οι κηπουροι τησ αυγησ

Πέμπτη 16 Απριλίου 2020

Τα Λατινικά επανέρχονται στη διδασκαλία και πανελλαδική εξέταση των Ανθρωπιστικών Επιστημών και αποσύρεται εκ νέου η Κοινωνιολογία. Το θέμα αναστατώνει τους χιλιάδες υποψήφιους που βλέπουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις της χώρας να προχωρούν ανά διετία σε θεμελιώδεις αλλαγές, οι οποίες όμως ανατρέπονται ταχύτατα. Πάντως, επανέρχεται σε αυτή τη φάση το αίτημα για μια ουσιαστική διδασκαλία του μαθήματος στη νέα του μορφή, ώστε να αποκτήσει ευρεία μορφωτική διάσταση. Σε μια εκδοχή του συστήματος που θεσμοθέτησε ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, το υπουργείο Παιδείας «κρατάει» για την πρόσβαση στα ΑΕΙ την αναλογία 90% από την απόδοση των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και 10% συμμετοχή των βαθμών του Εθνικού Απολυτηρίου. Δηλαδή, για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια θα μετράει στο μέλλον κατά 90% η απόδοση ενός υποψηφίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και κατά 10% ο μέσος όρος των βαθμών του Απολυτηρίου του από τις τρεις τάξεις του Λυκείου....

Από "ΤΑ ΝΕΑ" (πρωτοσέλιδο+εσωτερικό θέμα)

"ΤΑ ΝΕΑ", 15/04/20

"ΤΑ ΝΕΑ", 15/04/20


ΤΗΣ ΜΑΡΝΥΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Επιστρέφουν τα Λατινικά στην ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων με το νέο εξεταστικό σύστημα του υπουργείου Παιδείας που θα αρχίσει, στο πρώτο του στάδιο, να εφαρμόζεται από την επόμενη σχολική χρονιά. Το νέο εξεταστικό σύστημα που παρουσιάζουν σήμερα «ΤΑ ΝΕΑ» περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο πιθανότατα δίνεται στη δημοσιότητα σήμερα, εν μέσω ωστόσο αντιδράσεων.

Οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες της χώρας διαμαρτύρονται για την παρουσίαση νομοσχεδίου εν μέσω περιόδου καραντίνας, στην οποία δεν μπορούν να ασκήσουν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα. Στις διαμαρτυρίες αυτές η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απάντησε προχθές ότι ο διάλογος με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες θα γίνει με «τηλεδιάσκεψη»…

Κατά τα άλλα και όπως αναφέρουν οι πληροφορίες των «ΝΕΩΝ»:

Τα Λατινικά επανέρχονται στη διδασκαλία και πανελλαδική εξέταση των Ανθρωπιστικών Επιστημών και αποσύρεται εκ νέου η Κοινωνιολογία. Το θέμα αναστατώνει τους χιλιάδες υποψήφιους που βλέπουν τις εκάστοτε κυβερνήσεις της χώρας να προχωρούν ανά διετία σε θεμελιώδεις αλλαγές, οι οποίες όμως ανατρέπονται ταχύτατα. Πάντως, επανέρχεται σε αυτή τη φάση το αίτημα για μια ουσιαστική διδασκαλία του μαθήματος στη νέα του μορφή, ώστε να αποκτήσει ευρεία μορφωτική διάσταση.

Σε μια εκδοχή του συστήματος που θεσμοθέτησε ο πρώην υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου, το υπουργείο Παιδείας «κρατάει» για την πρόσβαση στα ΑΕΙ την αναλογία 90% από την απόδοση των υποψηφίων στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και 10% συμμετοχή των βαθμών του Εθνικού Απολυτηρίου. Δηλαδή, για την πρόσβαση στα πανεπιστήμια θα μετράει στο μέλλον κατά 90% η απόδοση ενός υποψηφίου στις Πανελλαδικές Εξετάσεις και κατά 10% ο μέσος όρος των βαθμών του Απολυτηρίου του από τις τρεις τάξεις του Λυκείου.

Τώρα, το 10% των βαθμών του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνδιαμορφώνεται κατά 2% από τον μέσο όρο των βαθμών ενός υποψηφίου στην Α' Λυκείου, κατά 3% από τον μέσο όρο των βαθμών του στη Β' Λυκείου και κατά 5% από τον μέσο όρο των βαθμών του στη Γ' Λυκείου. Οι νέοι που θα φοιτήσουν έτσι από τον Σεπτέμβριο του 2020 στην Α' Λυκείου πρέπει να ξέρουν ότι τελειώνοντας τη βαθμίδα θα βρουν μπροστά τους αυτό το εξεταστικό σύστημα, οπότε οι βαθμοί του Απολυτηρίου τους θα υπολογιστούν σε ένα μικρό ποσοστό (2%) για την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ έπειτα από δύο χρόνια.

Τράπεζα θεμάτων στις απολυτήριες εξετάσεις από την Α' Λυκείου της επόμενης σχολικής χρονιάς, η οποία θα εφαρμόζεται σταδιακά - τη μεθεπόμενη σχολική χρονιά (2021-22) θα εφαρμοστεί και στην Α' και στη Β' Λυκείου και στη συνέχεια σε όλες τις τάξεις.

Μείωση των ομάδων προσανατολισμού για τα ΑΕΙ από τέσσερις, που είναι σήμερα, σε τρεις. Σήμερα στη Γ' Λυκείου υπάρχουν τέσσερις ομάδες προσανατολισμού (Ανθρωπιστικών Σπουδών, Θετικών Σπουδών, Υγείας, Οικονομίας και Πληροφορικής) και σε καθεμία από αυτές διδάσκονται τρία μαθήματα ανά κατεύθυνση, συν το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ενοποιούνται έτσι οι ομάδες προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Υγείας.

Περιορισμός των 7ωρων μαθημάτων που διδάσκονται στη Γ' Λυκείου ανά κατεύθυνση πιθανώς σε 5ωρα κάθε εβδομάδα. Η πρώτη χρονιά εφαρμογής του εξεταστικού συστήματος που ψηφίστηκε πέρυσι προέβλεπε 6ωρα μαθήματα ανά πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, κάτι που, εκτός του ότι «εξαφάνισε» τη Γ' Λυκείου, εκτίναξε τον αριθμό προσλήψεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών για τα ολιγομελή τμήματα που δημιουργήθηκαν σε όλη τη χώρα (έφτασαν τα 40.000 άτομα).

Με το νομοσχέδιο πιθανότατα επανέρχεται και η βάση του δέκα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ αλλά και για την προαγωγή στα σχολεία.

Αντιδράσεις από ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

Στα παραπάνω οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες αντιδρούν ως προς τη μεθοδολογία, καθώς το νέο νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει και τις διατάξεις για τη light αυτοαξιολόγηση των σχολείων από την επόμενη σχολική χρονιά.

«Φαίνεται πως η πανδημία αποτελεί ευκαιρία για την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να νομοθετήσει όλες εκείνες τις αντιεκπαιδευτικές αλλαγές που είχε εξαρχής στόχο να επιβάλει» αναφέρεται σε ανακοίνωση που εξέδωσε μετά τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας και η ΟΛΜΕ. Η Ομοσπονδία αναφέρει σε αυτήν ότι «το συνδικαλιστικό κίνημα έχει τον τρόπο να απαντήσει». Οι καθηγητές τονίζουν ότι «το υπουργείο Παιδείας έχει χρέος να σεβαστεί τους θεσμοθετημένους, εδώ και πολλές δεκαετίες, κανόνες δημοκρατικού - θεσμικού διαλόγου και να μην προχωρήσει σε μονομερείς ενέργειες με αρνητικό πρόσημο που θα καταδεικνύουν για μία ακόμα φορά περιφρόνηση στους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς, στις πραγματικές ανάγκες της δημόσιας εκπαίδευσης».

Σχεδιάζουν άνοιγμα σχολείων στις 11 Μαΐου

Στο άνοιγμα των σχολείων της χώρας, στις 11 Μαΐου, προσανατολίζονται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, τα συναρμόδια υπουργεία της κυβέρνησης. Ωστόσο, το θέμα θα εξαρτηθεί από την πορεία των κρουσμάτων της πανδημίας μέχρι και το τέλος της επόμενης εβδομάδας, όπου και αναμένεται να ληφθούν οι σχετικές αποφάσεις.

Πάντως, το θέμα προβληματίζει την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και τις εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες, καθώς ειδικά για την Γ τάξη του Λυκείου η εξεταστέα ύλη έχει περικοπεί ήδη και το επόμενο χρονικό θα προσφερθεί μόνο για επαναλήψεις.

Τα σενάρια που εξετάζονται αυτή τη στιγμή από τα συναρμόδια υπουργεία είναι σε πρώτη φάση η λειτουργία μόνο της Γ' τάξης του Λυκείου, με μαθητές κατά το ήμισυ σε κάθε τάξη και πιθανή εναλλαγή πρωινού - απογεύματος.

Παράλληλα συζητείται το άνοιγμα των σχολείων ανά περιοχή της χώρας και σταδιακά.

Την ίδια στιγμή, όμως, ειδικοί στην Ελλάδα αλλά και το εξωτερικό, δηλώνουν ότι τα σχολεία δεν πρέπει να ανοίξουν ξανά φέτος, αλλά να γίνει αναπλήρωση της ύλης που χάθηκε το φθινόπωρο.

Στα παραπάνω συνηγορεί και το θλιβερό φαινόμενο της εικόνας που παρουσιάζεται στα Λύκεια - και ειδικά στην Γ' τάξη τους - κάθε χρόνο τον Μάιο, όπου οι σχολικές αίθουσες αδειάζουν αμέσως μετά τις διακοπές του Πάσχα. Κι αυτό, γιατί οι υποψήφιοι της Γ' τάξης του Λυκείου κρατούν τις απουσίες τους για το τέλος του χρόνου για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν... τα μαθήματα στα φροντιστήριά τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα στοιχεία που συγκεντρώνει κάθε χρόνο επί του θέματος το υπουργείο Παιδείας, δείχνουν μια αύξηση των απουσιών των μαθητών μετά τις διακοπές του Πάσχα.

Δίδακτρα: Τι προβλέπει η υπουργική απόφαση, 
τι λένε οι ιδιοκτήτες

Οι διατάξεις για τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων της χώρας, τις οποίες αποκάλυψαν τα «ΝΕΑ», περιλαμβάνονται στη νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση της κυβέρνησης με τα νέα μέτρα για την πανδημία.

Επίσης στη νέα ΚΥΑ περιλαμβάνονται οι διατάξεις για τη δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα.

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στην ΚΥΑ «κατά παρέκκλιση των κειμενων διατάξεων και ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020, μπορει να παρέχεται εξ αποστάσεως εκπαίδευση για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση κατά τη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, με εξαίρεση το χρονικό διάστημα από τη Μεγάλη Τετάρτη, 15 Απριλίου 2020 έως και την Τρίτη του Πάσχα, 21 Απριλίου 2020».

Οσον αφορά τα ιδιωτικά σχολεία στην ΚΥΑ επισημαίνεται ότι «μη παρεχόμενες υπηρεσίες, όπως μεταφορά, σίτιση και απογευματινές δραστηριότητες από τους εργοδότες - επιχειρήσεις δεν χρεώνονται για όσο διάστημα διαρκεί η απαγόρευση της εκπαιδευτικής λειτουργίας με φυσική παρουσία και δεν υπάρχει υποχρέωση καταβολής των αντίστοιχων ποσών από τους υπόχρεους».

Ο Σύνδεσμος των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων από την πλευρά του έχει διευκρινίσει για το θέμα ότι «τα δίδακτρα που αφορούν το βασικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων, παραμένουν απαιτητά και αδιαπραγμάτευτα».

Παράλληλα, κρίνοντας ότι το σχολικό έτος θα παραταθεί, έχει αναφέρει ότι «ως προς τις συναφείς υπηρεσίες που δεν είναι δυνατόν να παρέχονται όσο παραμένουν τα σχολεία κλειστά, σημειώνουμε ότι οι υπηρεσίες αυτές θα συνεχίσουν να παρέχονται αν, όπως θεωρείται σχεδόν βέβαιο, παραταθεί το διδακτικό έτος.

Συνεπώς, τελικός συμψηφισμός δεν μπορεί να γίνει πριν από το τέλος του διδακτικού́ έτους.

Παράλληλα με τη χθεσινή ΚΥΑ της κυβέρνησης ορίζεται ότι κατά το χρονικό διάστημα της προσωρινής απαγόρευσης της εκπαιδευτικής λειτουργίας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων η διαδικασία της δημόσιας υποστήριξης των διδακτορικών διατριβών μπορεί να πραγματοποιείται με μεθόδους εξ αποστάσεως επικοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου