Από την "Επένδυση" και τα "ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"
"Επένδυση"- 30/07/16
Ο ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρης Βίτσας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα "ΕΠΕΝΔΥΣΗ" και στον δημοσιογράφο Ανδρέα Παπαδόπουλο, αναφέρει τα ακόλουθα:
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εν τέλει, κύριε υπουργέ, τι θα υπερισχύσει στο θέμα με τους 8 Τούρκους αξιωματικούς; Η υπεράσπιση του ελληνικού και κοινοτικού δικαίου ή η μη διατάραξη των σχέσεων με την Τουρκία;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η διάκριση των εξουσιών -δικαστικής και εκτελεστικής- είναι σαφής και δεν επιδέχεται ερμηνείες ανάλογα με τις συνθήκες. Η υπόθεση των οκτώ Τούρκων στρατιωτικών που πέρασαν στο ελληνικό έδαφος μετά την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος στη γείτονα χώρα, αποτελεί αντικείμενο των δικαστικών Αρχών, που δικάζουν στη βάση του ελληνικού, του κοινοτικού και του διεθνούς δικαίου, ως προς το σκέλος του αιτήματος ασύλου που έχουν υποβάλει οι ίδιοι. Αυτό είναι ξεκάθαρο και αλίμονο αν βάζουμε σε αντιπαλότητα τα ανθρώπινα δικαιώματα με τις διεθνείς σχέσεις. Και επιπλέον, αλίμονο αν ένα ζήτημα σαν κι αυτό δημιουργεί αναταράξεις στις σχέσεις με τη γείτονα χώρα. Εδώ δεν χωρούν μικροπολιτικοί υπολογισμοί. Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας και έχει το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να φροντίζει τις διεθνείς σχέσεις της χώρας, αλλά και γενικότερα την ασφάλειά της, χωρίς να παρεμβαίνει στο έργο της Δικαιοσύνης.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε παρατηρήσει αύξηση των προσφυγικών ροών μετά τα γεγονότα της περασμένης Παρασκευής; Ανησυχείτε ότι μπορεί ο κ. Ερντογάν να αλλάξει στάση και να μην εφαρμόζει από εδώ και πέρα τη συμφωνία με την Ε.Ε.;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Υπάρχει, τις τελευταίες μέρες μια μεταβολή με μικρή αυξητική τάση στις προσφυγικές ροές, οι οποίες ήταν σχεδόν μηδενικές μετά την εφαρμογή της συμφωνίας Ευρωπαϊκής Ενωσης Τουρκίας. Ανεξαρτήτως των όποιων διακυμάνσεων, μένει ακόμα να γίνουν πολλά, σε εφαρμογή των όσων προβλέπει η συμφωνία, ως προς την ενεργοποίηση των διαδικασιών μετεγκατάστασης και την υποστήριξη των δομών εξέτασης και παροχής ασύλου. Δεν θα έλεγα ότι ανησυχούμε, αλλά παρακολουθούμε με τεταμένη την προσοχή μας τις εξελίξεις και είμαστε έτοιμοι για όλα τα ενδεχόμενα. Το αν θα αλλάξει στάση ο κ. Ερντογάν ως προς την εφαρμογή της συμφωνίας Ε.Ε.-Τουρκίας, δεν είναι το πρώτο ερώτημα. Το πρώτο είναι το κατά πόσον θα υπάρχουν τέτοιες συνθήκες στην Τουρκία, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί η συμφωνία. Τη συμφωνία την εφαρμόζει η τουρκική κυβέρνηση όχι για να κάνει χάρη σε κάποιους, αλλά γιατί απορρέει ως υποχρέωσή της στο πλαίσιο μιας συνεννόησης, που είναι και προς όφελός της, για τη διαχείριση ενός διεθνών διαστάσεων ζητήματος.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Παραδοσιακά η Τουρκία τις κρίσεις της πολλές φορές τις «εξάγει» στο Αιγαίο. Φοβάστε ότι μπορεί να συμβεί κάτι αντίστοιχο; Θα πρέπει το επόμενο διάστημα να υπάρξει αυξημένη ετοιμότητα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η εξαγωγή μιας εσωτερικής κρίσης ισχύει γενικά σαν πρακτική, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουν κατά κάποιο τρόπο ανατραπεί ορισμένοι κανόνες που αποτελούσαν σταθερές. Για παράδειγμα, αν δεν κάνω λάθος, είναι η πρώτη φορά που στην Τουρκία ένα πραξικόπημα και μάλιστα τέτοιων διαστάσεων ως προς την κινητοποίηση δυνάμεων, αποτυγχάνει. Τα πράγματα στην Τουρκία δεν είναι ούτε θα εξελιχθούν ευθύγραμμα. Ομως εμείς πρέπει να είμαστε σε αυξημένη επαγρύπνηση, ακόμα και για τον κίνδυνο μιας, ανεξαρτήτου πατρότητας, προβοκάτσιας ή ακόμα και ενός «λάθους». Σε κάθε περίπτωση, άποψή μου είναι πως η αντιμετώπιση μιας απόπειρας πραξικοπήματος γίνεται με περισσότερη δημοκρατία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι στη σκέψη σας να γίνει δημοψήφισμα για τις αλλαγές που θα προτείνετε στη συνταγματική αναθεώρηση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η γνώμη και η συμμετοχή του λαού δεν πρέπει να φοβίζει. Εμάς όχι μόνο δεν μας φοβίζει, αλλά και μας δίνει και πολιτικό οξυγόνο. Η συνταγματική αναθεώρηση έχει συγκεκριμένο και θεσμοθετημένο πλαίσιο μέσα στο οποίο επιβάλλεται να κινηθεί. Με βάση το άρθρο 110 του Συντάγματος, αποφασίζει η Βουλή σε δύο συνεχόμενες περιόδους, δηλαδή δύο διαφορετικές κοινοβουλευτικές συνθέσεις. Η διαδικασία ωρίμανσης, μέχρι να φτάσει μια πρόταση αναθεώρησης στην πρώτη περίοδο της Βουλής, μπορεί μέσα από συνθέσεις να περιλαμβάνει πολλούς τρόπους καταγραφής της λαϊκής θέλησης. Πρέπει να σας πως ότι ακούγεται πολύ αντιφατικό, αλλά και προσβλητικό για την κοινωνία και τον ελληνικό λαό, την εποχή όπου πολλοί έχουν αναγάγει τις δημοσκοπήσεις σε πολιτικό εργαλείο και δεν κάνουν βήμα χωρίς αυτές, να ξορκίζουν την έκφραση και την καταγραφή μέσω και δημοψηφίσματος της λαϊκής βούλησης. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι οι προτάσεις μας για δημοψήφισμα με λαϊκή πρωτοβουλία, όπως και η νομοθετική λαϊκή πρωτοβουλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Το φθινόπωρο θα ανοίξει το ζήτημα της δεύτερης αξιολόγησης με έμφαση στα εργασιακά ζητήματα. Θεωρείτε ότι μπορεί να κλονιστεί η κυβερνητική πλειοψηφία ως εκ τούτου θα βλέπατε μια εκ των προτέρων συνεργασία με το κόμμα του κ. Λεβέντη, λόγω και της στάσης της Ενωσης Κεντρώων στον εκλογικό νόμο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Έχω την άποψη πως πρέπει με πρακτικό τρόπο να κατοχυρωθούν στο Σύνταγμα τα 5 βασικά δικαιώματα του ανθρώπου, αντί να «συνταγματοποιείται» μια περιοριστική δημοσιονομική και νομισματική πολιτική. Η δεύτερη αξιολόγηση, όπως και η πρώτη, θα γίνει μέσα από συγκεκριμένο οδικό χάρτη. Μετά την πρώτη αξιολόγηση που ήταν θετική, αλλά και με δεδομένο το γεωπολιτικό περιβάλλον της Ελλάδας και το κοινώς παραδεκτό γεγονός ότι η χώρα μας αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην περιοχή, θεωρούμε ότι θα ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη αυτοί οι παράγοντες στο πλαίσιο της αξιολόγησης και θεωρώ πως ήδη υπάρχουν τέτοια μηνύματα. Η συγκεκριμένη κυβερνητική πλειοψηφία έχει αποδείξει ότι είναι και για τα εύκολα και για τα δύσκολα και θα πάει μακριά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Για ποιον λόγο επιλέγετε την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό; Θα συνδυαστεί η κίνηση αυτή και με αύξηση των αρμοδιοτήτων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η προτεινόμενη από τον πρωθυπουργό αποσύνδεση της αδυναμίας της Βουλής να εκλέξει Πρόεδρο της Δημοκρατίας από την προκήρυξη εκλογών και η παραπομπή του θέματος στον λαό είναι μια δικλείδα ασφαλείας για τη λειτουργία της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Ο χαρακτήρας του πολιτεύματος που είναι Προεδρευόμενη Δημοκρατία, δεν περιλαμβάνεται στις αναθεωρητέες διατάξεις, σε αντίθεση με τις αρμοδιότητες του Προέδρου, οι οποίες κατά καιρούς έχουν αναθεωρηθεί. Ο τρόπος εκλογής του Προέδρου δεν συνδέεται κατ’ ανάγκην με την ενίσχυση ή μη των αρμοδιοτήτων του, ούτε βέβαια το κύρος του. Το ότι σύμφωνα με μια προσέγγιση η απευθείας εκλογή του Προέδρου από τον λαό μπορεί οδηγήσει σε δύο κέντρα εξουσίας - Πρόεδρος της Δημοκρατίας και πρωθυπουργός - δεν λαμβάνει υπόψη τις αρμοδιότητες του Προέδρου οι οποίες, ούτως ή άλλως, είναι ορισμένες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: O εκλογικός νόμος, αν ισχύσει ο κύκλος των τετραετιών, θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2023. Από τη διαδικασία που προηγήθηκε αυτές τις εβδομάδες, τι σας έμεινε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η σημερινή κυβέρνηση δεν ήρθε για να συνεχίσει την πεπατημένη, όπου κυβερνήσεις, οι οποίες στόχευαν στη νομή της εξουσίας και έβλεπαν το κράτος σαν λάφυρο, έφερναν λίγο πριν τις εκλογές έναν εκλογικό νόμο στα μέτρα των επιδιώξεών τους. Εμείς θεσμοθετούμε και όχι απλά νομοθετούμε, εκλογικό νόμο απλής αναλογικής. Αυτό σημαίνει ότι θέτουμε σε κίνηση μια διαδικασία αλλαγής του πολιτικού σκηνικού και εξυγίανσης του πολιτικού γίγνεσθαι, ώστε η πολιτική να έρθει πιο κοντά στον πολίτη και να είναι σε ευθεία αντανάκλαση των αναζητήσεων και των επιλογών του. Φιλοδοξία μας είναι, η καθιέρωση της απλής αναλογικής να λειτουργήσει σαν καταλύτης σε αυτή την κατεύθυνση. Τελικά, αυτό είναι που θα μείνει. Υπό αυτή την έννοια δεν είναι πολύ νωρίς για ένα αναγκαίο εδώ και χρόνια εκσυγχρονισμό. Η απλή αναλογική πλέον είναι μια κατάκτηση, ένα μεγάλο βήμα στην πολιτική ισοτιμία της ψήφου των πολιτών. Η απλή αναλογική θα ωθήσει σε αλλαγές το πολιτικό σύστημα, σε αλλαγές στον προγραμματικό λόγο, τον οποίο θα κάνει πιο συγκεκριμένο. Θα ωθήσει σε αλλαγές στην ίδια τη λειτουργία των πολιτικών δυνάμεων αλλά και σε αλλαγές στην εκλογική και πολιτική συμπεριφορά των πολιτών.
"ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"-30/07/16
"Επένδυση"- 30/07/16
Ο ΑΝΥΕΘΑ Δημήτρης Βίτσας σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα "ΕΠΕΝΔΥΣΗ" και στον δημοσιογράφο Ανδρέα Παπαδόπουλο, αναφέρει τα ακόλουθα:
ΕΡΩΤΗΣΗ: Εν τέλει, κύριε υπουργέ, τι θα υπερισχύσει στο θέμα με τους 8 Τούρκους αξιωματικούς; Η υπεράσπιση του ελληνικού και κοινοτικού δικαίου ή η μη διατάραξη των σχέσεων με την Τουρκία;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η διάκριση των εξουσιών -δικαστικής και εκτελεστικής- είναι σαφής και δεν επιδέχεται ερμηνείες ανάλογα με τις συνθήκες. Η υπόθεση των οκτώ Τούρκων στρατιωτικών που πέρασαν στο ελληνικό έδαφος μετά την αποτυχημένη απόπειρα πραξικοπήματος στη γείτονα χώρα, αποτελεί αντικείμενο των δικαστικών Αρχών, που δικάζουν στη βάση του ελληνικού, του κοινοτικού και του διεθνούς δικαίου, ως προς το σκέλος του αιτήματος ασύλου που έχουν υποβάλει οι ίδιοι. Αυτό είναι ξεκάθαρο και αλίμονο αν βάζουμε σε αντιπαλότητα τα ανθρώπινα δικαιώματα με τις διεθνείς σχέσεις. Και επιπλέον, αλίμονο αν ένα ζήτημα σαν κι αυτό δημιουργεί αναταράξεις στις σχέσεις με τη γείτονα χώρα. Εδώ δεν χωρούν μικροπολιτικοί υπολογισμοί. Η κυβέρνηση έχει την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας και έχει το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση να φροντίζει τις διεθνείς σχέσεις της χώρας, αλλά και γενικότερα την ασφάλειά της, χωρίς να παρεμβαίνει στο έργο της Δικαιοσύνης.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Έχετε παρατηρήσει αύξηση των προσφυγικών ροών μετά τα γεγονότα της περασμένης Παρασκευής; Ανησυχείτε ότι μπορεί ο κ. Ερντογάν να αλλάξει στάση και να μην εφαρμόζει από εδώ και πέρα τη συμφωνία με την Ε.Ε.;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Υπάρχει, τις τελευταίες μέρες μια μεταβολή με μικρή αυξητική τάση στις προσφυγικές ροές, οι οποίες ήταν σχεδόν μηδενικές μετά την εφαρμογή της συμφωνίας Ευρωπαϊκής Ενωσης Τουρκίας. Ανεξαρτήτως των όποιων διακυμάνσεων, μένει ακόμα να γίνουν πολλά, σε εφαρμογή των όσων προβλέπει η συμφωνία, ως προς την ενεργοποίηση των διαδικασιών μετεγκατάστασης και την υποστήριξη των δομών εξέτασης και παροχής ασύλου. Δεν θα έλεγα ότι ανησυχούμε, αλλά παρακολουθούμε με τεταμένη την προσοχή μας τις εξελίξεις και είμαστε έτοιμοι για όλα τα ενδεχόμενα. Το αν θα αλλάξει στάση ο κ. Ερντογάν ως προς την εφαρμογή της συμφωνίας Ε.Ε.-Τουρκίας, δεν είναι το πρώτο ερώτημα. Το πρώτο είναι το κατά πόσον θα υπάρχουν τέτοιες συνθήκες στην Τουρκία, ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί η συμφωνία. Τη συμφωνία την εφαρμόζει η τουρκική κυβέρνηση όχι για να κάνει χάρη σε κάποιους, αλλά γιατί απορρέει ως υποχρέωσή της στο πλαίσιο μιας συνεννόησης, που είναι και προς όφελός της, για τη διαχείριση ενός διεθνών διαστάσεων ζητήματος.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Παραδοσιακά η Τουρκία τις κρίσεις της πολλές φορές τις «εξάγει» στο Αιγαίο. Φοβάστε ότι μπορεί να συμβεί κάτι αντίστοιχο; Θα πρέπει το επόμενο διάστημα να υπάρξει αυξημένη ετοιμότητα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η εξαγωγή μιας εσωτερικής κρίσης ισχύει γενικά σαν πρακτική, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουν κατά κάποιο τρόπο ανατραπεί ορισμένοι κανόνες που αποτελούσαν σταθερές. Για παράδειγμα, αν δεν κάνω λάθος, είναι η πρώτη φορά που στην Τουρκία ένα πραξικόπημα και μάλιστα τέτοιων διαστάσεων ως προς την κινητοποίηση δυνάμεων, αποτυγχάνει. Τα πράγματα στην Τουρκία δεν είναι ούτε θα εξελιχθούν ευθύγραμμα. Ομως εμείς πρέπει να είμαστε σε αυξημένη επαγρύπνηση, ακόμα και για τον κίνδυνο μιας, ανεξαρτήτου πατρότητας, προβοκάτσιας ή ακόμα και ενός «λάθους». Σε κάθε περίπτωση, άποψή μου είναι πως η αντιμετώπιση μιας απόπειρας πραξικοπήματος γίνεται με περισσότερη δημοκρατία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Είναι στη σκέψη σας να γίνει δημοψήφισμα για τις αλλαγές που θα προτείνετε στη συνταγματική αναθεώρηση;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η γνώμη και η συμμετοχή του λαού δεν πρέπει να φοβίζει. Εμάς όχι μόνο δεν μας φοβίζει, αλλά και μας δίνει και πολιτικό οξυγόνο. Η συνταγματική αναθεώρηση έχει συγκεκριμένο και θεσμοθετημένο πλαίσιο μέσα στο οποίο επιβάλλεται να κινηθεί. Με βάση το άρθρο 110 του Συντάγματος, αποφασίζει η Βουλή σε δύο συνεχόμενες περιόδους, δηλαδή δύο διαφορετικές κοινοβουλευτικές συνθέσεις. Η διαδικασία ωρίμανσης, μέχρι να φτάσει μια πρόταση αναθεώρησης στην πρώτη περίοδο της Βουλής, μπορεί μέσα από συνθέσεις να περιλαμβάνει πολλούς τρόπους καταγραφής της λαϊκής θέλησης. Πρέπει να σας πως ότι ακούγεται πολύ αντιφατικό, αλλά και προσβλητικό για την κοινωνία και τον ελληνικό λαό, την εποχή όπου πολλοί έχουν αναγάγει τις δημοσκοπήσεις σε πολιτικό εργαλείο και δεν κάνουν βήμα χωρίς αυτές, να ξορκίζουν την έκφραση και την καταγραφή μέσω και δημοψηφίσματος της λαϊκής βούλησης. Το πιο σημαντικό, όμως, είναι οι προτάσεις μας για δημοψήφισμα με λαϊκή πρωτοβουλία, όπως και η νομοθετική λαϊκή πρωτοβουλία.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Το φθινόπωρο θα ανοίξει το ζήτημα της δεύτερης αξιολόγησης με έμφαση στα εργασιακά ζητήματα. Θεωρείτε ότι μπορεί να κλονιστεί η κυβερνητική πλειοψηφία ως εκ τούτου θα βλέπατε μια εκ των προτέρων συνεργασία με το κόμμα του κ. Λεβέντη, λόγω και της στάσης της Ενωσης Κεντρώων στον εκλογικό νόμο;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Έχω την άποψη πως πρέπει με πρακτικό τρόπο να κατοχυρωθούν στο Σύνταγμα τα 5 βασικά δικαιώματα του ανθρώπου, αντί να «συνταγματοποιείται» μια περιοριστική δημοσιονομική και νομισματική πολιτική. Η δεύτερη αξιολόγηση, όπως και η πρώτη, θα γίνει μέσα από συγκεκριμένο οδικό χάρτη. Μετά την πρώτη αξιολόγηση που ήταν θετική, αλλά και με δεδομένο το γεωπολιτικό περιβάλλον της Ελλάδας και το κοινώς παραδεκτό γεγονός ότι η χώρα μας αποτελεί πυλώνα σταθερότητας στην περιοχή, θεωρούμε ότι θα ληφθούν πολύ σοβαρά υπόψη αυτοί οι παράγοντες στο πλαίσιο της αξιολόγησης και θεωρώ πως ήδη υπάρχουν τέτοια μηνύματα. Η συγκεκριμένη κυβερνητική πλειοψηφία έχει αποδείξει ότι είναι και για τα εύκολα και για τα δύσκολα και θα πάει μακριά.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Για ποιον λόγο επιλέγετε την εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας από τον λαό; Θα συνδυαστεί η κίνηση αυτή και με αύξηση των αρμοδιοτήτων;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η προτεινόμενη από τον πρωθυπουργό αποσύνδεση της αδυναμίας της Βουλής να εκλέξει Πρόεδρο της Δημοκρατίας από την προκήρυξη εκλογών και η παραπομπή του θέματος στον λαό είναι μια δικλείδα ασφαλείας για τη λειτουργία της κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Ο χαρακτήρας του πολιτεύματος που είναι Προεδρευόμενη Δημοκρατία, δεν περιλαμβάνεται στις αναθεωρητέες διατάξεις, σε αντίθεση με τις αρμοδιότητες του Προέδρου, οι οποίες κατά καιρούς έχουν αναθεωρηθεί. Ο τρόπος εκλογής του Προέδρου δεν συνδέεται κατ’ ανάγκην με την ενίσχυση ή μη των αρμοδιοτήτων του, ούτε βέβαια το κύρος του. Το ότι σύμφωνα με μια προσέγγιση η απευθείας εκλογή του Προέδρου από τον λαό μπορεί οδηγήσει σε δύο κέντρα εξουσίας - Πρόεδρος της Δημοκρατίας και πρωθυπουργός - δεν λαμβάνει υπόψη τις αρμοδιότητες του Προέδρου οι οποίες, ούτως ή άλλως, είναι ορισμένες.
ΕΡΩΤΗΣΗ: O εκλογικός νόμος, αν ισχύσει ο κύκλος των τετραετιών, θα εφαρμοστεί για πρώτη φορά το 2023. Από τη διαδικασία που προηγήθηκε αυτές τις εβδομάδες, τι σας έμεινε;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ: Η σημερινή κυβέρνηση δεν ήρθε για να συνεχίσει την πεπατημένη, όπου κυβερνήσεις, οι οποίες στόχευαν στη νομή της εξουσίας και έβλεπαν το κράτος σαν λάφυρο, έφερναν λίγο πριν τις εκλογές έναν εκλογικό νόμο στα μέτρα των επιδιώξεών τους. Εμείς θεσμοθετούμε και όχι απλά νομοθετούμε, εκλογικό νόμο απλής αναλογικής. Αυτό σημαίνει ότι θέτουμε σε κίνηση μια διαδικασία αλλαγής του πολιτικού σκηνικού και εξυγίανσης του πολιτικού γίγνεσθαι, ώστε η πολιτική να έρθει πιο κοντά στον πολίτη και να είναι σε ευθεία αντανάκλαση των αναζητήσεων και των επιλογών του. Φιλοδοξία μας είναι, η καθιέρωση της απλής αναλογικής να λειτουργήσει σαν καταλύτης σε αυτή την κατεύθυνση. Τελικά, αυτό είναι που θα μείνει. Υπό αυτή την έννοια δεν είναι πολύ νωρίς για ένα αναγκαίο εδώ και χρόνια εκσυγχρονισμό. Η απλή αναλογική πλέον είναι μια κατάκτηση, ένα μεγάλο βήμα στην πολιτική ισοτιμία της ψήφου των πολιτών. Η απλή αναλογική θα ωθήσει σε αλλαγές το πολιτικό σύστημα, σε αλλαγές στον προγραμματικό λόγο, τον οποίο θα κάνει πιο συγκεκριμένο. Θα ωθήσει σε αλλαγές στην ίδια τη λειτουργία των πολιτικών δυνάμεων αλλά και σε αλλαγές στην εκλογική και πολιτική συμπεριφορά των πολιτών.
"ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ"-30/07/16
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου