Aπό την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"
"Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ", 17/09/20
Το Ελεγκτικό Συνέδριο, τα Μιράζ και ο Ερντογάν
Την κάτωθι επιστολή μου κοινοποίησα και στη Βουλή των Ελλήνων.
«Ενεκρίθη από το Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση αγοράς ανταλλακτικών για τα Μirage που εκκρεμούσε από τον Μάρτιο». Δηλαδή επί τουλάχιστον 6 μήνες μένουν καθηλωμένα περί τα 40 Mirage, επειδή κάποιοι ανεγκέφαλοι γραφειοκράτες επικαλούμενοι… διαδικασίες και διατάξεις καθυστερούν τον έλεγχο!
Και οι άξιοι πιλότοι, οι μηχανικοί, το λοιπό προσωπικό, περιμένουν με αγωνία πότε επιτέλους θα έρθουν ακόμη και «τακάκια» για να πετάξουν τα αεροπλάνα! Και ο Ερντογάν βέβαια μας κοροϊδεύει και μας οικτίρει. Δεν χρειάσθηκε να κουνήσει ούτε το δάκτυλό του και οι Ελληνες γραφειοκράτες καθήλωσαν τα Mirage σε μια τόσο κρίσιμη περίοδο! Θυμήθηκα μια συνάντησή μου πριν από 10-15 χρόνια με τον τότε υπουργό Αμυνας. Τον ρώτησα γιατί καθυστερούσε ένα τόσο επείγον εξοπλιστικό πρόγραμμα και μου απάντησε: «Οι διαδικασίες μού δένουν τα χέρια. Ακόμα και για να πάρω κορδόνια χρειάζεται δύο χρόνια και βάλε». Και στην ερώτησή μου: «Τι θα κάνεις, θα αφήσεις τον Στρατό χωρίς κορδόνια;», απάντηση δεν πήρα! Λυπάμαι που ύστερα από τόσα χρόνια η ίδια «επικίνδυνη κατάσταση» τείνει να θεωρείται φυσιολογική! Και το χειρότερο είναι ότι δεν υπάρχει αντίδραση. «Η Πατρίς κινδυνεύει. Το Ελεγκτικό Συνέδριο καθυστερεί. Και ο Ερντογάν μας κοροϊδεύει».
Κατόπιν τούτων, υποβάλλω μηνυτήρια αναφορά στον Αρειο Πάγο και ζητώ την αυστηρή τιμωρία των υπευθύνων, με την αμυδρή ελπίδα ότι παρόμοιες εγκληματικές ενέργειες εις βάρος της πατρίδος τουλάχιστον θα περιορισθούν!
Η «καινούργια» Μόρια, η παρέμβαση Σχοινά
Η επίσκεψη του αντιπροέδρου της Ε.Ε. Μαργαρίτη Σχοινά στη Λέσβο ίσως οριοθετεί τη σημαντική αλλαγή στο μεταναστευτικό/προσφυγικό που όλοι προσδοκούμε. Για να είμαι σαφής: το «όλοι» συμπεριλαμβάνει τους νησιώτες του Ανατολικού Αιγαίου, την ελληνική κυβέρνηση, την Ε.Ε., τους ίδιους τους μετανάστες. Το αισιόδοξο αυτό άθροισμα δεν εξαιρεί την Τουρκία – απλά προς το παρόν δεν τη συμπεριλαμβάνει.
Στις δημόσιες δηλώσεις του στη Λέσβο, αλλά και στη συνομιλία του την επομένη με τον πρωθυπουργό στο Μαξίμου, ο κ. Σχοινάς αναφέρθηκε σε νέα αντιμετώπιση βασισμένη στην αναθεώρηση σφαλμάτων του παρελθόντος και με την ενεργή συμμετοχή της Ε.Ε. στο πεδίο. Μίλησε ο κ. Σχοινάς για ευρωπαϊκό τριώροφο οικοδόμημα, βασισμένο στην επιχειρησιακή συμμετοχή της Ε.Ε. στα σημεία πρώτης υποδοχής του Αιγαίου (γρήγορη ταυτοποίηση/άσυλο ή απέλαση). Πρώτος όροφος, οι ισχυρές συμφωνίες επιστροφής της Ε.Ε. με χώρες προέλευσης – δεύτερος όροφος, το «στιβαρό σύστημα διαχείρισης των ευρωπαϊκών συνόρων με τη νέα συνοριοφυλακή/ακτοφυλακή της Ε.Ε.» – τρίτος όροφος, «σύστημα μόνιμης, αποτελεσματικής αλληλεγγύης στην ανάληψη ευθυνών για το άσυλο» ούτως ώστε να μην επωμίζεται δυσανάλογο βάρος η Ελλάδα και τα νησιά της.
Ως αντιπρόεδρος της Κομισιόν και ειδικά απεσταλμένος στη Μόρια από την πρόεδρό της, ο κ. Σχοινάς σίγουρα μίλησε με κύρος και με επίγνωση των ευθυνών του. Μίλησε μάλιστα από τη Λέσβο, το κρίσιμο επίκεντρο του ευρωπαϊκού μεταναστευτικού προβλήματος. Εάν οι εξαγγελίες του αρχίσουν να υλοποιούνται –όχι απλά και μόνον με επίσημες δηλώσεις φιλάνθρωπης συμπαράστασης και με την αποστολή χρηματικών ενισχύσεων που επωφελούνται τα κρατικά ταμεία ή που ενισχύουν πολυμήχανες ΜΚΟ διαφόρων προελεύσεων– τότε επιτέλους θα αρχίσει να διαφαίνεται η διευθέτηση του μεταναστευτικού για την Ελλάδα και την Ευρώπη.
Εάν πράγματι αρχίσει να χτίζεται το τριώροφο κτίριο με τα γερά θεμέλια υποδοχής/ασύλου που περιέγραψε ο κ. Σχοινάς, τότε κάθε ένα από τα πέντε νησιά του Αιγαίου θα καταστεί αυτό που αρχικά είχε θεσμοθετηθεί να ισχύει, δηλαδή ένα transit point λίγων εβδομάδων για περιορισμένες αφίξεις και άμεσους επαναπατρισμούς στις χώρες προέλευσης, χωρίς την αναγκαία συμμετοχή της Τουρκίας. Οπως και σε προηγούμενες επιστολές μου έχω σθεναρά υποστηρίξει ότι η διαχείριση της ταυτοποίησης, του ασύλου και των επαναπατρισμών ανήκει κατά κύριο λόγο στις Βρυξέλλες και απαιτεί αναλογικό καταμερισμό στα κράτη-μέλη της Ε.Ε.
Μικρές, κλειστές, αποτελεσματικές δομές υποδοχής, λοιπόν, σε επιλεγμένα σημεία του Ανατολικού Αιγαίου, οργανωμένες βάσει διεθνών ευρωπαϊκών προτύπων και με τη διαχειριστική συμμετοχή της Ε.Ε. στη λήψη αποφάσεων, είτε επί τόπου, είτε εξ αποστάσεως (όπως οι συνθήκες της πανδημίας μας έχουν ήδη επιβάλει) – αυτό είναι το ζητούμενο.
Τέλος, όλοι γνωρίζουμε ότι το καράβι της Ε.Ε. είναι βραδυκίνητο, ακόμη και σε περίοδο γερμανικής προεδρίας. Θα πρότεινα την πρώτη πειραματική εφαρμογή (pilot project) άμεσα στην κατεστραμμένη Μόρια, με τις απαραίτητες νομικές καλύψεις σε συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση, οι εκλεγμένοι αντιπρόσωποι της οποίας θα πρέπει να συνεργαστούν με βάση ένα εγγυημένο ground plan. Αν επιτύχει η καινούργια Μόρια, τότε η επιτυχία οπουδήποτε αλλού θα είναι εξασφαλισμένη.
Η προεδρική επίσκεψη στο Καστελλόριζο
ΜΙΧ. ΛΙΩΣΗΣ 17.09.2020 • 21:44 μμ
Κύριε διευθυντά
Οταν ρωτήθηκε η κ. Πρόεδρος της Δημοκρατίας μας από δημοσιογράφο του CNN αν θεωρεί ότι η επίσκεψή της στο Καστελλόριζο μπορεί να εκληφθεί ως πρόκληση από την Τουρκία, η απάντησή της ήταν ότι πήγε ειρηνικά.
Μήπως διολισθήσαμε σιγά σιγά σε μια τόσο αμυντική στάση έναντι του «μπούλινγκ» της Τουρκίας, ώστε να απολογούμεθα με αυτόν τον τρόπο για το πώς επεσκέφθη η Πρόεδρός μας μια περιοχή της επικράτειάς μας; Επιπλέον, μήπως αυτή έπρεπε να είναι η απάντησή μας και όχι αν πήγαμε με ειρηνικές ή εχθρικές διαθέσεις σε ένα νησί μας; Αν είναι δυνατόν!
Ασφαλιστικές εισφορές: μαθήματα από τα παλιά
ΑΡΗΣ ΛΕΙΒΑΔΑΣ17.09.2020 • 20:49 μμ
Κύριε διευθυντά
Το 1964 το Κέντρο Οικονομικών Ερευνών, το μετέπειτα ΚΕΠΕ (το οποίο, όπως είναι γνωστό, ιδρύθηκε με πρωτοβουλία των Κ. Καραμανλή και Ξ. Ζολώτα και είχε πρώτο επιστημονικό διευθυντή τον Ανδρέα Παπανδρέου), προσκάλεσε τον Aγγλο οικονομολόγο Ralph Turvey (1927-2012) από το London School of Economics να μελετήσει το ελληνικό φορολογικό σύστημα. Καρπός της μελέτης αυτής ήταν ένα σύντομο αλλά περιεκτικό βιβλίο με περιγραφή του φορολογικού συστήματος της Ελλάδας. Στη σελίδα 97 του βιβλίου διαβάζουμε σχετικά με το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας μας, ότι οι ασφαλιστικές εισφορές που εισπράττονταν το 1964 από το ΙΚΑ ήταν: «Εργοδόται 17% – Υπάλληλοι 7,5% = [σύνολο] 24,5%».
Επειτα από 55 χρόνια, όταν παρέλαβε η σημερινή κυβέρνηση τον Ιούλιο 2019, οι ασφαλιστικές εισφορές προς τον ΕΦΚΑ είχαν ανέλθει σε: Εργοδότες 25,06% – Εργαζόμενοι 16,00% = σύνολο 41,06%. Για δε τα «βαρέα και ανθυγιεινά» επαγγέλματα ξεπερνούσαν το 46%. Θα άξιζε τον κόπο να μας εξηγήσει κανείς τον λόγο που μέσα σε πενήντα χρόνια οι εισφορές ανέβηκαν κατά 170%!
Το υπέρογκο αυτό μη μισθολογικό κόστος είναι η κύρια αιτία που αποτρέπει τους εργοδότες να προσλάβουν υπαλλήλους. Με τις πρόσφατες ανακοινώσεις στη Θεσσαλονίκη, ότι οι εισφορές θα μειωθούν –σε πρώτη φάση– στο 36,66% συνολικά, η κυβέρνηση κάνει ίσως το σημαντικότερο βήμα για την καταπολέμηση της ανεργίας. Μήπως πρέπει ως προς τις εισφορές να έχουμε ως μελλοντικό μας στόχο την επιστροφή στο παρελθόν;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου