οι κηπουροι τησ αυγησ

Σάββατο 4 Φεβρουαρίου 2017

"...Η ΠΕΦ κάνει λόγο για «εξοβελισμό ενός ακόμα εμβληματικού για την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης κειμένου, της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, που μέχρι σήμερα διδάσκεται από το πρωτότυπο επί δίωρο σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές που φοιτούν στην αντίστοιχη τάξη», και σημειώνει: «Ελληνικό σχολείο χωρίς τον Θουκυδίδου “Περικλέους Επιτάφιο” και χωρίς την “Αντιγόνη” του Σοφοκλή είναι σχολείο με δυσαναπλήρωτο έλλειμμα παιδείας, χωρίς ουσιαστική αγωγή δημοκρατίας, χωρίς μαθητεία στην αντίσταση απέναντι στις αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας και χωρίς ανάδειξη -ως υπέρτατης αξίας- της αγάπης»...."

Aπό "ΤΑ ΝΕΑ", τον κλώνο της "Ε", την ημιεπίσημη κυβερνητική  εφημερίδα και την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"ΤΑ ΝΕΑ/Μικροπολιτικός", 03/02/17

"Εφ.Συν", 03/02/17

Η «θυσία» της «Αντιγόνης»

Του Χρήστου Κατσίκα
Σύμφωνα με τις προτάσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την αναδιαμόρφωση του σχολικού προγράμματος στο Λύκειο, τα Αρχαία θα παραμείνουν ως μάθημα κορμού μόνο στην Α’ Λυκείου, αποδεικνύοντας την πρόθεση του υπουργείου για κατάργηση της «Αντιγόνης»!

Στην ενότητα «Γλώσσα» στις Β’ και Γ’ Λυκείου προβλέπεται διδασκαλία μόνο Εκθεσης και Λογοτεχνίας. Αυτό πρακτικά ισοδυναμεί με κατάργηση της διδασκαλίας της «Αντιγόνης» στο Λύκειο ύστερα από δεκαετίες!

Να θυμίσουμε εδώ πως, όχι τυχαία, τόσο η μεταξική δικτατορία όσο και η χούντα των συνταγματαρχών απαγόρευσαν την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή ως έργο που κατεξοχήν στρέφεται κατά της εξουσίας.

Οπως σημειώνει σε ανακοίνωσή της η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, βασικό μερίδιο «ευθύνης» στην απόφαση αυτή προφανώς κατέχει η προσπάθεια του υπουργείου για περιορισμό των δαπανών μέσω της μείωσης προσλήψεων.

Μόνο η μείωση των ωρών κατά τρεις στη Β’ Λυκείου εξοικονομεί 11.304 ώρες, κάτι που μεταφράζεται σε περίπου 565 εκπαιδευτικούς.

Στην εποχή των ισχνών προϋπολογισμών που βιώνουμε, τα παραπάνω νούμερα υποσκελίζουν το μορφωτικό αγαθό που εκπροσωπεί η «Αντιγόνη» στο Λύκειο.

Ανυπότακτο πνεύμα





Ο Γιάννης Λαθήρας, πρόεδρος των καθηγητών στη Θεσσαλονίκη, τονίζει ότι «ο “κόφτης” και η εξοικονόμηση προσωπικού είναι η μία πλευρά.

Η άλλη σχετίζεται με τη μετάλλαξη του σχολείου σε φτηνή υπηρεσία εξάσκησης των “βασικών δεξιοτήτων” που ορίζουν οι οδηγίες των Ε.Ε.-ΟΟΣΑ και οι ανάγκες της αγοράς.

Σε αυτή την κατεύθυνση εντάσσεται η ομαδοποίηση των επιστημονικών αντικειμένων σε “κουβάδες” δεξιοτήτων, η εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών που θα είναι περιγράμματα στόχων των μαθημάτων, η χρήση υλικού του κάθε εκπαιδευτικού ή διαφοροποιημένων βιβλίων και όλες οι “καινοτόμες” προτάσεις που συνοδεύουν την πρόταση του ΙΕΠ για το Λύκειο».

Είναι φανερό ότι σ’ ένα Λύκειο που το περιεχόμενο των σπουδών θα είναι οι δεξιότητες που ζητάει η αγορά, δεν χωρά το ανυπότακτο πνεύμα της Αντιγόνης.

Κι όσο αλήθεια είναι πως αυτό το πνεύμα «αναπνέει με καλάμι» και στο σημερινό Λύκειο λόγω της διδασκαλίας του από το πρωτότυπο, η «λύση» δεν βρίσκεται στον εξοβελισμό του από το αναλυτικό πρόγραμμα.

Η διδασκαλία του σε όλους τους μαθητές από μετάφραση θα το απαλλάξει από τον σχολαστικισμό και τον φόρτο των γραμματικο-συντακτικών φαινομένων και θα το αναδείξει σε μάθημα πολιτισμού και ανθρωπισμού, δίνοντάς του τη θέση που του αξίζει στο δημόσιο σχολείο:

Η Αντιγόνη, ως πρότυπο αντίστασης απέναντι σε κάθε εξουσία που καταπατά τις αρχές της δικαιοσύνης και τις οικουμενικές αξίες της ηθικής, να αποτελέσει και στις μέρες μας πηγή έμπνευσης της νέας γενιάς, των μαθητών μας.

Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων
Στην ανακοίνωσή της η ΠΕΦ κάνει λόγο για «εξοβελισμό ενός ακόμα εμβληματικού για την ιστορία της ελληνικής εκπαίδευσης κειμένου, της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή, που μέχρι σήμερα διδάσκεται από το πρωτότυπο επί δίωρο σε όλους ανεξαιρέτως τους μαθητές που φοιτούν στην αντίστοιχη τάξη», και σημειώνει:

«Ελληνικό σχολείο χωρίς τον Θουκυδίδου “Περικλέους Επιτάφιο” και χωρίς την “Αντιγόνη” του Σοφοκλή είναι σχολείο με δυσαναπλήρωτο έλλειμμα παιδείας, χωρίς ουσιαστική αγωγή δημοκρατίας, χωρίς μαθητεία στην αντίσταση απέναντι στις αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας και χωρίς ανάδειξη -ως υπέρτατης αξίας- της αγάπης».

Διαψεύδει το υπουργείο
Το υπουργείο Παιδείας, με χθεσινή ανακοίνωσή του, «διαψεύδει κατηγορηματικά τα δημοσιεύματα που αναφέρονται στην κατάργηση της διδασκαλίας της “Αντιγόνης” του Σοφοκλή στη Β’ Λυκείου» και αποδίδει τον θόρυβο που δημιουργήθηκε σε «ανυπόστατες φήμες» και στη σπουδή της ΠΕΦ «να δημιουργήσει εσφαλμένες εντυπώσεις».

Πάντως, εκατοντάδες εκπαιδευτικοί υπογράφουν κείμενο που ζητούν από το υπουργείο Παιδείας να μην υιοθετήσει και να μην προχωρήσει στην υλοποίηση της πρότασης του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με βάση την οποία το μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών στη Β’ Λυκείου όπου διδάσκεται η «Αντιγόνη» του Σοφοκλή θα είναι πλέον μάθημα επιλογής και επομένως θα το διδάσκεται ένας μικρός αριθμός μαθητών.
"Η ΑΥΓΗ", 03/02/17 

Η θυσία(;) της Αντιγόνης και του Περικλή

Της Μίνας Κωστοπούλου

Από την «παρέκκλιση» της σεξουαλικής αγωγής και το μεγάλο κακό της Θεματικής Εβδομάδας, θέμα των ημερών είναι τώρα η “Αντιγόνη” του Σοφοκλή. Φιλόλογοι αντιδρούν για την τύχη της τραγωδίας στα σχολεία, το Διαδίκτυο αγωνιά για την εκπαίδευση, και η (οι) πολιτική (οί) κερδίζει ένα ακόμη πεδίο ανταγωνισμών. Κανείς, ωστόσο, δεν μπήκε στον κόπο να ενημερωθεί επαρκώς για την πρόταση αναμόρφωσης του Λυκείου - γύρω από την οποία ο θόρυβος.

Αυξάνονται οι ώρες διδασκαλίας

Η πρόταση είναι του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και δεν αποτελεί απόφαση. Συζητείται, ωστόσο, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής. Βάσει αυτής, η “Αντιγόνη” γίνεται τετράωρο μάθημα επιλογής στη Β' Λυκείου. Στη Γ' Λυκείου το μάθημα των Αρχαίων γίνεται εξάωρο μάθημα επιλογής. Η αναμόρφωση αυτή απηχεί τη λογική για ένα “Λύκειο των επιλογών”. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, το ΙΕΠ προετοιμάζει εργαστήριο από κοινού με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, για το πώς θα συνενώνονται οι εκδοχές της διδασκαλίας της γλώσσας (π.χ. αρχαία, βυζαντινή, νέα ελληνική), αλλά και το πώς θα μπορούν τα κλασικά κείμενα του αρχαιοελληνικού πολιτισμού να διδάσκονται στο πλαίσιο της Νέας Ελληνικής.

ΥΠΠΕΘ: Ανυπόστατες φήμες, εσφαλμένες εντυπώσεις

“Εσφαλμένες εντυπώσεις” , βασισμένες σε “ανυπόστατες φήμες”, καταγγέλλει το υπουργείο Παιδείας, “διαψεύδει κατηγορηματικά τα σχετικά δημοσιεύματα” για την “Αντιγόνη”, και κατονομάζει την Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων για τη σκληρή της τοποθέτηση. Με τις λέξεις “κατάργηση” και “εξοβελισμό” η ΠΕΦ αναφέρεται στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών, αποσιωπώντας ότι οι ώρες διδασκαλίας του αυξάνονται στην πραγματικότητα. Κατά τις πληροφορίες, ωστόσο, η ΠΕΦ είχε επικοινωνία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής για την ουσία του θέματος, την οποία μάλλον επέλεξε να αγνοήσει...

Πάντως, ο σχετικός “θόρυβος” ξεκίνησε από δημοσίευμα ακροδεξιάς εφημερίδας πριν από αρκετές ημέρες. Ακολούθησαν διάφορες ιστοσελίδες, στη συνέχεια ανακοινώσεις φιλολόγων, και όπως πάντα ένα μη-θέμα έγινε το θέμα των ημερών. Οι φιλόλογοι της Αργολίδας άρχισαν να μαζεύουν υπογραφές, οι παραλληλισμοί με τον Επιτάφιο του Περικλή στη Γ' Λυκείου συνέχισαν... Ο βουλευτής των ΑΝ.ΕΛΛ. Δ. Καμμένος μιλούσε χθες για “επιμονή για τη διεξαγωγή Θεματικής Εβδομάδας με θέμα τις έκφυλες ταυτότητες” και “κατάργηση της διδασκαλίας της 'Αντιγόνης' του Σοφοκλή"...

Λίγο αργότερα, η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων υπογράμμιζε: “Η διδασκαλία της 'Αντιγόνης' δεν καταργήθηκε ούτε κατά την επτάχρονη δικτατορία, ενώ η αγέρωχη στάση της ηρωίδας του έργου αποτέλεσε διαχρονικά παγκόσμιας εμβέλειας πρότυπο που ενέπνευσε και εμπνέει την πολιτισμένη ανθρωπότητα". “Ελληνικό σχολείο όμως χωρίς τον Θουκυδίδου 'Περικλέους Επιτάφιο' και χωρίς την 'Αντιγόνη' του Σοφοκλή είναι σχολείο με δυσαναπλήρωτο έλλειμμα παιδείας, χωρίς ουσιαστική αγωγή δημοκρατίας, χωρίς μαθητεία στην αντίσταση απέναντι στις αυθαιρεσίες της εκάστοτε εξουσίας και χωρίς ανάδειξη -ως υπέρτατης αξίας- της αγάπης”, τονίζει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΦ και καλεί τους φιλολόγους σε αγώνα για την προάσπιση του ανθρωπιστικού χαρακτήρα και των ποιοτικών παραδόσεων της παιδείας μας.

Κατά την πρόταση του ΙΕΠ, περί της οποίας ο λόγος, στη Β' Λυκείου στόχος είναι να διδάσκεται 4ωρο υποχρεωτικό μάθημα η “Ιστορία και Σύγχρονη Κοινωνική Επιστήμη”. Για αυτού του τύπου την αγωγή δημοκρατίας ή για τις υποχρεωτικές ώρες διδασκαλίας της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας, που αυξάνονται, οι φιλόλογοι δεν σχολιάζουν...

Π. Χαραμής (αντιπρόεδρος ΙΕΠ)
“Στόχος μας είναι η εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες να αποκτήσει γερές ανθρωπιστικές βάσεις. Όση σημασία έχει ποια κείμενα επιλέγουμε για τη διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής, άλλη τόση σημασία έχει να χρησιμοποιούμε την κατάλληλη μέθοδο ώστε να πιάνει τόπο η διδασκαλία, και να μην περιορίζεται σε γραμματικοσυντακτικά φαινόμενα, αλλά να μπαίνει στην ουσία των κειμένων της κλασσικής γραμματείας.

Σε αυτούς τους άξονες βασίζεται η συνολική προσπάθειά μας για την οργάνωση των προγραμμάτων σπουδών και στο Λύκειο. Μόνο που δεν έχει αρχίσει ακόμη, για να προεξοφλείται. Κάθε εξαγωγή συμπερασμάτων είναι βιαστική και ατεκμηρίωτη”.

"ΤΑ ΝΕΑ", 03/02/17
Πέραμα: Μια πόλη, δύο πρόσωπα
Την ώρα που το 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ικονίου άνοιγε χθες τις πόρτες του στα προσφυγόπουλα, οι περισσότεροι γονείς των μαθητών ζητούσαν τη μετεγγραφή των παιδιών τους σε άλλο σχολείο!

Του Νίκου Μάστορα

Τη βαθιά διαίρεση μιας κοινωνίας που μαστίζεται από τη φτώχεια καταδεικνύει η υπόθεση των προσφυγόπουλων που ξεκίνησαν από χθες μαθήματα στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ικονίου στο Πέραμα.

Πρόκειται για το σχολείο όπου πριν από λίγες ημέρες επανεμφανίστηκαν οι χρυσαυγίτες, με επικεφαλής τον υπόδικο βουλευτή Γιάννη Λαγό - καλεσμένοι, όπως είπαν, από κάποιους γονείς -, και επιχείρησαν με τη βία να μπουν κατά τν διάρκεια γενικής συνέλευσης που γινόταν για να συζητηθεί το θέμα των προσφυγόπουλων, προπηλακίζοντας εκπαιδευτικούς μπροστά στα παιδιά.

Τα σχολεία των περιοχών του Πειραιά (Πέραμα, Κερατσίνι, Νίκαια), τα οποία έχουν επιλεγεί για την απογευματινή φοίτηση των προσφυγόπουλων από το Σχιστό, στα μάτια των οπαδών της Χρυσής Αυγής αλλά και στους σχεδιασμούς της εγκληματικής οργάνωσης θεωρούνται «προνομιακός χώρος» παρέμβασης. Πράγματι, στις περιοχές αυτές συνυπάρχει ισχυρή παρουσία οπαδών της, αλλά ακόμα πιο ισχυρή αντίσταση αλληλέγγυων και κατοίκων απέναντι στην ξενοφοβία, στον ρατσισμό και στον φασισμό.

Από τη ζεστή
υποδοχή...

Χθες, λοιπόν, εκατοντάδες κάτοικοι, εκπαιδευτικοί, αλλά και μαθητές του γειτονικού λυκείου συγκεντρώθηκαν έξω από το σχολείο και καλοδέχτηκαν, κρατώντας πανό, τα παιδιά των πολέμων σε μια λαϊκή γειτονιά που χτίστηκε από έλληνες πρόσφυγες της Μικράς Ασίας. Τους μοίρασαν και σχολική ύλη που από το υστέρημά τους συγκέντρωσαν οι μαθητές του διπλανού λυκείου. Απάλυναν λίγο τον πόνο της προσφυγιάς, έδειξαν το ανθρώπινο πρόσωπο μιας φιλόξενης πόλης σε μια χώρα που μαστίζεται από τα δικά της προβλήματα. Οσο σοβαρά κι αν είναι όμως, δεν περιλαμβάνουν βόμβες, φόνους και πολεμικές καταστροφές.

...στην ψυχρή
αντίδραση

Και η άλλη εικόνα: νωρίτερα οι περισσότεροι από τους μαθητές του δημοτικού σχολείου δεν πήγαν στο χθεσινό τους μάθημα. Τους κράτησαν σπίτι οι γονείς τους, οι οποίοι επιμένουν στην αντίδραση και δεν αποδέχονται τα προσφυγόπουλα. Κι ίσως το να μην πάνε μια μέρα σχολείο στα μάτια των μικρών Ελληνόπουλων να φαντάζει μέχρι και παιχνίδι, όμως οι γονείς αυτοί το προχώρησαν και το τερμάτισαν: σύμφωνα με πληροφορίες, από τους περίπου 130 μαθητές που φοιτούν στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ικονίου Περάματος, οι γονείς περισσότερων από τους μισούς έχουν ζητήσει μετεγγραφή σε άλλο σχολείο!

Για να μη «μολυνθούν» τα παιδιά τους από τα προσφυγόπουλα. Γιατί δεν έχουν πειστεί από τις διαβεβαιώσεις όλων των αρμόδιων παραγόντων ότι έχει διασφαλιστεί η υγεία των προσφυγόπουλων με εμβολιασμούς και ανησυχούν μην κολλήσουν τα παιδιά τους αρρώστιες, λένε. Στην πραγματικότητα, το μόνο εμβόλιο που θα μπορούσε να δώσει λύση στο πρόβλημά τους θα ήταν κατά του ρατσισμού. Αλλά, όπως δεν υπάρχει τέτοιο εμβόλιο, παρά μόνο η ψυχή και οι γνώσεις του κάθε ανθρώπου καθορίζουν τη στάση του απέναντι στα ιστορικά γεγονότα, έτσι - δυστυχώς - δεν υπάρχει και εμβόλιο που να γιατρέψει τις καρδιές των παιδιών τους, όταν μεγαλώνοντας συνειδητοποιήσουν την ιστορική επιλογή των γονιών τους. Γιατί κάποτε θα καταλάβουν για ποιον λόγο έμειναν σπίτι εκείνη τη μέρα.

Ο φόβος
και ο «πόλεμος»

Εδώ προκύπτει ένα μεγάλο ζήτημα: μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να πάρουν πράγματι τα παιδιά τους από το σχολείο, όπως απειλούν; Τα παιδιά μας είναι ένα «ζων κτήμα», που το χειριζόμαστε κατά βούληση επικαλούμενοι την προστασία τους; Δεν είναι αυθύπαρκτοι αυριανοί πολίτες, των οποίων εμείς απλά φρουρούμε την αγωγή; Και τι άραγε υπερισχύει; Ο φόβος απέναντι στον συγχρωστισμό με τον πρόσφυγα (ακόμα κι αν αυτός βρίσκει την πρόφαση της υγειονομικής απειλής για να ζητήσει δικαίωση) ή οι νόμοι του κράτους;

Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας Γιάννη Παντή, ο οποίος ήταν παρών χθες στο Πέραμα, αυτό που συμβαίνει είναι ένας «πόλεμος της κοινωνίας απέναντι σε ακραία συστήματα». Ακραία, γιατί δεν εκδηλώθηκαν ανάλογες φοβικές εντάσεις σε άλλα σχολεία της ίδιας περιφέρειας που καλοδέχτηκαν τα προσφυγόπουλα, όπως λ.χ. το 15ο Δημοτικό Σχολείο της Νίκαιας και το 5ο του Κερατσινίου. Τη μεταφορά των παιδιών στα σχολεία έχει αναλάβει ο Διεθνής Οργανισμός Μετανάστευσης, με τον οποίο συνεργάζονται το υπουργείο Παιδείας και το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής. Οσο για το πώς επιλέγονται τα σχολεία που φιλοξενούν προσφυγόπουλα, ο Γιάννης Παντής εξήγησε ότι, σύμφωνα με κοινή υπουργική απόφαση, τα σχολεία επιλέχθηκαν επειδή πληρούν κάποια κριτήρια, κυρίως παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά. Σχετικά με τις αιτήσεις των μετεγγραφών, είπε ότι είναι θέμα των υπηρεσιών της πολιτείας και όχι του υπουργείου Παιδείας.

Οι τέσσερις
επιλογές

Τι ισχύει λοιπόν; Σε ό,τι αφορά τα δημόσια σχολεία, στη χώρα μας ο νόμος δεν επιτρέπει επιλογή σχολείου και η κατανομή των μαθητών γίνεται βάσει του τόπου κατοικίας τους. Μετεγγραφές επιτρέπονται για πολύ συγκεκριμένους λόγους (π.χ. αλλαγή τόπου κατοικίας, με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων περί αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος κ.λπ.), κανένας από τους οποίους δεν περιλαμβάνει τον φόβο των γονιών ότι η υγεία του παιδιού τους θα πάθει κακό από την επαφή με προσφυγόπουλα, για τα οποία όλοι οι φορείς διαβεβαιώνουν πως έχουν εμβολιαστεί. Επιπλέον, τα μαθήματα γίνονται με διαφορετικό ωράριο.

Κατά συνέπεια, οι επιμένοντες έχουν τέσσερις επιλογές: είτε να αλλάξουν σπίτι είτε να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικό σχολείο, αν το αντέχει το βαλάντιό τους, είτε να τα στείλουν να κατοικήσουν σε συγγενείς άλλης περιοχής και να τους παραχωρήσουν την επιμέλεια είτε να πλαστογραφήσουν αποδεικτικά και να δηλώσουν ότι μένουν αλλού. Η τελευταία επιλογή φυσικά δεν είναι σύννομη και επιφέρει σοβαρές κυρώσεις. Απο τις άλλες τρεις, ας επιλέξουν όποια επιθυμούν.

Υπάρχει βέβαια και μια ακόμα: να επιτρέψουν στα παιδιά τους να αγκαλιάσουν τα προσφυγόπουλα, όπως συμβαίνει με εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες παιδιά σε άλλα σχολεία της επικράτειας. Και θα δουν τότε να αλλάζει πράγματι η ζωή τους, αλλά όχι με τον φοβικό τρόπο που πιστεύουν ότι θα γίνει. Θα νιώσουν το πώς σε αλλάζει η συμπόνοια και το πώς η αγάπη σού προσφέρει ανάταση ψυχής κι εξακοντίζει τη βαρβαρότητα εκεί που της πρέπει.

ΣΧΙΣΤΟ
Η άγνοια, ο φόβος και η ενσωμάτωση
Δεν είναι μόνο η ανεργία και η οικονομική ύφεση που τρομάζουν κάποιους κατοίκους και επαγγελματίες στο Πέραμα και τις άλλες των περιοχές της Β' Περιφέρειας Πειραιά. Μετά την απόφαση για τη δημιουργία κέντρου μετεγκατάστασης και κράτησης προσφύγων στο Σχιστό, αρκετοί κάτοικοι και έμποροι των γειτονικών περιοχών δήλωναν πέρυσι στα «ΝΕΑ»:

«Δεν είμαστε κατά των προσφύγων, είμαστε αλληλέγγυοι και το έχουμε αποδείξει. Ωστόσο, θεωρούμε πως το να μεταφερθούν χιλιάδες μετανάστες σε ένα στρατόπεδο, μόλις μισό χιλιόμετρο από τον οικιστικό ιστό, σίγουρα θα υποβαθμίσει την περιοχή μας και θα δημιουργήσει προβλήματα. Η φιλοξενία χιλιάδων μεταναστών σε μια περιοχή χωρίς υποδομές και με ελλιπή αστυνόμευση το μόνο που θα δημιουργήσει είναι περαιτέρω υποβάθμιση στη ζωή των καταστηματαρχών και των κατοίκων της πόλη μας».

ΣΕ ΟΜΑΛΗ ΠΟΡΕΙΑ. Ωστόσο, το κέντρο λειτουργεί εδώ και σχεδόν ένα χρόνο χωρίς να έχουν αναφερθεί σοβαρά προβλήματα και φιλοξενεί λιγότερους από 1.000 μετανάστες. Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη Πειραιά Γιώργο Γαβρίλη που το επισκέφθηκε πρόσφατα, φιλοξενούνται κατά κύριο λόγο πολυμελείς οικογένειες με παιδιά που προέρχονται από το Αφγανιστάν και το Ιράκ.

Στεγάζονται σε προκατασκευασμένους θερμαινόμενους οικίσκους, ενώ υλοποιείται εκπαιδευτικό - υποστηρικτικό πρόγραμμα εκμάθησης της ελληνικής γλώσσας, προκειμένου τα παιδιά τους να μπορέσουν να ενταχθούν κατά το δυνατόν ομαλότερα στη σχολική ζωή.
Ρεκόρ ειδικοτήτων στην ελληνική εκπαίδευση
Του Απόστολου Λακασά

Στην ελληνική εκπαίδευση υπάρχουν καθηγητές διοίκησης επιχειρήσεων, οικονομολόγοι, λογιστικής, εμπορίας και διαφήμισης και οικιακής οικονομίας. Εξίσου εντυπωσιακό είναι ότι σε έναν μόνον κλάδο (τον πανεπιστημιακής εκπαίδευσης 14.04) υπάγονται δέκα ειδικότητες: ενδεικτικά, γεωπόνοι/ δασολογίας και φυσικού περιβάλλοντος/ φυτικής παραγωγής/ ζωικής παραγωγής/ ιχθυοκομίας - αλιείας/ γεωργικών μηχανών και αρδεύσεων - γεωργικής μηχανολογίας και υδάτινων πόρων/ θερμοκηπιακών καλλιεργειών και ανθοκομίας κ.λπ. Η ελληνική εκπαίδευση κατέχει μάλλον το παγκόσμιο ρεκόρ ειδικοτήτων, συνολικά 157. Ετσι, και μόνον η παραπάνω απαρίθμηση ορισμένων ειδικοτήτων που ανήκουν σε έναν κλάδο καταδεικνύει τον λαβύρινθο που επιχειρεί να ομαδοποιήσει το υπουργείο Παιδείας με βάση την πρόταση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ).

Ειδικότερα, σύμφωνα με την πρόταση του ΙΕΠ που παρουσιάζει σήμερα η «Κ», οι ομαδοποιημένοι κλάδοι εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση περιορίζονται σε 78 από 111. Οι 78 κλάδοι επιμερίζονται σε 51 πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, 19 τεχνικής εκπαίδευσης, οκτώ δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ενώ σε αυτούς δεν περιλαμβάνονται οι οκτώ κλάδοι ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού (λογοθεραπευτές, φυσιοθεραπευτές, ψυχολογίας, ειδικοί στη νοηματική γλώσσα κωφών κ.ά.). Ο πολυκερματισμός των ειδικοτήτων είναι έντονος στην επαγγελματική-τεχνική εκπαίδευση και ευρύτερα αποδίδεται στην πολιτική που υιοθέτησαν επί χρόνια οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας να κάνουν διορισμούς (έστω λίγους ανά κλάδο) από τους αποφοίτους όλων των σχολών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Οπως αναφέρει η πρόταση του ΙΕΠ, με τις ομαδοποιήσεις επιδιώκονται η πλήρης αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προσωπικού, ο περιορισμός στην πολυδιάσπαση σε ίδια ή παρεμφερή αντικείμενα, ο περιορισμός στην τοποθέτηση εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία για συμπλήρωση ωραρίου και η αξιοκρατία στις μεταθέσεις και τις αποσπάσεις. Την ομαδοποίηση των ειδικοτήτων έχει προτείνει ο ΟΟΣΑ και είναι χαρακτηριστικό ότι ήδη από τα μέσα του 2014 το ΙΕΠ κατέθεσε στο υπουργείο Παιδείας δύο σχετικές μελέτες. Η πρώτη ομαδοποιούσε τις ειδικότητες σε 52 και η δεύτερη σε 40.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου