ΠΛΗΡΩΣ!
Πριν από δύο μήνες, οι κάτοικοι της πρωτεύουσας που κινούνται με τις δημόσιες συγκοινωνίες υπέστησαν πρωτοφανή ταλαιπωρία. Επρεπε να καθήσουν σε τεράστιες ουρές, όρθιοι συνήθως για πολλές ώρες, προκειμένου να αποκτήσουν κάρτα/ηλεκτρονικό εισιτήριο διαρκείας, προκειμένου να συνεχίσουν να έχουν έκπτωση στις μετακινήσεις τους με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης επέσπευδε ένα σύστημα που είχε κολλήσει ώστε, επιτέλους, να λειτουργήσουν οι μπάρες, που έχουν εγκατασταθεί στους σταθμούς του μετρό, προκειμένου να περιοριστούν οι τζαμπατζήδες των μετακινήσεων και να μειωθούν οι ζημιές των μέσων συγκοινωνίας - που, να το λέμε, είναι όλο και πιο άθλια, πιο βρώμικα και πιο κακοσυντηρημένα. Οι προθεσμίες συμπληρώθηκαν, το παλιό εισιτήριο καταργήθηκε, αλλά οι μπάρες δεν έκλεισαν (ει μη μόνον σε ελάχιστους σταθμούς).
Τι συνέβη μετά απ' αυτό; Επειδή έχουν σχεδόν καταργηθεί οι έλεγχοι των επιβατών (θυμάστε την εποχή που το κίνημα Δεν Πληρώνω αποκαλούσε τους ελεγκτές φασίστες και τους έδερνε;), και επειδή δεν υπάρχει κάποιο άλλο εμπόδιο, όποιος θέλει κυκλοφορεί τζάμπα, ελεύθερα. Επί Σπίρτζη, το κίνημα Δεν Πληρώνω εφαρμόζεται στην πράξη, οι δημόσιες συγκοινωνίες συνεχίζουν να φεσώνονται και να χειροτερεύουν και οι μόνοι που πληρώνουν είναι τα κορόιδα που κάθησαν ταπεινωτικά στις ουρές και τα άλλα κορόιδα που, λόγω αγωγής ή συνήθειας, θεωρούν αντικοινωνική πρακτική να μετακινούνται τζάμπα. Περιττό να πει κανείς ότι το σύνολο της ζημιάς θα καταλήξει, ως συνήθως, στους φορολογούμενους - δηλαδή πάλι στα κορόιδα.
Ο,τι συμβαίνει στις δημόσιες συγκοινωνίες της πρωτεύουσας δεν είναι εξαίρεση, αλλά ο κανόνας λειτουργίας της χώρας την εποχή των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Η χώρα λειτουργεί μόνο χάρη στη συνεισφορά των κορόιδων και των εθελοντών. Τα κορόιδα είναι γνωστά, όσοι δεν μπορούν να κρύψουν εισοδήματα, άρα υφίστανται το γιουρούσι των εισπρακτικών μηχανισμών του κράτους - και την ανάλογη ταπείνωση ή ταλαιπωρία της ουράς στο μετρό όταν πρέπει να συνδιαλέγονται με τις υπηρεσίες τις οποίες πρέπει να πληρώσουν.
Οι εθελοντές λιγοστεύουν. Εύλογο. Ποιος είναι κορόιδο να μοιράζεται τα λεφτά που μπορεί να κρύψει με το αδηφάγο σύστημα που ενίσχυσαν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, από τη λογική του οποίου απουσιάζει απολύτως η έννοια της ανταπόδοσης; Κι όπου η πιθανότητα να αισθανθείς ότι το κράτος σε υπολογίζει είναι να σε ευνοήσει η τύχη στην κληρωτίδα;
Πριν από δύο μήνες, οι κάτοικοι της πρωτεύουσας που κινούνται με τις δημόσιες συγκοινωνίες υπέστησαν πρωτοφανή ταλαιπωρία. Επρεπε να καθήσουν σε τεράστιες ουρές, όρθιοι συνήθως για πολλές ώρες, προκειμένου να αποκτήσουν κάρτα/ηλεκτρονικό εισιτήριο διαρκείας, προκειμένου να συνεχίσουν να έχουν έκπτωση στις μετακινήσεις τους με τις δημόσιες συγκοινωνίες. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης επέσπευδε ένα σύστημα που είχε κολλήσει ώστε, επιτέλους, να λειτουργήσουν οι μπάρες, που έχουν εγκατασταθεί στους σταθμούς του μετρό, προκειμένου να περιοριστούν οι τζαμπατζήδες των μετακινήσεων και να μειωθούν οι ζημιές των μέσων συγκοινωνίας - που, να το λέμε, είναι όλο και πιο άθλια, πιο βρώμικα και πιο κακοσυντηρημένα. Οι προθεσμίες συμπληρώθηκαν, το παλιό εισιτήριο καταργήθηκε, αλλά οι μπάρες δεν έκλεισαν (ει μη μόνον σε ελάχιστους σταθμούς).
Τι συνέβη μετά απ' αυτό; Επειδή έχουν σχεδόν καταργηθεί οι έλεγχοι των επιβατών (θυμάστε την εποχή που το κίνημα Δεν Πληρώνω αποκαλούσε τους ελεγκτές φασίστες και τους έδερνε;), και επειδή δεν υπάρχει κάποιο άλλο εμπόδιο, όποιος θέλει κυκλοφορεί τζάμπα, ελεύθερα. Επί Σπίρτζη, το κίνημα Δεν Πληρώνω εφαρμόζεται στην πράξη, οι δημόσιες συγκοινωνίες συνεχίζουν να φεσώνονται και να χειροτερεύουν και οι μόνοι που πληρώνουν είναι τα κορόιδα που κάθησαν ταπεινωτικά στις ουρές και τα άλλα κορόιδα που, λόγω αγωγής ή συνήθειας, θεωρούν αντικοινωνική πρακτική να μετακινούνται τζάμπα. Περιττό να πει κανείς ότι το σύνολο της ζημιάς θα καταλήξει, ως συνήθως, στους φορολογούμενους - δηλαδή πάλι στα κορόιδα.
Ο,τι συμβαίνει στις δημόσιες συγκοινωνίες της πρωτεύουσας δεν είναι εξαίρεση, αλλά ο κανόνας λειτουργίας της χώρας την εποχή των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Η χώρα λειτουργεί μόνο χάρη στη συνεισφορά των κορόιδων και των εθελοντών. Τα κορόιδα είναι γνωστά, όσοι δεν μπορούν να κρύψουν εισοδήματα, άρα υφίστανται το γιουρούσι των εισπρακτικών μηχανισμών του κράτους - και την ανάλογη ταπείνωση ή ταλαιπωρία της ουράς στο μετρό όταν πρέπει να συνδιαλέγονται με τις υπηρεσίες τις οποίες πρέπει να πληρώσουν.
Οι εθελοντές λιγοστεύουν. Εύλογο. Ποιος είναι κορόιδο να μοιράζεται τα λεφτά που μπορεί να κρύψει με το αδηφάγο σύστημα που ενίσχυσαν οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ, από τη λογική του οποίου απουσιάζει απολύτως η έννοια της ανταπόδοσης; Κι όπου η πιθανότητα να αισθανθείς ότι το κράτος σε υπολογίζει είναι να σε ευνοήσει η τύχη στην κληρωτίδα;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου