οι κηπουροι τησ αυγησ

Σάββατο 28 Νοεμβρίου 2020

Εχουμε και λέμε: Εξέγερση στην Ουγγαρία και δη στη Βουδαπέστη το 1956. Ανοιξη της Πράγας στην Τσεχοσλοβακία το 1968. Πολωνία, ναυπηγεία Γκντασκ, Αλληλεγγύη, εξεγέρσεις 1980 και εφεξής. Θρησκεύματα των αντιστοίχων χωρών: Κυρίως καθολικοί, προτεστάντες, λουθηρανοί και πάμπολλοι άθεοι. Είναι γνωστό όχι μόνον στους αναγνώστες σας πως σε Ρωσία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Ουκρανία και Λευκορωσία κυριαρχεί στον πληθυσμό σε συντριπτικό ποσοστό η ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία. Το ζήτημα που μας αφορά είναι ότι στις δεύτερες αυτές χώρες που είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα χριστιανικές ορθόδοξες, δεν κουνήθηκε ούτε φύλλο που να αξίζει να το αναφέρει η Ιστορία ως επανάσταση ενάντια στο τυραννικό κομμουνιστικό καθεστώς. Προφανώς δεν είναι άσχετο από την ιδεολογία της ορθόδοξης εκκλησίας και τον «ραγιαδισμό» της ορθοδοξίας. Δεν είμαι ιστορικός και ούτε η παρούσα επιστολή αποτελεί επιστημονικό συμπέρασμα, εργασία, απλά η προτεινόμενη υπ’ εμού ιστορική «ένδειξις», η οποία εύχομαι να γίνει πεδίο ερεύνης σοβαρών ιστορικών επιστημόνων και αρχή ιστορικού και επιστημονικού διαλόγου. Επιστημόνων όμως, όχι σαν αυτούς που ακινητοποιούν τον κορωνοϊό στην εξώπορτα της εκκλησίας και οι ίδιοι μπαίνουν μέσα για να μεταλάβουν με «πλήρη ασφάλεια» από το «αντισηπτικόν» Θείον Δισκοπότηρο...

Από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", και

"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 27/11/20


1. «Μένουμε ασφαλείς» και ο συρμός του ΟΣΕ…

ΕΛΙΣΑΒΕΤ Δ. ΠΑΝΕΛΗ, Αρχαιολόγος - φιλόλογος


Κύριε διευθυντά,
 

Δεν τολμούν να μας το ξαναδείξουν αυτό το σλόγκαν… έχει ήδη παλιώσει. Πρέπει να εφεύρουμε κάτι καινούργιο, π.χ. «μένουμε ζωντανοί στην πόλη μας». Το «ζωντανοί» θα μπορούσε να αντικαταστήσει το «ασφαλείς».

Διότι πόση ασφάλεια μπορεί να νιώσει ένας Θεσσαλονικιός, που είδε την προηγούμενη εβδομάδα το σενάριο του παραλόγου να διατυπώνεται με κάθε σοβαρότητα: «Ο ΟΣΕ έχει ετοιμάσει συρμό, που περιμένει τους ασθενείς με COVID-19 για περίθαλψη σε διαθέσιμες κλίνες στην Αθήνα».

Εμένα προσωπικά μου θυμίζει παιδικό παιχνίδι ή ηλεκτρικό τρενάκι από αυτά που κάνουν ατέλειωτες σβούρες και κανείς δεν θυμάται ποιος τα έβαλε να λειτουργήσουν και ποιο κουμπί πατάς για να σταματήσει το κακό…

Ή για τους παλιούς (της γενιάς μου) ξενύχτηδες Θεσσαλονικείς το μουσειακό τρενάκι στον Πολυχώρο του Μύλου, όπου πίνοντας το ποτό σου, αναλογίζεσαι παλιότερες εποχές, ένα ταξίδι στην Αθήνα για την προσέγγιση ή τη διάψευση των ονείρων στην πρωτεύουσα – τεράστιες ευκαιρίες, μικρός που είναι ο κόσμος…

Θα μπορούσε κανείς να το παραλληλίσει και με το τρενάκι των λούνα παρκ, το τρενάκι του τρόμου, όπου ανάμεσα στα φαντάσματα και τις μάγισσες με σκούπες, θα δαγκάνουμε τα χείλη μας πριν να έρθει ο κορωνοϊός να μας αγγίξει με το ρόπαλο. Και το συναρπαστικό: δεν θα είμαστε μόνοι! Για να γεμίσει το τρενάκι με άλλους σαν κι εμάς, ασθενείς με κορωνοϊό, για να ξορκίσουμε όλοι μαζί το κακό (ποιος ξέρει, μπορεί να πιάσουν οι προσευχές του διπλανού μας…).

Κι ο αδερφός μου; Σαν βγεις στον πηγαιμό για την Ιθάκη ξέχνα λοιπόν τις αερομεταφορές, δεν σου χορηγήθηκε ο ΑΜΚΑ για ταξίδι στο Διάστημα! Και μη μιλήσει κανείς για πολίτες Δ΄ Εθνικής Κατηγορίας ούτε για τρενάκια δύο ταχυτήτων – και τον Γκαγκάριν πριν πάει στο Διάστημα κάποια μάνα τον έκλαιγε…


2. Κομμουνιστικά καθεστώτα και περί Ορθοδοξίας
ΑΝΔΡΕΑΣ ΤΣΟΛΟΔΗΜΟΣ, Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, MSc King’s College London

Κύριε διευθυντά,

Μετά τα διασκεδαστικά αναγνώσματα πανεπιστημιακών δασκάλων (έπαψα να αναρωτιέμαι πια τι πληρώνει ο Ελληνας με τους φόρους του) περί κορωνοϊού που κάθεται «κλαρίνο» μόλις φτάσει στην εξώπορτα της εκκλησίας, λέω να ασχοληθώ σήμερα με τις ιδέες που μπορεί κάποιος ιστορικά να κουβαλάει όταν δρασκελίζει αυτή την πόρτα. Και για να μην κρατώ τους αναγνώστες σας σε αγωνία, το σύντομο θέμα μου αφορά τις γνωστές αντιστάσεις των αντικαθεστωτικών στις χώρες του ανύπαρκτου σοσιαλισμού. Εστιάζω στην πολιτισμένη Ευρώπη –όχι στην ασιατική Σοβιετία– το κοινό μας σπίτι, στο οποίο ανήκει και η Ευρωπαϊκή Ρωσία.

Εχουμε και λέμε: Εξέγερση στην Ουγγαρία και δη στη Βουδαπέστη το 1956. Ανοιξη της Πράγας στην Τσεχοσλοβακία το 1968. Πολωνία, ναυπηγεία Γκντασκ, Αλληλεγγύη, εξεγέρσεις 1980 και εφεξής. Θρησκεύματα των αντιστοίχων χωρών: Κυρίως καθολικοί, προτεστάντες, λουθηρανοί και πάμπολλοι άθεοι.


Είναι γνωστό όχι μόνον στους αναγνώστες σας πως σε Ρωσία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Ουκρανία και Λευκορωσία κυριαρχεί στον πληθυσμό σε συντριπτικό ποσοστό η ορθόδοξη χριστιανική θρησκεία. Το ζήτημα που μας αφορά είναι ότι στις δεύτερες αυτές χώρες που είναι στη συντριπτική τους πλειονότητα χριστιανικές ορθόδοξες, δεν κουνήθηκε ούτε φύλλο που να αξίζει να το αναφέρει η Ιστορία ως επανάσταση ενάντια στο τυραννικό κομμουνιστικό καθεστώς. Προφανώς δεν είναι άσχετο από την ιδεολογία της ορθόδοξης εκκλησίας και τον «ραγιαδισμό» της ορθοδοξίας.

Δεν είμαι ιστορικός και ούτε η παρούσα επιστολή αποτελεί επιστημονικό συμπέρασμα, εργασία, απλά η προτεινόμενη υπ’ εμού ιστορική «ένδειξις», η οποία εύχομαι να γίνει πεδίο ερεύνης σοβαρών ιστορικών επιστημόνων και αρχή ιστορικού και επιστημονικού διαλόγου. Επιστημόνων όμως, όχι σαν αυτούς που ακινητοποιούν τον κορωνοϊό στην εξώπορτα της εκκλησίας και οι ίδιοι μπαίνουν μέσα για να μεταλάβουν με «πλήρη ασφάλεια» από το «αντισηπτικόν» Θείον Δισκοπότηρο


3. Η αποθράσυνση της Τουρκίας και η Ε.Ε.
ΜΙΧ. ΛΙΩΣΗΣ

Κύριε διευθυντά,
 , 

Διαμαρτυρόμεθα συνεχώς εμείς οι Ελληνες για τις επί καθημερινής σχεδόν βάσεως έκνομες ενέργειες της Τουρκίας που προσβάλλουν την εθνική κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, επικαλούμενοι το διεθνές δίκαιο όπως θέλουν να το αντιλαμβάνονται αυτοί.

Αλλά μήπως και οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι εταίροι μας, και μάλιστα οι ισχυρότεροι από αυτούς, τυγχάνουν σε κάθε ευκαιρία κομψότερης μεταχείρισης από τους Τούρκους; Τελευταίο παράδειγμα η επιχειρηθείσα διενέργεια νηοψίας από τη γερμανική φρεγάτα «Hambourg» στο τουρκικό φορτηγό πλοίο «Rosaline A» στο πλαίσιο της ναυτικής αποστολής «Ειρήνη» για την τήρηση του εμπάργκο όπλων που έχει επιβληθεί από τον ΟΗΕ στη Λιβύη. Η επιχείρηση έγινε 120 ν. μίλια βορείως της Βεγγάζης, εκτός χωρικών υδάτων της Λιβύης.

Είναι κοινό μυστικό ότι η Τουρκία στηρίζει –με ανταλλάγματα– την κυβέρνηση της Τρίπολης και στέλνει με πλοία και αεροσκάφη όπλα και μισθοφόρους στις εμπόλεμες ζώνες.

Καθώς όμως έχει παρεμποδίσει στο παρελθόν κάθε απόπειρα διενέργειας νηοψίας και ελέγχου, ώστε να καταδειχθούν οι έκνομες αυτές ενέργειές της, μπορεί σήμερα να επικαλείται το διεθνές δίκαιο που απαγορεύει τη διενέργεια νηοψίας, σε διεθνή ύδατα επί εμπορικού της πλοίου άνευ αδείας της, εκτός «εάν εξακριβωθεί τέλεση απαγορευμένων ή αξιόποινων πράξεων», όπως η παραβίαση του εμπάργκο.

Εκεί ακριβώς ποντάρει η Τουρκία παρεμποδίζοντας συστηματικώς τους σχετικούς ελέγχους και βεβαίως ποντάροντας κυρίως στον διαχρονικό πολιτικοστρατιωτικό ευνουχισμό των Ευρωπαίων.


4. Μείωση μισθωμάτων και έκπτωση οφειλών
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΚΑΤΣΑΡΟΣ, Ψυχικό

Κύριε διευθυντά,

Ως αντιστάθμισμα της υποχρεωτικής μείωσης μισθωμάτων λόγω της επιδημιολογικής κρίσης, παρέχεται στους εκμισθωτές των ακινήτων έκπτωση οφειλών προς τη φορολογική διοίκηση με ημερομηνία καταβολής μετά την 31.7.2020, ήτοι κατεξοχήν οφειλών από δηλώσεις εισοδήματος ή/και ΕΝΦΙΑ έτους 2020.


Από την ωφέλεια αυτή εξαιρέθηκαν, μεταξύ άλλων, οφειλές από ρυθμίσεις τμηματικής καταβολής. Η εξαίρεση αυτή είναι εν γένει δικαιοπολιτικά αναιτιολόγητη, πολλώ δε μάλλον αναφορικά με οφειλές εισοδήματος ή/και ΕΝΦΙΑ 2020 οι οποίες τέθηκαν σε ρύθμιση εντός του 2020 ακριβώς επειδή η υποχρεωτική μείωση των μισθωμάτων κατέστησε δυσχερή την εξόφλησή τους από τους φορολογούμενους εκμισθωτές που υπέστησαν την υποχρεωτική μείωση των μισθωμάτων.

Δεν διαφαίνεται οιοσδήποτε αποχρών λόγος να υφίσταται διάκριση ως προς την παροχή της ωφέλειας της έκπτωσης με κριτήριο, γενικότερα, το καθεστώς τής κατά περίπτωση οφειλής ως ρυθμισμένης ή μη, ενώ σε κάθε περίπτωση η διάκριση αυτή δεν θα έπρεπε να υφίσταται αναφορικά τουλάχιστον με ρυθμισμένες οφειλές από εισόδημα ή/και ΕΝΦΙΑ 2020.



5. Περί εμπορίας ρύπων και φόρου άνθρακα
ΡΑΦΑΗΛ ΜΩΥΣΗΣ, Κηφισιά

Κύριε διευθυντά,
,
Διαβάζω στην Οικονομική «Κ» ότι το City του Λονδίνου θα επιχειρήσει να μετατραπεί από διεθνές χρηματοπιστωτικό κέντρο σε διεθνές κέντρο εμπορίας ρύπων και ότι ένα τέτοιο κέντρο θα ακμάσει εφόσον υπάρξει συνεχής άνοδος της σημερινής τιμής του φόρου άνθρακα. Ομως, ενώ το χρήμα ποτέ δεν πεθαίνει, η ύπαρξη του φόρου άνθρακα πρέπει να έχει ημερομηνία λήξης. Οσο το κόστος ηλεκτροπαραγωγής από ανεξάντλητες πηγές μειώνεται και όσο γίνεται πιο ανταγωνιστική η πράσινη τεχνολογία, τόσο η προστασία τους με έμμεσες επιδοτήσεις θα γίνεται λιγότερο αναγκαία. Το τρακτέρ, να θυμηθούμε, υποκατέστησε στην αμερικανική γεωργία τα υποζύγια, χωρίς να χρειαστεί η επιβολή φόρου buffalo.



...από "ΤΑ ΝΕΑ", και...

"ΤΑ ΝΕΑ", 27/11/20


....από την "ΕΣΤΙΑ"


"ΕΣΤΙΑ", 27/11/20

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου