οι κηπουροι τησ αυγησ

Κυριακή 29 Οκτωβρίου 2017

ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ, ΜΕ ΤΟΣΟ "ΙΣΧΥΡΑ" ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΑ Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ ΕΟΠΥΥ, ΑΛΛΑ Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ;...

ΟΙ ΚΗΠΟΥΡΟΙ ΤΗΣ "ΑΥΓΗΣ", 1.618 (257)

"Η ΑΥΓΗ", 27/10/17
Το σημείωμα του παλιού μου γνώριμου (πρώην αθλητικογράφου) Τάκη (Γεωργακόπουλου) από το κομματικό δελτίο του ΣΥΡΙΖΑ

Σε πρόσφατο σημείωμά του στα “Νέα” (23.10.17) με τίτλο “Οπισθοδρόμηση ολκής: ο υπουργός - ΕΟΠΥΥ’’, ο πρώην υπουργός Ανδρέας Λοβέρδος αναφέρεται στον ΕΟΠΥΥ και σε σχέση με το νέο π.δ. 121/17 «Οργανισμός του υπουργείου Υγείας» αναφέρει μερικές ανακρίβειες άξιες σχολιασμού.

Ο ιδρυτικός νόμος του ΕΟΠΥΥ είναι ο 3918/2011 (και όχι του 2010 όπως γράφεται), ο οποίος, πέρα από «ιδρυτικός», δεν έχει κάτι άλλο που να δίνει το δικαίωμα στον πρώην υπουργό Υγείας να διεκδικεί τη... «μοναδικότητα». Η συγχώνευση των κλάδων Υγείας ασφαλιστικών ταμείων είχε αρχίσει πιο νωρίς, κατά το 2008, με τον Νόμο 3655, επί άλλης υπουργού Υγείας...

Με την ευκαιρία, αξίζει να σημειώσουμε ότι ο Ν. 3918/11 κατέστη νόμος - παγίδα αφού κληροδότησε στον ΕΟΠΥΥ, ως “καθολικό διάδοχο” μεταξύ άλλων, και όλες τις υπο-χρεώσεις των παλιών ασφαλιστικών ταμείων κι αυτές τις “αμαρτίες” πληρώνει ακόμη ο ΕΟΠΥΥ, διότι η τότε κυβέρνηση δεν φρόντισε να δημιουργήσει έναν νέο Οργανισμό, όπως ο ΕΟΠΥΥ, απαλλαγμένο από χρέη του παρελθόντος, βεβαιωμένα αλλά και μη βεβαιωμένα των ταμείων που στην πορεία όλες οι διοικήσεις του ΕΟΠΥΥ επωμίστηκαν.

Επίσης, η τότε κυβέρνηση ακόμη δεν έχει εξηγήσει τι έγιναν τα διαθέσιμα των κλάδων Υγείας των ασφαλιστικών ταμείων που υπήρχαν στις 31.12.2011 αφού ουδείς γνωρίζει για την τύχη τους! Τι έγιναν αυτά τα χρήματα; Μεταφέρθηκαν στον ΕΟΠΥΥ; Από πού προκύπτει αυτό; “Πέταξαν” προς άλλους κωδικούς;

Τώρα, σχετικά με το νέο πδ 121/2017, για το οποίο γίνεται “πολύς καβγάς για το τίποτα”, ο κ. Λοβέρδος και οι «συνοδοιπόροι», του στην άσκοπη φασαρία που ξεσήκωσαν, οφείλουν να γνωρίζουν ότι ο ΕΟΠΥΥ αποτελεί εποπτευόμενο Οργανισμό (Νπ.δ.Δ) των συναρμόδιων υπουργείων από τον ιδρυτικό του Νόμο 3918/11 και στη συνέχεια από το υπουργείο Υγείας με τον νόμο 4052/12. Κι επειδή θεωρώ πως το γνωρίζουν, παραπλανούν συνειδητά την κοινωνία και τους εργαζόμενους του ίδιου του οργανισμού!

Από πού, ως νομικός, συμπεραίνει ότι με το νέο π.δ. 121/17 -συνέχεια και εξέλιξη του π.δ. 106/14- “καταργούν την αυτοτέλεια του ΕΟΠΥΥ”; Μα υπάρχει αυτοτέλεια σε ένα Νπ.δ.Δ; Την εννοιολογική διαφορά αυτοτελούς και αυτόνομου σε έναν εποπτευόμενο φορέα, ως συνταγματολόγος, πιθανολογώ ότι την κατανοεί καλύτερα από κάθε άλλον... άρα, παραπλανά!

Το «Αυτοτελές Τμήμα Εποπτείας, Ανάπτυξης και Λειτουργίας ΕΟΠΥΥ» που υπάρχει και στο π.δ. 106/14 και ψευδώς ονομάζει «Γραφείο» και μάλιστα το χαρακτηρίζει “καθεστώς προσωπικό και ως εκ τούτου αδιαφανές”, με το νέο π.δ. 121/17 αναβαθμίζεται, διότι υπάγεται απ’ ευθείας στον υπουργό κι αποτελεί τον σύνδεσμο ανάμεσα στον ΕΟΠΥΥ και το εποπτεύον υπουργείο. Νομίζω πως αντιλαμβάνεται την ειδοποιό πολιτική και διοικητική διαφορά, διότι ώς τώρα, σύμφωνα με το π.δ. 106/14, άρθρο 19, παρ. 3, εδάφιο γ, η εποπτεία του ΕΟΠΥΥ ασκείτο επίσης από το “Τμήμα Εποπτείας, Ανάπτυξης και Λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ” που ήταν ενταγμένο στη Διεύθυνση ΠΦΥ (Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας) με ίδιες αρμοδιότητες (αα) και (ββ), όπως αυτές αναφέρονται και στις παραγράφους 1 και 2 του άρθρου 30, του π.δ. 121/2017. Ειλικρινά, δεν ξέρω αν ως νομικός έκανε τον κόπο να τα διαβάσει...

Πέραν τούτων, στο νέο π.δ. προστέθηκαν και άλλες εννέα διατάξεις, μερικές εκ των οποίων περιέχονται και σε διάσπαρτα νομοθετήματα, όπως:

* Η σύσταση της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης και του Ανώτατου Υγειονομικού Συμβουλίου (ΑΥΣ) που καθορίζονται στην παράγραφο στ.

* Η κατάρτιση του Οργανισμού (που δεν καταρτίσατε μετά τον 3918/11 και) που είναι γεγονός με την παρούσα διοίκηση και σημερινή πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας που καθορίζεται στην παρ. γ.

* Ο καθορισμός των επιτρεπομένων ορίων δαπανών για τις παρεχόμενες υπηρεσίες που προβλέπεται με την παρ. ζ, ενώ με τις παραγράφους δ, ε, η, θ, ι, ια θεσμοθετούνται, κατά την άποψή μου, ζητήματα στο πλαίσιο αναμόρφωσης της λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ.

Δεν πιστεύω ότι ο κ. Ανδ. Λοβέρδος δεν έχει αντιληφθεί ότι το συγκεκριμένο π.δ. 121/2017 προσδιορίζει τις αρμοδιότητες του υπουργείου και του υπουργού έναντι του ΕΟΠΥΥ και ζητημάτων που άπτονται του Οργανισμού, για τις οποίες θα χρειάζεται η έκδοση Υ.Α. ή ΚΥΑ.

Κάνει όμως «την τρίχα, τριχιά» που λέει κι ο λαός μας. Το κάνει συνειδητά, παραπλανητικά, με κακοήθεια και προς τον ΕΟΠΥΥ, ακριβώς επειδή ως νομικός γνωρίζει το περιεχόμενο και την πολιτική και διοικητική σκοπιμότητα του νέου π.δ.

Σίγουρα και είναι ενοχλημένος, όπως και όλοι οι αντιπολιτευόμενοι τον ΕΟΠΥΥ και την κυβερνητική πολιτική, από τη μέχρι τώρα, νέα πορεία του ΕΟΠΥΥ. Γιατί δείχνει τις διαφορές του παλιού που εκπροσωπεί ο κ. Λοβέρδος, με το καινούργιο που εκπροσωπεί η πολιτική της κυβέρνησης και η τακτική που ακολουθεί η νέα διοίκηση του ΕΟΠΥΥ με πρόεδρο τον κ. Σ. Μπερσίμη.

Ας αφεθεί ο ΕΟΠΥΥ να λειτουργήσει απερίσπαστος και να ολοκληρώσει το έργο του, έργο ασφαλώς δύσκολο, που διενεργείται και σε αντίξοες συνθήκες και -θα’ λεγα- κλίμα διαρκούς αντιπαράθεσης με το παλιό που ο κ. Λοβέρδος εκπροσωπεί και με το οποίο δόμησε τον ΕΟΠΥΥ που παραλάβαμε τον Δεκέμβριο του 2015.

*Ο Τάκης Γεωργακόπουλος είναι αντιπρόεδρος του ΕΟΠΥΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου