οι κηπουροι τησ αυγησ

Τετάρτη 26 Οκτωβρίου 2016

"...Το τουριστικό σκάφος εμφανίζει ένα μεγάλο τσάκισμα στη μέση της δεξιάς πλευράς του, εκεί όπου το εμβόλισε το ταχύπλοο «Ντουέντε» και στη συνέχεια πέρασε από πάνω του. Λιγότερα από οκτώ καθίσματα –παραμορφωμένα από το δυστύχημα– έχουν παραμείνει στη θέση τους, ενώ άλλα διαλύθηκαν ολοσχερώς. Πουθενά δεν διακρίνεται η θέση του καπετάνιου. Η γέφυρα σε πολλά σημεία έχει καταστραφεί και είναι πλέον ορατή η μηχανή του σκάφους..."

Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (κύρια πρωτοσέλιδη
 φωτογραφία+θέμα τελευταίας σελίδας)

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 25/10/16
"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 25/10/16



Σημάδια σύγκρουσης στον βυθό της Αίγινας

Ρεπορτάζ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

«Η λάντζα κάθεται στον βυθό, σα να ταξιδεύει. Λείπουν η γέφυρα, τα σκέπαστρα και τα καθίσματα. Πρόλαβα να δω ένα τσάκισμα στη δεξιά πλευρά, από τη μέση και πρύμνα» είχε δηλώσει στην «Κ» ο επαγγελματίας δύτης Νεκτάριος Μαλτέζος, δύο ημέρες μετά το πολύνεκρο δυστύχημα της 16ης Αυγούστου στην Αίγινα από τη σύγκρουση ταχύπλοου με τουριστικό σκάφος. Ηταν ο πρώτος τότε που είχε καταδυθεί, λίγες ώρες μετά τη βύθιση, για να σημάνει τη θέση του ναυαγίου. Εκτοτε ακολούθησαν καταδύσεις και άλλων ειδικών και έρευνες στην περιοχή.

Σήμερα η «Κ» παρουσιάζει για πρώτη φορά οπτικό υλικό από το βυθισμένο σκαρί του «Αντωνία». Στις εικόνες, που βρίσκονται στη διάθεση των Αρχών, φαίνονται καθαρά τα σημάδια της σύγκρουσης.

Το τουριστικό σκάφος εμφανίζει ένα μεγάλο τσάκισμα στη μέση της δεξιάς πλευράς του, εκεί όπου το εμβόλισε το ταχύπλοο «Ντουέντε» και στη συνέχεια πέρασε από πάνω του. Λιγότερα από οκτώ καθίσματα –παραμορφωμένα από το δυστύχημα– έχουν παραμείνει στη θέση τους, ενώ άλλα διαλύθηκαν ολοσχερώς. Πουθενά δεν διακρίνεται η θέση του καπετάνιου. Η γέφυρα σε πολλά σημεία έχει καταστραφεί και είναι πλέον ορατή η μηχανή του σκάφους.

Τέσσερις άνθρωποι που επέβαιναν στο «Αντωνία» σκοτώθηκαν, μεταξύ των οποίων ένα κορίτσι 5 ετών με τον πατέρα του, καθώς και ο καπετάνιος του τουριστικού σκάφους. Κάποιοι εκ των διασωθέντων νοσηλεύθηκαν με βαριά τραύματα σε νοσοκομεία, όπως μία 29χρονη με μερικό ακρωτηριασμό αριστερής κνήμης που χειρουργήθηκε στο ΚΑΤ.

Δύο μήνες μετά, το «Αντωνία» παραμένει βυθισμένο σε βάθος 31,5 μέτρων, στο θαλάσσιο πέρασμα μεταξύ Πέρδικας Αίγινας και νήσου Μονής. Σύμφωνα με τη δικογραφία, το ναυάγιο βρίσκεται σε «ορθή θέση με την τρόπιδά του προς τα κάτω και τα καταστρώματά του προς την επιφάνεια της θάλασσας (όπως δηλαδή όταν πλέει κανονικά)».

Ακόμη, όπως είχε αναφέρει ο δύτης που εντόπισε πρώτος το ναυάγιο και όπως φαίνεται και στο μεταγενέστερο οπτικό υλικό που έχει στη διάθεσή της η «Κ», «η θέση του χειριστή περί το κέντρο του σκάφους παρατηρήθηκε να έχει δεχθεί χτύπημα, ενώ η ρόδα του τιμονιού παρατηρήθηκε στρεβλωμένη εκτός συνήθους θέσεως».

Αμέσως μετά το δυστύχημα η θέση του ναυαγίου σημάνθηκε με σημαντήρα στην επιφάνεια της θάλασσας (σωσίβιο, κουλούρα), ο οποίος προσδέθηκε σε σταθερό σημείο του ναυαγίου με λεπτό σκοινί.

Δεν αποκλείεται μελλοντικά, εφόσον καταστεί τεχνικά εφικτό, να πραγματοποιηθεί ανέλκυση του ναυαγίου για περαιτέρω έρευνες.




Τα δείγματα DNA

Το «Ντουέντε», το σκάφος που βύθισε το «Αντωνία», παραμένει καθηλωμένο στην Αίγινα. Σύμφωνα με έρευνα δικηγόρων της ασφαλιστικής εταιρείας έχουν καταγραφεί εμφανή χτυπήματα στη δελφινιέρα της πλώρης του, όπου στηρίζεται η άγκυρα, καθώς και βαθιές εκδορές και διαμπερή ρήγματα υπέρ και υπό την ίσαλο γραμμή.

Παρά τα όσα είχαν κυκλοφορήσει αρχικά στον Τύπο, σύμφωνα με τα στοιχεία της δικογραφίας εκτός από αποτυπώματα (στα χειριστήρια των μηχανών) ταυτοποιήθηκαν τελικώς και δείγματα DNA του Θρασύβουλου Λυκουρέζου στο σκάφος. Στη σχετική έκθεση εργαστηριακής πραγματογνωμοσύνης με ημερομηνία 10 Οκτωβρίου αναφέρεται ότι ο γενετικός τύπος του 77χρονου ταυτίζεται με βιολογικό υλικό που απομονώθηκε σε χειριστήρια των μηχανών.

Ακόμη, στο τιμόνι προέκυψε μείγμα γενετικών στοιχείων άνω του ενός ατόμου, στο οποίο σύμφωνα με τις εργαστηριακές αναλύσεις εμπεριέχεται ο γενετικός τύπος του κ. Λυκουρέζου, ενώ τα «υπόλοιπα γενετικά στοιχεία δεν κρίνονται επαρκή για να αποδοθούν με ασφάλεια σε έτερο άτομο».

Υπενθυμίζεται ότι μετά τη σύγκρουση των δύο σκαφών, τη βύθιση του «Αντωνία» και την εισροή υδάτων στο ταχύπλοο, το «Ντουέντε» είχε οδηγηθεί στο λιμάνι της Αίγινας από άτομα που είχαν κληθεί να βοηθήσουν τον 77χρονο και τους συνεπιβάτες του.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου