οι κηπουροι τησ αυγησ

Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε …στο παρά πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει. Σημειωτέον, ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης (χειριστήρια) της ίδιας αμαξοστοιχίας, επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή....

Από "ΤΑ ΝΕΑ", πρωτοσέλιδο+εσωτερικό θέμα

"ΤΑ ΝΕΑ", κύριο θέμα, 06/03/24


"ΤΑ ΝΕΑ", 06/03/24

 


ΤΟΥ ΚΩΣΤΑ ΝΤΕΛΕΖΟΥ


Ενα νέο συμβάν που θέτει σε «αμφισβήτηση» την εμπέδωση της ασφαλούς λειτουργίας όλων των εμπλεκομένων στις σιδηροδρομικές μετακινήσεις απασχολεί και πάλι τις αρμόδιες υπηρεσίες, ένανχρόνο μετά την τραγωδία των Τεμπών.

Το σοβαρό περιστατικό που καταγράφηκε παραμονές των Χριστουγέννων στονσταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), αφορά την παραβίαση κόκκινου φωτεινού σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο – Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

Οι μαρτυρίες

Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων του ΣΚΑ, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Όπως αναφέρουν αξιόπιστες πηγές, η σύγκρουση αποφεύχθηκε …στο παρά πέντε, χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο, καλώντας τον μηχανοδηγό της 1313 αμαξοστοιχίας να σταματήσει. Σημειωτέον, ότι στην καμπίνα μηχανοδήγησης (χειριστήρια) της ίδιας αμαξοστοιχίας, επέβαινε παρατύπως και μαθητευόμενος μηχανοδηγός, δεδομένου ότι ο κανονικός μηχανοδηγός δεν έχει την ιδιότητα του εκπαιδευτή.

Ο ΟΣΕ, ως διαχειριστής της υποδομής, προχώρησε αμέσως στην καταγραφή του σοβαρού αυτού συμβάντος, ενώ από την πλευρά της Hellenic Train επιχειρήθηκε αρχικά η υποβάθμισή του, με τα αρμόδια στελέχη της εταιρείας να υποστηρίζουν ότι για το περιστατικό δεν ευθύνεται ο μηχανοδηγός, αλλά η ολισθηρότητα των γραμμών!

Σημειώνεται, ότι υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train είναι σήμερα ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενηδούνιας, που το τελευταίο διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα λόγω της μη κλήσεώς του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη. Ωστόσο, ούτε και ο αρμόδιος γενικός διευθυντής της εταιρείας προέβη σε κάποια επίσημη κίνηση, υιοθετώντας το σενάριο της… ολίσθησης.

Ο ταχογράφος

Ομως, ο ΟΣΕ επέμεινε στη διαλεύκανση του συμβάντος, το οποίο λόγω της σοβαρότητάς του το δήλωσε στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ). Παράλληλα, ο ΟΣΕ προκειμένου να συντάξει το δικό του πόρισμα, απαίτησε από τη Hellenic Train την ταινία του ταχογράφου για να ελέγξει εάν υπήρξε ολίσθηση, όπως και τη σχετική αναφορά του μηχανοδηγού. Σύμφωνα με τον κανονισμό κυκλοφορίας, η ταχύτητα της αμαξοστοιχίας 1313 δεν θα έπρεπε να υπερβαίνει τα 60 χλμ./ώρα. Πάντως, μέχρι στιγμής, δεν έχει παραδοθεί στον ΟΣΕ η ταινία του ταχογράφου, η οποία καταγράφει την ολίσθηση.

Καλεί όλους τους εμπλεκόμενους 
να δώσουν τα πορίσματά τους

ΡΑΣ προς Hellenic Train και ΟΣΕ

Η ΡΑΣ, λόγω της σοβαρότητας του περιστατικού, ζητεί την πλήρη διαλεύκανσή του και καλεί όλους τους εμπλεκόμενους να της παραδώσουν τα πορίσματά τους.

Σε σχετικό έγγραφό της προς τη HELLENIC TRAIN και τον ΟΣΕ, με θέμα «Υπέρβαση σήματος από την αμαξοστοιχία 1313», μεταξύ άλλων, τονίζει: «…Στις 23/12/2023, ενώ είχε γίνει χάραξη για τη συνέχιση της πορείας της καθυστερημένης αμαξοστοιχίας 51 (Θεσσαλονίκη – Αθήνα) από τον σταθμό ΣΚΑ προς το σταθμό Αγίων Αναργύρων, η αμαξοστοιχία 1313 (Κιάτο – Πειραιάς, ΗΑ/Α 460.105/205 ΑΜ 300027), ερχόμενη από το σταθμό Λιοσίων, υπερέβη το φωτόσημο Ρ668.

Η αμαξοστοιχία μετά από άμεση επικοινωνία μεταξύ του σταθμάρχη ΣΚΑ και του μηχανοδηγού της ακινητοποιήθηκε και συνέχισε την πορεία της μετά τη διέλευση της αμαξοστοιχίας 51. Στο σχετικό 2 αναφέρεται ότι έγινε υπέρβαση σήματος λόγω ολίσθησης. Λαμβάνοντας υπόψη ότι η ανωτέρω παραβίαση σηματοδότη συνιστά πρόδρομο παράγοντα ατυχήματος, σας επισημαίνουμε ότι έως σήμερα δε μας έχετε γνωστοποιήσει τη σχετική έκθεση/πόρισμα εσωτερικής διερεύνησης του ανωτέρω συμβάντος, σε εφαρμογή της σχετικής διαδικασίας του οικείου ΣΔΑ, στην οποία (έκθεση) αναμένεται να προσδιορίζονται και να αναλύονται οι βαθύτερες αιτίες που προκάλεσαν το ανωτέρω συμβάν και να προτείνονται μέτρα/συστάσεις για την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.

Παρακαλούμε τον Διαχειριστή Υποδομής ΟΣΕ και τη Σιδηροδρομική Εταιρεία HELLENIC TRAIN για την επίσπευση της διαδικασίας εσωτερικής διερεύνησης του εν λόγω συμβάντος και την άμεση αποστολή της έκθεσης-πορίσματος στη ΡΑΣ και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Επιπλέον, παρακαλείται η HELLENIC TRAIN να μας αποστείλει άμεσα το δελτίο έλξης και το φύλλο πορείας του εν λόγω δρομολογίου…».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου