οι κηπουροι τησ αυγησ

Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2017

"...Η πιλοτική λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στο οποίο ο επιβάτης θα επικυρώνει το εισιτήριό του ανέπαφα κατά την είσοδο στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν συνοδεύεται από την απαιτούμενη περηφάνια. Και αυτό γιατί ο νέος, υπερσύγχρονος εξοπλισμός δεν σήμανε και το τέλος των βανδαλισμών, που αντίθετα πολλαπλασιάζονται. Ηδη μέσα στις πρώτες εβδομάδες πιλοτικής λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουν καταστραφεί 127 μηχανήματα του συστήματος εκ των οποίων τα 42 μόνο τις τελευταίες 16 ημέρες. Η πλειονότητα (80) του εξοπλισμού που έχει καταστραφεί είναι επικυρωτικά μηχανήματα, ενώ έχουν υποστεί φθορές και 41 πύλες εισόδου μετρό και ΗΣΑΠ καθώς επίσης και 6 εκδοτικά μηχανήματα...."

Το τριπλό θέμα, από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"


                                                   "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 17/02/17


Η παιδική χαρά των βανδάλων

Της Αλεξάνδρας Κασσίμη

Εξοπλισμός, οχήματα ακόμα και εργαζόμενοι των μέσων μαζικής μεταφοράς βρίσκονται στο επίκεντρο επιθέσεων αγνώστων σχεδόν σε καθημερινή βάση, με τον κρατικό μηχανισμό να εμφανίζεται ανίκανος ή άβουλος να αντιδράσει. Με τον καιρό οι φραστικές επιθέσεις κατά ελεγκτών έγιναν ξυλοδαρμοί, ενώ εργαζόμενοι στις συγκοινωνίες απειλήθηκαν ακόμα και με συνθήματα στα σπίτια τους. Την ίδια στιγμή οι επιθέσεις κατά εξοπλισμού (κυρίως επικυρωτικά μηχανήματα) λεωφορείων αλλά και εμπρησμοί οχημάτων συστηματοποιήθηκαν. Πριν από λίγες ημέρες εμφανίστηκαν και τα πρώτα γκράφιτι πάνω σε λεωφορεία των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). Στο μεταξύ ξεκίνησε (από τον περασμένο Ιούλιο) η εγκατάσταση του εξοπλισμού του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο οποίος έγινε νέος στόχος των βανδάλων, που «τα σπάνε» διεκδικώντας –όπως υποστηρίζουν– ελεύθερες μετακινήσεις. Το πρώτο περιστατικό σπασίματος επικυρωτικού μηχανήματος νέου τύπου σημειώθηκε λίγες ημέρες μετά την τοποθέτησή του. Τα επικυρωτικά μάλιστα μηχανήματα του νέου συστήματος αυτόματης συλλογής κομίστρου διαθέτουν ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία τα καθιστούν ιδιαίτερα ευαίσθητα και εύκολα «θύματα» των βανδάλων. Αρκεί λίγη δύναμη, με οποιοδήποτε αντικείμενο, ώστε να σπάσει η οθόνη και να τεθεί εκτός λειτουργίας κάθε ένα από αυτά τα μηχανήματα, εξηγούν οι τεχνικοί του ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών).

Ετσι η πιλοτική λειτουργία του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου, στο οποίο ο επιβάτης θα επικυρώνει το εισιτήριό του ανέπαφα κατά την είσοδο στα μέσα μαζικής μεταφοράς, δεν συνοδεύεται από την απαιτούμενη περηφάνια. Και αυτό γιατί ο νέος, υπερσύγχρονος εξοπλισμός δεν σήμανε και το τέλος των βανδαλισμών, που αντίθετα πολλαπλασιάζονται. Ηδη μέσα στις πρώτες εβδομάδες πιλοτικής λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου έχουν καταστραφεί 127 μηχανήματα του συστήματος εκ των οποίων τα 42 μόνο τις τελευταίες 16 ημέρες. Η πλειονότητα (80) του εξοπλισμού που έχει καταστραφεί είναι επικυρωτικά μηχανήματα, ενώ έχουν υποστεί φθορές και 41 πύλες εισόδου μετρό και ΗΣΑΠ καθώς επίσης και 6 εκδοτικά μηχανήματα.

Προχθές το απόγευμα ακόμα δύο περιστατικά (μεμονωμένα σύμφωνα με τα επίσημα χείλη) έλαβαν χώρα με «θύματα» τέσσερα επικυρωτικά μηχανήματα του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Λίγο πριν από τις δέκα το βράδυ της Τετάρτης στην πλ. Κάνιγγος, δύο άτομα μπήκαν στο λεωφορείο της γραμμής 021 προκαλώντας φθορές σε ένα ακυρωτικό μηχάνημα. Αγνωστοι επιτέθηκαν λίγη ώρα αργότερα, στις 23.15, σε λεωφορείο στο Γαλάτσι και έσπασαν με σφυριά τρία επικυρωτικά μηχανήματα νέου τύπου. Ακόμα ένα επικυρωτικό μηχάνημα καταστράφηκε με τον ίδιο τρόπο σε λεωφορείο που βρισκόταν στην οδό Δαβάκη στο Ιλιον. Την ίδια ημέρα ομάδα νεαρών ακινητοποίησε 6 τρόλεϊ και 5 λεωφορεία στην οδό Πατησίων και έκανε γκράφιτι πάνω στο αμάξωμά τους.

Οι επιθέσεις στα παραπάνω λεωφορεία ήρθαν να προστεθούν σε σπασίματα σε μπάρες εισόδου-εξόδου στον σταθμό του ηλεκτρικού στο Νέο Φάληρο την περασμένη Δευτέρα και στις επιθέσεις που δέχθηκαν λεωφορεία έξω από την πανεπιστημιούπολη του Ζωγράφου μία εβδομάδα νωρίτερα.

Σε αυτό το κλίμα η αδράνεια από πλευράς κρατικού μηχανισμού είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Υπουργείο Υποδομών και ΟΑΣΑ τηρούν στάση παρατηρητή, με τους υπευθύνους να επιρρίπτουν ευθύνες στην αστυνομία. Τα περιστατικά δεν αποτελούν νέο φαινόμενο, καθώς από πέρυσι τον χειμώνα είχαν ξεκινήσει επιθέσεις σε σταθμούς του μετρό, σε ελεγκτές, ενώ το κάψιμο λεωφορείων και τρόλεϊ αποτελεί διαδεδομένο φαινόμενο τα τελευταία χρόνια.


                                                         "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 17/02/17

«Οι επιβάτες είχαν τρομοκρατηθεί, ξέφυγα στο φανάρι» 

Της Αλεξάνδρας Κασσίμη


«Ξεκινώ να πάω στη δουλειά και η γυναίκα μου με αντιμετωπίζει σαν να είμαι στρατιώτης στον πόλεμο. Πιάνουμε βάρδια μετά φόβου θεού, ενώ δεν είναι λίγοι οι συνάδελφοι που αρνούνται να εκτελέσουν ορισμένα από τα γνωστά και ως επικίνδυνα δρομολόγια» περιγράφει στην «Κ» ο Νίκος, οδηγός λεωφορείου των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες) που επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του, επίσης από φόβο. «Στοχοποιούμαστε καθημερινά και δεν έχουμε τρόπο να αντιδράσουμε» εξηγεί, ενώ αφήνει αιχμές και για την αδράνεια της εταιρείας. Η σύζυγός του παρακολουθεί συνεχώς την ειδησεογραφία και όταν ακούει για κάποιο περιστατικό, τον καλεί αμέσως στο τηλέφωνο. «Το άγχος μεταφέρεται πλέον και στο σπίτι» παραδέχεται.

Ο φόβος συνοδεύει την πλειονότητα των εργαζομένων στις ΟΣΥ. Μεταξύ των οδηγών υπάρχουν οι πιο έμπειροι, οι πιο ψύχραιμοι, όμως αυξάνονται εκείνοι που αρνούνται να υποβάλουν τον εαυτό τους σε αυτή τη δοκιμασία. Τους σώζει η αλληλεγγύη. «Οταν βλέπουμε ότι συνάδελφος θέλει να αποφύγει ένα από τα επίφοβα δρομολόγια, τον αντικαθιστά άλλος αμέσως, χωρίς δεύτερη κουβέντα» περιγράφουν στην «Κ», τονίζοντας ότι προστατεύουν τον ίδιο τον οδηγό, τους επιβάτες και συνολικά το συγκοινωνιακό έργο.

«Τους είδα από μακριά ενώ κινούμουν στη Δροσοπούλου. Οι κουκουλοφόροι περίμεναν στη στάση. Δεν σταμάτησα και συνέχισα να πατάω γκάζι. Εκείνοι με κυνήγησαν και άρχισαν να χτυπάνε το αμάξωμα με σφυριά, ενώ το λεωφορείο ήταν σε κίνηση. Είχα μέσα επιβάτες, οι οποίοι είχαν τρομοκρατηθεί. Προσπαθούσα και να τους καθησυχάσω και να ξεφύγω από τους κουκουλοφόρους. Κατάφερα να ξεφύγω στο φανάρι» εξιστορεί στην «Κ» τη δική του δραματική εμπειρία οδηγός των ΟΣΥ, ο οποίος έκλεισε τη διήγηση λέγοντας «ευτυχώς κανείς δεν τραυματίστηκε. Μόνο μερικές ζημιές στο λεωφορείο. Αλλά εμάς κι αυτές μας πονάνε».

Οι εργαζόμενοι κάνουν λόγο για καθημερινό φαινόμενο, ενώ παραδέχονται ότι δεν είναι λίγα τα περιστατικά που δεν καταγράφονται καν από την αστυνομία και αυτό λόγω περίπλοκων διαδικασιών.

Καταθέσεις

«Σχεδόν κάθε μέρα στη στάση της ΑΣΟΕΕ στην Πατησίων γράφουν συνθήματα με σπρέι στη στάση. Η διαδικασία προβλέπει ότι ο οδηγός θα επικοινωνήσει με την εταιρεία προκειμένου να καταγγείλει το περιστατικό και στη συνέχεια τον καλεί η αστυνομία να δώσει κατάθεση» περιγράφει ένας άλλος οδηγός. «Για εκείνους που εκτελούν καθημερινά το συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι αδύνατο να τρέχουν κάθε μέρα στη ΓΑΔΑ για να καταθέσουν. Θα έπρεπε η εταιρεία να έχει απλοποιήσει τις διαδικασίες» εξηγεί. Ο εμπρησμός

Το Συνδικάτο Εργαζομένων των ΟΣΥ πιέζει τη διοίκηση για λήψη μέτρων, ενώ μέλη του εξηγούν ότι πολλοί οδηγοί αρνούνται να μιλήσουν ή να καταγγείλουν επωνύμως περιστατικά υπό τον φόβο της στοχοποίησης.

«Ακολουθούμε ακριβώς ό,τι ισχύει και στις υπόλοιπες χώρες όπου εφαρμόζεται το αυτόματο σύστημα συλλογής κομίστρου, χωρίς κανένα απολύτως επιπρόσθετο μέτρο», παραδέχθηκε στην «Κ» στέλεχος του ΟΑΣΑ, παρά το γεγονός ότι στη χώρα μας σημειώνονται συστηματικά επιθέσεις. Ο ίδιος τόνισε ότι ο Οργανισμός προχωρά σε καταγγελίες προς την ΕΛ.ΑΣ. ύστερα από κάθε περιστατικό. «Υπάρχουν καταστάσεις που σχετίζονται με κυκλώματα πλαστών εισιτηρίων», πρόσθετε με νόημα το ίδιο στέλεχος, αφήνοντας να εννοηθεί ότι τα επεισόδια μπορεί και να υποκινούνται από το κύκλωμα πλαστών εισιτηρίων το οποίο θίγεται από την κατάργηση του έγχαρτου εισιτηρίου. Τίνος όμως είναι η ευθύνη εξάρθρωσης ενός τέτοιου κυκλώματος, ακόμη και στην περίπτωση, που ευσταθούν οι παραπάνω ισχυρισμοί;



                                                              "Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 17/02/17


200 μυστικοί αστυνομικοί για
την αποτροπή νέων επιθέσεων

Του Γιάννη Σουλιώτη

Τον περασμένο Μάρτιο, μετά το μπαράζ επιθέσεων κουκουλοφόρων σε σταθμούς του μετρό και του ηλεκτρικού, οι επιτελείς της ΓΑΔΑ κατέστρωσαν ειδικό επιχειρησιακό σχέδιο δράσης για την αποτροπή νέων κρουσμάτων βανδαλισμών.

Ενας μεγάλος αριθμός δικυκλιστών της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. πήρε εντολή να εκτελεί υπηρεσία στατικής φύλαξης έξω από σταθμούς του μετρό, ενώ το σχέδιο προέβλεπε ακόμα ενεργοποίηση αστυνομικών της υποδιεύθυνσης Κρατικής Ασφάλειας (περίπου 80 τον αριθμό) και Ομάδων Πρόληψης Καταστολής Εγκληματικότητας (ΟΠΚΕ).

Τους μήνες που ακολούθησαν, οι βανδαλισμοί στο μετρό ατόνησαν και αντίθετα καταγράφηκε κλιμάκωση των καταδρομικών επιθέσεων σε λεωφορεία και τρόλεϊ.

Υπό την πίεση των νέων δεδομένων, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ Γιάννης Σκουμπούρης είχε συναντηθεί με την ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. ζητώντας τη λήψη πρόσθετων αστυνομικών μέτρων σε στάσεις και αφετηρίες λεωφορείων και τρόλεϊ που βρίσκονται στις λεγόμενες «δύσκολες» περιοχές, κυρίως γύρω από τα Εξάρχεια. Υπεγράφη μάλιστα ειδικό μνημόνιο συνεργασίας ανάμεσα στον κ. Σκουμπούρη και στον γενικό γραμματέα Δημόσιας Τάξης Δημήτρη Αναγνωστάκη.

Το διάστημα που ακολούθησε μέχρι σήμερα, πάντως, τα δεδομένα επιδεινώθηκαν, υποχρεώνοντας τους επιτελείς της ΓΑΔΑ να προχωρήσουν σε επανασχεδιασμό των αστυνομικών μέτρων. Το νέο, επικαιροποιημένο σχέδιο δράσης τέθηκε σε ισχύ στις αρχές της εβδομάδας και έχει ως βασική στόχευση τη σύλληψη των νεαρών που επιδίδονται σε βανδαλισμούς ακυρωτικών μηχανημάτων. Μια τέτοια εξέλιξη, εκτιμούν οι εμπνευστές του σχεδίου, θα λειτουργήσει παραδειγματικά και θα ανακόψει το κύμα καταστροφών στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Καλά ενημερωμένη πηγή αποκάλυψε ότι τα τελευταία εικοσιτετράωρα 200 αστυνομικοί με πολιτικά, κυρίως από την υποδιεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας και δευτερευόντως από υπηρεσίες ένστολης αστυνόμευσης, απασχολούνται αποκλειστικά και μόνο με το θέμα των βανδαλισμών στα ΜΜΜ, δίχως σε αυτούς να προσμετρώνται οι δικυκλιστές της Αμεσης Δράσης, που επίσης έχουν εντολή να επιτηρούν σταθμούς μετρό και ηλεκτρικού.

«Η αντιμετώπιση του φαινομένου αποτελεί αυτήν τη στιγμή τη νούμερο 1 προτεραιότητά μας», δήλωσε υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΓΑΔΑ. Σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, το νέο επικαιροποιημένο σχέδιο δράσης περιλαμβάνει περιπολίες μυστικών αστυνομικών με δίκυκλα στα σημεία του λεκανοπεδίου, όπου σημειώνονται συχνότερα επιθέσεις και βανδαλισμοί λεωφορείων και τρόλεϊ. Επιπλέον, δεν αποκλείεται, ομάδες αστυνομικών με πολιτικά να ελέγχουν διακριτικά το εσωτερικό των οχημάτων.

Χθες, πάντως, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη Νίκος Τόσκας χαρακτήρισε «μεμονωμένα» τα πρόσφατα κρούσματα καταδρομικών επιθέσεων και βανδαλισμών στο κέντρο της Αθήνας.


ΕΥΤΥΧΩΣ ΜΙΑ ΛΛΛΗ ΕΚΔΟΧΗ ΒΙΑΙΗΣ  ΩΡΙΜΑΝΣΗΣ: Οι "μυστικοί αστυνομικοί" στους οποίους αναφέρεται το θέμα της "Κ", δεν είναι ασφαλώς κάτι το καινούργιο, βεβαίως δεν ανεκάλυψε σχετικώς την πυρίτιδα η ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ,- προδήλως εν γνώσει της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, το οποίο της έλυσε προς τούτο τα χέρια, ως θα έδει!- με την χρησιμοποίησή τους στις αποστολές  που περιγράφονται και όχι μόνον...Είναι εκείνα τα αστυνομικά όργανα με πολιτικά, που ακριβώς επειδή δεν φορούν στολή και με εμφάνιση "παραλλαγής" καλούνται να δουν εγκαίρως όσα δεν υποπίπτουν στην αντίληψη των συναδέλφων τους με στολή, ώστε οι τελευταίοι  να παρέμβουν εγκαίρως και να αποτρέπονται τα χειρότερα. Χρήσιμοι, λοιπόν, οι "ασφαλίτες", κατά την διατύπωση που ακούγεται συχνά με περιφρονητικό τρόπο; Απολύτως χρήσιμοι και-κατά τούτο- δεν πρέπει να επιδιώκουν τη δημοσιότητα, ούτε και να τους βγάζουν στη δημοσιότητα, λόγω της λεπτής-κατά κανόνα-αποστολής τους, την οποία πρέπει να γνωρίζουν μόνον οι κατά περίπτωση εντολείς τους, στην φυσική ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ. Ας ευχηθούμε ότι αυτό θα γίνει πάραυτα, στην περίπτωση της διαφύλαξης δημόσιας περιουσίας, όπως τα  μαζικά μέσα μεταφοράς ή οι μηχανισμοί ακυρωτικών εισιτηρίων, ώστε να μπεί τέλος στην ασυδοσία αυτόκλητων "τιμωρών του αστικού κράτους", την οποία πληρώνει εν συνεχεία ο κάθε Έλληνας πολίτης, με τη δαπάνη αποκαταστάσεων ή την στέρηση μέσεων μεταφοράς που παραδίδονται στην πυρά.Κι ακόμη ας δούμε, σε σχέση με την προσπάθεια της ΓΑΔΑ που πληροφορούμαστε από την "Κ" και μία-ανομολόγητη, έστω- αυτοκριτική και αυτοβελτίωση εκείνων από το κυβερνών Κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, πολλώ μάλλον σε επίπεδο βουλευτών του στην περίοδο της αντιπολίτευσης, που λοιδορούσαν τέτοιους αστυνομικούς στη διάρκεια "θερμών ημερών", οι οποίοι είχαν αναπτυχθεί σε επίκαιρα σημεία της Αθήνας, εκτελώντας διαταγές των προϊσταμένων τους στην ηγεσία της ΕΛ.ΑΣ,. Τότε δεν είχαν λείψει από κάποιους (κορυφαίους ακόμη κοινοβουλευτικούς του ΣΥΡΙΖΑ και σήμερα)προκλήσεις φραστικής επιθετικότητας της μορφής "μπράβοι με στολή", από τους οποίους είχαν ζητήσει και τα στοιχεία ταυτότητας, φθάνοντας ακόμη και να τους φωτογραφίσουν με τα κινητά τους τηλέφωνα, από τις οποίες κάποιες είδαν το φως της δημοσιότητας σε φύλλα του ΣΥΡΙΖΑ ("ΑΥΓΗ", "Εφ.Συν") ή στα κοινωνικά δίκτυα! Από κάποιους δε εξ αυτών κάποιοι "αυτόνομοι" να υπεξαιρέσουν τα υπηρεσιακά τους όπλα, προφανώς περισσότερο χρήσιμα για αυτούς...Και από την άλλη πλευρά, οι ίδιοι προαναφερόμενοι του νυν κυβερνώντος ΣΥΡΙΖΑ δεν έπαυσαν ποτέ να χρησιμοποιούν κάποιους από αυτούς τους αστυνομικούς με πολιτικά γιά τις ανάγκες της προσωπικής τους φρούρησης, πράγμα, ομοίως, απολύτως θεμιτό, Είθε η διαχείριση των κοινών, μέσω της κυβερνητικής ευθύνης, να οδηγεί και σε βίαιη-όταν δεν είναι ομαλή...-ωρίμανση. Διότι το έργο της δημόσιας ασφάλειας, ως και της διαφύλαξης της δημόσιας περιουσίας επ' ωφελεία των πολιτών, αποτελεί υποχρέωση των εξουσιοδοτημένων αρχών ασφαλείας του κράτους. Απλές αλήθειες, αλλά όχι και κατ' ανάγκην πάντοτε αυτονόητες ή σεβαστές! Σεραφείμ Χ. Μηχιώτης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου