οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 13 Μαΐου 2016

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΩΝ ΠΑΛΙΝΩΔΙΩΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΙΗΣΕΙΣ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΦΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ...

  • Από "ΤΑ ΝΕΑ"
    "ΤΑ ΝΕΑ"- 13/05/16


Καραμπόλα Σπίρτζη στην Εγνατία Οδό- Ακυρώνει τα σχέδια του ΤΑΙΠΕΔ για τον διαγωνισμό που οδηγεί στην αποκρατικοποίηση του οδικού άξονα

Του Γιώργου Φιντικάκη

Δεν έχουν τέλος οι παλινωδίες στο μέτωπο των αποκρατικοποιήσεων, με στόχο αυτή τη φορά την Εγνατία Οδό και πρωταγωνιστή ξανά τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη. Ο υπουργός με τροπολογία του ανατρέπει τους όρους διαγωνισμού που έχει ήδη προκυρήξει το ΤΑΙΠΕΔ για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού και προσθέτει ακόμη ένα επεισόδιο στην εμφύλια διαμάχη που έχει ξεσπάσει στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ.


Μέσω τροπολογίας που κατέθεσε ο υπουργός - σε σχέδιο νόμου για την κύρωση συμφωνίας ΕΕ - Ιράκ - απαγορεύει «την εγκατάσταση και λειτουργία νέων μετωπικών (συμβατικών) σταθμών διοδίων στο εθνικό οδικτό δίκτυο», προκειμένου να προχωρήσει η τεχνολογία των ηλεκτρονικών διοδίων, της πληρωμής δηλαδή ανάλογα με τη χρήση (pay per use). Τεχνολογία που εφαρμόζεται στο εξωτερικό, όπως στους ιταλικούς αυτοκινητοδρόμους, όπου η διέλευση των οχημάτων γίνεται απρόσκοπτα με χρήση ποµποδεκτών και αναγνώριση πινακίδων, αλλά που στην Ελλάδα είναι ακόμη ανύπαρκτη και θα πάρει καιρό για να έρθει.


Τον μόνο αυτοκινητόδρομο που θίγει η τροπολογία Σπίρτζη είναι, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, η υπό αποκρατικοποίηση Εγνατία Οδός η οποία υπάγεται στο χαρτοφυλάκιό του, καθώς είναι ο μόνος δρόμος που δεν διαθέτει εκτενές δίκτυο διοδίων! Σ' αυτόν, βάσει του εν εξελίξει διαγωνισμού, προβλεπόταν να προστεθούν επιπλέον 11 μέσω του διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ για την Εγνατία Οδό, ο οποίος βρίσκεται σε φάση εκκίνησης.


Στην ουσία, απαγορεύοντας να τοποθετηθούν νέα συμβατικά διόδια στο εθνικό οδικό δίκτυο, ο Σπίρτζης ακυρώνει τον διαγωνισμό για την αποκρατικοποίηση της Εγνατίας Οδού, όπως λένε στελέχη του κατασκευαστικού κόσμου. «Είναι δυνατόν να ενδιαφερθεί κανείς για τα ηλεκτρονικά διόδια την ώρα που δεν υπάρχουν; Ποιος θα δεχθεί να διαχειρίζεται έναν αυτοκινητόδρομο που δεν θα έχει έσοδα, παρά θα περιμένει να τοποθετηθεί το νέο σύστημα των e-διοδίων, κάτι που θα απαιτήσει χρόνια;» διερωτώνται στελέχη της αγοράς
.
Σε ανακοίνωση που εξέδωσε ο υπουργός περιορίζεται να αναφέρει ότι νομοθέτησε «την εφαρμογή πλήρους αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων για πραγματικές χρεώσεις σύμφωνα με τη διανυόμενη απόσταση», δίχως την παραμικρή αναφορά στο θέμα της Εγνατίας Οδού.
Η τροπολογία Σπίρτζη κατατέθηκε όταν μεταξύ των προαπαιτουμένων της συμφωνίας είναι τόσο η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού όσο και η λειτουργία του σταθμού διοδίων στον Προμαχώνα (δηλαδή σε κάθετο άξονα της Εγνατίας Οδού, που επίσης θα παραχωρηθεί). Η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού συγκαταλέγεται στις 9+2 αποκρατικοποιήσεις που τρέχουν και αποτελούν φυσικά μέρος των 19 οι οποίες πρέπει να υλοποιηθούν σύμφωνα με το draft του Μνημονίου.


19 ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ. Στο μεταξύ, τη δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα προχωρήσει σε 19 αποκρατικοποιήσεις και ότι θα υλοποιήσει αυτά που συμφώνησε, αντίθετα απ' ό,τι έκανε μέχρι τώρα, ζητούν οι δανειστές. Ετσι το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης του ΤΑΙΠΕΔ (Asset Development Plan ή ADP) με τις 19 αποκρατικοποιήσεις, που επικαιροποιήθηκε τη Μεγάλη Τρίτη 26 Απριλίου όπως αναφέρει το draft, θα έρθει προς έγκριση στο προσεχές Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥΣΟΙΠ) που προγραμματίζεται για την επόμενη εβδομάδα. Εν συνεχεία, τόσο η απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ όσο και το ADP θα πρέπει να δημοσιευτούν σε ΦΕΚ. Στο ερώτημα αν υπάρχει περίπτωση στο ΚΥΣΟΙΠ να προκύψουν αντιρρήσεις από υπουργούς, κυβερνητική πηγή επισημαίνει ότι «οι συμμετέχοντες υπουργοί είναι υποχρεωμένοι να εγκρίνουν όλο το ADP, δίχως εξαιρέσεις». Ενδιαφέρον, για παράδειγμα, έχει η θέση που θα πάρει ο υπουργός Ενέργειας Σκουρλέτης και άλλοι αντιδρώντες υπουργοί, αφού το ADP, όπως είναι σε θέση να γνωρίζουν «ΤΑ ΝΕΑ», περιλαμβάνει την πώληση και των ενεργειακών κρατικών επιχειρήσεων, όπως του 65% της ΔΕΠΑ, του 35% των ΕΛΠΕ, του 17% της ΔΕΗ, καθώς επίσης του 24% της ΕΥΔΑΠ και της ΕΥΑΘ, των ΕΛΤΑ, του 5% του ΟΤΕ, της Εγνατίας Οδού, των μαρίνων κ.ά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου