυμα δεν θα προβεί σε αίτημα ταμειακής διευκόλυνσης (εσωτερικού δανεισμού) για την καταβολή των συντάξεων μηνός Οκτωβρίου 2016, όπως δεν χρειάστηκε ταμειακή διευκόλυνση και για την καταβολή των συντάξεων μηνός Σεπτεμβρίου 2016.
Παραδέχεται βέβαια ότι τα ελλείμματα των ασφαλιστικών ταμείων καλύπτονται από την κρατική επιχορήγηση και από τον ειδικό λογαριασμό του μικρού «κουμπαρά» του ΑΚΑΓΕ.
Η δημοσιοποίηση του θέματος, πάντως, προκάλεσε έντονες αντιδράσεις τόσο από πλευράς συνδικαλιστών όσο και από σύσσωμη την αντιπολίτευση, καθώς παρ’ ότι πρόκειται για μια πρακτική που έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν όχι μόνο από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στην πράξη σκοπός του ΑΚΑΓΕ είναι η δημιουργία αποθεματικών για τη διασφάλιση των συντάξεων των νέων γενεών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου