ΕΝΑ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΟΥ ΠΡΟ ΟΚΤΩ ΕΤΩΝ, ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΤΟΤΕ ΠΑΣΧΑ!
Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΗ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ
14 Απριλίου 2012 στις 3:13 π.μ.
Του Σεραφείμ Χ. Μηχιώτη
«Πίσω από το θεαματικό λιντσάρισμα του "τελειωμένου Άκη", κρύβεται το συνένοχο δίδυμο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ!Γιατί δεν "παγώνουν" τα 2 Γερμανικά υποβρύχια;»: Αυτή είναι η πρόταση που ανέβασε χθες, μέσω του facebook, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημ. Παπαδημούλης, την οποία επιθυμεί, προφανώς να θέσει υπό την κρίση των συμπολιτών του.
Η ΕΛΛΑΔΑ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΗ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ
14 Απριλίου 2012 στις 3:13 π.μ.
Του Σεραφείμ Χ. Μηχιώτη
«Πίσω από το θεαματικό λιντσάρισμα του "τελειωμένου Άκη", κρύβεται το συνένοχο δίδυμο ΠΑΣΟΚ-ΝΔ!Γιατί δεν "παγώνουν" τα 2 Γερμανικά υποβρύχια;»: Αυτή είναι η πρόταση που ανέβασε χθες, μέσω του facebook, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ κ. Δημ. Παπαδημούλης, την οποία επιθυμεί, προφανώς να θέσει υπό την κρίση των συμπολιτών του.
Επιχειρώ, λοιπόν, να του θέσω δημοσίως υπ’ όψιν τις σκέψεις μου που ακολουθούν, υπό την ιδιότητα του νοήμονος πολίτη, του δημοσιογράφου που ασχολήθηκε επί πολλά έτη με αντικείμενο το στρατιωτικό ρεπορτάζ εις την «ΑΥΓΗ» και εν τέλει του Διευθυντή Τύπου των διατελεσάντων Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Κάρολου Παπούλια και των Υφυπουργών Εθνικής Άμυνας κ.κ. Ν. Κουρή-έφυγε απο τη ζωή στις 19 Ιουλίου 2018- , Δημ. Αποστολάκη. Λ. Αποστολίδη και Θ. Κοτσώνη (περίοδοι χειμώνος 1989-1990 και Οκτωβρίου 1993- Μαρτίου 2004 αντιστοίχως).
Θέλω να πιστεύω, ότι έχω επαρκή γνώση του θέματος, παρά τη διαρκή εξέλιξη εις τα θέματα αυτά, ώστε να υποστηρίξω ότι η πρότασή του δεν στηρίζεται επαρκώς και συνεπώς δεν προσφέρεται προς υλοποίηση.
Η πρόσκτηση των 2 υποβρυχίων, Γερμανικού σχεδιασμού και τεχνογνωσίας, προβλέπεται βάσει νόμου που εψηφίσθη από την ΒτΕ, ο οποίος αφορά, επίσης, την επαναδιαπραγμάτευση της αρχικής συμβάσεως γιά την πρόσκτηση των πρώτων 4 υποβρυχίων του ιδίου τύπου και την απόφαση να μην προχωρήσει ο εκσυγχρονισμός παλαιών υποβρυχίων του ΠΝ, ώστε να προσκτηθούν νεότευκτα υποβρύχια του ιδίου τύπου με τα πρώτα 4. Διά του τρόπου αυτού, επιτυγχάνεται η βέλτιστη ικανοποίηση αναγκών του εθνικού αμυντικού σχεδιασμού σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου και συγκριτικώς σε χαμηλότερο κόστος.Δυνάμει αυτού του νόμου, έχει υπογραφεί σχετική σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των αναδόχων Γερμανικών Οίκων HDW-FORESTAL, τρέχει ο χρόνος υλοποιήσεως των συμφωνηθέντων και βεβαίως υπάρχουν και οι προβλεπόμενες ποινικές ρήτρες, αν κάποια εκ των δύο αντισυμβαλλομένων πλευρών υπαναχωρήσει πλήρως ή εν μέρει των υποχρεώσεων, που έχει αναλάβει.
Τώρα ο κ. Παπαδημούλης προτείνει να παγώσει η πρόσκτηση των δύο προσθέτων υποβρυχίων, δηλαδή η Ελληνική πλευρά να παραιτηθεί μονομερώς από ανειλημμένη συμβατική υποχρέωση. Νομικώς αυτό δεν είναι αδύνατο κατ΄ αρχήν, αλλά ό,τι είναι νομικώς εφικτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να προχωρήσει με περισσή ευκολία και σπουδή. Έχει λάβει υπ’ όψιν ο κ. Βουλευτής, αν οι ανάδοχοι Γερμανικοί Οίκοι έχουν προχωρήσει ήδη στις δέουσες πρώτες ενέργειες- προμήθειες εξοπλισμού και λοιπών υλικών πάσης φύσεως, που απαιτούνται γιά την ναυπήγησή τους; Έχει λάβει υπ’ όψιν, αν τα Ελληνικά Ναυπηγεία, που θα αναλάβουν την ναυπήγηση και αυτών των υποβρυχίων, βρίσκονται σε προχωρημένη φάση σχετικών διαπραγματεύσεων, αν δεν έχουν υπογράψει ήδη και σύμβαση, με τους Γερμανούς εντολείς τους;
Επειδή δεν υπάρχουν πουθενά αδιέξοδα, έτσι και εις το επίπεδον του Εμπορικού Δικαίου προβλέπονται συγκεκριμένες διαδικασίες και απορρέουσες συνέπειες, εις τις περιπτώσεις όπου αθετούνται οι υποχρεώσεις συμβαλλομένων μερών. Και βεβαίως αυτό που προσμετράται, υπό τέτοιες συνθήκες, είναι οι επιπτώσεις εις βάρος της υπαναχωρούσης πλευράς: Οι Γερμανοί αντισυμβαλλόμενοι θα απαιτήσουν νομίμως την ενεργοποίηση ποινικών ρητρών εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου, δηλαδή την καταβολή σε αυτούς αποζημιώσεων. Συνεπώς δεν θα γίνει αζημίως γιά την Ελλάδα, μία τέτοια επιλογή. Θα έχει σημαντικό κόστος, το οποίο πρέπει να προσμετρηθεί.
Πέραν αυτού, υπάρχει και το άλλο μέγα θέμα του αναγκαστικού περιορισμού του φόρτου εργασίας των Ελληνικών Ναυπηγείων, τα οποία δεν ευτυχούν από άποψη ανειλημμένου έργου και των οποίων το προσωπικό απασχολείται μερικώς. Αν δεν ναυπηγηθούν και τα δύο πρόσθετα υποβρύχια, είναι προφανές ότι η κατάσταση θα επιδεινωθεί και η επιβίωσή τους θα απειληθεί πάραυτα. Άλλωστε, το πρώτο από το 3 υποβρύχια βρίσκεται πολύ κοντά στην παράδοσή του γιά να αρχίσουν οι πρώτες δοκιμές του (sea trials), ενώ η ναυπήγηση του δεύτερου προχωρεί με ταχύτητα.
Αυτή η πλευρά πρέπει να εκτιμηθεί ιδιαιτέρως από τον κ. Παπαδημούλη, πολλώ μάλλον που οι συνδικαλιστές του πολιτικού του χώρου, έχουν τοποθετηθεί κατ’ επανάληψη επί του θέματος και έχουν ενημερώσει και τον ίδιο, αν δεν απατώμαι, ώστε να αποτραπεί μία προοπτική διακοπής της λειτουργίας των Ναυπηγείων. Θα μπορούσε ποτέ η Αριστερά να προκαλέσει έκρηξη ανεργίας, λόγω των «κακών εξοπλισμών» και μάλιστα εις την χειμαζόμενη χώρα μας;
Εις ό,τι αφορά το ήδη ευρισκόμενο σε επιχειρησιακή λειτουργία υποβρύχιο «Παπανικολής», πρώτο από τα 4 υποβρύχια νέου τύπου του Στόλου, το θέμα της συμπεριφοράς του εν αναδύσει υπό ακραίες συνθήκες κυματισμού εις την επιφάνεια της θαλάσσης φαίνεται ότι αντιμετωπίσθηκε επιτυχώς και ότι δεν «γέρνει» πλέον.
Θέλω τέλος να επισημάνω και εγώ τον αυτονόητο, αλλά και λησμονούμενο συχνά, διαχωρισμό μεταξύ του παράνομου πλουτισμού κατά τη διαδικασία αγοράς οπλικών συστημάτων, αφ’ ενός και της ανάγκης αυτής καθ’ εαυτής ενός εκάστου οπλικού συστήματος αφ΄ετέρου. Πράξεις ποινικώς κολάσιμες δεν μπορούν να οδηγούν και στην απαξίωση της αγοράς οπλικών συστημάτων, που πράγματι απαιτούνται γιά την άμυνά μας. Άλλο το ένα και άλλο το άλλο.
Επειδή η άμυνα της πατρίδος μας, η ασφάλεια των πολιτών της, δεν αποτελεί «είδος» προς έκπτωση, τη στιγμή που συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε συγκεκριμένη απειλή εξ Ανατολών, άμεση και καθημερινή, εμείς οι ίδιοι θα επωμισθούμε τις ενέργειες σε όλα τα πεδία, συμπεριλαμβανομένου και του αμυντικού, ώστε να προασπίσουμε την εθνική μας ανεξαρτησία και εδαφική ακεραιότητα. Συνεπώς δεν θα σταματήσουμε να έχουμε ανάγκη γιά εξοπλισμούς, υπό την απαράβατη προϋπόθεση ότι θα συντρέχουν εξ ορισμού και διασφαλίζονται αδιαλείπτως όλες οι διαδικασίες διαφάνειας σε όλα τα στάδια λήψεως των σχετικών αποφάσεων, με τη ΒτΕ πλήρως και εις βάθος ενήμερη (και) επί των θεμάτων αυτών.
Φοβούμαι, ότι, γιά όσο χρόνο η Ελλάδα θα αντιμετωπίζει την Τουρκική απειλή, το γνωστό σε παλιούς αριστερούς «τι τα θέλουνε τα όπλα, τα κανόνια, τα σπαθιά, να τα κάνουνε τρακτέρια να οργώνει η αγροτιά», ακούγεται όμορφο, αλλά πολύ μακρυνό ώς προοπτική. Ιδίως, μάλιστα, υπό τις σημερινές συνθήκες της δεινής οικονομικής κρίσης που αντιμετωπίζουμε ώς χώρα, με την ευκαιρία της οποίας, ώς όχημα, κάποιοι θα ήθελαν να δοκιμάσουν τις αντοχές μας.
Η απάντηση είναι μία και μοναδική και βασίζεται σε ψυχωμένους πολεμιστές, που αξιοποιούν πλήρως και εις βάθος τα σύγχρονα απαραίτητα όπλα, που τους εμπιστεύεται προς αξιοποίηση η πατρίδα.Διότι πατρίδα θα υπάρχει πάντοτε. Και θα καλούμεθα να την υπερασπισθούμε ακόμη και υπό τις χειρότερες δυνατές συνθήκες. Είναι το κοινό μας σπίτι, που δεν εγκαταλείπουμε σε κανέναν, γιά οποιοδήποτε λόγο.
ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗ (15 Aπριλίου 2012)
ΥΓ 1: Ευτυχώς το ΠΝ διαθέτει πλέον τα 4 από τα 6 Υ/Β αυτού του τύπου, σε πλήρη επιχειρησιακή αξιοποίηση μετά το "ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ", δηλαδή το "ΠΙΠΙΝΟΣ", το "ΜΑΤΡΩΖΟΣ" και το "ΚΑΤΣΩΝΗΣ" (τελευταίο), θεωρούμενα από τα καλύτερα παγκοσμίως με εναερόβια πρώση. Λόγοι δικαιοσύνης και αλήθειας των πραγμάτων επιβάλλουν να αναφέρω τη μεγάλη και τελικώς αποτελεσματική μάχη που έδωσε γιά την πρόσκτησή τους ο Ναύαρχος Ευάγ. Αποστολάκης, διαδοχικώς ως Α/ΓΕΝ με το ΑΝΣ στο οποίο προήδρευε και ως Α/ΓΕΕΘΑ, μετέπειτα ΥΕΘΑ μέχρι τον περασμένο Ιούλιο. Βεβαίως παραμένει ακόμη ζητούμενο η ναυπήγηση των τελευταίων 2, γιά τα οποία έχει ήδη καταβληθεί ποσό 800 εκατ. δολαρίων.
ΥΓ2: Σε ενέργειες του Ναυάρχου Ευάγ. Αποστολάκη πρέπει να πιστωθεί και η τελευταία παραλαβή τεσσάρων υπερσύγχρονων σκαφών ανορθοδόξου πολέμου, Mark V, από το ΠΝ των ΗΠΑ (USN) , δωρεάν, πλην της αποστολής τους.
ΥΓ3: Στα 4 Υ/Β τύπου 214, να προσθέσουμε και το αναβαθμισθέν, την ίδια περίοδο, Υ/Β "ΩΚΕΑΝΟΣ", από τον τύπο 209, στον τύπο 214.
ΥΓ3: Στα 4 Υ/Β τύπου 214, να προσθέσουμε και το αναβαθμισθέν, την ίδια περίοδο, Υ/Β "ΩΚΕΑΝΟΣ", από τον τύπο 209, στον τύπο 214.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου