οι κηπουροι τησ αυγησ

Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2020

Tο «Oruc Reis» έπλευσε εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας επί οκτάωρο, διανύοντας 70 (ολογράφως εβδομήντα) μίλια!!! Το ερώτημα είναι αν επρόκειτο περί της λεγόμενης αβλαβούς διέλευσης του τουρκικού ερευνητικού σκάφους ή κατά την πλεύση αυτή, όπερ και το πιθανότερο, διεξήγαγε σεισμικές και άλλες έρευνες... Το ερώτημα λοιπόν προς την κυβέρνηση, και ειδικότερα προς την ηγεσία του υπουργείου Αμυνας, είναι αυτό: το «Oruc Reis» διεξήγαγε έρευνες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα σε βάθος 70 μιλίων η επρόκειτο περί «αβλαβούς διέλευσης»;

Από "ΤΑ ΝΕΑ"

"ΤΑ ΝΕΑ", 03/02/20


Η πρόκληση του "Oruk Reis"


Εντελώς καθησυχαστική ήταν η κυβέρνηση αναφορικά με τον «περίπατο» του «Oruc Reis», του τουρκικού ερευνητικού σκάφους, στην ελληνική υφαλοκρηπίδα που απορρέει από το Καστελλόριζο. Καθησυχαστική και παραμυθένια, του είδους «κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη». Μπορεί δε να καταλάβω γιατί το έκανε, άλλα δεν αντιλαμβάνομαι ποιος είναι ο λόγος που επιμένει να μας κοιμίζει, όταν τα πράγματα είναι εξόχως ανησυχητικά και οπωσδήποτε μακριά από το κλίμα που εκείνη επιχειρεί να δώσει.

Και δεν αναφέρομαι στις γελοιότητες ότι το «Oruc Reis» βρέθηκε εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας «λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών που επικρατούσαν τα ξημερώματα της Παρασκευής στην περιοχή» - διότι τα 5 μποφόρ που επικρατούσαν όταν εκείνο έκοβε βόλτες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα δεν συνιστούν «άσχημες καιρικές συνθήκες» ώστε ένα τέτοιο σκάφος να ενοχληθεί και να αδιαφορήσει για τα όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας. Ούτε στο αστείο επιχείρημα των ελληνικών αρχών ότι «εθεάθη» να μαζεύει χαλαρά τα μήκους οκτώ χιλιομέτρων καλώδιά του, και εντάξει αποχώρησε από την ελληνική υφαλοκρηπίδα χωρίς να συμβεί τίποτε σημαντικό.

Διότι συνέβη, και μάλιστα κάτι ιδιαιτέρως σοβαρό, το οποίο και αποκαλύπτω, μόνο και μόνο διότι πιστεύω ότι εδώ που έχουμε φτάσει δεν χωρούν ούτε τα ψέματα ούτε η ωραιοποίηση της κατάστασης: το «Oruc Reis» έπλευσε εντός της ελληνικής υφαλοκρηπίδας επί οκτάωρο, διανύοντας 70 (ολογράφως εβδομήντα) μίλια!!!

Το ερώτημα είναι αν επρόκειτο περί της λεγόμενης αβλαβούς διέλευσης του τουρκικού ερευνητικού σκάφους ή κατά την πλεύση αυτή, όπερ και το πιθανότερο, διεξήγαγε σεισμικές και άλλες έρευνες...

Το ερώτημα λοιπόν προς την κυβέρνηση, και ειδικότερα προς την ηγεσία του υπουργείου Αμυνας, είναι αυτό: το «Oruc Reis» διεξήγαγε έρευνες στην ελληνική υφαλοκρηπίδα σε βάθος 70 μιλίων η επρόκειτο περί «αβλαβούς διέλευσης»;

Καταγγελία-αυτογκόλ


Το θέμα είναι φαινομενικά άσχετο. Ως μη έχων την παραμικρή σχέση με τα τεκταινόμενα στην Προανακριτική Επιτροπή της Βουλής, όπου ο ΣΥΡΙΖΑ αναστενάζει με τα έργα και τις ημέρες Παπαγγελόπουλου. Ποιο είναι το θέμα; Η αναφορά-καταγγελία του προέδρου Αλέξη του άχαστου κατά τη συζήτηση για την τροπολογία που αφορά το ποδόσφαιρο ότι «είναι αδύνατον ο Πρωθυπουργός (Μητσοτάκης) να μην γνώριζε τις ενέργειες του υφυπουργού του κ. Αυγενάκη, και μάλιστα με κάθε λεπτομέρεια». Και πως εν τέλει ο Πρωθυπουργός είναι πίσω από όλες τις ενέργειες του υφυπουργού του.

Ωραία. Μα αν είναι αυτό ακριβές και το εντόπισε με τις σπινθηροβόλες κεραίες του ο πρόεδρος Αλέξης ο άχαστος, πόσο πειστικός μπορεί να είναι όταν ισχυρίζεται ότι δεν γνώριζε τις ενέργειες του υπουργού του Παπαγγελόπουλου είτε στη σκευωρία για τη Novartis είτε στις επιμέρους σκευωρίες, για την εξόντωση πολιτικών αντιπάλων της κυβέρνησής του;

Τουτέστιν όταν πρόκειται για τον Μητσοτάκη, αυτός γνώριζε, ενέκρινε και ήταν πίσω από όλες τις ενέργειες του Λευτέρη Αυγενάκη. Αντιθέτως ο Παπαγγελόπουλος έστηνε σκευωρίες για την πάρτη του και για την πλάκα του. Τσίπρας αυθεντικός και all times classic!

Γιατί τα σκαλίζει, δεν καταλαβαίνω, αλήθεια...

Ο φράχτης άναψε «φωτιές»


Δεν επιθυμώ να γίνω αγγελιοφόρος κακών ειδήσεων, και ειδικά περί του Μεταναστευτικού-Προσφυγικού, αλλά καθ' α με ενημερώνουν οι πηγές μου, έχουν ήδη ξεκινήσει οι τριβές μεταξύ του νεοσύστατου υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής και του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, το οποίο έχει την ευθύνη της φύλαξης των συνόρων, θαλάσσιων και χερσαίων.

Η ενημέρωση που έχω είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής πληροφορήθηκε από τις... εφημερίδες (!..) τον εν εξελίξει διαγωνισμό του υπουργείου Αμυνας να τοποθετηθεί φράχτης μήκους 2,7 χιλιομέτρων στο στενό μεταξύ Λέσβου και τουρκικών παραλίων, και πως συνελήφθησαν εξαπίνης. Οταν δε απευθυνθήκαν στο Μέγαρο Μαξίμου για περισσότερες πληροφορίες, ίσως και για την επίλυση διαφόρων αποριών, τους αναφέρθηκε ότι «ανήκε στη σφαίρα των αρμοδιοτήτων του υπουργείου Αμυνας η συγκεκριμένη πρωτοβουλία» και πως «από τη στιγμή που δεν υφίσταται σχέση με τον υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, δεν υπήρχε και λόγος εμπλοκής του στο όλο project».

Να σημειωθεί ότι ο διαγωνισμός για την προμήθεια και την τοποθέτηση του φράχτη έχει ήδη ολοκληρωθεί, μειοδότης κατέστη θυγατρική εταιρεία μιας μεγάλης αμερικανικής, αλλά δεν είμαι σε θέση επί του παρόντος να αναφέρω το τελικό ποσό που θα κοστίσει όλο αυτό...

Ποιος πληρώνει

Επί του συγκεκριμένου, υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα: τα περίπου 500.000 ευρώ του κόστους του θαλάσσιου φράκτη θα προέλθουν από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ενωσης ή από εθνικούς πόρους; Η Ευρώπη ανησυχούσα, μπορεί να είναι... ήσυχη: η πληροφόρηση που έχω, εξ εγκύρου πηγής, είναι πως τα χρήματα θα διατεθούν από εθνικούς πόρους, και στο πλαίσιο αυτό, μόνο πολιτικά θα κληθεί ίσως η χώρα να δώσει εξηγήσεις. Πιθανότατα να της ζητηθούν πολιτικές εξηγήσεις, αλλά όχι οικονομικές.

Το δεύτερο που πληροφορήθηκα είναι ότι ο φράκτης δεν θα απλωθεί σε όλο το μήκος των 2,7 χιλιομέτρων μέσα στη θάλασσα.

«Κάτι τέτοιο θα ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για τη ναυσιπλοΐα» μου ανέφερε κυβερνητικό στέλεχος με γνώση και άποψη επί του θέματος. Ο ίδιος μου εξήγησε τι ακριβώς θα συμβεί: «Επειδή στη Λέσβο δεν μπαίνουν από ένα σημείο, αλλά ίσως και να είναι 30 τα σημεία εισόδου στη χώρα, ο στόχος είναι να απλωθεί ένα τμήμα του φράκτη μήκους, ας πούμε, 500 μέτρων, να μεσολαβήσει ένα διάστημα "ανοιχτό" άλλα αθέατο στους διακινητές, εν συνεχεία μετά από μια απόσταση να τοποθετηθεί ένα άλλο τμήμα 1.000 μέτρων, ας πούμε, νέο διάστημα ανοιχτό και ούτω καθεξής. Γνωρίζουμε ότι δεν αποτελεί πανάκεια για τη λύση του προβλήματος, αλλά ελπίζουμε ότι θα δυσκολέψει τους διακινητές αρκετά. Και αν τα καταφέρουμε σε αυτό το επίπεδο, τότε μπορεί να το εφαρμόσουμε και σε άλλες περιοχές όπου έχουμε πρόβλημα».

Σημαντική προσφορά


Η μιζέρια της καθημερινότητας και η αφανής δράση ωραίων Ελλήνων που δεν φείδονται κόπων και χρημάτων όταν πρόκειται να προσφέρουν στη χώρα. Βρέθηκα το Σαββατοκύριακο στο Νυμφαίο της Φλώρινας, και είχα την εξαιρετική τύχη να επισκεφθώ την οικία-μουσείο Σωσσίδη. Ενα πραγματικό κόσμημα για όλη τη Δυτική Μακεδονία, δημιούργημα του κ. Νίκου Σωσσίδη, που κληρονόμησε από τον πατέρα του Τζων Σωσσίδη (ο πρέσβης Τζων Σωσσίδης, σπουδαίος διπλωμάτης, είχε διατελέσει στη διάρκεια της θητείας του στο διπλωματικό σώμα διπλωματικός και πολιτικός σύμβουλος 4 πρωθυπουργών της χώρας - των Αλέξανδρου Παπάγου, Γιώργου Παπανδρέου, Στέφανου Στεφανόπουλου, Κωνσταντίνου Μητσοτάκη) ένα υπέροχο αρχοντικό στο κέντρο του Νυμφαίου.

Και εγκατέστησε σε αυτό μια τεράστια βιβλιοθήκη αποτελούμενη από 6.500 τόμους, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται μερικές μοναδικές εκδόσεις, όπως ας πούμε η πρώτη έκδοση των έργων του Βίκτωρος Ουγκώ.

Στον ίδιο χώρο φιλοξενούνται πίνακες, γκραβούρες και ενθυμήματα από την Ελληνική Επανάσταση, οι αυθεντικές φορεσιές του Οθωνα και της Αμαλίας, όπλα, ασημένια τεχνουργήματα - μια εκπληκτική συλλογή.

Εφυγα από το αρχοντικό Σωσσίδη με τη σκέψη σε όλους τους άλλους πλουσίους αυτής της χώρας - εκείνους δηλαδή που έγιναν πλούσιοι στην πλάτη της, και δεν έχουν προσφέρει σεντ έστω ως ανταποδοτικό όφελος...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου