Αυτό πραγματικά θα το ζήλευε και ο Ορμπαν, ο ημι-δικτάτορας της Ουγγαρίας. Μπορεί επίσης να γινόταν παλιότερα σε καμιά μπανανία, μετά από στρατιωτικό πραξικόπημα: η ελληνική κυβέρνηση χρησιμοποίησε το επίσημο site της Ελληνικής Δημοκρατίας που δημιουργήθηκε για την πανδημία του κοροναϊού (covid19.gov.gr), για να ανεβάζει σκίτσα εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ και του προέδρου του.
Ο ‘Ορμπαν χρησιμοποιεί την κοινοβουλευτική πλειοψηφία και τα ΜΜΕ, τα οποία ελέγχει στην τεράστια πλειοψηφία τους. Το ίδιο συμβαίνει και στην Ελλάδα: από τα ιδιωτικά ΚΕΚ που κάνουν μαθήματα της πλάκας και τη δομή προσφύγων στη Μαλακάσα που υπέγραψε αυτός που κατασκεύασε τα γραφεία της ΝΔ στη Συγγρού, μέχρι τις τηλε-πωλήσεις Γεωργιάδη την ώρα της πανδημίας, τα σκάνδαλα πέφτουν σαν το χαλάζι, αλλά τίποτα δεν κριτικάρεται- ούτε καν αναφέρεται- στα ελληνικά ΜΜΕ. Γιατί να μην βάλουμε -σκέφτηκαν- και καμιά γελοιογραφία, ώστε ο άλλος την ώρα που μπαίνει για να διαβάσει αν μπορεί να βγάλει το σκύλο του βόλτα, να βλέπει και τον Τσίπρα στη σούβλα, στο « σκίτσο της ημέρας»; Μήπως θα μας ελέγξει κανείς;
Είναι ακριβώς αυτό που είπε και ο κ. Μητσοτάκης στο -πέμπτο- του διάγγελμα την Δευτέρα: «Αποδείχθηκε πως όταν το κράτος δεν γίνεται λάφυρο της εξουσίας, τότε μετατρέπεται σε αληθινή ‘Πολιτεία’. Όχι σε έναν κομματικό προορισμό. Αλλά σε μία ομπρέλα φροντίδας για όλους». Δεν διευκρίνισε το «όλους» αλλά σίγουρα εννοούσε κάποιους δημοσιογράφους και κάνα σκιτσογράφο, ένας από αυτούς, του οποίου έργα εμφανιστήκαν στο site για την πανδημία, είναι καιρό στη «φροντίδα» του payroll.
Η αείμνηστη εκδότρια της «Καθημερινής» Ελένη Βλάχου έγραφε παλιά για τους γελοιογράφους: «Από όλους τους δημοσιογράφους που δουλεύουν στον ελεύθερο Τύπο, αυτός είναι ο πιο ελεύθερος». Πως αντέδρασαν οι 2 (Χατζόπουλος, Πετρουλάκης της - τωρινής - «Καθημερινής»), των οποίων τα σκίτσα (κατά Τσίπρα) δημοσιεύθηκαν στο covid19.gov; «Είχαμε δώσει τη συγκατάθεση μας να αναρτηθούν σκίτσα μας για τον κορονοιό ως κοινωνικό μήνυμα. Προφανώς δεν συμφωνούμε που ανέβηκαν και πολιτικά σκίτσα». Σιγά παιδιά όχι να πάρουμε και τα όπλα επειδή ανάρτησε το Μαξίμου και «πολιτικά σκίτσα». Θα σκίσουμε κανένα καλτσόν.
Είχα τα τελευταία χρόνια την ευκαιρία να συνεργαστώ, συνδιοργανώνοντας εκδηλώσεις και εκθέσεις γελοιογραφίας, με τον Plantu της Monde, που θεωρείται κορυφαίος σκιτσογράφος στον κόσμο, με τον Kroll που είναι χωρίς αμφιβολία ο καλύτερος στο Βέλγιο, να συνομιλήσω με τον διευθυντή του Charlie Hebdo πριν τον δολοφονήσουν οι φανατικοί μαζί με άλλους 10 της σύνταξης του περιοδικού. Κοινή τους πεποίθηση, η σάτιρα δεν έχει όρια, κάθε μορφή εξουσίας πρέπει να σατιρίζεται, κάθε απόπειρα λογοκρισίας πρέπει να καταδικάζεται απερίφραστα.
Τις προάλλες δέχθηκε συντονισμένα νεοδημοκρατικά πυρά μια γελοιογραφία του δικού μας του Γιάννη Δερμεντζόγλου. Ο προαναφερθείς Πετρουλάκης, αντί να υπερασπίσει αυτό που η Ελένη Βλάχου αποκαλούσε προτέρημα («Σχεδόν πάντα η διάθεση του γελοιογράφου είναι οργισμένη και βίαιη..μπορεί να γίνει σκληρός –από τη φύση του είναι ο πιο κριτικός από τους κριτικούς-«) έγραψε στο protagon: «Ο Πρωθυπουργός θα καταγραφεί στη συλλογική συνείδηση ως το κρίσιμο πρόσωπο της συγκυρίας. Διέβλεψε πριν από τους ομολόγους του την επερχόμενη λαίλαπα και έδειξε αυτοπεποίθηση στη λήψη γενναίων μέτρων». Το άρθρο είχε τίτλο «Η λάμψη του αστερισμού Μητσοτάκη τυφλώνει». Πως μετά να σατιρίσει ο άνθρωπος;
Το πως και γιατί όλα αυτά συμβαίνουν στον τόπο που γεννήθηκε ο Αριστοφάνης, θέλει πολύ κουβέντα, αλλά δεν είναι της στιγμής. Αυτό που ενδιαφέρει εδώ είναι ότι η κυβέρνηση χρησιμοποίησε site για την πανδημία, προκειμένου να επιτεθεί χοντροκομμένα στην αξιωματική αντιπολίτευση. «Και μπορούμε να πούμε, χωρίς δισταγμό, κοιτάζοντας απλώς τις γελοιογραφίες που δημοσιεύονται στον Τύπο μιας χώρας, πως μπορούμε μ’ αυτές να μετρήσουμε ακριβώς το ποσοστό τής Ελευθερίας του Τύπου, επομένως και της Δημοκρατίας που απολαμβάνει η χώρα αυτή» ήταν το απόφθεγμα της Ελένης Βλάχου. Κοιτάζοντας γελοιογραφίες κατά της αντιπολίτευσης σε site του δημοσίου που όλοι οι πολίτες χρηματοδοτούν, μπορούμε να καταλάβουμε ότι η Δημοκρατία που απολαμβάνει η χώρα κινδυνεύει.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου