οι κηπουροι τησ αυγησ

Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου 2016

"...Μια φράση στη σελίδα 2 του επικαιροποιημένου Μνημονίου αποτελεί έναν από τους χειρότερους εφιάλτες της κυβέρνησης. Αφορά στην απαίτηση ψήφισης πρόσθετων δημοσιονομικών μέτρων μόνιμου χαρακτήρα προκειμένου να επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ όχι μόνο το 2018, αλλά και καθένα από τα επόμενα χρόνια έως και το 2020 Αν οι δανειστές επιμείνουν έως το τέλος σε αυτή τους την απαίτηση, την οποία τροφοδοτεί η επιμονή του ΔΝΤ σε προκαταβολικά μέτρα για να βγαίνουν τα νούμερα, η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης μπορεί να έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της. Πολύ περισσότερο δε αν περάσει η συνταγή του ΔΝΤ για νέα μείωση αφορολογήτου και καταβαλλόμενων συντάξεων..."

Το αποκλειστικό θέμα από "ΤΑ ΝΕΑ"

(πρωτοσέλιδο+εσωτερικά αναπτύγματα)

"ΤΑ ΝΕΑ", 01/12/16

"ΤΑ ΝΕΑ", 01/12/16

Το ΔΝΤ επιμένει να προσδιοριστούν από τώρα
 τα πρόσθετα μέτρα για την περίοδο 2018-2020
Χωρίς συμφωνία στο Eurogroup

Των Ειρήνης Χρυσολωρά΄και Μανώλη Σπινθουράκη

Στον αέρα είναι το Eurogroup της Δευτέρας, καθώς ακόμη δεν υπάρχει συμφωνία της Ελλάδας με τους δανειστές, αλλά ούτε και των δανειστών μεταξύ τους, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη ακόμη και η υπογραφή της λεγόμενης τεχνικής συμφωνίας (staff level agreement) για τη δεύτερη αξιολόγηση.

Οι διαπραγματεύσεις αναμένεται να συνεχιστούν τον Δεκέμβριο, με τη συμμετοχή του ΔΝΤ και το ύψος των πρωτογενών πλεονασμάτων να παραμένουν τα κρίσιμα στοιχεία. Το ΔΝΤ δεν έχει ακόμη συμφωνήσει για το δημοσιονομικό κενό του 2018, θεωρώντας ότι τα μέτρα που έχουν ληφθεί επαρκούν μόνο για πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του ΑΕΠ και όχι 3,5% του ΑΕΠ που είναι ο στόχος του προγράμματος. Επίσης, το ΔΝΤ θεωρεί ότι το 3,5% δεν είναι στόχος που μπορεί να διατηρηθεί μεσοπρόθεσμα, όπως θέλει η ευρωζώνη και κυρίως η Γερμανία.

Σε κάθε περίπτωση, το ΔΝΤ υποστηρίζει ότι χρειάζονται πρόσθετα μέτρα και μάλιστα θέλει να προσδιοριστούν από τώρα για την περίοδο 2018-2020.

Αυτό δυσκολεύει όχι μόνο τις αποφάσεις για το χρέος, αλλά και την ίδια την ολοκλήρωση της αξιολόγησης, καθώς οι Ευρωπαίοι θέλουν αυτή να έχει και τη σφραγίδα του ΔΝΤ, ενόψει της επιστροφής του στο ελληνικό πρόγραμμα, όπως προκύπτει από χθεσινή ενημέρωση ανώτατου παράγοντα της ευρωζώνης. Ο ίδιος ανέφερε ότι στο Eurogroup της Δευτέρας η επικεφαλής του ΔΝΤ Κριστίν Λαγκάρντ δεν θα είναι παρούσα, κάτι που προϊδεάζει πως οι όποιες αποφάσεις υιοθετηθούν δεν θα είναι τελεσίδικες.

Πάντως, τόνισε ότι έχει σημειωθεί πολύ σημαντική πρόοδος στα θέματα της αξιολόγησης, αν και δεν υπάρχει ακόμη συνολική συμφωνία, καθώς ένας «μικρός αριθμός θεμάτων» παραμένει προς διευθέτηση. Συγκεκριμένα, αναφέρθηκε στο δημοσιονομικό κενό του 2018, για το οποίο είπε ότι οι διαφορές είναι μικρές, και στα εργασιακά, τα οποία αναμένεται να λυθούν σε υψηλότερο πολιτικό επίπεδο. Επί της ουσίας, όπως προκύπτει από την ενημέρωσή του, είναι βέβαιο ότι αυτό που ζητούν οι πιστωτές από την ελληνική κυβέρνηση είναι να αποσαφηνίσει επακριβώς τα δημοσιονομικά μέτρα του 2018 και να σκιαγραφήσει αυτά που θα λάβει ώς το 2020.

Μια τέτοια απαίτηση είναι εξαιρετικά επώδυνη για την κυβέρνηση, η οποία αναζητά λύσεις με μέτρα που θα ενεργοποιηθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Ουσιαστικά βάζει στο τραπέζι μια παραλλαγή του κόφτη, που σημαίνει πρόσθετα μέτρα αν τα υφιστάμενα δεν επαρκούν για να πιαστεί ο στόχος. Αντίστοιχες σκέψεις, σύμφωνα με πληροφορίες, κυκλοφορούν και μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών.

Η Γερμανία, πάντως, επιμένει στην επιστροφή του Ταμείου στο πρόγραμμα. Εκπρόσωπος του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών ανέφερε χθες απαντώντας σε σχετική ερώτηση ότι «είμαστε πεπεισμένοι πως το ΔΝΤ θα παραμείνει στο πρόγραμμα».

ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΕΟΣ. Εν τω μεταξύ, χθες διέρρευσε το σχέδιο των βραχυπρόθεσμων μέτρων του ESM για το χρέος, το οποίο οδηγεί σε μείωση κατά 21,8% του ΑΕΠ το 2060. Το σχέδιο αναμένεται να παρουσιαστεί στο Eurogroup της Δευτέρας, επιβεβαίωσε εκπρόσωπος Τύπου του ESM.

Εφόσον δεν υπάρξει συμφωνία για την αξιολόγηση, ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι είναι πιθανό να μην παρουσιαστούν ούτε τα βραχυπρόθεσμα μέτρα για το χρέος, μεταθέτοντας τις αποφάσεις συνολικά για αργότερα μέσα στον Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της «Γουόλ Στριτ Τζέρναλ», το σχέδιο παρατείνει ωριμάσεις και κλειδώνει επιτόκια σε ορισμένα από τα δάνεια της Ελλάδας, προκειμένου να την προστατεύσει από μελλοντικές αυξήσεις τους.

Ειδικότερα, προβλέπει ανταλλαγή ομολόγων κυμαινόμενου επιτοκίου των ελληνικών τραπεζών με σταθερού επιτοκίου, swaps επιτοκίων για τη σταθεροποίηση των πληρωμών της Ελλάδας σε ορισμένα από τα δάνεια του ESM και μελλοντικές εκταμιεύσεις δανείων σταθερού επιτοκίου. Αλλα μέτρα περιλαμβάνουν την παράταση της ωρίμασης ορισμένων δανείων από τα 28,3 χρόνια στα 32,5 χρόνια.

Αναλυτές θεωρούν βέβαιο ότι τα βραχυπρόθεσμα αυτά μέτρα δεν θα είναι αρκετά για να ικανοποιήσουν το ΔΝΤ, ώστε να βγάλει το ελληνικό χρέος βιώσιμο στη σχετική ανάλυση που θα κάνει. Το ΔΝΤ πιέζει για μεγαλύτερη συγκεκριμενοποίηση των μεσοπρόθεσμων μέτρων, για τα οποία η ευρωζώνη όμως δεν θέλει ακόμη να δεσμευθεί αφού οι αποφάσεις του Eurogroup του περασμένου Μαΐου αναφέρουν ότι θα ενεργοποιηθούν «αν χρειαστεί» μετά το 2018.

ΣΚΛΗΡΑ ΜΕΤΡΑ. Την επιμονή του ΔΝΤ σε σκληρά μέτρα επιβεβαιώνει, εξάλλου, έγγραφο της Κομισιόν, που έφερε χθες στη δημοσιότητα το πρακτορείο ΜΝΙ. Σύμφωνα με αυτό, αν το ΔΝΤ συμφωνήσει «ακόμη και σ' ένα διετές πρόγραμμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή περιμένει να είναι ένα σκληρό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, αφήνοντας την Ελλάδα σε πολύ δύσκολη θέση, δεδομένου ότι το 2018 θα είναι ουσιαστικά προεκλογική χρονιά».

Ο υψηλόβαθμος παράγοντας που ενημέρωσε χθες τους δημοσιογράφους στις Βρυξέλλες είπε σχετικά ότι το ΔΝΤ «εξακολουθεί να πιέζει για τις δικές του μεταρρυθμίσεις προκειμένου να μπει στο πρόγραμμα».

Από το έγγραφο προκύπτει ότι το Ταμείο εξετάζει τη δυνατότητα, εφόσον συμμετάσχει, να συνεισφέρει ένα ποσό της τάξης των 5-6 δισ. ευρώ.

Αναφέρεται επίσης ότι η Κομισιόν, η ΕΚΤ και ο ESM θα μπορούσαν να συμφωνήσουν σε χαμηλότερα πρωτογενή πλεονάσματα, της τάξης του 2% του ΑΕΠ μετά το 2018, αλλά εκτιμάται ότι αυτό «ίσως συναντήσει αντίσταση από κάποια κράτη-μέλη».
"ΤΑ ΝΕΑ", 01/12/16
Μόνο με νέα μέτρα κλείνει η αξιολόγηση
Το προσχέδιο του επικαιροποιημένου Μνημονίου που έδωσε η τρόικα στην κυβέρνηση προτού φύγει από την Αθήνα

Της Έλενας Λάσκαρη

Μια φράση στη σελίδα 2 του επικαιροποιημένου Μνημονίου αποτελεί έναν από τους χειρότερους εφιάλτες της κυβέρνησης. Αφορά στην απαίτηση ψήφισης πρόσθετων δημοσιονομικών μέτρων μόνιμου χαρακτήρα προκειμένου να επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ όχι μόνο το 2018, αλλά και καθένα από τα επόμενα χρόνια έως και το 2020

Αν οι δανειστές επιμείνουν έως το τέλος σε αυτή τους την απαίτηση, την οποία τροφοδοτεί η επιμονή του ΔΝΤ σε προκαταβολικά μέτρα για να βγαίνουν τα νούμερα, η ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης μπορεί να έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά της. Πολύ περισσότερο δε αν περάσει η συνταγή του ΔΝΤ για νέα μείωση αφορολογήτου και καταβαλλόμενων συντάξεων.

Το προσχέδιο του επικαιροποιημένου Μνημονίου (με ημερομηνία 22 Νοεμβρίου, όταν και αναχώρησε από την Αθήνα το κουαρτέτο), το οποίο έχουν στη διάθεσή τους «ΤΑ ΝΕΑ», αποκαλύπτει το μέγεθος των πολιτικών δυσκολιών με τις οποίες έχει έρθει αντιμέτωπη η κυβέρνηση. Στην απαίτηση για αύξηση των ομαδικών απολύσεων από το 5% στο 10% και στην άρνηση της επαναφοράς των συλλογικών διαπραγματεύσεων που αποτελούν κόκκινο πανί έρχονται να προστεθούν μια σειρά από μέτρα μικρότερου πολιτικού κόστους, αλλά όχι ανεπαίσθητα, όταν το αφήγημα έως τώρα ήταν ότι έχουμε τελειώσει με τα φορομέτρα και τα μαχαίρια στις παροχές.

ΣΦΙΓΓΟΥΝ ΤΟ ΖΩΝΑΡΙ. Το επίδομα θέρμανσης, το οποίο κόπηκε ήδη μια φορά από τα 210 στα 105 εκατ. ευρώ (πέρυσι), μπαίνει και πάλι στον κόφτη. Το 2018 θα πρέπει να έχει περιοριστεί σε 53 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, προβλέπεται κατάργηση φοροαπαλλαγών με στόχο εξοικονομήσεις 155 εκατ. ευρώ, μεταξύ των οποίων και διαγραφή της έκπτωσης των ιατρικών εξόδων στη φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων.

Η προσπάθεια εξεύρεσης πρόσθετων εσόδων για να κλείσουν οι δημοσιονομικές τρύπες φτάνει μέχρι του σημείου της κατάργησης ακόμα και της έκπτωσης 1,5% κατά τον υπολογισμό της μηνιαίας παρακράτησης φόρου εισοδήματος για μισθωτούς και συνταξιούχους. Μάλιστα, όπως προκύπτει από το προσχέδιο της συμφωνίας, η εφαρμογή του μέτρου προβλέπεται να γίνει από το 2017. Η εφαρμογή του μέτρου θα σημάνει μια ακόμα μικρή περικοπή των μηνιαίων αποδοχών μισθωτών και συνταξιούχων.
Στα παραπάνω μέτρα, εκτός από τα εργασιακά, η κυβέρνηση έχει συναινέσει. Τα εργασιακά όμως και το θέμα των μέτρων της διετίας 2019-20, προκειμένου να επιτυγχάνεται πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ, παραμένουν ακόμα ανοιχτά.

ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ. Σε σχέση με το πρώτο σχέδιο Μνημονίου, το οποίο παρέδωσαν οι δανειστές στις 18 Νοεμβρίου, η δεύτερη απόπειρα συμφωνίας έχει μηδενικές διορθώσεις όσον αφορά τους δημοσιονομικούς στόχους. Πηγές του οικονομικού επιτελείου έχουν αναφέρει ότι οι επικεφαλής του κουαρτέτου δεν είχαν εξουσιοδότηση να διαπραγματευτούν μείωση των στόχων για τα πρωτογενή πλεονάσματα, όπως επιδιώκει η ελληνική κυβέρνηση.
Στο κεφάλαιο όπου περιγράφονται οι αλλαγές στα εργασιακά, ωστόσο, το επικαιροποιημένο κείμενο αποκαλύπτει ένα ατελείωτο γράψε σβήσε, το οποίο όμως δεν έχει οδηγήσει σε τίποτα περισσότερο από το στρογγύλεμα διατυπώσεων. Μια νέα προσπάθεια προσέγγισης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.

Με βάση τα δεδομένα του προσχεδίου, οι δανειστές επιμένουν σε:

1. Αύξηση του ποσοστού των ομαδικών απολύσεων από το 5% στο 10%.

2. Κατάργηση της διοικητικής έγκρισης των ομαδικών απολύσεων. Η σχετική εξουσία μεταβιβάζεται στο Ανώτατο Συμβούλιο Εργασίας, στο οποίο μετέχουν με ίση εκπροσώπηση κράτος, εργαζόμενοι και εργοδότες. Το Συμβούλιο αυτό όμως δεν θα μπορεί να απορρίπτει ομαδικές απολύσεις, παρά μόνο θα ελέγχει την τήρηση της νομιμότητας. Αν μάλιστα το Συμβούλιο διαπιστώνει ότι τηρήθηκαν οι διαδικασίες ενημέρωσης και διαβούλευσης, οι απολύσεις θα μπορούν να γίνουν νωρίτερα από το προβλεπόμενο τρίμηνο.

3. Ψήφιση διάταξης με την οποία θα ορίζεται ότι παραμένουν σε αναστολή τόσο η αρχή της ευνοϊκότερης ρύθμισης αναφορικά με τις συλλογικές διαπραγματεύσεις όσο και η επεκτασιμότητα των κλαδικών συμβάσεων

4. Αύξηση από τις 24 στις 48 ώρες της περιόδου προειδοποίησης για την πραγματοποίηση απεργίας.

5. Διαδικασίες εξπρές για την έκδοση δικαστικών αποφάσεων όχι μόνο αναφορικά με τη νομικότητα της απεργίας αλλά και της απόφασης των εργοδοτών να μην καταβάλλουν αμοιβή στους μη απεργούς, εφόσον εξαιτίας της απεργίας δεν μπορούν να εργαστούν (λοκάουτ).

Στο αίτημα της κυβέρνησης για επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων προβλέπεται παραπομπή σε μια επιτροπή. Ορίζεται ότι θα συγκροτηθεί ειδική ανεξάρτητη γνωμοδοτική επιτροπή η οποία έως τον Ιούνιο του 2017 θα παραδώσει πόρισμα αναφορικά με έναν ενδεχόμενο επαναπροσδιορισμό του πεδίου εφαρμογής της υποχρεωτικής διαιτησίας με σκοπό την προώθηση ελεύθερων συλλογικών διαπραγματεύσεων.

ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι στο πεδίο των εργασιακών επιδιώκεται ένας συμβιβασμός. Συνθετικά αυτού θα μπορούσαν να είναι, σύμφωνα με ορισμένες πηγές, μια υπαναχώρηση από την ελληνική πλευρά στο μέτωπο των ομαδικών απολύσεων με παράλληλη υπαναχώρηση της πλευράς των δανειστών στην επαναφορά των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Προς αυτή την κατεύθυνση άλλωστε έδειξε με τις δηλώσεις του στην Αθήνα και ο κοινοτικός επίτροπος Πιερ Μοσκοβισί.

Νυστέρι στις υπηρεσίες Υγείας!

Εμπόδια στην πρόσβαση των ασφαλισμένων στις ιδιωτικές υπηρεσίες Υγείας, τις οποίες σημειωτέον επιλέγει η πλειονότητα των πολιτών παρά τη συμμετοχή που αναγκάζονται να καταβάλουν παρακάμπτοντας έτσι τις δημόσιες ουρές, βάζει από το ερχόμενο έτος το υπουργείο Υγείας.

Οπως περιγράφεται στο σχέδιο του Μνημονίου, το υπουργείο Υγείας δεσμεύεται ότι έως τον Ιούνιο του 2017 θα έχει έτοιμο προς εφαρμογή ένα σύστημα e-παραπομπών στη δευτεροβάθμια φροντίδα υγείας (δηλαδή, στα ιδιωτικά νοσοκομεία και διαγνωστικά κέντρα). Ετσι, το αργότερο έως τον ερχόμενο Οκτώβριο θα μπει φρένο στην ελεύθερη επιλογή των ασφαλισμένων, οι οποίοι όπως προκύπτει από τα διαθέσιμα στοιχεία επιλέγουν κατά 90% τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα για να υποβληθούν σε εξετάσεις, δεδομένου ότι στις δημόσιες δομές οι λίστες αναμονής είναι αποθαρρυντικές.

Ετσι, από το νέο έτος οι ασφαλισμένοι δεν θα μπορούν να κλείσουν ραντεβού στον ιδιωτικό κλάδο (είτε για προγραμματισμένη επέμβαση είτε για διεξαγωγή εξετάσεων), αν προηγουμένως δεν έχουν λάβει σχετική έγκριση. Μάλιστα, όπως αναφέρεται στο σχέδιο του Μνημονίου, προτεραιότητα για την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων θα δίνεται στις δομές του Πρωτοβάθμιου Εθνικού Δικτύου Υγείας (ΠΕΔΥ) και στα δημόσια νοσοκομεία.

Συνεπώς, ανάλογα με τις δυνατότητές τους (προϋπόθεση είναι να έχει ολοκληρωθεί η χαρτογράφηση και αξιολόγηση των δημόσιων υποδομών, των εξειδικευμένων υπηρεσιών τους και του εξοπλισμού τους), τον χρόνο αναμονής που χρειάζεται για τη διεξαγωγή των εξετάσεων ή της επέμβασης και εφόσον οι ασφαλισμένοι δεν μπορούν να κλείσουν εκεί ραντεβού, τότε μόνο θα δίνεται πράσινο φως για πρόσβαση στον ιδιωτικό τομέα. Οπως σημειώνεται, η πρόοδος στην εφαρμογή του μέτρου θα αξιολογείται κάθε τρεις μήνες.

ΤΑ ΦΑΡΜΑΚΑ. Στο μεταξύ, στο ίδιο σχέδιο δίδεται ιδιαίτερη έμφαση και στο φάρμακο, με πάγια στόχευση την αύξηση της διείσδυσης των γενοσήμων (αντιγράφων) φαρμάκων στην ελληνική αγορά.

Σε ό,τι αφορά τα νέα καινοτόμα φάρμακα, ζητείται να εισαχθούν συμφωνίες όγκου - τιμής και επιμερισμού κινδύνου για περαιτέρω εκπτώσεις στις τιμές τις οποίες καλείται να διαπραγματευτεί η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης.

Στο τραπέζι οι ιδιωτικοποιήσεις

Αμεση πρόσληψη συμβούλων για τις νέες ιδιωτικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή τη ΔΕΗ, τα ΕΛΠΕ, τη ΔΕΠΑ, την ΕΥΔΑΠ, την ΕΥΑΘ, το 5% του ΟΤΕ και το 30% του διεθνούς αερολιμένα Ελευθέριος Βενιζέλος, συγκαταλέγεται στα προαπαιτούμενα της συμφωνίας με τους δανειστές.

Στην ίδια λίστα συγκαταλέγονται η υποχρέωση για κατασκευή και λειτουργία έξι νέων σταθμών διοδίων στην Εγνατία Οδό (Βενέτικο, Θεσσαλονίκη, Αλιάκμονας, Ασπροβάλτα, Καβάλα, Στρυμονικό), το οικονομικό κλείσιμο της συμφωνίας για το Ελληνικό ώς τον Ιούνιο του 2017, καθώς και η αλλαγή της νομοθεσίας για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Σε επίπεδο εσόδων, ο στόχος για την τριετία 2016-2018 παραμένει στα 5,8 δισ. ευρώ (εκ των οποίων τα 2,2 δισ. ευρώ για το 2017), ενώ προαπαιτούμενο είναι και η επιλογή του Διοικητικού Συμβουλίου του Υπερταμείου, καθώς επίσης η επιλογή ώς τον Μάρτιο του 2017 του ΔΣ της ΕΔΗΣ (μιας εκ των θυγατρικών του με χαρτοφυλάκιο τις ΔΕΚΟ).

ΗΛΕΚΤΡΟΣΟΚ. Στα ενεργειακά, το κείμενο αφήνει ανοικτό το σενάριο πώλησης του 100% του ΑΔΜΗΕ εντός του 2017, εφόσον το σχέδιο για την απόσχισή του από τη ΔΕΗ δεν καταστεί δυνατό να ολοκληρωθεί έως τον προσεχή Μάρτιο. Στο ζήτημα των υποχρεωτικών δημοπρασιών πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, το κείμενο επιβεβαιώνει τους φόβους της ΔΕΗ για διάθεση μεγαλύτερων ποσοτήτων ισχύος προς τρίτους. Κρατά παράλληλα ανοικτό το σενάριο της πώλησης μονάδων αν τον Ιούνιο του 2018 διαπιστωθεί ότι το εργαλείο των δημοπρασιών δεν έχει οδηγήσει στη συμφωνημένη μείωση των μεριδίων της ΔΕΗ. Το κείμενο προβλέπει ότι η επόμενη δημοπρασία για ποσότητα ενέργειας 12% θα γίνει τον Ιανουάριο του 2017, ενώ για το 8% που διατέθηκε σε τρίτους στην πρώτη δημοπρασία του 2016 αναφέρει ότι θα επαναδιατεθεί τον Σεπτέμβριο του 2017, με βάση αναθεωρημένη τιμή εκκίνησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου