οι κηπουροι τησ αυγησ

Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020

Στις βασικές διαφορές μεταξύ των δύο αυτών εξεταστικών συστημάτων είναι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, τα εξεταζόμενα μαθήματα και βεβαίως η εξεταστέα ύλη. Συγκεκριμένα, τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για όλους τους υποψηφίους, η Κοινωνιολογία για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές και η επιλογή μόνο ενός επιστημονικού πεδίου. Αντίθετα, βασικά χαρακτηριστικά του παλαιού συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα για όλους τους υποψηφίους, τα Λατινικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η δυνατότητα επιλογής 1 ή 2 πεδίων με 4 ή 5 μαθήματα.

Από "ΤΑ ΝΕΑ/ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ"

"ΤΑ ΝΕΑ/ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ", 22-23/02/20


ΤΗΣ ΜΑΡΝΥΣ ΠΑΠΑΜΑΤΘΑΙΟΥ

Σε περίοδο ηρεμίας πριν από τη θύελλα μπαίνει και πάλι η εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, με τον Ιούνιο να φέρνει μια εξεταστική περίοδο χωρίς εντάσεις, αλλά στο φόντο της τον σχεδιασμό ενός ακόμη εξεταστικού συστήματος. Τρεις ανατροπές ωστόσο χαρακτηρίζουν τις φετινές πανελλαδικές εξετάσεις του Ιουνίου, οι οποίες, όπως και πέρυσι, θα αρχίσουν τις πρώτες ημέρες του καλοκαιριού: Μείωση του αριθμού εισακτέων, ο οποίος τα τελευταία δύο χρόνια είχε αυξηθεί συνολικά κατά 7.609 θέσεις, άνοδο των βάσεων ως άμεση εξέλιξη της κατάργησης των συντελεστών βαρύτητας στα 4 μαθήματα που εξετάζονται οι μαθητές ανά ομάδα Προσανατολισμού και περιορισμό των επιλογών των υποψηφίων σε ένα μόνο επιστημονικό πεδίο. Και συγκεκριμένα:


1. Μείωση του αριθμού των εισακτέων: Το υπουργείο Παιδείας έχει περίπου ενάμιση μήνα ακόμη προτού ανακοινώσει τις αποφάσεις του σχετικά με τον φετινό αριθμό των εισακτέων, ο οποίος σε σχέση με πέρυσι θα είναι ελαφρώς μειωμένος, καθώς έχει ήδη ανακοινωθεί ότι θα ληφθούν υπόψη οι προτάσεις των Ιδρυμάτων που παραδοσιακά ζητούν πολύ λιγότερους εισακτέους από όσους τελικά αποφασίζονται. Τα τελευταία τρία χρόνια ο αριθμός των εισακτέων ανακοινώθηκε καθυστερημένα και μέσα στον Απρίλιο, κάτι που σχολιάστηκε αρνητικά από την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας, καθώς στο παρελθόν οι αριθμοί-«κλειδιά» για την εξεταστική διαδικασία ήταν γνωστοί από το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου. Ως ακόλουθη εξέλιξη, όλη η εξεταστική διαδικασία για την εισαγωγή στα ανώτατα Ιδρύματα της χώρας μεταφέρθηκε κατά τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου, κάτι που θα ισχύσει και φέτος.

Από την άλλη πλευρά, το υπουργείο Παιδείας, παρά τις αρχικές διαθέσεις να δώσει πλήρη «αυτονομία» στα ΑΕΙ ώστε να ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων τους, διαπιστώνει τώρα την κοινωνική δυσαρέσκεια που θα δημιουργούσε κάτι τέτοιο, οπότε και αναζητεί διέξοδο: αναμένεται λοιπόν η «μέση λύση», έτσι ώστε να εκτιμηθούν οι προτάσεις των ΑΕΙ, αλλά να μη μειωθούν πολύ οι εισακτέοι της φετινής εξεταστικής διαδικασίας. Οι πληροφορίες των «ΝΕΩΝ» αναφέρουν ότι θα ακολουθηθεί τελικά η μέθοδος της μείωσης των εισακτέων σε περιζήτητα και κεντρικά Ιδρύματα και αύξησής τους όσο γίνεται σε περιφερειακά και τμήματα χαμηλού ενδιαφέροντος. Σε κάθε περίπτωση, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν μπορεί να αφήσει τον αριθμό των εισακτέων στα περυσινά δεδομένα, όπου και αυξήθηκαν μέσα σε μία χρονιά κατά περίπου 3.500 άτομα, σε μια κίνηση που είχε χαρακτηριστεί ως προεκλογικού τύπου παροχή από την προηγούμενη κυβέρνηση.

Στη δική τους «όχθη», τα ΑΕΙ στέλνουν τις επόμενες ημέρες και μέχρι το τέλος του μήνα τις προτάσεις τους για τον αριθμό των εισακτέων που ζητούν το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Οπως αναφέρουν οι πληροφορίες, το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ζήτησε φέτος 4.100 φοιτητές (πέρυσι είχε πάρει περίπου 3.000 περισσότερους, που αυξήθηκαν επιπλέον από τις μετεγγραφές δικαιούχων φοιτητών), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αναμένεται να ζητήσει γύρω στους 900 (ετησίως παίρνει γύρω στους 1.100), το Πανεπιστήμιο Αθηνών αναμένεται να στείλει τις επόμενες ημέρες τις προτάσεις του, όπως και τα άλλα ΑΕΙ.



2. Ανοδος των βάσεων: Κατ' αρχάς εάν ο αριθμός των εισακτέων μειωθεί, είναι προφανής μια ανοδική τάση των βάσεων στα τμήματα ειδικά όπου θα υπάρξουν αποκλίσεις. Παράλληλα όμως, και όπως εξηγεί ο εκπαιδευτικός και αναλυτής στατιστικών δεδομένων των πανελλαδικών εξετάσεων Γιώργος Χατζητέγας, αν υποθέσουμε ότι ένας μαθητής πετύχαινε φέτος βαθμούς ίσους με τους μέσους όρους των μαθημάτων της περυσινής εξεταστικής διαδικασίας, τότε για την κατεύθυνση Ανθρωπιστικών Σπουδών θα έβρισκε μπροστά του μια φαινομενική άνοδο 204 μορίων, 23 μόρια περισσότερα για τη Θετικών Σπουδών, 396 μόρια περισσότερα για τη Σπουδών Υγείας και 144 μόρια για την Οικονομικών Σπουδών.

Η άνοδος βάσεων έτσι σίγουρα δεν είναι εξαρτώμενη στο σημείο αυτό από τα φετινά δεδομένα των πανελλαδικών εξετάσεων και σίγουρα μπορεί να επηρεαστεί το επόμενο χρονικό διάστημα ακόμη και από τις θέσεις που θα διατεθούν στους αποφοίτους προηγούμενων ετών.

Οπως είναι γνωστό, τα μαθήματα που έως πέρυσι πριμοδοτούνταν με αυξημένο συντελεστή βαρύτητας ήταν τα Αρχαία ελληνικά και η Ιστορία στο πρώτο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών σπουδών, τα Μαθηματικά και η Φυσική στο δεύτερο των Θετικών επιστημών, η Βιολογία και η Χημεία στο τρίτο των επιστημών Υγείας και τα Μαθηματικά και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (ΑΟΘ) στο τέταρτο πεδίο των Οικονομικών και σπουδών Πληροφορικής.



3. Επιλογή από ένα επιστημονικό πεδίο. Φέτος το καλοκαίρι οι τελειόφοιτοι του Λυκείου θα εξεταστούν με το νέο σύστημα που ψηφίστηκε επί υπουργίας του Κώστα Γαβρόγλου στην παιδεία, ενώ οι απόφοιτοι παλαιότερων ετών θα μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στο νέο σύστημα και το παλαιό, στο οποίο ήδη έχουν εξεταστεί και εφαρμόστηκε για τελευταία φορά πέρυσι.

Στις βασικές διαφορές μεταξύ των δύο αυτών εξεταστικών συστημάτων είναι ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, τα εξεταζόμενα μαθήματα και βεβαίως η εξεταστέα ύλη. Συγκεκριμένα, τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου συστήματος θα είναι η Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία για όλους τους υποψηφίους, η Κοινωνιολογία για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές και η επιλογή μόνο ενός επιστημονικού πεδίου.

Αντίθετα, βασικά χαρακτηριστικά του παλαιού συστήματος είναι η Νεοελληνική Γλώσσα για όλους τους υποψηφίους, τα Λατινικά για τις Ανθρωπιστικές Σπουδές, η δυνατότητα επιλογής 1 ή 2 πεδίων με 4 ή 5 μαθήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου