Δύο επιστολές από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" (φύλλο 21/01/23)
Ενδείκνυται, επίσης, με ευθύνη του υπουργείου Παιδείας η συστηματική διδασκαλία της νεοελληνικής γλώσσας (γραμματικής και συντακτικού) στο δημοτικό σχολείο και της αρχαίας ελληνικής, με ιδιαίτερη έμφαση, στο γυμνάσιο, όπου, όλως περιέργως, οι ώρες διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας είναι λιγότερες από τις αντίστοιχες της αγγλικής.
Ωστόσο, προκαλεί δυσάρεστη έκπληξη η διάταξη στο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο που προβλέπει τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας από το νηπιαγωγείο(!).
Η διδασκαλία της αγγλικής στα νηπιαγωγεία, παγκόσμια πρωτοτυπία, θα προκαλέσει, ως εικός, μεγάλη σύγχυση στους μικρούς μαθητές, παρακωλύοντας την ομαλή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας· διαδικασία η οποία, σύμφωνα με τους παιδαγωγούς, πρέπει να συνεχίζεται απρόσκοπτα έως την Δ΄ Δημοτικού, όπως είχε, άλλωστε, προτείνει στο παρελθόν, στην εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1964, ο κορυφαίος παιδαγωγός Ευάγγελος Παπανούτσος και υπερθεμάτισε ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Χρίστος Τσολάκης.
Παράλληλα, η διδασκαλία αυτή –για την οποία ελλοχεύει ο κίνδυνος να υιοθετηθεί, για λόγους χρησιμοθηρικούς, από τους γονείς– θα συμβάλει, αναπόφευκτα, στην υποβάθμιση και περιθωριοποίηση της ελληνικής γλώσσας, από τη νηπιακή ηλικία. Ξενίζει, πάντως, το γεγονός ότι οι κραταιές Ομοσπονδίες Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας (ΔΟΕ) και Δευτεροβάθμιας (ΟΛΜΕ) Εκπαίδευσης δεν κατέκριναν την ψήφιση της παράλογης αυτής διάταξης, που υπονομεύει τα θεμέλια της ελληνικής γλώσσας και κοινωνίας.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΓΓ. ΣΤΕΦΟΣ, Δ.Φ. Αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας
Ενωσης Φιλολόγων και του Συλλόγου «Οι Φίλοι του Μουσείου Γ. Δροσίνη»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου