οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 27 Μαΐου 2016

ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΗΚΕ Η ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΜΕΣΩ ΕΙΔΟΜΕΝΗΣ, ΜΕ ΤΗΝ ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΝΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΝΑ ΜΕΤΡΑΕΙ ΤΙΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ 70 ΗΜΕΡΩΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ- ΣΤΟ ΣΗΜΕΙΟ Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΞΑΝΑ ΟΙ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ

Από "ΤΑ ΝΕΑ"


Πέρασε από την Ειδομένη το πρώτο εμπορικό τρένο, έπειτα από 70 μέρες αποκλεισμού

Του Κώστα Ντελέζου


Mετά από 70 ημέρες αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, την Πέμπτη πέρασε τα σύνορα το πρώτο εμπορικό τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κενά βαγόνια.

Το κόστος από την κατάληψη των γραμμών, σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, ανήλθε στα 2,5 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτό η απώλεια της αξιοπιστίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. Ο πολυήμερoς αποκλεισμός μάλιστα ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο και την κερδοφορία της υπό αποκρατικοποίηση εταιρείας για το 2016, η οποία τον περασμένο χρόνο έκλεισε με κέρδη 2,75 εκατομμυρίων ευρώ (σχεδόν όσες ήταν οι φετινές ζημιές από το δίμηνο αποκλεισμό τη Ειδομένης).

Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια θα αρχίσουν να αποκαθίστανται από το Σάββατο, ενώ από την εβδομάδα που ξεκινά στις 6 Ιουνίου θα δρομολογούνται επτά από τα εννέα τρένα που έκαναν δρομολόγια πριν ξεκινήσει ο η κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ειδομένη. Άλλωστε ολοκληρώνεται ήδη η εγκατάσταση "στρατιωτικού" φράχτη σε μήκος 1.000 μέτρων εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών.

Mετά από 70 ημέρες αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, την Πέμπτη πέρασε τα σύνορα το πρώτο εμπορικό τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κενά βαγόνια.

Το κόστος από την κατάληψη των γραμμών, σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, ανήλθε στα 2,5 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτό η απώλεια της αξιοπιστίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. Ο πολυήμερoς αποκλεισμός μάλιστα ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο και την κερδοφορία της υπό αποκρατικοποίηση εταιρείας για το 2016, η οποία τον περασμένο χρόνο έκλεισε με κέρδη 2,75 εκατομμυρίων ευρώ (σχεδόν όσες ήταν οι φετινές ζημιές από το δίμηνο αποκλεισμό τη Ειδομένης).

Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια θα αρχίσουν να αποκαθίστανται από το Σάββατο, ενώ από την εβδομάδα που ξεκινά στις 6 Ιουνίου θα δρομολογούνται επτά από τα εννέα τρένα που έκαναν δρομολόγια πριν ξεκινήσει ο η κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ειδομένη. Άλλωστε ολοκληρώνεται ήδη η εγκατάσταση "στρατιωτικού" φράχτη σε μήκος 1.000 μέτρων εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών.

Mετά από 70 ημέρες αποκλεισμού της σιδηροδρομικής γραμμής στην Ειδομένη, την Πέμπτη πέρασε τα σύνορα το πρώτο εμπορικό τρένο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με κενά βαγόνια.

Το κόστος από την κατάληψη των γραμμών, σύμφωνα με την διοίκηση της εταιρείας, ανήλθε στα 2,5 εκατ. ευρώ χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτό η απώλεια της αξιοπιστίας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έναντι των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζεται. Ο πολυήμερoς αποκλεισμός μάλιστα ενδέχεται να θέσει σε κίνδυνο και την κερδοφορία της υπό αποκρατικοποίηση εταιρείας για το 2016, η οποία τον περασμένο χρόνο έκλεισε με κέρδη 2,75 εκατομμυρίων ευρώ (σχεδόν όσες ήταν οι φετινές ζημιές από το δίμηνο αποκλεισμό τη Ειδομένης).

Πάντως, σύμφωνα με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια θα αρχίσουν να αποκαθίστανται από το Σάββατο, ενώ από την εβδομάδα που ξεκινά στις 6 Ιουνίου θα δρομολογούνται επτά από τα εννέα τρένα που έκαναν δρομολόγια πριν ξεκινήσει ο η κατάληψη των σιδηροδρομικών γραμμών στην Ειδομένη. Άλλωστε ολοκληρώνεται ήδη η εγκατάσταση "στρατιωτικού" φράχτη σε μήκος 1.000 μέτρων εκατέρωθεν των σιδηροδρομικών γραμμών.


Παρουσία Τόσκα η ολοκλήρωση της επιχείρησης εκκένωσης της Ειδομένης


Την ικανοποίησή του για την επιχείρηση εκκένωσης της Ειδομένης εξέφρασε ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας, ο οποίος επισκέφθηκε το μεσημέρι τον άτυπο καταυλισμό, συνοδευόμενος από τον αναπληρωτή γγ του υπουργείου, Τζανέτο Φιλιππάκο, και τον αρχηγό της Ελληνικής Αστυνομίας, αντιστράτηγο Κωνσταντίνο Τσουβάλα.

«Δεν ήρθαμε για πανηγυρισμούς, ήρθαμε για να δούμε τη διαφορετική, πλέον, κατάσταση. Η όλη επιχείρηση εξελίχθηκε, όπως είχε σχεδιαστεί, και όπως έπρεπε. Δηλαδή, με σεβασμό απέναντι στις βασικές αρχές του ανθρωπισμού, απέναντι σε αυτούς τους ανθρώπους που ήρθαν εδώ κατατρεγμένοι, είτε για να σώσουν το κεφάλι τους, είτε για να βρουν μία καλύτερη τύχη», τόνισε σε δηλώσεις του ο κ. Τόσκας και προσέθεσε: «Δεν τους εμποδίσαμε εμείς να πάνε όπου ήθελαν. Δεν είναι η Ελλάδα αυτή που έφτιαξε τους φράχτες. Εμείς, όμως, έπρεπε να διαχειριστούμε μία κατάσταση. Ο ανθρωπισμός δεν λέει ότι πρέπει να κρατάς αυτούς τους ανθρώπους εκεί, με όποιο δέλεαρ, στο λασπότοπο της Ειδομένης. Ο ανθρωπισμός λέει, ότι πρέπει να είναι σε οργανωμένους τόπους, όπου το κράτος και όποιοι άλλοι συμπληρωματικά μπορούν, να τους καλύψουν τις βασικές τους ανάγκες. Αυτή είναι η επιδίωξή μας. Και, παράλληλα, να οργανωθεί η τυχόν μεταφορά τους προς τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης σύμφωνα με τους κανόνες και τις συμφωνίες που ισχύουν».

Όπως ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός, «η επιδίωξή μας ήταν να δημιουργήσουμε συνθήκες αξιοπρέπειας και γι' αυτούς τους ανθρώπους, αλλά και να μην παρακωλύεται η κρατική λειτουργία, η σιδηροδρομική γραμμή, οι αγροί που καλλιεργούνται από την τοπική κοινωνία». Κι αυτό, όπως τόνισε, «έγινε, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, χωρίς την παραμικρή βία, και κατάλαβαν και οι ίδιοι οι πρόσφυγες και μετανάστες ότι ήταν προς το συμφέρον τους να πάνε στους οργανωμένους καταυλισμούς όπου θα έχουν πολύ καλύτερες συνθήκες από τα χωράφια της Ειδομένης».

Μετά την ολοκλήρωση της επιχείρησης, οι προσπάθειες των αρχών και των αρμόδιων φορέων θα επικεντρωθούν στους καταυλισμούς, όπου «θα πρέπει να βελτιωθούν κι άλλο οι συνθήκες», όπως ανέφερε ο κ. Τόσκας, εξηγώντας πως αυτό θα γίνει με συνολική κυβερνητική προσπάθεια. «Είναι το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής που είναι υπεύθυνο για όλο το μεταναστευτικό θέμα και το οποίο συνέβαλε πολύ, είναι το υπουργείο Άμυνας που συνέβαλε στις εγκαταστάσεις, είμαστε εμείς το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, είναι η συνολική κυβερνητική προσπάθεια να δημιουργήσουμε ένα σύστημα που να λειτουργεί καλά», υπογράμμισε.

Σημείωσε, ακόμη, πως θα μετακινηθούν και αυτοί που βρίσκονται στους άλλους άτυπους καταυλισμούς, ενώ ερωτηθείς για το γεγονός ότι κάποιοι έφυγαν μόνοι τους, σημείωσε: «Γύρω στους 5.000 μετακινήθηκαν ή βρίσκονται υπό μετακίνηση στους οργανωμένους καταυλισμούς, ένα άλλο μέρος μετακινήθηκε την παραμονή της επιχείρησης -φοβήθηκαν, κακώς, αλλά έτσι ίσως είχαν μάθει- στους άτυπους καταυλισμούς και κάποιοι και στους οργανωμένους καταυλισμούς». Ο κ. Τόσκας ευχαρίστησε όλους όσοι συνεργάστηκαν σε αυτή την προσπάθεια, μεταξύ αυτών, το σύνολο των αστυνομικών δυνάμεων που εργάστηκαν σκληρά για την επίτευξη αυτού του αποτελέσματος.

Σε ό,τι αφορά στο γεγονός ότι δεν επετράπη στους δημοσιογράφους να καλύψουν την επιχείρηση (πλην των φωτορεπόρτερ και της κάμερας του ΑΠΕ ΜΠΕ και του συνεργείου της ΕΡΤ), ο κ. Τόσκας σημείωσε πως «έτσι γίνεται σε όλο τον κόσμο» και εξήγησε: «Φοβόμαστε ότι μπορεί να μην ήταν εύκολα τα πράγματα. Δεν θα ήταν ασφαλές και για εσάς και πάρα πολύ δύσκολο για τη διεξαγωγή της επιχείρησης. Αυτός ήταν ο μοναδικός λόγος της παρεμπόδισης τού να είσαστε εσείς εδώ».

Οι δημοσιογράφοι μπήκαν σήμερα στον καταυλισμό της Ειδομένης, συνοδεία της αστυνομίας, και τούς επετράπη να κινηθούν κατά μήκος των σιδηροδρομικών γραμμών και αυτή την ώρα και στους υπόλοιπους χώρους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου