Από την "ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", της 07/06/16
Σήμα κινδύνου για την κρουαζιέρα λόγω των απεργιών: Του Νίκου Χ. Ρουσάνογλου
Απώλειες εσόδων από τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας, που μπορεί να ανέλθουν έως τα 12 εκατ. ευρώ κατά τον Ιούνιο και να πολλαπλασιαστούν ανάλογα τους επόμενους μήνες, αναμένεται να έχουν οι συνεχιζόμενες απεργίες των λιμενεργατών στο λιμάνι του Πειραιά. Αυτό επισημαίνουν φορείς του κλάδου, οι οποίοι τονίζουν ότι η χώρα διακινδυνεύει να μην κεφαλαιοποιήσει την ευκαιρία που έχει παρουσιαστεί από τις αρχές του έτους, με τη μεταστροφή των εταιρειών κρουαζιέρας προς ελληνικούς προορισμούς, ως απάντηση στα ζητήματα ασφάλειας που έχουν παρουσιαστεί κυρίως στην αγορά της Τουρκίας, αλλά και σε εκείνη της Αιγύπτου.
Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε χθες η Ενωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ), δεδομένου ότι οι απεργίες συνεχίζονται, οι άμεσες οικονομικές επιπτώσεις αφορούν τη μείωση τουριστικού εισοδήματος της τάξεως των 3,5 - 4 εκατ., εμπορικού εισοδήματος (π.χ. προμήθειες κτλ.) της τάξεως των 5 - 5,5 εκατ. και τη μείωση εσόδων από υπηρεσίες λιμένων και αεροδρομίων ύψους 2 - 2,5 εκατ.
Οι απώλειες αυτές θα επέλθουν συνεπεία της μείωσης των επιβατών κρουαζιέρας κατά περίπου 45.000 - 50.000 επισκέπτες, σε ό,τι αφορά τα διερχόμενα πλοία (transit), και περίπου 25.000 - 30.000 επιβατών home porting, δηλαδή κρουαζιέρων που επρόκειτο να ξεκινήσουν το δρομολόγιό τους από κάποιο ελληνικό λιμάνι.
Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο κατά τη διάρκεια της προσεχούς εβδομάδας, και συγκεκριμένα έως την προσεχή Κυριακή, ήταν προγραμματισμένη η προσέγγιση 15 κρουαζιερόπλοιων, που θα μετέφεραν 26.178 επιβάτες. Στην ανάλυσή της, η ΕΕΚΦΝ τονίζει ότι οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, οι οποίες, σημειωτέον, παρατάθηκαν χθες τουλάχιστον μέχρι το πρωί της Πέμπτης, οπότε θα συμπληρώνονται πάνω από δύο εβδομάδες απεργιών, έχουν ανατρέψει το πολύ καλό κλίμα που είχε δημιουργηθεί σε ό,τι αφορά τον κλάδο της κρουαζιέρας. Ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά αναμενόταν ο διπλασιασμός του home porting, καθώς όλο και περισσότερα δρομολόγια θα εκκινούσαν πλέον από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρα
Μεταξύ των εταιρειών που είχαν στρέψει πλοία τους στην Ελλάδα νωρίτερα εντός του έτους είναι η MSC Cruises, η οποία είχε γνωστοποιήσει ότι το πλοίο της «MSC Magnifica» δεν πρόκειται να προσεγγίσει φέτος τα λιμάνια της Κωνσταντινούπολης και της Σμύρνης, αντικαθιστώντας τα με εκείνα του Πειραιά και της Μυκόνου, αρχής γενομένης από τις 26 Μαρτίου και ώς το τέλος της τουριστικής σεζόν στη Μεσόγειο τον Οκτώβριο. Αντίστοιχη κίνηση πραγματοποίησε και η Crystal Cruises, η οποία ανακοίνωσε ότι θα αναδρομολογήσει τα πλοία μακριά από την Κωνσταντινούπολη και το Κουσάντασι.
Πλέον, όλα δείχνουν ότι η χώρα θα χρειαστεί να ξεκινήσει πάλι από το «σημείο μηδέν», καθώς πολλά πλοία χρειάστηκε να αλλάξουν πορεία την τελευταία στιγμή, όταν διαπιστώθηκε ότι δεν θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από τον Πειραιά.
Εν τω μεταξύ, αναφορικά με τη νέα παράταση της απεργίας στον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ, η κυβέρνηση προχώρησε σε μία ακόμη κοινή δήλωση, με την οποία απευθύνεται στην καλή διάθεση των συνδικαλιστών προκειμένου να λύσουν την απεργία τους. Ειδικότερα, οι υπουργοί Ναυτιλίας Θ. Δρίτσας, Εργασίας Γ. Κατρούγκαλος και Οικονομίας Ευκλ. Τσακαλώτος συνυπογράφουν δήλωση με την οποία επισημαίνουν ότι η κυβέρνηση υπερασπίζεται προς κάθε κατεύθυνση την ανάγκη διατήρησης ασφαλών και σταθερών σχέσεων εργασίας στα λιμάνια και έχει αναλάβει σειρά πρωτοβουλιών για τη θεσμική και πραγματική κατοχύρωσή τους. Από την πλευρά τους, οι απεργοί ζητούν τη θεσμοθέτηση των εν λόγω «παρεμβάσεων» μέσω νομοθετικών ρυθμίσεων.
|
Ενα προσωπικό ιστολόγιo για την πολιτική, την οικονομία, την κοινωνία, την καθημερινή μας ζωή και τα προβλήματά της..Η προσωπική μου ματιά στην επικαιρότητα, προς συμφωνία ή διαφωνία όσων με τιμούν και με "διαβάζουν".Σας ευχαριστώ!
οι κηπουροι τησ αυγησ
Τετάρτη 8 Ιουνίου 2016
"...Μόνο κατά τη διάρκεια της προσεχούς εβδομάδας, και συγκεκριμένα έως την προσεχή Κυριακή, ήταν προγραμματισμένη η προσέγγιση 15 κρουαζιερόπλοιων, που θα μετέφεραν 26.178 επιβάτες.Οι 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, οι οποίες, σημειωτέον, παρατάθηκαν χθες τουλάχιστον μέχρι το πρωί της Πέμπτης, οπότε θα συμπληρώνονται πάνω από δύο εβδομάδες απεργιών, έχουν ανατρέψει το πολύ καλό κλίμα που είχε δημιουργηθεί σε ό,τι αφορά τον κλάδο της κρουαζιέρας. Ειδικά στο λιμάνι του Πειραιά αναμενόταν ο διπλασιασμός του home porting, καθώς όλο και περισσότερα δρομολόγια θα εκκινούσαν πλέον από το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας...."
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου